8 edycja- pytania 2
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja- pytania 2
Niekoniecznie, w "normalnym" ruchu nikt się nie będzie czepiał. Zresztą zrób sobie eksperyment matematyczny i rusz się w miarę szerokim oddziałem mierząc punkt startowy i końcowy ostatniego gościa. Odległość się mieści w dwukrotności ruchu za wyjątkiem jakichś dzikich wheeli pojedynczymi liniami gości. To mierzenie tylniego ma sens z normalnie wystawianych oddziałów tylko przy takich rzeczach jak 11 realmów z herosami którzy kończąc ruch wheelem wyrzucają ostatniego za podwójny ruch.
Rozumiem. Ale jak to jest z takim papamobilem i dispel scrollem: ołtarz daje 2 kostki dispela. Czy więc mogę wziąć dispel scrolla i wtedy generuję tylko jedną dodatkową kostkę dispela, czy też dispel scroll jest w ogóle niedostępny w takiej sytuacji?misha pisze:@Waldi to dosyć często spotykane, że na zasadach ECT nie można channelować PD albo DD bo coś ci zjada limit tych 2 kostek.
A ja z kolei mam pytanie co do euro: woch; jeden z magów ma puppeta drugi power familiara więc limit jest 2pd i 2 dd wyczerpany gracz nie channeluje. Zabijam maga z power familiarem i gracz może channelować dodając sobie 1 pd ?
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl
Możesz wziąć 1 dispell scrolla i wtedy papa daje po prostu 1 dodatkową kość.Waldi pisze:Rozumiem. Ale jak to jest z takim papamobilem i dispel scrollem: ołtarz daje 2 kostki dispela. Czy więc mogę wziąć dispel scrolla i wtedy generuję tylko jedną dodatkową kostkę dispela, czy też dispel scroll jest w ogóle niedostępny w takiej sytuacji?misha pisze:@Waldi to dosyć często spotykane, że na zasadach ECT nie można channelować PD albo DD bo coś ci zjada limit tych 2 kostek.
Niestety ale nie może channelingować w dalszym ciągu - limit pd i dd jest sprawdzany na poziomie rozpiski, więc nieistotne jest czy mag z familiarem zostanie zabity.Grolshek pisze:A ja z kolei mam pytanie co do euro: woch; jeden z magów ma puppeta drugi power familiara więc limit jest 2pd i 2 dd wyczerpany gracz nie channeluje. Zabijam maga z power familiarem i gracz może channelować dodając sobie 1 pd ?
Mam nadzieję, że w następnym drafcie euro wywalą channeling z limitu pd i dd, bo to głupota, ograniczać tak losowy element, jakbym miał on jakiś super przegięty wpływ na grę..
Okoń pisze:Możesz wziąć 1 dispell scrolla i wtedy papa daje po prostu 1 dodatkową kość.Waldi pisze:Rozumiem. Ale jak to jest z takim papamobilem i dispel scrollem: ołtarz daje 2 kostki dispela. Czy więc mogę wziąć dispel scrolla i wtedy generuję tylko jedną dodatkową kostkę dispela, czy też dispel scroll jest w ogóle niedostępny w takiej sytuacji?misha pisze:@Waldi to dosyć często spotykane, że na zasadach ECT nie można channelować PD albo DD bo coś ci zjada limit tych 2 kostek.
na pewno?
Na 100% tak to jest rozgrywane na zasady euro.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
nie. jak zginie power familiar to mozna channelowac. Jak zginie puppet to nie. jest w drafcie to zapisane.Niestety ale nie może channelingować w dalszym ciągu - limit pd i dd jest sprawdzany na poziomie rozpiski, więc nieistotne jest czy mag z familiarem zostanie zabity.
Prawda, nie wiem co mi się pokićkało, iż power familiar jest liczony jako +1 pd na poziomie rozpiski niczym conjoined homunculus. Mea culpa, Shino ma rację.
Jednakże nadal uważam że wliczanie channelingu do limitu pd i dd to pomyłka, która powinna zostać zmieniona
Jednakże nadal uważam że wliczanie channelingu do limitu pd i dd to pomyłka, która powinna zostać zmieniona
kubencjusz pisze:O ile żaden halabardnik nie przekroczy x2 ruch i reform będzie względem środka oddziału. W dodatku nie jestem pewien ale po wyjściu jako rezerwa można zrobić tylko zwykły ruch, ale głowy sobie uciąć nie dam.
No tak po wyjściu z rezerwy nie można maszerować ale to chyba nie wyklucza reformy?
Bo jeśli to jest legalne to taki klocek halabard zamiast stykając się z krawędzią to reformę robi gdzieś tak 8'' od krawędzi, a jak zdam ld to jeszcze jest do tego 4'' ruchu.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.
Opis Rod of flaming death mówi, że jeśli target ruszy się w swojej turze, każdy model dostaje hit S4, co jeśli wrzucimy też na ten oddział Wyssan's Wildform i jakimś cudem spanikujemy ten oddział? (lub gracz postanowi szarżować itp.)
Co jest pierwsze? Wszystkie modele mają test za teren czy najpierw otrzymują hita?
Czy z racji że nie jest sprecyzowane co jest pierwsze, gracz którego aktualnie jest tura wybiera co się dzieje jako pierwsze?
Co jest pierwsze? Wszystkie modele mają test za teren czy najpierw otrzymują hita?
Czy z racji że nie jest sprecyzowane co jest pierwsze, gracz którego aktualnie jest tura wybiera co się dzieje jako pierwsze?
Gracz którego jest tura wybiera.Urban pisze:Opis Rod of flaming death mówi, że jeśli target ruszy się w swojej turze, każdy model dostaje hit S4, co jeśli wrzucimy też na ten oddział Wyssan's Wildform i jakimś cudem spanikujemy ten oddział? (lub gracz postanowi szarżować itp.)
Co jest pierwsze? Wszystkie modele mają test za teren czy najpierw otrzymują hita?
Czy z racji że nie jest sprecyzowane co jest pierwsze, gracz którego aktualnie jest tura wybiera co się dzieje jako pierwsze?
Czy na rzeka zdaje się dangerusy kawą, rydwanami i dla czego?
Jak dla mnie nie ale miałem spinkę o to z Kudłatym dzisiaj na turnieju.
Problem jest w tym że s 120 Rzeki nie mają wpływu na ruch poza marszem, s 117 kawa, rydwany traktują każdy teren poza otwartym jako dangerus. Wording przy innych typach wyraźnie mówi co się dzieje w przypadku dangerusów
Jak dla mnie nie ale miałem spinkę o to z Kudłatym dzisiaj na turnieju.
Problem jest w tym że s 120 Rzeki nie mają wpływu na ruch poza marszem, s 117 kawa, rydwany traktują każdy teren poza otwartym jako dangerus. Wording przy innych typach wyraźnie mówi co się dzieje w przypadku dangerusów
W zasadach dangera jest wyraźnie napisane, że testujemy go tylko gdy: maszerujemy, gonimy, szarżujemy, uciekamy.
Czyli imo jak robisz którąś z wyżej wymienionych czynności na rzece to testujesz niebezpieczny kawalerią/rydwanem.
Czyli imo jak robisz którąś z wyżej wymienionych czynności na rzece to testujesz niebezpieczny kawalerią/rydwanem.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.
Zasada rzeki mówi, że nie mają wpływu na ruch no ok. Ale jednocześnie nie są terenem otwartym (tutaj chyba jest zgodność) więc jeśli kawaleria goni/szarżuje/ucieka to powinna testować.
Nigdzie nie ma napisane, że rzeka podczas zwykłego ruchu jest traktowana jak teren otwarty.
Nigdzie nie ma napisane, że rzeka podczas zwykłego ruchu jest traktowana jak teren otwarty.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.
Bo javeliny nigdy nie mają kary za ruch?Klops pisze:Bizm nie wiem skąd bierzesz że zasada ogólna jest ważniejsza od szczegółowej.
Z innej beczki,
wyjaśni mi ktoś dlaczego teradony po marszu strzelają bez kary, skoro zasady fast cavalery mówią że mogą strzelić po marszu z karą
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.