Tomb Kings by Młody

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Tomb Kings by Młody

Post autor: Młody »

Grając ostatnio TK ustaliłem sobie już pewien mój standart.
Wszelkie próby grania czymś innym kończą się niezadowalającymi wynikami, przez co uznałem tą rozpe za najbardziej uniwersalną:
Herosi
Tomb King
Destroyer of Eternities, Collar of Shapesh
Hierofanta
Cloak of Dunes, Hieratic Jar
Licz Konno
2 Dispel Scrolle
Licz Konno
2 Dispel Scrolle

Taki zestaw herosów mi się sprawdza, liczki mają duże zasięgi inkantacji : 32,20,20 cali. 4 scrolle i 5 dispelek to dobra ochrona magiczna, hierofanta ma latanie, dzięki czemu jest praktycznie niezabijalny. Jako że to defens to raczej King się trzyma niedaleko klop, bądź po prostu siedzi blisko walki. Brak latania nieco go obcina, ale ward musi być, a brak dużej magicznej pały imo zbyt ogranicza jego potencjał bojowy, dlatego Destrojer to idealna broń w takiej armii.
Rare
2x Klopa z Czaszkami

Doszedłem do wniosku że innej opcji w rareach nie ma. Jedna klopa to za mało na smoki, z którymi jest spory problem. Gigant mnie zawodził zbyt dużo razy żeby na niego stawiać.
Specjale
22 Tomb Guard
FCG
Icon of Rakaph

4 Ushabti

2x Tomb Scorpion

Guardzi są jednostką która przetrzyma uderzenie praktycznie każdej pojedynczej jednostki w battlu, 2 zresztą też, chyba że wpuszczę coś w bok, ale 3 letnie granie szczurami już mnie niestety oduczyło wpuszczać czegokolwiek we flankę, nawet durnych piesków. Icona to item który zapewnia mobilność kingowi,
Uszatki w liczbie 4 zapewniają to co ma dawac Gigant czyli siłę 6, sam king do spółki ze skorpami dużo nie pozabija, Ushabti przerabiają na sitko większosc monsterów (Kroxy,Dragon Ogry, Minosy itd.) Z którymi Tk tez nie mają lekko.
Do skorpów nie potrzeba komentarza, 2 mi wystarczają zeby przebic sie przez praktycznie całą górkę dwarficką, wyczyscić maszyny imperialne czy bolce Helfickie.

Cory
3 Rydwany
Muzyk
2 Tomb Swarmy

10 Łucznikow
Czempion
20 Łucznikow
FCG

Jeden oddział rydwanow wystarcza, dobrze ustawiony potrafi powyciągać skrole, a o to głownie chodzi, jakieś pegazy zawsze mogą przetrzymać, a i wrogie fasty skutecznie są odstraszane przez ten oddział, z defensami schowam się nimi za lasem, żeby potem wyjechac i zasypac popychaczkami wroga, aby chaarioty jechały we wrogie maszynki.
2 swarmy, to 3 kopaczka czyli cos co mi zapewnia równorzędną walkę z defensami, armia niestety jest za wolna, pomimo tylu popychaczek, dwarfy z 7 koscmi dispela mi spokojnie blokują większosc czarów.
10 łucznikow to oddział oczywiście dla magów. Mogą też skutecznie przyblokowac jakis cięższy oddział ustawiając się w kolumnie.
Duży oddział łucznikow tez przetrzyma na jedną turę co potrzeba, brakuje mi tylko na nich warbannnera, nie ma niestety skąd wziąc punkty. No i przy inkantacji dodatkowego strzału wypłacają dosyć porządną salwę 40 strzał na turę.
Ostatnio zmieniony 31 lip 2007, o 18:01 przez Młody, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1448
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

dobrze napisane. Ja jednak uważam, że duża liczka jest lepsza niż king, bo bardzo ciężko jest wtedy powstrzymać tą magię. destroyer of eternieties byłoby ciekawe jakby king miał podstawkę 25x25 bo mógłby się stykać z trzema modelami kawaleryjskimi jakby zaszarżował, a tak jesli ja szarżuje to moge się dostawić jednym modelem do niego.

A tak z ciekawości to czy ushabti mają bazowo S6? bo w AB nie ma napisane, że mają dwuraki :)

H@lfing
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 189

Post autor: H@lfing »

to nie sa dwu raki dlatego są takie dobre, w AB kłamią, to jest HUGE RITUAL BLADE

Pozdro

Awatar użytkownika
Skaven
Masakrator
Posty: 2987
Lokalizacja: Wrocław/Kraków
Kontakt:

Post autor: Skaven »

Uszatki mają taką fajną zdolność ze mają 2-raki ale biją nimi normalnie, tak jak swordzi w HE :wink: A co do rozpy to na defens stanowczo wolałbym HL niz kinga bez latania, a i carionów brakuje, ale cóż nie ma gdzie upchnąć.

Awatar użytkownika
Siemek
Chuck Norris
Posty: 479
Lokalizacja: :P

Post autor: Siemek »

gralem z czyms praktycznie identycznym na Draconie i bylo ciezko :) uszatki jak je sie dobrze popchnie to daja rade.Podoba mi sie ta rozpa :)
pzdr

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Dupa nie HLP :wink: HLP jest swietny do czarowania ale trzeba czyms przywalic :twisted: Smokow nie zabija sie TK klopami bo to mzonka a TK i CR :D Konne liczki sa okej ale maja 2 wady..nie mozna nimi wejsc do domku oraz trudniej je schowac troszke a zasieg inkantacji powieksozny o 4 cale to imho kiepska wymiana :D Ushabtesy sa swietna jednostka z olbrzymim potencjalem ofensywnym :?: i wole faila od destroyera :D

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Tez na początku myślałem ze duza liczka jest lepsza. Jednak kingiem tyle pograłem ze stwierdziłem ze jest lepszy z 2 powodów.
1) Umie przy*ebać
2) Mam 5 inkantacji popychaczki na jeden oddział, w jednej turze nawet 6. Z princem ciężko jest to osiągnąc.

Czary i tak wchodza, albo przeciwnik zrzuci się z duzej ilosci skroli. Często używam jara nawet nie po to zeby wszedł czar, ale zeby wyciągnąc kolejnego skrola.
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
Kharnan
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Kharnan »

Młody pisze:Mam 5 inkantacji popychaczki na jeden oddział, w jednej turze nawet 6. Z princem ciężko jest to osiągnąc.
Czemu? Mi wychodzi na to samo w ilości czarów.
And he did say "War", and the world did tremble...
Obrazek

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2632
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

duza ilosc playtestów to jaka liczba?
bez obrazy ale ja nie widze sensu w tym destroyerze :/ King tuptający 4/8 cali na ture :/ Porządne EMpire czy Krasnale czy inny defens sie tego nie boji bo masz tylko 3 wykopki (tez gram na takiej ilosci i lepsi gracze sie umieją przed taką iloscią jeszcze obronic) . pOdejdziesz TG i będziesz mógł pomachac...

na ofensy rozpa dobra..na defensy do bani...wszystko jest oczywiscie IMHO ;)

A rydwany są zajebiste i umieją rozjebac wiele rzeczy hehe

Kharnan pisze:
Młody pisze:Mam 5 inkantacji popychaczki na jeden oddział, w jednej turze nawet 6. Z princem ciężko jest to osiągnąc.
Czemu? Mi wychodzi na to samo w ilości czarów.
a policz sobie identyczną sytuacje tylko ze princem w guardach ;)

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

duza ilosc playtestów to jaka liczba?
Tak ze 2 bitwy tygodniowo od pół roku na te punkty TK ;)

No jezeli mam princa w guardach to popychaczek jest tak samo, ale princ nie rzuci strzalu na klope grając na defens, a king tak ;).
Z dwarfami jakos mi tą rozpą nawet idzie, klopami mozna sciągac maszynki, panikowac klocki (na ld 8 juz mogą zwiac), kopacze pozabijają organki i klopy (4 maszynki raczej uda mi się zabic), potem od 2 tury wychodzę klockami i uszatkami i próbuję sie dopchac do klockow dwarfickich. Z popychadłem nawet beda isc po 8/10 cali ;). Rydwany wyjdą na jedną turę zeby wyciagnac skrole, potem giną po salwie, ale wyciągam 2 cenne skrole przez co potem dochodzą uszate i gwardia.

Z imperium licze na strzały z klop w czołgi, artylerię kopacze rozmontują, uszatki sie zajmą kawaleriami. A altara to mogę nawet czelendzowac kingiem, jesli to ja wpadnę w altar to słodko, wszystkie inkantacje ida na atak kinga, wtedy rozwalam szybko altara, chyba ze rzuci 2 wardy ;).
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2632
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

jak 3 wykopkami rozwalasz 4 maszyny?
wow :)
no dobra ze słabszymi graczami to za pomocą samych skorpionów sie czesto wygrywa :D
Katapulty przeciwnik tez moze sciągnąć ;] . Mi to najczęsciej robią tak ze strzelają w pierwszych turach do nich z maszyn, ściągają maszyne i z małej runy obsługe/a czasemz duzej jak wariat jakis i po maszynach :D
Prince tez moze jakis czas siedziec w klopie hehe :P :P (wiem wiem moze oberwac)

ja z empire mam ten problem ze w czolgi mi ciezko z katapult trafic w jedną ture :D . Bo przeciwnicy często ryzykują, biorą 5 pkt pary i napierdzielają na chama do przodu. Jak nie ściągne tych paru ran..to coz.. ;) później juz nie bardzo mam jak :P

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Shakin' Dudi pisze:jak 3 wykopkami rozwalasz 4 maszyny?
wow :)
Słyszałes o szarżach taktycznych ;) ?.Skorp się nie marnuje po zabiciu jednej maszynki :). Jak gram na ogół z dwarfami na 5 maszynach, cos moze wybuchnie, częsc sie zabije z kopaczek, bolce mogą sobie przezyc, jedyne co zabijają skutecznie w mojej armii to rydwany ;).
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

problem w tym, ze zazwyczaj osoby z ktorymi gram nie daja sobie zaszarzowac na machiny z szarz rtaktycznych;] nie mowiac juz o tym, ze sa tylko na 45 stopni co? :>

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Shino pisze:problem w tym, ze zazwyczaj osoby z ktorymi gram nie daja sobie zaszarzowac na machiny z szarz rtaktycznych;] nie mowiac juz o tym, ze sa tylko na 45 stopni co? :>
Miałem cos innego na myśli. Wykopując skorpa mogę go ustawic pod dobrym kątem, tak aby zdązył skosić 2 maszynki, przy 5 calowej możliwości nie jest to trudne ;)
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
Kharnan
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Kharnan »

Shino pisze:problem w tym, ze zazwyczaj osoby z ktorymi gram nie daja sobie zaszarzowac na machiny z szarz rtaktycznych;]
Nom... :?
A i w drugą stronę to też idzie.
And he did say "War", and the world did tremble...
Obrazek

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Jest ciebie zarąbiście mało w tej rozpisce...

Co do szarż taktycznych na maszyny to u nas też ich nie dopuszczamy bo są bez sensu.

No i pytanie o te Ushabti. Nie boisz się ich wystawiać? Przecież je łatwo wystrzelać.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Młody pisze:
Shino pisze:problem w tym, ze zazwyczaj osoby z ktorymi gram nie daja sobie zaszarzowac na machiny z szarz rtaktycznych;] nie mowiac juz o tym, ze sa tylko na 45 stopni co? :>
Miałem cos innego na myśli. Wykopując skorpa mogę go ustawic pod dobrym kątem, tak aby zdązył skosić 2 maszynki, przy 5 calowej możliwości nie jest to trudne ;)
Jakiej 5cio calowej możliwości ??
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

Mnie sie rozpa podoba ;)
Jedynie co mi jakos nie lezy to ten king ;):P Inna sprawa ,ze jeden oddzial chariotow (i to na 2250) to troche malo .
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Scimitar pisze:
Młody pisze:
Shino pisze:problem w tym, ze zazwyczaj osoby z ktorymi gram nie daja sobie zaszarzowac na machiny z szarz rtaktycznych;] nie mowiac juz o tym, ze sa tylko na 45 stopni co? :>
Miałem cos innego na myśli. Wykopując skorpa mogę go ustawic pod dobrym kątem, tak aby zdązył skosić 2 maszynki, przy 5 calowej możliwości nie jest to trudne ;)
Jakiej 5cio calowej możliwości ??
Swarma chcialem napisać. ;)
No jednym swarmem mogę sobie pomanewrowac w 2 calach od drugiego co daje 5 cali srednicy. dzięki temu da radę ustawic sobie szarzę.
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

jesli drugiego swarma wystaiwasz 2" od pierwszego to obawiam sie drogi kapitanie polskiej reprezentacji, ze jestes okropnym walkarzem i trzbea bedzie przemyslec usuniecie cie ze skladu ;) a tak serio to nie wiem czy ty na serio mowisz z tymi swarmami bo z 8" movem to nie poszalejesz ;) i nie zapominaj oscatterze, ktory czesto przeszkadza w zebraniu 2 maszynek na raz ;)

ODPOWIEDZ