Poradnik poczatkujacego lizaka

Lizardmen

Moderator: Ziemko

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Re: Poradnik poczatkujacego lizaka

Post autor: X.Maciek »

Niezależnie od rodzaju ataku celem jest salamandra. Potem jeśli ona nie wysejwuje rany to na 5+ rana przechodzi na załoganta.
"Armia baranów dowodzona przez lwa jest silniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana"

Obrazek

Awatar użytkownika
RobiChaos666
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: RobiChaos666 »

Czy slann sam z siebie lata czy tylko na jakiś tam bonusach swoich?

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

Slann może latać tylko w wypadku rzucenia czaru steed of shadow bądź wylosowania wyniku 2-4 na tabelce miscasta.
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Mistrz :D.

kowaljl
Chuck Norris
Posty: 391

Post autor: kowaljl »

Wlasnie zaczynam grac Lizakami jako druga armia. Na razie kupilem pudelko skinkow, pudelko saururos i zabe z mail order(uwielbiam ten model):) na raziebede gral na małe pkt. w domu około tysiaka. Ale w porownaniu do imp[erium jest to niesamowicie droga armia jak zaczynasz wystawiac potworki. Wiec moje pytanie co nastepnie powinienem kupic poza kolejnym pudelkiem saurusow i skinkow? Na co sie zdecydowac? Salki? Terradony? Kroxy?? Który z tych 3 odzialow powiedzmy w sile 3 najwiecej zrobi w grze ogolnie, co daje najwiecej mozliwosci do roznego rodzaju taktyki? a moze na poczatek lepiej wziasc Stedzia? Wiem ze pytanie troche ogolne ale byłbym wdzieczny za jakies podpowiedzi.

Milord
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 107

Post autor: Milord »

Salki są z tych trzech najbardziej uniwersalne, właściwie nie spotyka się rozp bez nich.
.

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

I błagam, wziąć, a nie wziąść... Co do pytania, zależy jak chcesz grać. Salki są chyba najpotrzebniejsze, a stegadon najmniej. Co do Kroxów, jest to jak dla mnie zabawka na większe punkty. Saurusy się przydają, ale również są zależne od rozpiski. Skinki za to są podstawą armii. I Kameleony, polecam.
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

kowaljl
Chuck Norris
Posty: 391

Post autor: kowaljl »

A myslalem ze Maszyneria bogow na Stedziu tak czesto chwalona jest jednak jedna z pierwszych rzeczy jakie powinno sie zlocyc. Salki faktycznie musze sobie szybko zalatwic.

Awatar użytkownika
Hybrydzioch
Wałkarz
Posty: 65
Lokalizacja: Radom

Post autor: Hybrydzioch »

Kowal - kup sobie najpierw salamandry i to najlepiej 2x2 na początek a nie 3. Ta inwestycja najbardziej będzie się opłacać i działa na dowolnej konfiguracji punktów. Co do stedziów to w sumie łatwo je rozkręcić nie tylko działami. Jeśli chcesz grać na EoG turniejowo to lepiej na 2 albo 1 + żaba. Pojedynczy szybko spada - ewentualnie działa jako skupienie ostrzału na jedną turę, kiedy nie ma się gdzie ukryć.

Kraggo
Chuck Norris
Posty: 585

Post autor: Kraggo »

Czy Zwiastun Ochrony z maszynerii działa też na Stegadona (i załogę), czy tylko na sprzymierzone jednostki wokół (sojusznicze też?)?

Druga rzecz: czy można legalnie złożyć Saurusa Weterana na 0+, uwzględniając łuskową skórę, lekki pancerz, enchanted shield i twardą skórę zimnokrwistego?

Dzięki za info.

Awatar użytkownika
Lizak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 136
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Lizak »

Ad1. Z tego co pamiętam, ochrona działa na wszystkie sprzymierzone jednostki na 12" wiec stedzia też łapie.
Ad2. Można (ale nadal 1 oznaczają oblanie save)

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

nie można , max save to 1+

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Można, ale będzie miał AS 1+, a nie 0+
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Koorn
Wałkarz
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Koorn »

Nie mam ang podręcznika, i nie wiem czy sprawdzaliście to w zasadach, ale Polski AB nic nie mówi że nie mogę mieć poniżej 1+. Napisane jest "Zauważ, że dowolnego rodzaju ochrona nie może być nigdy lepsza niż 1+. Nie oznacza to, że z tytułu działania jakiegoś przedmiotu lub zasady specjalnej model nie może mieć lepszej ochrony, oznacza tylko ograniczenie rzutu obronnego do 1+. Pamiętaj również że uzyskanie 1 zawsze oznacza porażkę."

Nie wiem jak wy to zinterpretujecie ale dla mnie to zezwolenia na sv 0+ i mniej, z tym że 1 oczywiście oblewa.

Awatar użytkownika
Lizak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 136
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Lizak »

Jak dla mnie save możesz mieć nawet i -1 (1 nadal oblewają) i modyfikator od siły umożliwia ci walczenie ze smokami i innymi cudami z S6 mając save 2+.

Kwestia czy opłaca się tak bunkrować jedna postać. Zależy co ona ma robić.

Awatar użytkownika
Shadar
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Shadar »

Nie. W tym fragmencie jest jasno napisane, że nie można uzyskać lepszej ochrony niż 1+. To oznacza, że mimo, że z przedmiotów, scaly skina i wierzchowca wychodzi 0+, to dalej masz armour na 1+. Tyle. Jest tylko jeden wyjątek od tej zasady: bust do Asv z eye of the gods w wojownikach chaosu. Tam jest wyraźnie napisane, że powiększa armoura do max 0+, ale to jest jedyna taka sytuacja, kiedy to jest możliwe.
Wieszkto pisze:
Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.

Awatar użytkownika
Mishu
Masakrator
Posty: 2257
Lokalizacja: Fenix Włocławek

Post autor: Mishu »

Koorn pisze:"Zauważ, że dowolnego rodzaju ochrona nie może być nigdy lepsza niż 1+. Nie oznacza to, że z tytułu działania jakiegoś przedmiotu lub zasady specjalnej model nie może mieć lepszej ochrony, oznacza tylko ograniczenie rzutu obronnego do 1+. Pamiętaj również że uzyskanie 1 zawsze oznacza porażkę."
Jak dla mnie, to można mieć nawet save ma -10, ale i tak będziesz traktowany jakbyś miał 1+.
Obrazek

Awatar użytkownika
Lizak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 136
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Lizak »

no dobra, tylko teraz pytanie, czy jeśli masz sv 0 i atakują cię z siłą 5 to odejmujesz od sv 0 -2, czy od save 1+ -2.
Innymi słowy, czy sv mniejszy niż 1+ działa na modyfikatory z siły, czy nawet jeśli masz sv mniejszego niż 1+ ZAWSZE działa tak jakbyś miał max 1+ (nie lepszego), i ten sv jest modyfikowalny przez siłę atakującego.

Awatar użytkownika
Mishu
Masakrator
Posty: 2257
Lokalizacja: Fenix Włocławek

Post autor: Mishu »

Powiedziałem, że będziesz traktowany jakbyś miał 1+. Miałem na myśli, że siła 5 znosi 1+ -2 = save 3+ itd.

Skoro już piszę. To prawda, że jak jest save 1+ to z metalu są autowoundy?
Obrazek

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Nie, lore atribute matelu mówi, że sv 1+ rani na 2+.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

ODPOWIEDZ