Vampire Counts po 8 edycyjnym Army Booku
Moderator: misha
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Jak wszystkie eteryki chyba. Taki unit diament-hammer. Dziadowsko twardy jak nie masz odpowiednich narzędzi, ale jak masz, to się rozsypuje w pył po puknięciu.
Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.

angole mówią na to glass cannon.
jutro przychodzi mój podręcznik ale już teraz powiem wam co mnie cieszy:
- liczę, że VC stracą łatkę bezmózgiego samograja PG
- cieszy mnie różnorodność i zarazem grywalność różnego typu jednostek: są fasty, są lekkie latacze, są ciężkie latacze, są bazy duszków, są śmiecio-pieski itp itd a na końcu niezliczone zastępy zmobiaków
- nowe ładne modele. tron z wampirzycami cały czas wgniata mnie w ziemię.
- mam tylko nadzieję, że GG nie przestaną być grywalni bo bardzo lubię te modele
jutro przychodzi mój podręcznik ale już teraz powiem wam co mnie cieszy:
- liczę, że VC stracą łatkę bezmózgiego samograja PG
- cieszy mnie różnorodność i zarazem grywalność różnego typu jednostek: są fasty, są lekkie latacze, są ciężkie latacze, są bazy duszków, są śmiecio-pieski itp itd a na końcu niezliczone zastępy zmobiaków
- nowe ładne modele. tron z wampirzycami cały czas wgniata mnie w ziemię.
- mam tylko nadzieję, że GG nie przestaną być grywalni bo bardzo lubię te modele
Co do hexów: trzeba tak kminić, żeby z tego pocisku nie dostali - chować za MI, obeliski, dispelować. Dobrze poprowadzeni mogą sporo namieszać. A że giną... cóż, bywa.
Gwardia z Barrowsem i tarczami + przerzutem ranienia całkiem się chyba nada.
Natomiast najbardziej jestem ciekaw obu MI w akcji!
Gwardia z Barrowsem i tarczami + przerzutem ranienia całkiem się chyba nada.
Natomiast najbardziej jestem ciekaw obu MI w akcji!

draleba pisze:Co do hexów: trzeba tak kminić, żeby z tego pocisku nie dostali - chować za MI, obeliski, dispelować. Dobrze poprowadzeni mogą sporo namieszać. A że giną... cóż, bywa.
Gwardia z Barrowsem i tarczami + przerzutem ranienia całkiem się chyba nada.
Natomiast najbardziej jestem ciekaw obu MI w akcji!
Wystarczy policzyć zanim sie je wystawi.
Ale w skrucie wygląda to tak:
Vargi radza sobie bez bostowania z magii - oczywiscie wodpowiedzniej ilosci, a po z bostowaniu to wgniataja oddziały w ziemie.
Horrory tez dadza rade bez magii, ale nie liczyłbym na to że zamiotą tak jak wyzej wymieniony MI. Moim zdaniem bez Engina nie ma co wystawiac duzych zuli.
Ale to jest tak naprawde kwestia stylu gry i sytuacji na stole.
Jest temat odpowiedni dla army buildera i to tam wrzucam updaty:To zapodaj linka do tego poprawionego, bo ten z pierwszej strony nie jest poprawiony
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... &start=460
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Gwardia jak napisał draleba będzie fajnie radziła sobie z trafieniem na 3+ i z HW&S z KB (no i jest oczywiście re-roll woundów czyli więcej KBShinue pisze: - mam tylko nadzieję, że GG nie przestaną być grywalni bo bardzo lubię te modele




A ja myślę że znikną. Grubasy ich wyprą ze slota special. Grubasy są znacznie szybsze, w hth niczemu nie ustępuja gwardii (albo są lepsze) i tak samo znoszą ostrzał (a placki jeszcze lepiej).
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
10 grubasów = 390 pkt + champ. 30 woundów T5 regena 31 ataków S4 poison.Karli pisze:A ja myślę że znikną. Grubasy ich wyprą ze slota special. Grubasy są znacznie szybsze, w hth niczemu nie ustępuja gwardii (albo są lepsze) i tak samo znoszą ostrzał (a placki jeszcze lepiej).
Plusy: poison, dodatkowe stompy, odporni na stompy, M6, dużo większa odporność na templatki i na placki, lepiej screenują.
30 gwardii hws + FCG + barrows = 410 pkt = 30 woundów T4, 4+ save, 6+ parry, 31 ataków KB.
Plusy: +1 to hit, killing blow, lepiej się wskrzeszają, I3. Nieco lepszy static i ew. free reform.
Zakładając, że w realiach gry stompy równoważą +1 to hit, a T5 i regena na 5+ dają mniej więcej tyle, co AS4+ i parry, to grubasy po prostu lepiej wychodzą: Kluczowa jest imo dużo większa odporność na templatki, odporność na stompy i większa szybkość.
W starciu tych dwóch regimentów, bez boostów gwardia zadaje 4,5 rany, grube ghule 7 ran. Gwardia ma nad ghulami sztandar, więc sypie się o 1. Także jest gorsza i nieco droższa w wersji standardowej.
Ogólnie imo gwardia może być lepsza, jeśli do środka wsadzamy lorda do krojenia, zaś we wskrzeszaniu polegamy na invospamie z trzech małych nekrosów. W buildzie bez pieszego klepacza grube ghule są po prostu lepsze.
A mi wyszło inaczej:
30 Gwardii w hordzie, z tarczą, z czempionem, muzykiem i sztandarem +1 do hita vs 10 Horrorów (3x3+1) z czempionem
Gwardia: 25 ataków, 16.67 trafia, 5.56 rani, 3.70 zabija
Horrory: 19 ataków, 9.5 trafia, 6.33 rani, 3.52 zabija + 1 ze stompa = 4.52,
Horrory 4.52 + szarża pewnie = 4.52
Gwardia 3.70 + sztandar = 4.70
remis, gwardia ma muzyka, wygrywa o 1
W następnej turze gwardia wygrywa o 1
30 Gwardii w hordzie, z tarczą, z czempionem, muzykiem i sztandarem +1 do hita vs 10 Horrorów (3x3+1) z czempionem
Gwardia: 25 ataków, 16.67 trafia, 5.56 rani, 3.70 zabija
Horrory: 19 ataków, 9.5 trafia, 6.33 rani, 3.52 zabija + 1 ze stompa = 4.52,
Horrory 4.52 + szarża pewnie = 4.52
Gwardia 3.70 + sztandar = 4.70
remis, gwardia ma muzyka, wygrywa o 1
W następnej turze gwardia wygrywa o 1
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Pewnie głównie dlatego, że 10 horrorów ma Twoim zdaniem 19 ataków, bo jest ustawione w jakiejś niedorzecznej formacji zamiast 2x5.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
To mam sugestię: pobaw się bohaterami zamiast enginem. Regena na 6+ da Ci tak niewiele, że żal. Możesz natomiast wsadzić do tego oddziału:Shinue pisze:ja wystawię gwardię z GW. parry sejwa spróbuję zrekompensować regenką z engina.
- lorda klepacza do dziesiątkowania regimentów - np. strigoi ghoul king, red fury, miecz +3A, potion of strength, dragonbane gem. Ew. ASF+ beguile. Może trochę ryzykowne, ale kładzie 10+ woja zanim w ogóle uderzą i przeważa szalę na korzyść gwardii w każdym combacie. Tam, gdzie lordowi zabraknie siły/kb, to gwardia uzupełni braki.
LUB
- 4 wraithy lub basie. Drastycznie zmniejszają front, przy dobrym dostawieniu możesz zabrać wrogiej hordzie ponad 1/3 ataków. Również dobrze kombują się z gwardią z dwurakami, bo jeśli w regonie są bohaterowie z magicznymi atakami, to gwardia ładnie ich skosi.
Tyle przemyśleń.
A jakie piechota teraz używa formacji 5 w szeregu? Chyba tylko szczury. Zdecydowanie ustawienie 2x5 jest najlepsze, a jak przeciwnik gra inaczej to co przecież możesz się do niego przystosować, wiadomo że zdecydowaną większość przeciwników przewystawiamy więc akurat z formacją crypt horrorów nie ma żadnych problemów
@matenow,
a co ci da 3x3+1 ? szeregu drugiego i tak nie masz do CR'a, a masz mało ataków, MI bije w supportach max 3 ataki i trzeba to wykorzystać
2x5 dla 10 Cryptów wydaje się być najbardziej optymalne
a co ci da 3x3+1 ? szeregu drugiego i tak nie masz do CR'a, a masz mało ataków, MI bije w supportach max 3 ataki i trzeba to wykorzystać
2x5 dla 10 Cryptów wydaje się być najbardziej optymalne
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
grałem wczoraj na cryptach i powiem tak:
- jak dostałem oklep od abomki (ja szarżowałem na bok), a potem wpadł dzwonek to mnie przeorali... ale abomke zabiłęm
- potem zagraliśmy 2 raz i przyjąłem szarże 30-40 plague monków z furmaną, w mojej turze się wskrzesiłem i zaszarżowałem ghulami na bok, 4 tury combatu, a ja zdrowy wychodze z tego
- wskrzeszanie cryptów jest super, ale trzeba mieć dwóch 4levelowych magików, albo dużo małych... (ja miałem 2 necro lordów)
- 2 necro lordowie razem znają całego lora, na jednym bierzemy book of arkhan, na drugim losujemy czary jako 1
- gwardia dalej ma wygar tylko nie pchamy się wszędzie... (ja miałem 2raki)
- strate drakenhoffa i hełmu rokompensuje przerzut trafien i zranień i barrows
Crypty są super, ale gwardia też daje rade i jest dla mnie must have bo crypty mają siłę 4...
- jak dostałem oklep od abomki (ja szarżowałem na bok), a potem wpadł dzwonek to mnie przeorali... ale abomke zabiłęm

- potem zagraliśmy 2 raz i przyjąłem szarże 30-40 plague monków z furmaną, w mojej turze się wskrzesiłem i zaszarżowałem ghulami na bok, 4 tury combatu, a ja zdrowy wychodze z tego

- wskrzeszanie cryptów jest super, ale trzeba mieć dwóch 4levelowych magików, albo dużo małych... (ja miałem 2 necro lordów)
- 2 necro lordowie razem znają całego lora, na jednym bierzemy book of arkhan, na drugim losujemy czary jako 1
- gwardia dalej ma wygar tylko nie pchamy się wszędzie... (ja miałem 2raki)
- strate drakenhoffa i hełmu rokompensuje przerzut trafien i zranień i barrows
Crypty są super, ale gwardia też daje rade i jest dla mnie must have bo crypty mają siłę 4...
Ostatnio zmieniony 18 sty 2012, o 17:38 przez JarekK, łącznie zmieniany 1 raz.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Wał wał wałJarekK pisze: w mojej turze się wskrzesiłem i dopchnołem ghule na bok 4 tury combatu, a ja zdrowy wychodze z tego
