źródło?kudłaty pisze:Można zrobić combat reform, a w przypadku reforma jednak chociaż fragment oddziału powinien zostać w miejscu gdzie już wcześniej był. Taki manewr byłby ruchem a nie reformem.
kilka pytań początkującego 3
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: kilka pytań początkującego 3
też chętnie poznam źródło tej tezy 
heh czyli np coś wielkiego np arachnarok czy czołg walczący solo z jakimś character'em może przesunąć się corner to corner reformując się z walki by zrobić miejsce dla jakiejś szarży?
wówczas gracz kierujący characterem też zrobi reform i przesunie by się schować, jakieś dziwne sytuacje będą suwania oddziałów do boku

heh czyli np coś wielkiego np arachnarok czy czołg walczący solo z jakimś character'em może przesunąć się corner to corner reformując się z walki by zrobić miejsce dla jakiejś szarży?
wówczas gracz kierujący characterem też zrobi reform i przesunie by się schować, jakieś dziwne sytuacje będą suwania oddziałów do boku
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
nie takie dziwne, bo można w ten sposób oddalić się od innego oddziału, chcącego wesprzeć swojego kompana w walce z reformującym się. pewnie bardziej kreatywni wymyślą inne zastosowania.
ja czekam na źródło zakazujące takich manewrów.
co nie jest zakazane, ani worst playowe -> jest dozwolone
ja czekam na źródło zakazujące takich manewrów.
co nie jest zakazane, ani worst playowe -> jest dozwolone

na szczęście nie opieramy się na takim idiotyzmie.oak pisze:co nie jest zakazane, ani worst playowe -> jest dozwolone
jak to dobrze, że Lidder wyczerpująco odpowiedział na nurtujące innych graczy pytania, podając pełne wyjaśnienie dlaczego tak a nie inaczej.
właśnie chciałbym (i niektórzy inni też) wiedzieć na czym się w tej sytuacji oprzeć, żeby nie było spornie.
więc zamiast zapychać temat, mogłeś zamiast powyższego swojego zdania po prostu podać zasadę i tyle.
właśnie chciałbym (i niektórzy inni też) wiedzieć na czym się w tej sytuacji oprzeć, żeby nie było spornie.
więc zamiast zapychać temat, mogłeś zamiast powyższego swojego zdania po prostu podać zasadę i tyle.
RB, str.14, Reform
RB, str.55, Combat reform
RB, str.55, Combat reform
Page 55 – Reforming From Victory
Change the first sentence of the second paragraph to “A
combat reform is essentially a standard reform (page 14), save
for the fact that the centre point of the reformed unit does not
have to stay in the same place.”
Change “[...]is one special restriction[...]” to “[...]are two
special restrictions[...]” and change “[...]was made[...]” to
“[...]was made, and the unit may not reform in such a way as
to contact a different facing on any enemy unit it is in contact
with[...]” in the second paragraph.
No dobra a teraz dla niekumatych angielskim i nie czepiających się szczególików jak poprzednicy. Monster do monstera nie może reformować a horda do której dostawiłem się monsterem tak że bił mnie tylko jeden może zreformować tak żeby biło więcej modeli nie musząc zachowywać środka. Dobrze to zrozumiałem ? Ja nie muszę znać powodów; wystarczy mi prosta i krótka odpowiedź jak mam grać... 

Ostatnio zmieniony 24 lut 2012, o 15:38 przez Grolshek, łącznie zmieniany 1 raz.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl
@Grolshek, ok prosto to będzie jakoś tak: horda ok, monster nie ok 
reform to re-aranżacja jednostki. poszerzanie szeregów, zwroty itd. pojedynczemu modelowi ciężko sobie hasać w walce mając do dyspozycji tylko taki asortyment.

reform to re-aranżacja jednostki. poszerzanie szeregów, zwroty itd. pojedynczemu modelowi ciężko sobie hasać w walce mając do dyspozycji tylko taki asortyment.
czyli normalne unity składające się z wielu modeli nie muszą zachowywać "facing on enemy unit"?
a jeśli załóżmy mam kreske składającą się z np z 10 modeli w jednym szeregu walczących z potworem? to mogę tą kreskę "zreformować" przesunąć w bok żeby więcej walczyło?
jak dla mnie poszerzanie unitu (żeby więcej modeli się stykało) czyli powiedzmy reformacja kosztem przenoszenia modeli z tyłu jest jaknajbardziej ok.
ale zachowanie dotychczasowej formacji, tylko PRZESUNIĘCIE wszystkiego w bok, jest analogiczne do manewru pojedynczego modelu.
po prostu ruch w bok.
a jeśli załóżmy mam kreske składającą się z np z 10 modeli w jednym szeregu walczących z potworem? to mogę tą kreskę "zreformować" przesunąć w bok żeby więcej walczyło?
jak dla mnie poszerzanie unitu (żeby więcej modeli się stykało) czyli powiedzmy reformacja kosztem przenoszenia modeli z tyłu jest jaknajbardziej ok.
ale zachowanie dotychczasowej formacji, tylko PRZESUNIĘCIE wszystkiego w bok, jest analogiczne do manewru pojedynczego modelu.
po prostu ruch w bok.
Thx.Lidder pisze:@Grolshek, ok prosto to będzie jakoś tak: horda ok, monster nie ok
reform to re-aranżacja jednostki. poszerzanie szeregów, zwroty itd. pojedynczemu modelowi ciężko sobie hasać w walce mając do dyspozycji tylko taki asortyment.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl
@oak
bez ruchu w bok, dokładasz modele z tyłu, ściągasz na tył, zmieniasz zwrot. żadnych skoków etc.
bez ruchu w bok, dokładasz modele z tyłu, ściągasz na tył, zmieniasz zwrot. żadnych skoków etc.
Też mi to nie pasuje ale jak każą to tak gram... Osobiście zostawiłbym "środek musi być środkiem" a poza tym reformuj sobie jak chcesz i byłoby prosto i karało cwaniackie hordy... Klocek spokojnie rozwijałby się w hordę przyjmując na klatę pierwszą szarżę monstera a gdy ten wytraca impet szarży i impacty reforma w hordę i dobijanie gada... A tak to horda lajonów dostaje dzwona wzrusza ramionkami tup tup tup i rozmieniają monsterka na drobne...oak pisze:czyli normalne unity składające się z wielu modeli nie muszą zachowywać "facing on enemy unit"?
a jeśli załóżmy mam kreske składającą się z np z 10 modeli w jednym szeregu walczących z potworem? to mogę tą kreskę "zreformować" przesunąć w bok żeby więcej walczyło?
jak dla mnie poszerzanie unitu (żeby więcej modeli się stykało) czyli powiedzmy reformacja kosztem przenoszenia modeli z tyłu jest jak najbardziej ok.
ale zachowanie dotychczasowej formacji, tylko PRZESUNIĘCIE wszystkiego w bok, jest analogiczne do manewru pojedynczego modelu.
po prostu ruch w bok.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl
1.Lidder pisze:@oak
bez ruchu w bok, dokładasz modele z tyłu, ściągasz na tył, zmieniasz zwrot. żadnych skoków etc.
M---------
SSSSSSS
SSSSSSS
po combat reformie oddziału S
---M----
SSSSSSS
SSSSSSS
2.
--M--
---S-
po combat reformie modelu S
---M-
--S--
Moim zdaniem w obu przypadkach jest po prostu ruch w bok, a wy to jakimś sposobem rozgraniczacie na dozwolone/nie
jeśli 2 byłaby niedozwolona to sytuacja 1 powinna wyglądać w ten sposób (czyli zwiększenie przodu kosztem tyłu, tak żeby nie było przesunięcia)
M---------
SSSSSSS
SSSSSSS
cm
--M-------
SSSSSSSSS
--SSSSS
Ostatnio zmieniony 24 lut 2012, o 16:21 przez oak, łącznie zmieniany 1 raz.
Z tego, jak czytam Liddera, sprawa jest prosta : 1 na 1 nie może zrobić nic, a oddział na oddział/kowboja/monstera potrzebuje po prostu dwóch tur - w 1 zmniejszasz front ( modele idą do tyłu) a w drugiej modele z tyłu idą do boku.
Szybki schemat :
Sytuacja wyjściowa:
................M
OOOOOOOOOO
1 combat reform :
.......M
OOOOO
OOOOO
2 combat reform :
........M
....OOOOO
....OOOOO
Pogrubiłem część modeli, żeby było widać, który gdzie idzie. Dobrze myślę, czy jest gdzieś coś, co przeoczyłem?
Szybki schemat :
Sytuacja wyjściowa:
................M
OOOOOOOOOO
1 combat reform :
.......M
OOOOO
OOOOO
2 combat reform :
........M
....OOOOO
....OOOOO
Pogrubiłem część modeli, żeby było widać, który gdzie idzie. Dobrze myślę, czy jest gdzieś coś, co przeoczyłem?
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.
nie czytajcie tych zasad tylko zróbcie tak:
1) weź modele w walce
2) wywal całą resztę
3) zrób ewentualny zwrot modeli w walce
4) dostaw do walczących modeli wywaloną resztę
...
5) profit
zawsze będzie to zgodne z zasadami
1) weź modele w walce
2) wywal całą resztę
3) zrób ewentualny zwrot modeli w walce
4) dostaw do walczących modeli wywaloną resztę
...
5) profit
zawsze będzie to zgodne z zasadami

Czyli uważasz ze mozna takiej reformy dokonac w jednej turze? Zachowując oczywiście zasadę Ruch x2. Teoretycznie wyjdzie na to samo co przesunięcie klocka w bok,a o tym cały czas jest dyskusja.
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu...