Bazyliszek - Czas Trolla WYNIKI str. 68

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
syrius
Chuck Norris
Posty: 572
Lokalizacja: Bastion

Re: Bazyliszek - Czas Trolla (Master, 25-26 lutego Warszawa)

Post autor: syrius »

Cóż zawsze komuś coś nie pasuje.
Choć powiem, że mogę chętnie wrócić do AB leśniaków z WD.
Ponowną grą 60 łucznikami w piątkach 8)

Nie wiem czemu, ale przypomniało mi się, jak kiedyś grałem w Szwecji to ich sposób ograniczania armii polegał na wymuszaniu wystawiania jakiegoś typu oddziału.

Na początku 6stej edycji np. każda z armii u nich musiała mieć jeden oddział piechoty wart 250+ pkt. nie było to moze super zbalansowane, ale było też innym rozwiązaniem niż tylko cięcie slotów. :)

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

El dupa pisze:Wobec powyższych wyssanych z palca ograniczeń mogę tylko powiedzieć:
Jebać was i Wasze Euro
Dziękuje za uwagę
jaka ksywa, takie podejście, szkoda tylko biednego Kazika, że jakaś lama się wypowiada a powyższy post jest jednym z trzech jakie w ogóle napisał...nie musisz grać, nikt nie zmusza, możesz sam zabrać się za organizację nie-Euro turniejów

nie wiem jak gracze VC-tów, ale na naszym lokalu były bardzo podobne ograniczenia, faktycznie zmieniłbym je o tyle, że:
eteryki 0-3 (przyznaję się, nie wiem czy jest to dobry pomysł, ale kieruję się tylko tym, jak może wyglądać nowe Euro po decyzjach ARcom)
krzyki 0-3 (mortis, terror,banshee)
MoBa - 1pd
periapt - 1pd
blas. tome - 1pd
mortis silnik -1pd
wszystkie rary z wyjątkiem Vargulfów 0-1
trochę poluzowane

EDIT:
armia ma duży problem z wypełnieniem core, w ich przypadku dopuściłbym unit size zombiaków do 50 (wiem wiem, wskrzeszanie, ale to jest mała rekompensata za magię), psy do 4 unitów
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3369
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

#helion# pisze: eteryki 0-3 (przyznaję się, nie wiem czy jest to dobry pomysł, ale kieruję się tylko tym, jak może wyglądać nowe Euro po decyzjach ARcom)
krzyki 0-3 (mortis, terror,banshee)
MoBa - 1pd
periapt - 1pd
blas. tome - 1pd
mortis silnik -1pd
wszystkie rary z wyjątkiem Vargulfów 0-1
trochę poluzowane

EDIT:
armia ma duży problem z wypełnieniem core, w ich przypadku dopuściłbym unit size zombiaków do 50 (wiem wiem, wskrzeszanie, ale to jest mała rekompensata za magię), psy do 4 unitów

Eteryki 0-3 może być, bo szkiele czy zombie z frontem wraciaków to jednak jest ból dla kazdej armii.
krzyki?? - czy naprawde az tak bola was te 2d6+2?? Krzyk terrora ok, ale banshee?? i tak nikt nie wystawia wiecej niż jedna baske
MotBA - 1PD, co by miescił sie z Tomem
Periapt - jezeli to mialo by być przyciete to ja poprosze by w Imperium podobny itemik tez został przyciety. On przycina sie sam w sobie i przy obecnych ograniczeniach magii już staje sie srednio opłacalny.
Tome - no nie wiem - samo to że trzeba 2x turlać miscasta jest ju dość solidnym bulem, ale max 1PD może być.
Mortis?? - Helion a po wiec mi co on robi takiego w magii że az musi kosztowac 1PD??
Rary 0-1 - TAK - varghulf jest teraz lepszy niz był i jeden tez wystarczy w armii.
Zombiaków itak nikt nie wystawia wiecej niz podstawowej 20 w porywach do 30
A wilki - no coz - 3 to max co sie opłaca :)

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Smiechu pisze:MotBA - 1PD, co by miescił sie z Tomem
Periapt - jezeli to mialo by być przyciete to ja poprosze by w Imperium podobny itemik tez został przyciety. On przycina sie sam w sobie i przy obecnych ograniczeniach magii już staje sie srednio opłacalny.
Tome - no nie wiem - samo to że trzeba 2x turlać miscasta jest ju dość solidnym bulem, ale max 1PD może być.
Mortis?? - Helion a po wiec mi co on robi takiego w magii że az musi kosztowac 1PD??
pochylonym zaznaczyłem odpowiedź na Twoje pytanie, przy ojro cięciach sam musisz zdecydować co wrzucić, jak wrzucisz tom i motba to nie ma silnika, proste

przedmiot w imperium nie działa tak samo, musisz rzucać kością czy przeniesiesz 2 kostki; wiesz ile gał udaje się rzucić na ten item?? poza tym to chodzi tutaj o motba bardziej, 2pd to trochę za srogie, ale wraz z tymi innymi ograniczeniami jest już moim zdaniem adekwatnie
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3369
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

#helion# pisze:
Smiechu pisze:MotBA - 1PD, co by miescił sie z Tomem
Periapt - jezeli to mialo by być przyciete to ja poprosze by w Imperium podobny itemik tez został przyciety. On przycina sie sam w sobie i przy obecnych ograniczeniach magii już staje sie srednio opłacalny.
Tome - no nie wiem - samo to że trzeba 2x turlać miscasta jest ju dość solidnym bulem, ale max 1PD może być.
Mortis?? - Helion a po wiec mi co on robi takiego w magii że az musi kosztowac 1PD??
pochylonym zaznaczyłem odpowiedź na Twoje pytanie, przy ojro cięciach sam musisz zdecydować co wrzucić, jak wrzucisz tom i motba to nie ma silnika, proste

przedmiot w imperium nie działa tak samo, musisz rzucać kością czy przeniesiesz 2 kostki; wiesz ile gał udaje się rzucić na ten item?? poza tym to chodzi tutaj o motba bardziej, 2pd to trochę za srogie, ale wraz z tymi innymi ograniczeniami jest już moim zdaniem adekwatnie
Przecierz nie możesz miec toma bez silnika??
Ale ok.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Smiechu pisze: Rary 0-1 - TAK - varghulf jest teraz lepszy niz był i jeden tez wystarczy w armii.
Kiedy to ja widziałem ostatni raz Warghulfa na stole... Parka by mnie ucieszyła wręcz, gdybym ją miał kiedyś spotkać. To naprawdę nie jest hydra :roll:

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

#helion# pisze: periapt - 1pd
Czyli płacisz 55 pkt za możliwość przeniesienia 1 kostki i wtedy niechannelujesz :D

EDIT.:
Widzę podobne myślenie jak był po pojawieniu się nowego podręcznika do DE.
"cala 6 edycję mieliśmy plewnego booka to teraz nie powinno się nas przycinać"
"całą 7 edycję mieliście wygięte AB to teraz trzeba uperd**** wszystko jak leci"
Ostatnio zmieniony 7 lut 2012, o 10:00 przez c4h10, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Barbarossa pisze:
Smiechu pisze: Rary 0-1 - TAK - varghulf jest teraz lepszy niz był i jeden tez wystarczy w armii.
Kiedy to ja widziałem ostatni raz Warghulfa na stole... Parka by mnie ucieszyła wręcz, gdybym ją miał kiedyś spotkać. To naprawdę nie jest hydra :roll:
i wcale się nie dziwię, przy takim natłoku innych ciekawych rarów :wink:

cały problem polega na tym, że armia ma wygar ale dzięki magii, nie można przesadzić, ale nie można też traktować nowych vc-tów jak jajka; z gier wynika już co jest mocne, ale jak nie skrzywdzić ich a przy okazji dać Shino możliwość gotowego i w miarę sesnownego przycięcia armii na arcom, to co wszyscy zrobimy teraz może rzutować na finalny wynik arcomu
c4h10 pisze:
#helion# pisze: periapt - 1pd
Czyli płacisz 55 pkt za możliwość przeniesienia 1 kostki i wtedy niechannelujesz :D
mam ten sam problem przy rodzie i dużym księdzu
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

#helion# pisze:
c4h10 pisze:
#helion# pisze: periapt - 1pd
Czyli płacisz 55 pkt za możliwość przeniesienia 1 kostki i wtedy niechannelujesz :D
mam ten sam problem przy rodzie i dużym księdzu
Roda możesz wystawić tylko na lordzie ?

Awatar użytkownika
Never
Chuck Norris
Posty: 549

Post autor: Never »

Do tej pory nowa armia CHD była dopuszczona wszędzie i jakoś ludzie nie narzekali. Nie róbcie wyjątku. Naprawdę nie wiem, co wam szkodzi, że przyjedzie 2-3 najprawdziwszych smakoszy i klimaciarzy WFB?

A przynajmniej podajcie argumentację, dlaczego nie dopuściliście CHD->?
Potem pojawił się Tauruk, no ten to rzeczywiście ma to co trzeba, gaz w nogach, postawę, może przywalić i odparować cios, umie zasuwać jak dziki! Gdyby nie ta jego francowata pięta!

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Never pisze:A przynajmniej podajcie argumentację, dlaczego nie dopuściliście CHD->?
Nie chce mi się czytać AB ;)

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

c4h10 pisze:
#helion# pisze: periapt - 1pd
Czyli płacisz 55 pkt za możliwość przeniesienia 1 kostki i wtedy niechannelujesz :D
mam ten sam problem przy rodzie i dużym księdzu[/quote]

Roda możesz wystawić tylko na lordzie ?[/quote]

nie, ale ksiądz generuje 2dd-ki, co w praktyce wyłącza na Euro działanie w mojej fazie; imperium nie ma praktycznie poza ogólnymi przedmiotami żadnych boostów w swojej fazie, nie ma nic co generuje kości, dodaje +ileś tam do rzutu czy co innego (+1 do rzutu kosztuje 40pts); dodatkowy mankament to rzut na to, czy będę posiadał daną ilość kości (max3), muszę rzucić tyle samo lub więcej niż jest w przedmiocie
tyle o rodzie

to tylko moja propozycjua, aby pewne kombinacje przyciąć, jeżeli ktoś ma inne propozycje niech wrzuca, można podyskutować

zgadzam się z przedmówcą co do chadecji, za wiele to naprawdę jej nie ma, a można łatwo ograniczyć ilość śmiecio-armii, zdjęcie na forum publicznie z armią chadecji, jaką chce się jechać, jeżeli zmieni się coś na samym turze (zdjęcie fałszywka) to człowiek wylatuje i już
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3369
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

Barbarossa pisze:
Smiechu pisze: Rary 0-1 - TAK - varghulf jest teraz lepszy niz był i jeden tez wystarczy w armii.
Kiedy to ja widziałem ostatni raz Warghulfa na stole... Parka by mnie ucieszyła wręcz, gdybym ją miał kiedyś spotkać. To naprawdę nie jest hydra :roll:
Hmm. Jak bym mógł wystawić 2 vargi to i wsumie koncepcja VC sie zmienia i to bardzo.
Po głowie już mi chodzi rozpiska na 2x Vargach, duzym oddziale Varghaistów, albo nawet dwóch, terror + coś tam jeszcze :twisted:
Ostatnio zmieniony 7 lut 2012, o 10:22 przez Smiechu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cauliflower
Ciśnieniowiec
Posty: 7659
Lokalizacja: Ordin, Warszawa, Polska, Świat

Post autor: Cauliflower »

Dzięki za wszystkie opinie jakie spływają i w tym temacie i w pmkach i nawet telefonicznie :D

Mam nadzieję, że dzięki uda nam się wyciągnąć z każdego zdania jakieś spostrzeżenie i zrobić te ograniczenia w miarę logicznie.

Ja sam wybieram się właśnie na sparing z VC i zobaczę w realu jak to wszystko działa ;)

Faktem tez jest typowe dla każdego nowego booka wielkie podniecenie nim, zobaczenie milairda możliwości i 2 miliardów przegięć, które po 2 miesiącach minie, trzeba popróbować ;)
Opinie z lokali w innych miastach też będą mile widziane!
malfoj pisze:Ty to zawsze musisz kogos upokorzyc przy stole
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

#helion# pisze: i wcale się nie dziwię, przy takim natłoku innych ciekawych rarów :wink:
Nie wiem, o której edycji VC mówimy. Jeśli jeszcze o siódmej, to w mojej ostatniej rozpisce masterowej miałem 0 pkt w rare'ach, nasz optymalny Eurobuild też miał 0 pkt w rare'ach i to stanowi podsumowanie tych "ciekawych opcji". Nie były beznadziejne, były sub-optymalne, jedyne co grało to deathstar bloodknightów, który siłą rzeczy był 0-1. Jeśli ktoś chce mieć 2 varghulfy albo 2 oddziały po 5 blood knightów, to naprawdę niech się człowiek bawi, co Ci Helion szkodzi? Szkielety też ograniczysz do 0-1 "na wszelki wypadek"? W porównaniu z poprzednią edycją, w rare'ach doszedł mortis, reszta jest zasadniczo taka sama, jak była. Co więc w rare'ach można przyspamować.... 2 mortisy albo 2 terrorgheisty? I to jest z jakiegoś powodu bardziej przegięte niż 1 mortis+1terrorgheist? Idee pt "rare VC 0-1" uważam za równie trafioną co "core VC 0-1", dopóki ktoś nie udowodni odwrotnie. Jedyne ograniczenie rare, które może mieć cień sensu (aczkolwiek nikt nie wykazał jeszcze, że spam 4 dużych krzyków jest skuteczny) to terrorgheist (mount lub rare) 0-2. To powinno również zamykać kwestię krzyków, bo ograniczanie banshee, która można od pół roku spamować i nikt tego nie robi, jest śmieszne.

Co do periapta wartego dodatkowo jedną kostkę, to po to jest limit ogólny na kostki dodane do poola, żeby wszystkie itemy dodające kostki do poola były automatycznie i bez dopisywania zasad ograniczone. Gdyby to były jakieś specjalne kostki, np dodawane po rzucie na czar albo wywołujace ekstra specjalne IFki, to można dyskutować. Ale to są zwykłe kostki dodane do poola (a nawet gorzej, bo trzeba poświęcić kostki w innej fazie, by je mieć w następnej). Więc?

Mam wrażenie, że to jest, za przeproszeniem, *********** pseudoekspertów, którzy w ********** byli, ***** widzieli, ale na temat ograniczania armii, z którą ani razu nie grali, z radością się wypowiedzą.

Rajtuzer edit

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Twoje przeproszenie nie jest usprawiedliwieniem dla wypowiadania sie jak cham. Ogarnij sie Zbyszek, zedytuj posta.

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

a ja tak ze swojej strony myślę, że wystarczy ograniczyć eteryki do 0-3 oddziały (koszt punktowy to bzdura) ew. wraty max unit size zmniejszyć.
do tego krzyki terrorgheistów 0-2 i red fury 0-2
reszta jest chyba ok, ew Mortis z tomem może zjadać 1 PD, ale to tylko opcjonalnie. Peript jak juz Zbyszek powiedział nie powinien kosztować kostek, bo je fizycznie używa. Podobnie jak Banner of Sorcery, dlaczego on zatem nie kosztuje slotu PD?
Tak czy inaczej - nie ma sensu wszystkiego obcinać wszystkiego, co może mieć sens!
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Barbarossa pisze:[Mam wrażenie, że to jest, za przeproszeniem, pierdolenie pseudoekspertów, którzy w d*pie byli, g*wno widzieli, ale na temat ograniczania armii, z którą ani razu nie grali, z radością się wypowiedzą.
sorry Zbyszku, ekspertem nie jestem, grać grałem już z tą armią nie raz, wrzuciłem propozycję, z której coś mozna wziąć lub nie, obok Nemezisów to Stowarzyszenie jest organizatorem Bazyliszka, zaprzeczasz teraz słowom Kalafiora, na temat wyjścia do graczy i wysłuchania opinii; na lokalu w niedzielę zorbiliśmy inne lecz podobne ograniczenia, nikt nie narzekał a Matej zajął 2 miejsce, chyba mogę coś powiedzieć w tym temacie, czy też mają wypowiadać się gracze VC tylko :?: ...takiego obustrzenia nie widziałem
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

#helion# pisze: na lokalu w niedzielę zorbiliśmy inne lecz podobne ograniczenia, nikt nie narzekał a Matej zajął 2 miejsce,
Podejrzewam, że gdyby było dodatkowo ograniczenie szkielety 0-1 + black knighci 0-1, to też by to drugie miejsce zajął. I nie byłaby to podstawa do oceny jakości tych ograniczeń.

Z Twoich wypowiedzi wyłania się nieumiejętność określenia, co w tej armii jest potencjalnie przegięte. Wobec braku tej analizy sugerujesz ograniczenia na tyle szerokie, że może cośtam mocnego i przycinają, a poza tym mnóstwo rzeczy średnich lub słabych też.

Może zacznij od zrobienia listy co w tym AB jest potencjalnie przegięte. Wtedy być może radosne rzucanie pomysłów w rodzaju rare 0-1 przyjdzie Ci z większą trudnością.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Potencjalnie przegiete sa 3 terrorgeje i scabscrath. Albo 2 terrorgeje, mortis i scabscrath. Podobnie uwazam, ze spam varghaistow jest b. mocny, ale skoro pedzie nie sa ograniczone, vargheisty tez zostawilbym w spokoju. Innych znaczacych przegiec nie widze, chociaz chetnie ograniczylbym liczbe oddzialow eterycznych do 3.

ODPOWIEDZ