8 edycja- pytania 2

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Re: 8 edycja- pytania 2

Post autor: kudłaty »

Niekoniecznie, w "normalnym" ruchu nikt się nie będzie czepiał. Zresztą zrób sobie eksperyment matematyczny i rusz się w miarę szerokim oddziałem mierząc punkt startowy i końcowy ostatniego gościa. Odległość się mieści w dwukrotności ruchu za wyjątkiem jakichś dzikich wheeli pojedynczymi liniami gości. To mierzenie tylniego ma sens z normalnie wystawianych oddziałów tylko przy takich rzeczach jak 11 realmów z herosami którzy kończąc ruch wheelem wyrzucają ostatniego za podwójny ruch.

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

misha pisze:@Waldi to dosyć często spotykane, że na zasadach ECT nie można channelować :) PD albo DD bo coś ci zjada limit tych 2 kostek.
Rozumiem. Ale jak to jest z takim papamobilem i dispel scrollem: ołtarz daje 2 kostki dispela. Czy więc mogę wziąć dispel scrolla i wtedy generuję tylko jedną dodatkową kostkę dispela, czy też dispel scroll jest w ogóle niedostępny w takiej sytuacji?

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

A ja z kolei mam pytanie co do euro: woch; jeden z magów ma puppeta drugi power familiara więc limit jest 2pd i 2 dd wyczerpany gracz nie channeluje. Zabijam maga z power familiarem i gracz może channelować dodając sobie 1 pd ?
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Waldi pisze:
misha pisze:@Waldi to dosyć często spotykane, że na zasadach ECT nie można channelować :) PD albo DD bo coś ci zjada limit tych 2 kostek.
Rozumiem. Ale jak to jest z takim papamobilem i dispel scrollem: ołtarz daje 2 kostki dispela. Czy więc mogę wziąć dispel scrolla i wtedy generuję tylko jedną dodatkową kostkę dispela, czy też dispel scroll jest w ogóle niedostępny w takiej sytuacji?
Możesz wziąć 1 dispell scrolla i wtedy papa daje po prostu 1 dodatkową kość.
Grolshek pisze:A ja z kolei mam pytanie co do euro: woch; jeden z magów ma puppeta drugi power familiara więc limit jest 2pd i 2 dd wyczerpany gracz nie channeluje. Zabijam maga z power familiarem i gracz może channelować dodając sobie 1 pd ?
Niestety ale nie może channelingować w dalszym ciągu - limit pd i dd jest sprawdzany na poziomie rozpiski, więc nieistotne jest czy mag z familiarem zostanie zabity.


Mam nadzieję, że w następnym drafcie euro wywalą channeling z limitu pd i dd, bo to głupota, ograniczać tak losowy element, jakbym miał on jakiś super przegięty wpływ na grę.. :roll:
Obrazek

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

Okoń pisze:
Waldi pisze:
misha pisze:@Waldi to dosyć często spotykane, że na zasadach ECT nie można channelować :) PD albo DD bo coś ci zjada limit tych 2 kostek.
Rozumiem. Ale jak to jest z takim papamobilem i dispel scrollem: ołtarz daje 2 kostki dispela. Czy więc mogę wziąć dispel scrolla i wtedy generuję tylko jedną dodatkową kostkę dispela, czy też dispel scroll jest w ogóle niedostępny w takiej sytuacji?
Możesz wziąć 1 dispell scrolla i wtedy papa daje po prostu 1 dodatkową kość.

na pewno?

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Na 100% tak to jest rozgrywane na zasady euro.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Niestety ale nie może channelingować w dalszym ciągu - limit pd i dd jest sprawdzany na poziomie rozpiski, więc nieistotne jest czy mag z familiarem zostanie zabity.
nie. jak zginie power familiar to mozna channelowac. Jak zginie puppet to nie. jest w drafcie to zapisane.

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Prawda, nie wiem co mi się pokićkało, iż power familiar jest liczony jako +1 pd na poziomie rozpiski niczym conjoined homunculus. Mea culpa, Shino ma rację.

Jednakże nadal uważam że wliczanie channelingu do limitu pd i dd to pomyłka, która powinna zostać zmieniona :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

kubencjusz pisze:O ile żaden halabardnik nie przekroczy x2 ruch i reform będzie względem środka oddziału. W dodatku nie jestem pewien ale po wyjściu jako rezerwa można zrobić tylko zwykły ruch, ale głowy sobie uciąć nie dam.

No tak po wyjściu z rezerwy nie można maszerować ale to chyba nie wyklucza reformy?

Bo jeśli to jest legalne to taki klocek halabard zamiast stykając się z krawędzią to reformę robi gdzieś tak 8'' od krawędzi, a jak zdam ld to jeszcze jest do tego 4'' ruchu.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

Opis Rod of flaming death mówi, że jeśli target ruszy się w swojej turze, każdy model dostaje hit S4, co jeśli wrzucimy też na ten oddział Wyssan's Wildform i jakimś cudem spanikujemy ten oddział? (lub gracz postanowi szarżować itp.)

Co jest pierwsze? Wszystkie modele mają test za teren czy najpierw otrzymują hita?
Czy z racji że nie jest sprecyzowane co jest pierwsze, gracz którego aktualnie jest tura wybiera co się dzieje jako pierwsze?

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Urban pisze:Opis Rod of flaming death mówi, że jeśli target ruszy się w swojej turze, każdy model dostaje hit S4, co jeśli wrzucimy też na ten oddział Wyssan's Wildform i jakimś cudem spanikujemy ten oddział? (lub gracz postanowi szarżować itp.)

Co jest pierwsze? Wszystkie modele mają test za teren czy najpierw otrzymują hita?
Czy z racji że nie jest sprecyzowane co jest pierwsze, gracz którego aktualnie jest tura wybiera co się dzieje jako pierwsze?
Gracz którego jest tura wybiera.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

nie, 1 ze starych lorów to signature spells
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

Jemu chodzi chyba o sytuację gdzie
arcy ma 2,3,4,5
mały rzuca 3x, musi mieć 1,6
zostaje jeszcze jeden czar którego nie może zdublować z żadnym poprzednim.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Ale to skomplikowałeś chłopaku. Jak kulniesz dublet to możesz sobie wybrać dowolny czar z jeszcze wolnych lub sygnaturę, jak nie ma już na co zamienić to przepada żeby mieć dwa razy ten sam czar nie sygnaturę trzeba brać loremasterów.

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

Czy na rzeka zdaje się dangerusy kawą, rydwanami i dla czego?
Jak dla mnie nie ale miałem spinkę o to z Kudłatym dzisiaj na turnieju.
Problem jest w tym że s 120 Rzeki nie mają wpływu na ruch poza marszem, s 117 kawa, rydwany traktują każdy teren poza otwartym jako dangerus. Wording przy innych typach wyraźnie mówi co się dzieje w przypadku dangerusów

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

W zasadach dangera jest wyraźnie napisane, że testujemy go tylko gdy: maszerujemy, gonimy, szarżujemy, uciekamy.

Czyli imo jak robisz którąś z wyżej wymienionych czynności na rzece to testujesz niebezpieczny kawalerią/rydwanem.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

Bizm nie wiem skąd bierzesz że zasada ogólna jest ważniejsza od szczegółowej.

Z innej beczki,
wyjaśni mi ktoś dlaczego teradony po marszu strzelają bez kary, skoro zasady fast cavalery mówią że mogą strzelić po marszu z karą

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Bo te ich Javeliny są chyba "Szybkostrzelne".
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Zasada rzeki mówi, że nie mają wpływu na ruch no ok. Ale jednocześnie nie są terenem otwartym (tutaj chyba jest zgodność) więc jeśli kawaleria goni/szarżuje/ucieka to powinna testować.

Nigdzie nie ma napisane, że rzeka podczas zwykłego ruchu jest traktowana jak teren otwarty.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Klops pisze:Bizm nie wiem skąd bierzesz że zasada ogólna jest ważniejsza od szczegółowej.

Z innej beczki,
wyjaśni mi ktoś dlaczego teradony po marszu strzelają bez kary, skoro zasady fast cavalery mówią że mogą strzelić po marszu z karą
Bo javeliny nigdy nie mają kary za ruch?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Zablokowany