kilka pytań początkującego 3

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Re: kilka pytań początkującego 3

Post autor: Furion »

kudłaty pisze:Można zrobić combat reform, a w przypadku reforma jednak chociaż fragment oddziału powinien zostać w miejscu gdzie już wcześniej był. Taki manewr byłby ruchem a nie reformem.
źródło?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

też chętnie poznam źródło tej tezy :)
heh czyli np coś wielkiego np arachnarok czy czołg walczący solo z jakimś character'em może przesunąć się corner to corner reformując się z walki by zrobić miejsce dla jakiejś szarży?

wówczas gracz kierujący characterem też zrobi reform i przesunie by się schować, jakieś dziwne sytuacje będą suwania oddziałów do boku
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

nie takie dziwne, bo można w ten sposób oddalić się od innego oddziału, chcącego wesprzeć swojego kompana w walce z reformującym się. pewnie bardziej kreatywni wymyślą inne zastosowania.

ja czekam na źródło zakazujące takich manewrów.
co nie jest zakazane, ani worst playowe -> jest dozwolone ;)

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

oak pisze:co nie jest zakazane, ani worst playowe -> jest dozwolone
na szczęście nie opieramy się na takim idiotyzmie.

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

jak to dobrze, że Lidder wyczerpująco odpowiedział na nurtujące innych graczy pytania, podając pełne wyjaśnienie dlaczego tak a nie inaczej.
właśnie chciałbym (i niektórzy inni też) wiedzieć na czym się w tej sytuacji oprzeć, żeby nie było spornie.
więc zamiast zapychać temat, mogłeś zamiast powyższego swojego zdania po prostu podać zasadę i tyle.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

RB, str.14, Reform
RB, str.55, Combat reform
Page 55 – Reforming From Victory
Change the first sentence of the second paragraph to “A
combat reform is essentially a standard reform (page 14), save
for the fact that the centre point of the reformed unit does not
have to stay in the same place.”
Change “[...]is one special restriction[...]” to “[...]are two
special restrictions[...]” and change “[...]was made[...]” to
“[...]was made, and the unit may not reform in such a way as
to contact a different facing on any enemy unit it is in contact
with[...]” in the second paragraph.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

No dobra a teraz dla niekumatych angielskim i nie czepiających się szczególików jak poprzednicy. Monster do monstera nie może reformować a horda do której dostawiłem się monsterem tak że bił mnie tylko jeden może zreformować tak żeby biło więcej modeli nie musząc zachowywać środka. Dobrze to zrozumiałem ? Ja nie muszę znać powodów; wystarczy mi prosta i krótka odpowiedź jak mam grać... [-o<
Ostatnio zmieniony 24 lut 2012, o 15:38 przez Grolshek, łącznie zmieniany 1 raz.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

no i git (sytuacja gdzie jest jeden na jednego jest jasna)
thx.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

@Grolshek, ok prosto to będzie jakoś tak: horda ok, monster nie ok :)

reform to re-aranżacja jednostki. poszerzanie szeregów, zwroty itd. pojedynczemu modelowi ciężko sobie hasać w walce mając do dyspozycji tylko taki asortyment.

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

czyli normalne unity składające się z wielu modeli nie muszą zachowywać "facing on enemy unit"?

a jeśli załóżmy mam kreske składającą się z np z 10 modeli w jednym szeregu walczących z potworem? to mogę tą kreskę "zreformować" przesunąć w bok żeby więcej walczyło?

jak dla mnie poszerzanie unitu (żeby więcej modeli się stykało) czyli powiedzmy reformacja kosztem przenoszenia modeli z tyłu jest jaknajbardziej ok.
ale zachowanie dotychczasowej formacji, tylko PRZESUNIĘCIE wszystkiego w bok, jest analogiczne do manewru pojedynczego modelu.
po prostu ruch w bok.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Lidder pisze:@Grolshek, ok prosto to będzie jakoś tak: horda ok, monster nie ok :)

reform to re-aranżacja jednostki. poszerzanie szeregów, zwroty itd. pojedynczemu modelowi ciężko sobie hasać w walce mając do dyspozycji tylko taki asortyment.
Thx.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

@oak
bez ruchu w bok, dokładasz modele z tyłu, ściągasz na tył, zmieniasz zwrot. żadnych skoków etc.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

oak pisze:czyli normalne unity składające się z wielu modeli nie muszą zachowywać "facing on enemy unit"?

a jeśli załóżmy mam kreske składającą się z np z 10 modeli w jednym szeregu walczących z potworem? to mogę tą kreskę "zreformować" przesunąć w bok żeby więcej walczyło?

jak dla mnie poszerzanie unitu (żeby więcej modeli się stykało) czyli powiedzmy reformacja kosztem przenoszenia modeli z tyłu jest jak najbardziej ok.
ale zachowanie dotychczasowej formacji, tylko PRZESUNIĘCIE wszystkiego w bok, jest analogiczne do manewru pojedynczego modelu.
po prostu ruch w bok.
Też mi to nie pasuje ale jak każą to tak gram... Osobiście zostawiłbym "środek musi być środkiem" a poza tym reformuj sobie jak chcesz i byłoby prosto i karało cwaniackie hordy... Klocek spokojnie rozwijałby się w hordę przyjmując na klatę pierwszą szarżę monstera a gdy ten wytraca impet szarży i impacty reforma w hordę i dobijanie gada... A tak to horda lajonów dostaje dzwona wzrusza ramionkami tup tup tup i rozmieniają monsterka na drobne...
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

Lidder pisze:@oak
bez ruchu w bok, dokładasz modele z tyłu, ściągasz na tył, zmieniasz zwrot. żadnych skoków etc.
1.
M---------
SSSSSSS
SSSSSSS

po combat reformie oddziału S

---M----
SSSSSSS
SSSSSSS


2.
--M--
---S-
po combat reformie modelu S

---M-
--S--

Moim zdaniem w obu przypadkach jest po prostu ruch w bok, a wy to jakimś sposobem rozgraniczacie na dozwolone/nie

jeśli 2 byłaby niedozwolona to sytuacja 1 powinna wyglądać w ten sposób (czyli zwiększenie przodu kosztem tyłu, tak żeby nie było przesunięcia)

M---------
SSSSSSS
SSSSSSS

cm

--M-------
SSSSSSSSS
--SSSSS
Ostatnio zmieniony 24 lut 2012, o 16:21 przez oak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Oooo dokładnie ooo to mi chodzi [-X
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Jasif
Masakrator
Posty: 2978

Post autor: Jasif »

Z tego, jak czytam Liddera, sprawa jest prosta : 1 na 1 nie może zrobić nic, a oddział na oddział/kowboja/monstera potrzebuje po prostu dwóch tur - w 1 zmniejszasz front ( modele idą do tyłu) a w drugiej modele z tyłu idą do boku.
Szybki schemat :
Sytuacja wyjściowa:
................M
OOOOOOOOOO

1 combat reform :

.......M
OOOOO
OOOOO

2 combat reform :

........M
....OOOOO
....OOOOO

Pogrubiłem część modeli, żeby było widać, który gdzie idzie. Dobrze myślę, czy jest gdzieś coś, co przeoczyłem?
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

jeśli zrobić to w 2 combat reformy to całkowicie się zgadzam.
Lidder?

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

nie czytajcie tych zasad tylko zróbcie tak:
1) weź modele w walce
2) wywal całą resztę
3) zrób ewentualny zwrot modeli w walce
4) dostaw do walczących modeli wywaloną resztę
...
5) profit

zawsze będzie to zgodne z zasadami :)

Awatar użytkownika
TomashWwl
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: BeefTown / WaWa

Post autor: TomashWwl »

Czyli uważasz ze mozna takiej reformy dokonac w jednej turze? Zachowując oczywiście zasadę Ruch x2. Teoretycznie wyjdzie na to samo co przesunięcie klocka w bok,a o tym cały czas jest dyskusja.
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu... :roll:

Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Brygu »

Pytanie mam do nowych zasad euro. Dispel Scroll liczy się jako 1DD. Tak więc grając O&G mogę dochanelować 1DD. A jak zużyją scrolla? Mogę dochanellować 2DD?

Zablokowany