Pytania o zasady 8ed VC

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
Syraf
Chuck Norris
Posty: 361
Lokalizacja: True Legion Kraków

Re: Pytania co do 8ed VC

Post autor: Syraf »

małe pytanie co do master of dead na necromancie. nie mam jeszcze podręcznika , a nie wiem dokładnie czy to tak działa ze pozwala dodawać szkiele poprzez rise dead zamiast tworzyć nowy unit?

Awatar użytkownika
Podwys
Oszukista
Posty: 839
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Podwys »

Nie przy Rise of dead tylko przy sygnaturce :)

Awatar użytkownika
Anzalf
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 152
Lokalizacja: EŁK, mazury, cud natury!

Post autor: Anzalf »

Wiadomo już czy będzie nowy battalion i co w nim ?

Dziękuje i pozdrawiam !
BLOOD FOR THE BLOOD GOD!!
SKULLS FOR THE SKULL THRONE!!
MILK FOR MY KHORNE FLAKES!!

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Azgaroth pisze:Ma ktoś może i sklejał już Mortisowe cudo ? Jak wygląda sprawa ze stabilnością tej figurki na stole?
chciałbym, ale w popularnym sklepie gdzie zamawiałem w zeszlym tygodniu wyszlo wszystko do nowych VC, moje zamówienie czeka na nowa dostawe :) bede mial na poczatku tego tygodnia

@Syraf
przeczytaj opis Master of the Dead w przyklejonym temacie a później opisy czarów w tym samym temacie, będziesz wszystko wiedział, zasady są przepisane dla informacji

@Anzalf
miał być wg plotek, przepakowany
Repackaged Batallion (20 skeletons, 20 ghouls, 10 Dire Woves, 1 corpse cart, $115.00) on 18th February
tu była informacja
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=859461#p859461
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Bulwok
Kretozord
Posty: 1667
Lokalizacja: Analbis Toruń

Post autor: Bulwok »

Czy na rzut Coven Throne ( Battle of Wills ) Działa inspiring presence.
I jeżeli na Thronie siedzi Vampire to czy bierze się liderkę Bohatera ?
Obrazek

Syraf
Chuck Norris
Posty: 361
Lokalizacja: True Legion Kraków

Post autor: Syraf »

moim zdaniem działa, bo nie ma nigdzie mowy o niezmodyfikowanym LD , a podobno mount i jeździec to jeden model więc liderka vampa

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

the opponent must roll a D6 and add it to his unit’s Leadership (attacks that do not roll To Hit are exempt from this effect). Next, roll a D6 and add it to the Coven Throne’s Leadership.
a jest gdzies napisane unmodified Leadership, że tylko dla najwyższego własnego Ld? nie, więc dodajesz własne najwyższe, włączając Inspiring Presence od Generała, opis modelu nie ogranicza
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

gdy sobie kulam czar z lora VC i mam że zadaje sobie rane z siła tam 10. Nikt z hero nie jest jeszcze ranny i to będzie 1rana na generale.
a.)najpierw działa sygnaturka i leczę ranę(ale że jej nie straciłem to efekt przepada) a potem zadaje sobie obrażenia od miscasta?
b.) to sie dzieje jednocześnie tzn. miscast i leczenie?

generalnie chodzi o to czy efekt miscasta jest przed efektem atrybutowym czy po?

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Najpierw jest czar rozpatrywany, a potem się rzuca na tabelę Misscasta. A atrybut domeny jest efektem tego czaru, o czym świadczy fakt, że Magic Resistence działa na atrybut Światła i Niebios na przykład, więc według mnie jest rozpatrywany razem z czarem przed Misscastem.

Dla przykładu jest zapis w FAQu do RB odnośnie Throne of Vines, w którym jeśli przy rzucaniu Tronu wypadną dwie 6, to Tron siada najpierw i na 2+ tego Misscasta się ignoruje.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

dziękuję :)

Awatar użytkownika
Handelson
Mudżahedin
Posty: 200
Lokalizacja: Strefa Zero, Poznań

Post autor: Handelson »

Grałem wczoraj pierwszą bitwę nowymi vc z tk, jak to bywa w praniu wyszło, że nie wszystkie zasady są oczywiste:
1. Co się stanie kiedy mortis zginie?
a) dokładnie od tego momentu przestaje dawać boost do regeneracji.
b) przestaje dawać na początku mojej tury kiedy determinowany jest zasięg
c) inaczej
2. Jak funkcjonują dwa mortis-y?
a) bonusy zarówno do cast-a jak i regeneracji kumulują się
b) brak kumulacji
3. Jak leczymy corpse cart-y?
4. Ile corpse cart może zatańczyć?
a) tylko 4 cale
b) w opisie czaru jest "It may move up to 8" - sugerując się tym mogę ruszyć się 8 cali niezależnie od wartości move.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Handelson pisze:Grałem wczoraj pierwszą bitwę nowymi vc z tk, jak to bywa w praniu wyszło, że nie wszystkie zasady są oczywiste:
1. Co się stanie kiedy mortis zginie?
a) dokładnie od tego momentu przestaje dawać boost do regeneracji.
b) przestaje dawać na początku mojej tury kiedy determinowany jest zasięg
c) inaczej
2. Jak funkcjonują dwa mortis-y?
a) bonusy zarówno do cast-a jak i regeneracji kumulują się
b) brak kumulacji
3. Jak leczymy corpse cart-y?
4. Ile corpse cart może zatańczyć?
a) tylko 4 cale
b) w opisie czaru jest "It may move up to 8" - sugerując się tym mogę ruszyć się 8 cali niezależnie od wartości move.
1b - tak samo jak kocioł, wg książki jednostki, które w momencie sprawdzania zasięgu łapały się w zasięg mortisa, mają token i regenę do następnej tury i tyla. Śmierć mortisa czy wyjście z zasięgu nie zmieniają tego
2 trzeba uściślić
3 nie jet large targetem, więc 1+poziom ran IMO.
4 wszystko zvanhalsowane rusza się 8, ich wartość MV nie ma nic do rzeczy"

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Handelson pisze:Grałem wczoraj pierwszą bitwę nowymi vc z tk, jak to bywa w praniu wyszło, że nie wszystkie zasady są oczywiste:
1. Co się stanie kiedy mortis zginie?
a) dokładnie od tego momentu przestaje dawać boost do regeneracji.
b) przestaje dawać na początku mojej tury kiedy determinowany jest zasięg
c) inaczej
2. Jak funkcjonują dwa mortis-y?
a) bonusy zarówno do cast-a jak i regeneracji kumulują się
b) brak kumulacji
3. Jak leczymy corpse cart-y?
4. Ile corpse cart może zatańczyć?
a) tylko 4 cale
b) w opisie czaru jest "It may move up to 8" - sugerując się tym mogę ruszyć się 8 cali niezależnie od wartości move.
1. Jest wyraźnie napisane, że na początku tury zaznaczasz kostką które oddziały dostają boosty. Do Casta uważam, że daje kiedy jest na stole... kiedy go nie ma to nie daje do casta także regena działa do momentu w którym miałbyś rzucać w swojej turze za zasięg aury.
2. dwa mortisy funkcjonują tak samo jak jeden... czyli każdy z nich daje bonusy... nie ma w ab żadnej wzmianki o tym, że bonusy z ddwóch mortisów nie kumulują się pomijając fakt, że regenę oddział może dostać maksymalnie do 4+.
3. Czy Corpse Cart jest wampirem? Czy jest eteryczny? Czy jest Large Targetem? Czy Corpse Cart jest piechurem(infantry)? - na wszystkie z tych pytań odpowiedź brzmi NIE. Więc resztę możesz doczytać w AB jak się leczy takie jednostki.
4. banał. jest Rydwanem więc w fazie ruchu rusza sie 4 cale. VDM wskazuje, ze dowolny unit może wykonać ruch "up to 8" ". Nie ma tutaj żadnej innej opcji. Nie sugeruj się ruchem, który ma wpisany w profilu ponieważ FellBaty mają np. Mv 1 i też ruszają się 8" w fazie sztormówy.

Moim zdaniem nic tutaj nie trzeba uściślać ponieważ nie ma zasad kolidujących ze sobą. Radzę przeczytać AB chociaż raz ze zrozumieniem od deski do deski. Jeżeli masz jakieś wątpliwości to jeszcze raz te zasady do których nie wiesz do końca jak działają. Naprawdę - mamy nieźle napisany AB. Jest bardzo mało nieścisłości - nie ma sensu szukać na siłę opcji do uściślenia.
Wg. mnie może być sporo uściśleń do specjalnego ataku Hexów wykonywanego w fazie ruchu tylko jeszcze one nie wypłynęły.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Barbarossa
Barbarossa pisze:4 wszystko zvanhalsowane rusza się 8, ich wartość MV nie ma nic do rzeczy"
chciałeś powiedzieć do 8 cali, Corpse ma 4M opis vanhelsa mówi do 8 cali, a nie o 8 cali, parametr ruchu ma znaczenie w tym wypadku tak jak Daw to ładnie nakreślił, jakby Corpse mógł marszować to 8 cali jest ok, ale nie może
więc imo tylko 4 cale jako rydwan
Barbarossa pisze:2 trzeba uściślić
również uważam, że regeneracja nie wymaga to uściślania, jest po prostu +1 do regeneracji z zatrzeżeniem, że 4+ to maksimum możliwe za każdy Mortis
dodatkowo +2 do casta również nie wymaga uściślania, czytanie ze zrozumieniem,
All wizards (...) within 12" of one or more models with a Blaphemous Tome
co tu jest do uściślania. Bez względu na to ile masz Mortisów jeśli każdy ma upgrade to nadal jest +2 do casta (jeden lub więcej)

Ptk 1 ładnie Barbarossa nakreślił :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1448
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

Czy zwykle jednostki z zasadą vampire też mają Hunger'a?
nie mam jeszcze booka, więc wolę zapytać

Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Post autor: SaperHeart »

Drwal pisze:Czy zwykle jednostki z zasadą vampire też mają Hunger'a?
nie mam jeszcze booka, więc wolę zapytać
Nie. Tylko Lord i Hero
...Who dares wins...
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Drwal
zasady przepisałem tak jak są w booku :) więc zerknij w przyklejony temat
Hunger jest wyraźnie w Characters i dotyczy typu postaci infrantry bla bla bla
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1448
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

To jeszcze jedno.

Czy ghostly howlem moge robić S&S czy obowiązujaca jest zasada, że undeady moga zrobc tylko hold?
Death shreek od terrorgeja dostal takie ograniczenie ale o ghostly howlu nic nigdzie nie ma... przynajmiej ja nie znalazlem 8)

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

1.czy basia hero i terrogej moga krzyczeć w combat?

2.jesli tak to krzycza w fazie shooting? swojej/każej kombatu?
czy krzyk jest w fazie walki?
3.jeśli tak to czy mogą po krzuku w fazie shotingu, w fazie walki atakować normalnie swoje ataki?

przepraszam za zamieszanie ale te jednostki póki krzyczą nie są takim problemem :)

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

dopóki nie jest napisane, że może robić S&S to nie można ani Ghostly Howl ani Death Shriek, to jest special attack a nie shooting weapon

@Bojek
co tu jest niezrozumiałego?
A Ghostly Howl is a special attack that can be used against a single enemy unit in the Shooting phase, even if the Tomb Banshee has marched, charged, or is engaged in Close Combat. This attack has a range of 8” and needs line of sight to its target. If the Tomb Banshee is engaged in combat, her Ghostly Howl can only target an enemy unit in base contact.
A Death Shriek is special attack that can be used against a single unit in the Shooting phase, even if the Terrorgheist has marched, charged or is engaged in close combat. This attack has a range of 8” and needs line of sight to its target. If the Terrorgheist is engaged in combat, its Death Shriek may target a unit in base contact.
kilka stron wcześniej była rozmowa odnośnie krzyczenia do obcego combatu (nie tego gdzie model jest w CC) i wyszło, że jednak może krzyczeć, FAQ pewnie pozmienia co nieco, ale póki go ni ma to można
skoro krzyki są w fazie strzelania to w fazie walki normalnie atakujesz, skąd pomysł, że miałoby tak nie być? 8)
poza tym obie umiejętności mają takie same opisy więc podlegają takim samym zasadom
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ODPOWIEDZ