Vampire Counts po 8 edycyjnym Army Booku

Vampire Counts

Moderator: misha

Zablokowany
Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Re: Vampire Counts po 8 edycyjnym Army Booku

Post autor: JarekK »

Ak jest siła jak dostaną z magicznego pocisku to ich ni ma
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Jak wszystkie eteryki chyba. Taki unit diament-hammer. Dziadowsko twardy jak nie masz odpowiednich narzędzi, ale jak masz, to się rozsypuje w pył po puknięciu.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Shinue
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6756
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"

Post autor: Shinue »

angole mówią na to glass cannon.

jutro przychodzi mój podręcznik ale już teraz powiem wam co mnie cieszy:
- liczę, że VC stracą łatkę bezmózgiego samograja PG
- cieszy mnie różnorodność i zarazem grywalność różnego typu jednostek: są fasty, są lekkie latacze, są ciężkie latacze, są bazy duszków, są śmiecio-pieski itp itd a na końcu niezliczone zastępy zmobiaków
- nowe ładne modele. tron z wampirzycami cały czas wgniata mnie w ziemię.
- mam tylko nadzieję, że GG nie przestaną być grywalni bo bardzo lubię te modele
Obrazek

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

Co do hexów: trzeba tak kminić, żeby z tego pocisku nie dostali - chować za MI, obeliski, dispelować. Dobrze poprowadzeni mogą sporo namieszać. A że giną... cóż, bywa.

Gwardia z Barrowsem i tarczami + przerzutem ranienia całkiem się chyba nada.

Natomiast najbardziej jestem ciekaw obu MI w akcji! :twisted:

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3369
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

draleba pisze:Co do hexów: trzeba tak kminić, żeby z tego pocisku nie dostali - chować za MI, obeliski, dispelować. Dobrze poprowadzeni mogą sporo namieszać. A że giną... cóż, bywa.

Gwardia z Barrowsem i tarczami + przerzutem ranienia całkiem się chyba nada.

Natomiast najbardziej jestem ciekaw obu MI w akcji! :twisted:

Wystarczy policzyć zanim sie je wystawi.
Ale w skrucie wygląda to tak:

Vargi radza sobie bez bostowania z magii - oczywiscie wodpowiedzniej ilosci, a po z bostowaniu to wgniataja oddziały w ziemie.
Horrory tez dadza rade bez magii, ale nie liczyłbym na to że zamiotą tak jak wyzej wymieniony MI. Moim zdaniem bez Engina nie ma co wystawiac duzych zuli.
Ale to jest tak naprawde kwestia stylu gry i sytuacji na stole.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3796
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

To zapodaj linka do tego poprawionego, bo ten z pierwszej strony nie jest poprawiony
Jest temat odpowiedni dla army buildera i to tam wrzucam updaty:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... &start=460

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Shinue pisze: - mam tylko nadzieję, że GG nie przestaną być grywalni bo bardzo lubię te modele
Gwardia jak napisał draleba będzie fajnie radziła sobie z trafieniem na 3+ i z HW&S z KB (no i jest oczywiście re-roll woundów czyli więcej KB :D) ale teraz mi się wydaje bardziej jako wsparcie dla Crypt Horrorów :) Bez Hełmu i regenki przestały być gwiazdą śmierci i nie ma się co pchać nimi do combatu z silnymi jednostkami :) Ale z z rozpisek nie znikną, to pewne :)

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

A ja myślę że znikną. Grubasy ich wyprą ze slota special. Grubasy są znacznie szybsze, w hth niczemu nie ustępuja gwardii (albo są lepsze) i tak samo znoszą ostrzał (a placki jeszcze lepiej).
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Karli pisze:A ja myślę że znikną. Grubasy ich wyprą ze slota special. Grubasy są znacznie szybsze, w hth niczemu nie ustępuja gwardii (albo są lepsze) i tak samo znoszą ostrzał (a placki jeszcze lepiej).
10 grubasów = 390 pkt + champ. 30 woundów T5 regena 31 ataków S4 poison.
Plusy: poison, dodatkowe stompy, odporni na stompy, M6, dużo większa odporność na templatki i na placki, lepiej screenują.

30 gwardii hws + FCG + barrows = 410 pkt = 30 woundów T4, 4+ save, 6+ parry, 31 ataków KB.
Plusy: +1 to hit, killing blow, lepiej się wskrzeszają, I3. Nieco lepszy static i ew. free reform.

Zakładając, że w realiach gry stompy równoważą +1 to hit, a T5 i regena na 5+ dają mniej więcej tyle, co AS4+ i parry, to grubasy po prostu lepiej wychodzą: Kluczowa jest imo dużo większa odporność na templatki, odporność na stompy i większa szybkość.

W starciu tych dwóch regimentów, bez boostów gwardia zadaje 4,5 rany, grube ghule 7 ran. Gwardia ma nad ghulami sztandar, więc sypie się o 1. Także jest gorsza i nieco droższa w wersji standardowej.

Ogólnie imo gwardia może być lepsza, jeśli do środka wsadzamy lorda do krojenia, zaś we wskrzeszaniu polegamy na invospamie z trzech małych nekrosów. W buildzie bez pieszego klepacza grube ghule są po prostu lepsze.

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

A mi wyszło inaczej:
30 Gwardii w hordzie, z tarczą, z czempionem, muzykiem i sztandarem +1 do hita vs 10 Horrorów (3x3+1) z czempionem

Gwardia: 25 ataków, 16.67 trafia, 5.56 rani, 3.70 zabija
Horrory: 19 ataków, 9.5 trafia, 6.33 rani, 3.52 zabija + 1 ze stompa = 4.52,

Horrory 4.52 + szarża pewnie = 4.52
Gwardia 3.70 + sztandar = 4.70
remis, gwardia ma muzyka, wygrywa o 1

W następnej turze gwardia wygrywa o 1

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Pewnie głównie dlatego, że 10 horrorów ma Twoim zdaniem 19 ataków, bo jest ustawione w jakiejś niedorzecznej formacji zamiast 2x5.

Awatar użytkownika
Shinue
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6756
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"

Post autor: Shinue »

ja wystawię gwardię z GW. parry sejwa spróbuję zrekompensować regenką z engina.
Obrazek

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Barbarossa pisze:Pewnie głównie dlatego, że 10 horrorów ma Twoim zdaniem 19 ataków, bo jest ustawione w jakiejś niedorzecznej formacji zamiast 2x5.
Racja. Mój błąd.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Shinue pisze:ja wystawię gwardię z GW. parry sejwa spróbuję zrekompensować regenką z engina.
To mam sugestię: pobaw się bohaterami zamiast enginem. Regena na 6+ da Ci tak niewiele, że żal. Możesz natomiast wsadzić do tego oddziału:
- lorda klepacza do dziesiątkowania regimentów - np. strigoi ghoul king, red fury, miecz +3A, potion of strength, dragonbane gem. Ew. ASF+ beguile. Może trochę ryzykowne, ale kładzie 10+ woja zanim w ogóle uderzą i przeważa szalę na korzyść gwardii w każdym combacie. Tam, gdzie lordowi zabraknie siły/kb, to gwardia uzupełni braki.
LUB
- 4 wraithy lub basie. Drastycznie zmniejszają front, przy dobrym dostawieniu możesz zabrać wrogiej hordzie ponad 1/3 ataków. Również dobrze kombują się z gwardią z dwurakami, bo jeśli w regonie są bohaterowie z magicznymi atakami, to gwardia ładnie ich skosi.

Tyle przemyśleń.

Awatar użytkownika
Shinue
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6756
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"

Post autor: Shinue »

dzięki. niech ci bozia w dzieciach wynagrodzi. będę testował wszystkie opcje ;)
Obrazek

matenow
Plewa
Posty: 6

Post autor: matenow »

Barbarossa ale czy ustawianie Duzych ghuli 2x5 ma sens? raczej i tak beda tylko 4 w kontakcie jezeli przeciwnik ma ustawienie w 5 w szeregu , chyba ze na jakies hordy to wtedy rozumiem:)

Awatar użytkownika
Szaitis
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: Szaitis »

A jakie piechota teraz używa formacji 5 w szeregu? Chyba tylko szczury. Zdecydowanie ustawienie 2x5 jest najlepsze, a jak przeciwnik gra inaczej to co przecież możesz się do niego przystosować, wiadomo że zdecydowaną większość przeciwników przewystawiamy więc akurat z formacją crypt horrorów nie ma żadnych problemów

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@matenow,
a co ci da 3x3+1 ? szeregu drugiego i tak nie masz do CR'a, a masz mało ataków, MI bije w supportach max 3 ataki i trzeba to wykorzystać
2x5 dla 10 Cryptów wydaje się być najbardziej optymalne
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

grałem wczoraj na cryptach i powiem tak:

- jak dostałem oklep od abomki (ja szarżowałem na bok), a potem wpadł dzwonek to mnie przeorali... ale abomke zabiłęm :)
- potem zagraliśmy 2 raz i przyjąłem szarże 30-40 plague monków z furmaną, w mojej turze się wskrzesiłem i zaszarżowałem ghulami na bok, 4 tury combatu, a ja zdrowy wychodze z tego :)
- wskrzeszanie cryptów jest super, ale trzeba mieć dwóch 4levelowych magików, albo dużo małych... (ja miałem 2 necro lordów)
- 2 necro lordowie razem znają całego lora, na jednym bierzemy book of arkhan, na drugim losujemy czary jako 1
- gwardia dalej ma wygar tylko nie pchamy się wszędzie... (ja miałem 2raki)
- strate drakenhoffa i hełmu rokompensuje przerzut trafien i zranień i barrows

Crypty są super, ale gwardia też daje rade i jest dla mnie must have bo crypty mają siłę 4...
Ostatnio zmieniony 18 sty 2012, o 17:38 przez JarekK, łącznie zmieniany 1 raz.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

JarekK pisze: w mojej turze się wskrzesiłem i dopchnołem ghule na bok 4 tury combatu, a ja zdrowy wychodze z tego
Wał wał wał :wink:

Zablokowany