8 edycja- pytania 2

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Re: 8 edycja- pytania 2

Post autor: Luc »

Byro pisze:Tak jak pisałem, jeśli rysunek jest w skali, nie widzę możliwości dostawienia B, czy to jako szarża, czy overrun (zakładając, że rycerze zaczynają z miejsca pokazanego na rysunku).
Natomiast, gdyby byli dalej i overrun w prostej linii prowadził do styku z orłem, wówczas mogliby wykonać przysługujący im wheel i może nawet doprowadzić do rysunku B, zależy jak daleko by byli na dzień dobry.
Czyli w przypadku jeśli overun po pozytywnym rzucie kością doprowadzi do kontaktu z wrogiem to przysługuje nam darmowy whell i maksymalizacja tak aby dostawić się w miarę możliwości jak najkorzystniej dla nas ? (oczywiście ten przykład nie pozwala :mrgreen: )

Jak dla mnie sytuacja wyjaśniona.

PS. Byro - stałeś obok przy tej szarży :twisted: na masterze (ofc wybaczam i nie mam żalu :mrgreen: - ważniejsze jest wyjaśnienie zasady niż rozpamiętywanie czy by było 2-18 czy 3-17 :P)
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Luc pisze:PS. Byro - stałeś obok przy tej szarży :twisted: na masterze (ofc wybaczam i nie mam żalu :mrgreen: - ważniejsze jest wyjaśnienie zasady niż rozpamiętywanie czy by było 2-18 czy 3-17 :P)
Pamiętam sytuację, o ile to była ta przy krawędzi stołu, nie pamiętam zaś jej precyzyjnieale byli jednak dosyć daleko (bądź co bądź, to było 5 rycerzy na 1 orła, wystarczyłyby im pewno ze 2-3 cale odległości na ten wheel, a rysunek tego nie pokazuje). ;)
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Byro pisze:
Luc pisze:PS. Byro - stałeś obok przy tej szarży :twisted: na masterze (ofc wybaczam i nie mam żalu :mrgreen: - ważniejsze jest wyjaśnienie zasady niż rozpamiętywanie czy by było 2-18 czy 3-17 :P)
Pamiętam sytuację, o ile to była ta przy krawędzi stołu, nie pamiętam zaś jej precyzyjnieale byli jednak dosyć daleko (bądź co bądź, to było 5 rycerzy na 1 orła, wystarczyłyby im pewno ze 2-3 cale odległości na ten wheel, a rysunek tego nie pokazuje). ;)
Pudło :!:
:mrgreen: :mrgreen:
To z tą krawędzią stołu to była sytuacja z Dryadami.
Konnica widziała Dryady, miała je w zasięgu ale nie mogła zaszarżować bo whelując wyszła by poza stół blisko połową unitu, a przy dostawieniu nie było by możliwości maksymalizacji (coś jak sytuacja A rysunek wyżej - z czego połowa unitu poza stołem)
Natomiast z orzełkiem było mniej więcej tak jak rysunek.
Łuki i tak zjechały (konnica trafia na 6 bo ma na sobie Klątwę z Besti -1 do hita i nie zdają feara z płonących z przerzutem BSB)
zabijają 2 i 13 łuków nie potrafi na stedfascie ustać .. "przeklęta" 9 :evil:
Oni musieli zginąć - to wisiało w powietrzu :twisted:

Ja rozumiem, że zasędziowanie tego było przypadkowe ( pewnie zadość uczynienie za to, że Altar utknął w 2 turze w Orle :twisted: [szarżując!] do końca gry! oraz Czołg utknął w Dryadach na 3-4tury :twisted: [szarżując!] )


OK aby nie było offtop!

Wczoraj sytuacja z nowymi VC (testy, testy i jeszcze raz testy)
Sytuacja 1
Przeciwnik rzuca na wiatry magii 3 i 1
Według rzutu ja otrzymuję 3 do DD on 4 do PD
Umiejętność/moc/item (nie wiem :P) - pozwala mu przerzucić dowolną kość na wiatry.
Rzuca 6. (przerzuca tę 1)

Ja dalej mam 3 czy jednak 6 ?


Sytuacja 2
Oddział 1 - Dryady oraz "X" oznaczona Branchwraith ze strzałem snajperskim (always hit on 3+ i S4)
Oddział 2 - Szkielety (ok 15szt - 3 pełne szeregi) oraz "X" oznaczony Vampir.
Strzałem snajperskim mogę strzelać do dowolnego modelu nawet bohatera w jednostce.
Ale w tej sytuacji go nie widzę ?, więc jedyną możliwością jest strzelić w szkielety (bohater jest niewidoczny ?)

Sytuacja 3
Vampir klepacz wbija się w oddział (solo rajd)
Wbija 2 rany + szarża.
Ja mam 2 szeregi i BSB
(remis), ale muzykiem wygrywam.
Sypania brak bo wynik walki = 0 (ja mam darmowego reforma, vampir stoi i się cieszy :twisted: )

Obrazek
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Na stronie 59 (podręcznika) masz jak wygląda pursuit (a więc i overrun).

Sytuacja 1:
On ma 9PD, Ty 6DD

Sytuacja 2:
Jak nie widzi to nie może snajperować.

Sytuacja 3:
Wampir przegrywa o 1.

Awatar użytkownika
Bercik
Chuck Norris
Posty: 494
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bercik »

1. 6 dispela
2. nie widzi - nie strzela
3. sypie się o 1

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Thx za powyższe
Waldi pisze:Sytuacja 3:
Wampir przegrywa o 1.
Przegranie o 1 i przegranie o muzyka chyba nie jest równoznaczne ?
Muzyk nie daje Tobie +1CR tylko daje Tobie zwycięstwo w przypadku remisu ?

Jak przegram na muzyku to mam -1LD przy breaku ?
W RB jest napisane tylko, że drużyna, która posiada muzyka w 1 szeregu wygrywa każdą remisową walkę.
Nic nie jest wspomniane o modyfikatorze -1
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Wygrywa o 1 w razie remisu, więc, logicznie, strona bez muzyka przegrywa walkę o 1 ze wszystkimi konsekwencjami.

Awatar użytkownika
Venitel
Pseudoklimaciarz
Posty: 25

Post autor: Venitel »

Luc pisze: Jak przegram na muzyku to mam -1LD przy breaku ?
W RB jest napisane tylko, że drużyna, która posiada muzyka w 1 szeregu wygrywa każdą remisową walkę.
Nic nie jest wspomniane o modyfikatorze -1
Rulebook pisze: If a combat goes poorly, a unit's musician plays ever louder, to rouse the spirits of his fellows and drive them forward into the fray with greater vigour. As a result, the side that has a musician in its front rank of one or more of its units wins any drawn close combat by 1, unless the opposing side has a musician also, in which case the redoubled efforts (and almighty clamour) cancel each other
Zeby nie bylo ze w rulebooku nie ma nic napisane ;)

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Venitel pisze: Zeby nie bylo ze w rulebooku nie ma nic napisane ;)
Obrazek

Kolejny błąd polskiego podręcznika ;)
Jest jak wół w ENG - nie chce wyjść inaczej.

Trzeba zapamiętać =D>
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

ja i moje undeady kupia polski podrecznik, zeby lepiej tanczyc do muzykow przeciwnika :wink:

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Witam, mam pytanie dokładne o Steadfasta. Otóż, na turnieju zdarzyła mi się sytuacja, gdzie pojedynczy model walczył z małym oddziałem Seaguardów i po Combacie zostało z tego co pamiętam koło 8 modeli. Przeciwnik powiedział mi, że Steadfasta mam, bo posiadam 1 szereg, a on 0. Ostatnio grałem i wystąpiła podobna sytuacja, tylko tutaj okazało się, że Steadfasta nie mam, bo w "Angielskim" Rule Booku jest zapis, że dolicza się "As with calculating Extra Ranks for the purposes of Combat Resolution" tak jak przy naliczaniu CRa.

1. Kto miał rację?
2. Jeśli osoba w drugim przypadku, to jeśli szeregi nalicza się tak jak przy CRze, to oddział mający ich 10 walcząc z oddziałem, który ma ich 5 nie ma Steadfasta, no bo przy CRze nalicza się to max do 3?
Ostatnio zmieniony 28 sty 2012, o 15:29 przez Azurix, łącznie zmieniany 2 razy.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Masz steadfasta vs pojedynczy model, jeśli masz co najmniej 5 modeli.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

To jak interpretuje się ten zapis:"As with calculating Extra Ranks for the purposes of Combat Resolution"?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

wertex
Chuck Norris
Posty: 359

Post autor: wertex »

Witajcie, dziś po bitwie z VC narodziły się 2 pytania:
- Czy jeśli oddział wroga przejdzie przez vortex, w tym przypadku słoneczko, to musi testować? Czy tylko jeśli templatka się poruszy?
- Czy Corpse Cart daje ASF-a zawsze, czy tylko jak rzuci się na niego augment z vampirzej lory? Ja interpretuję, że trzeba czar rzucić.
EAT SLEEP CONQUER REPEAT

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Azurix pisze:To jak interpretuje się ten zapis:"As with calculating Extra Ranks for the purposes of Combat Resolution"?
Że musi być co najmniej 5 modeli
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

wertex pisze:Witajcie, dziś po bitwie z VC narodziły się 2 pytania:
- Czy jeśli oddział wroga przejdzie przez vortex, w tym przypadku słoneczko, to musi testować? Czy tylko jeśli templatka się poruszy?
Tak, testuje, jest to zapisane albo w RB, albo w FAQu/Erracie do RB.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Czy jeśli mam charmed shield w CC to mogę go użyć jeśli mam Extra hand Weapon lub Great Weapon ?
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

wertex pisze:Witajcie, dziś po bitwie z VC narodziły się 2 pytania:
- Czy Corpse Cart daje ASF-a zawsze, czy tylko jak rzuci się na niego augment z vampirzej lory? Ja interpretuję, że trzeba czar rzucić.
a tu coś jest do interpretowania?
jest wyraźnie napisane że ASF pojawia się wtedy kiedy Corpse jest celem czaru, proste jak rogalik
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

czołg jak każdy rydwan ma dangerousy tylko.....

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

jak sie gra przed uscisleniem vc, mozna z atrybutu wampirzego leczyc bohaterow poza samym casterem czy nie?
jest wizard or any friendly model within, leczysz siebie lub inne przyjazne modele, a hero + mount to 1 model
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Zablokowany