Tomb Kings by Młody
Tomb Kings by Młody
Grając ostatnio TK ustaliłem sobie już pewien mój standart.
Wszelkie próby grania czymś innym kończą się niezadowalającymi wynikami, przez co uznałem tą rozpe za najbardziej uniwersalną:
Herosi
Tomb King
Destroyer of Eternities, Collar of Shapesh
Hierofanta
Cloak of Dunes, Hieratic Jar
Licz Konno
2 Dispel Scrolle
Licz Konno
2 Dispel Scrolle
Taki zestaw herosów mi się sprawdza, liczki mają duże zasięgi inkantacji : 32,20,20 cali. 4 scrolle i 5 dispelek to dobra ochrona magiczna, hierofanta ma latanie, dzięki czemu jest praktycznie niezabijalny. Jako że to defens to raczej King się trzyma niedaleko klop, bądź po prostu siedzi blisko walki. Brak latania nieco go obcina, ale ward musi być, a brak dużej magicznej pały imo zbyt ogranicza jego potencjał bojowy, dlatego Destrojer to idealna broń w takiej armii.
Rare
2x Klopa z Czaszkami
Doszedłem do wniosku że innej opcji w rareach nie ma. Jedna klopa to za mało na smoki, z którymi jest spory problem. Gigant mnie zawodził zbyt dużo razy żeby na niego stawiać.
Specjale
22 Tomb Guard
FCG
Icon of Rakaph
4 Ushabti
2x Tomb Scorpion
Guardzi są jednostką która przetrzyma uderzenie praktycznie każdej pojedynczej jednostki w battlu, 2 zresztą też, chyba że wpuszczę coś w bok, ale 3 letnie granie szczurami już mnie niestety oduczyło wpuszczać czegokolwiek we flankę, nawet durnych piesków. Icona to item który zapewnia mobilność kingowi,
Uszatki w liczbie 4 zapewniają to co ma dawac Gigant czyli siłę 6, sam king do spółki ze skorpami dużo nie pozabija, Ushabti przerabiają na sitko większosc monsterów (Kroxy,Dragon Ogry, Minosy itd.) Z którymi Tk tez nie mają lekko.
Do skorpów nie potrzeba komentarza, 2 mi wystarczają zeby przebic sie przez praktycznie całą górkę dwarficką, wyczyscić maszyny imperialne czy bolce Helfickie.
Cory
3 Rydwany
Muzyk
2 Tomb Swarmy
10 Łucznikow
Czempion
20 Łucznikow
FCG
Jeden oddział rydwanow wystarcza, dobrze ustawiony potrafi powyciągać skrole, a o to głownie chodzi, jakieś pegazy zawsze mogą przetrzymać, a i wrogie fasty skutecznie są odstraszane przez ten oddział, z defensami schowam się nimi za lasem, żeby potem wyjechac i zasypac popychaczkami wroga, aby chaarioty jechały we wrogie maszynki.
2 swarmy, to 3 kopaczka czyli cos co mi zapewnia równorzędną walkę z defensami, armia niestety jest za wolna, pomimo tylu popychaczek, dwarfy z 7 koscmi dispela mi spokojnie blokują większosc czarów.
10 łucznikow to oddział oczywiście dla magów. Mogą też skutecznie przyblokowac jakis cięższy oddział ustawiając się w kolumnie.
Duży oddział łucznikow tez przetrzyma na jedną turę co potrzeba, brakuje mi tylko na nich warbannnera, nie ma niestety skąd wziąc punkty. No i przy inkantacji dodatkowego strzału wypłacają dosyć porządną salwę 40 strzał na turę.
Wszelkie próby grania czymś innym kończą się niezadowalającymi wynikami, przez co uznałem tą rozpe za najbardziej uniwersalną:
Herosi
Tomb King
Destroyer of Eternities, Collar of Shapesh
Hierofanta
Cloak of Dunes, Hieratic Jar
Licz Konno
2 Dispel Scrolle
Licz Konno
2 Dispel Scrolle
Taki zestaw herosów mi się sprawdza, liczki mają duże zasięgi inkantacji : 32,20,20 cali. 4 scrolle i 5 dispelek to dobra ochrona magiczna, hierofanta ma latanie, dzięki czemu jest praktycznie niezabijalny. Jako że to defens to raczej King się trzyma niedaleko klop, bądź po prostu siedzi blisko walki. Brak latania nieco go obcina, ale ward musi być, a brak dużej magicznej pały imo zbyt ogranicza jego potencjał bojowy, dlatego Destrojer to idealna broń w takiej armii.
Rare
2x Klopa z Czaszkami
Doszedłem do wniosku że innej opcji w rareach nie ma. Jedna klopa to za mało na smoki, z którymi jest spory problem. Gigant mnie zawodził zbyt dużo razy żeby na niego stawiać.
Specjale
22 Tomb Guard
FCG
Icon of Rakaph
4 Ushabti
2x Tomb Scorpion
Guardzi są jednostką która przetrzyma uderzenie praktycznie każdej pojedynczej jednostki w battlu, 2 zresztą też, chyba że wpuszczę coś w bok, ale 3 letnie granie szczurami już mnie niestety oduczyło wpuszczać czegokolwiek we flankę, nawet durnych piesków. Icona to item który zapewnia mobilność kingowi,
Uszatki w liczbie 4 zapewniają to co ma dawac Gigant czyli siłę 6, sam king do spółki ze skorpami dużo nie pozabija, Ushabti przerabiają na sitko większosc monsterów (Kroxy,Dragon Ogry, Minosy itd.) Z którymi Tk tez nie mają lekko.
Do skorpów nie potrzeba komentarza, 2 mi wystarczają zeby przebic sie przez praktycznie całą górkę dwarficką, wyczyscić maszyny imperialne czy bolce Helfickie.
Cory
3 Rydwany
Muzyk
2 Tomb Swarmy
10 Łucznikow
Czempion
20 Łucznikow
FCG
Jeden oddział rydwanow wystarcza, dobrze ustawiony potrafi powyciągać skrole, a o to głownie chodzi, jakieś pegazy zawsze mogą przetrzymać, a i wrogie fasty skutecznie są odstraszane przez ten oddział, z defensami schowam się nimi za lasem, żeby potem wyjechac i zasypac popychaczkami wroga, aby chaarioty jechały we wrogie maszynki.
2 swarmy, to 3 kopaczka czyli cos co mi zapewnia równorzędną walkę z defensami, armia niestety jest za wolna, pomimo tylu popychaczek, dwarfy z 7 koscmi dispela mi spokojnie blokują większosc czarów.
10 łucznikow to oddział oczywiście dla magów. Mogą też skutecznie przyblokowac jakis cięższy oddział ustawiając się w kolumnie.
Duży oddział łucznikow tez przetrzyma na jedną turę co potrzeba, brakuje mi tylko na nich warbannnera, nie ma niestety skąd wziąc punkty. No i przy inkantacji dodatkowego strzału wypłacają dosyć porządną salwę 40 strzał na turę.
Ostatnio zmieniony 31 lip 2007, o 18:01 przez Młody, łącznie zmieniany 1 raz.
dobrze napisane. Ja jednak uważam, że duża liczka jest lepsza niż king, bo bardzo ciężko jest wtedy powstrzymać tą magię. destroyer of eternieties byłoby ciekawe jakby king miał podstawkę 25x25 bo mógłby się stykać z trzema modelami kawaleryjskimi jakby zaszarżował, a tak jesli ja szarżuje to moge się dostawić jednym modelem do niego.
A tak z ciekawości to czy ushabti mają bazowo S6? bo w AB nie ma napisane, że mają dwuraki![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
A tak z ciekawości to czy ushabti mają bazowo S6? bo w AB nie ma napisane, że mają dwuraki
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Uszatki mają taką fajną zdolność ze mają 2-raki ale biją nimi normalnie, tak jak swordzi w HE
A co do rozpy to na defens stanowczo wolałbym HL niz kinga bez latania, a i carionów brakuje, ale cóż nie ma gdzie upchnąć.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Moja oferta malarska:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 75#p136275
Hellfire Studio:
http://www.hellfirestudio.com.pl
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 75#p136275
Hellfire Studio:
http://www.hellfirestudio.com.pl
Dupa nie HLP
HLP jest swietny do czarowania ale trzeba czyms przywalic
Smokow nie zabija sie TK klopami bo to mzonka a TK i CR
Konne liczki sa okej ale maja 2 wady..nie mozna nimi wejsc do domku oraz trudniej je schowac troszke a zasieg inkantacji powieksozny o 4 cale to imho kiepska wymiana
Ushabtesy sa swietna jednostka z olbrzymim potencjalem ofensywnym
i wole faila od destroyera ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tez na początku myślałem ze duza liczka jest lepsza. Jednak kingiem tyle pograłem ze stwierdziłem ze jest lepszy z 2 powodów.
1) Umie przy*ebać
2) Mam 5 inkantacji popychaczki na jeden oddział, w jednej turze nawet 6. Z princem ciężko jest to osiągnąc.
Czary i tak wchodza, albo przeciwnik zrzuci się z duzej ilosci skroli. Często używam jara nawet nie po to zeby wszedł czar, ale zeby wyciągnąc kolejnego skrola.
1) Umie przy*ebać
2) Mam 5 inkantacji popychaczki na jeden oddział, w jednej turze nawet 6. Z princem ciężko jest to osiągnąc.
Czary i tak wchodza, albo przeciwnik zrzuci się z duzej ilosci skroli. Często używam jara nawet nie po to zeby wszedł czar, ale zeby wyciągnąc kolejnego skrola.
- Shakin' Dudi
- Masakrator
- Posty: 2632
- Lokalizacja: Moria - Lublin
duza ilosc playtestów to jaka liczba?
bez obrazy ale ja nie widze sensu w tym destroyerze :/ King tuptający 4/8 cali na ture :/ Porządne EMpire czy Krasnale czy inny defens sie tego nie boji bo masz tylko 3 wykopki (tez gram na takiej ilosci i lepsi gracze sie umieją przed taką iloscią jeszcze obronic) . pOdejdziesz TG i będziesz mógł pomachac...
na ofensy rozpa dobra..na defensy do bani...wszystko jest oczywiscie IMHO![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
A rydwany są zajebiste i umieją rozjebac wiele rzeczy hehe
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
bez obrazy ale ja nie widze sensu w tym destroyerze :/ King tuptający 4/8 cali na ture :/ Porządne EMpire czy Krasnale czy inny defens sie tego nie boji bo masz tylko 3 wykopki (tez gram na takiej ilosci i lepsi gracze sie umieją przed taką iloscią jeszcze obronic) . pOdejdziesz TG i będziesz mógł pomachac...
na ofensy rozpa dobra..na defensy do bani...wszystko jest oczywiscie IMHO
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
A rydwany są zajebiste i umieją rozjebac wiele rzeczy hehe
a policz sobie identyczną sytuacje tylko ze princem w guardachKharnan pisze:Czemu? Mi wychodzi na to samo w ilości czarów.Młody pisze:Mam 5 inkantacji popychaczki na jeden oddział, w jednej turze nawet 6. Z princem ciężko jest to osiągnąc.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tak ze 2 bitwy tygodniowo od pół roku na te punkty TKduza ilosc playtestów to jaka liczba?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
No jezeli mam princa w guardach to popychaczek jest tak samo, ale princ nie rzuci strzalu na klope grając na defens, a king tak
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Z dwarfami jakos mi tą rozpą nawet idzie, klopami mozna sciągac maszynki, panikowac klocki (na ld 8 juz mogą zwiac), kopacze pozabijają organki i klopy (4 maszynki raczej uda mi się zabic), potem od 2 tury wychodzę klockami i uszatkami i próbuję sie dopchac do klockow dwarfickich. Z popychadłem nawet beda isc po 8/10 cali
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Z imperium licze na strzały z klop w czołgi, artylerię kopacze rozmontują, uszatki sie zajmą kawaleriami. A altara to mogę nawet czelendzowac kingiem, jesli to ja wpadnę w altar to słodko, wszystkie inkantacje ida na atak kinga, wtedy rozwalam szybko altara, chyba ze rzuci 2 wardy
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Shakin' Dudi
- Masakrator
- Posty: 2632
- Lokalizacja: Moria - Lublin
jak 3 wykopkami rozwalasz 4 maszyny?
wow
no dobra ze słabszymi graczami to za pomocą samych skorpionów sie czesto wygrywa
Katapulty przeciwnik tez moze sciągnąć ;] . Mi to najczęsciej robią tak ze strzelają w pierwszych turach do nich z maszyn, ściągają maszyne i z małej runy obsługe/a czasemz duzej jak wariat jakis i po maszynach
Prince tez moze jakis czas siedziec w klopie hehe
(wiem wiem moze oberwac)
ja z empire mam ten problem ze w czolgi mi ciezko z katapult trafic w jedną ture
. Bo przeciwnicy często ryzykują, biorą 5 pkt pary i napierdzielają na chama do przodu. Jak nie ściągne tych paru ran..to coz..
później juz nie bardzo mam jak ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
wow
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
no dobra ze słabszymi graczami to za pomocą samych skorpionów sie czesto wygrywa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Katapulty przeciwnik tez moze sciągnąć ;] . Mi to najczęsciej robią tak ze strzelają w pierwszych turach do nich z maszyn, ściągają maszyne i z małej runy obsługe/a czasemz duzej jak wariat jakis i po maszynach
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Prince tez moze jakis czas siedziec w klopie hehe
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
ja z empire mam ten problem ze w czolgi mi ciezko z katapult trafic w jedną ture
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Słyszałes o szarżach taktycznychShakin' Dudi pisze:jak 3 wykopkami rozwalasz 4 maszyny?
wow![]()
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Miałem cos innego na myśli. Wykopując skorpa mogę go ustawic pod dobrym kątem, tak aby zdązył skosić 2 maszynki, przy 5 calowej możliwości nie jest to trudneShino pisze:problem w tym, ze zazwyczaj osoby z ktorymi gram nie daja sobie zaszarzowac na machiny z szarz rtaktycznych;] nie mowiac juz o tym, ze sa tylko na 45 stopni co? :>
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jest ciebie zarąbiście mało w tej rozpisce...
Co do szarż taktycznych na maszyny to u nas też ich nie dopuszczamy bo są bez sensu.
No i pytanie o te Ushabti. Nie boisz się ich wystawiać? Przecież je łatwo wystrzelać.
Co do szarż taktycznych na maszyny to u nas też ich nie dopuszczamy bo są bez sensu.
No i pytanie o te Ushabti. Nie boisz się ich wystawiać? Przecież je łatwo wystrzelać.
Jakiej 5cio calowej możliwości ??Młody pisze:Miałem cos innego na myśli. Wykopując skorpa mogę go ustawic pod dobrym kątem, tak aby zdązył skosić 2 maszynki, przy 5 calowej możliwości nie jest to trudneShino pisze:problem w tym, ze zazwyczaj osoby z ktorymi gram nie daja sobie zaszarzowac na machiny z szarz rtaktycznych;] nie mowiac juz o tym, ze sa tylko na 45 stopni co? :>
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Mnie sie rozpa podoba
Jedynie co mi jakos nie lezy to ten king
:P Inna sprawa ,ze jeden oddzial chariotow (i to na 2250) to troche malo .
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jedynie co mi jakos nie lezy to ten king
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Swarma chcialem napisać.Scimitar pisze:Jakiej 5cio calowej możliwości ??Młody pisze:Miałem cos innego na myśli. Wykopując skorpa mogę go ustawic pod dobrym kątem, tak aby zdązył skosić 2 maszynki, przy 5 calowej możliwości nie jest to trudneShino pisze:problem w tym, ze zazwyczaj osoby z ktorymi gram nie daja sobie zaszarzowac na machiny z szarz rtaktycznych;] nie mowiac juz o tym, ze sa tylko na 45 stopni co? :>
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
No jednym swarmem mogę sobie pomanewrowac w 2 calach od drugiego co daje 5 cali srednicy. dzięki temu da radę ustawic sobie szarzę.
jesli drugiego swarma wystaiwasz 2" od pierwszego to obawiam sie drogi kapitanie polskiej reprezentacji, ze jestes okropnym walkarzem i trzbea bedzie przemyslec usuniecie cie ze skladu
a tak serio to nie wiem czy ty na serio mowisz z tymi swarmami bo z 8" movem to nie poszalejesz
i nie zapominaj oscatterze, ktory czesto przeszkadza w zebraniu 2 maszynek na raz ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)