8 edycja- pytania 2

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Re: 8 edycja- pytania 2

Post autor: esgaroth »

czy zerówka z metalu działa na potworki ze scaly skinem? (niby z fluffu nie działa ale według zasad armour save to armour save, jest na to jakiś faq/errata?)

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Po prostu działa.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

esgaroth pisze:czy zerówka z metalu działa na potworki ze scaly skinem? (niby z fluffu nie działa ale według zasad armour save to armour save, jest na to jakiś faq/errata?)
Nie potrzebny do tego faq/errata, wystarczy czytać uważniej RB...
"The hide of some creatures, the reptilian Lizardmen in particular, forms a kind of natural armour that grants the model an armour save".
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Bohater ma regenkę i warda od ognia. Dostaje z ognistego łuku ale broni warda. Czy regeneracja znika do końca fazy czy pozostaje?
"Armia baranów dowodzona przez lwa jest silniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana"

Obrazek

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Pytanie o kumulację.
Jedne rzeczy się kumulują, inne nie. Jak jest z '-1 to hit'?
Załóżmy, że postać ma na sobie White Cloak (z nowego booka Emp, daje 5+ ward, 2+ ward na ogień i -1 to hit dla wrogów w BtB) i do tego Glittering Scales (LA i -1 to hit) - pomijam sensowność czy bezsensowność takiej kombinacji - lecz czy wówczas oznacza to trafianie w niego z -2 to hit (a więc w najlepszym wypadku na 5+)?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Byro pisze:Pytanie o kumulację.
Jedne rzeczy się kumulują, inne nie. Jak jest z '-1 to hit'?
Załóżmy, że postać ma na sobie White Cloak (z nowego booka Emp, daje 5+ ward, 2+ ward na ogień i -1 to hit dla wrogów w BtB) i do tego Glittering Scales (LA i -1 to hit) - pomijam sensowność czy bezsensowność takiej kombinacji - lecz czy wówczas oznacza to trafianie w niego z -2 to hit (a więc w najlepszym wypadku na 5+)?
Powiedziałbym, że się kumulują. Nie przypominam sobie o żadnej podobnej sytuacji w których zostałoby to zasędziowane w jedną albo drugą stronę. Osobiście nie widzę przeciwskazań.
X.Maciek pisze:Bohater ma regenkę i warda od ognia. Dostaje z ognistego łuku ale broni warda. Czy regeneracja znika do końca fazy czy pozostaje?
Znika. Warunkiem zdjęcia regeneracji jest zwoundowanie bohatera, savy są już nieistotne.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

zasady specjalne (poza dodatkowym atakiem i supportem) się nie kumulują (masz 2 lub więcej to tak na prawdę masz 1). -1 to hit zasadą specjalną nie jest, więc jak najbardziej nakładają się na siebie.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Mam takie pytanie. Jak się ma magiczny sztandar typu Banner of Eternal Flame do ataków oddziału - czy są magiczne?
Bo znalazłem taką wypowiedź :
Jankiel pisze:Czyli banner of ethernal flame czy jakikolwiek banner z AP rozwiązuje nam problem eteryków? Jesteście w porządku
Ale co po niektórzy moi znajomi czepiają się, że to tylko moje domysły ...

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Nie daje magicznych ataków.
To zdanie jest wyrwane z kontekstu i było po prostu kpiną z pomysłów niektórych członków LS
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Dzięki za rozwianie wątpliwości :)

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

mam pytanie co do rekacji flee na szarżę,
jeżeli jednostka zaszarżowana w reakcji flee ucieka przez imapssibla, rzuciła bardzo mało na ucieczkę ale przebiegła przez impassibla a jednostka szarżująca rzuciła bardzo dużo podczas szarży tak że normalnie zniszczyła by uciekającego
czy jednostka szarżująca zatrzymuje się przed imapssiblem i nie niszczy uciekającego oddziału?

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Co do samego złapania to rozstrzyga rzut, nie to jak biegną.

A ja mam takie pytanka:
- Po mojej i przeciwnika stronie są jednostki vanguardem. Rzuca się kością kto robi to pierwszy/ jakieś inne metody wyboru ?
- Bohater z fancers baldes nie zdał strachu. Ile ma ws ?

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

esgaroth pisze:mam pytanie co do rekacji flee na szarżę,
jeżeli jednostka zaszarżowana w reakcji flee ucieka przez imapssibla, rzuciła bardzo mało na ucieczkę ale przebiegła przez impassibla a jednostka szarżująca rzuciła bardzo dużo podczas szarży tak że normalnie zniszczyła by uciekającego
czy jednostka szarżująca zatrzymuje się przed imapssiblem i nie niszczy uciekającego oddziału?
Unit ktory przegrał kombat rzuca na ucieczke, pozniej rzuca goniący, jesli goniący rzucił wiecej automatycznie zabija uciekających i zatrzymuje sie 1cal od impasibla.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Ludzie czytajcie pytania zanim odpowiecie. Pytanie dotyczy reakcji na szarżę.

Najpierw jednostka ucieka, a potem druga jednostka goni tą pierwszą. Z tym że uciekający mogą przebiec przez obelisk a goniący nie. Więc ucieczka spod szarży za obelisk zawsze ratuje dupsko.
"Armia baranów dowodzona przez lwa jest silniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana"

Obrazek

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

Sorry zmęczony juz jestem :P
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

X.Maciek pisze:... Więc ucieczka spod szarży za obelisk zawsze ratuje dupsko.
dzięks xD

mam jeszcze trzy pytania,

- walczą dwie jednostki które mają stompy/thunderstompy (np. abominacja walczy z ogrami) która stompa jest najpierw? równolegle czy po inicjatywie?

- w censerów wjechał rydwan, co jest najpierw: gazowanie censerów czy impact hity?

- abominacja ma 3d6 movementa, ale ile goni/ucieka po combacie: 3d6 czy jak kawaleria 3d6 i odrzut najniżej kostki?

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

esgaroth pisze:
1 - walczą dwie jednostki które mają stompy/thunderstompy (np. abominacja walczy z ogrami) która stompa jest najpierw? równolegle czy po inicjatywie?

2 - w censerów wjechał rydwan, co jest najpierw: gazowanie censerów czy impact hity?

3 - abominacja ma 3d6 movementa, ale ile goni/ucieka po combacie: 3d6 czy jak kawaleria 3d6 i odrzut najniżej kostki?

1 - równolegle. oprócz tego pamiętaj, że tylko niektóre rodzaje oddziałów możesz stompować.
2 - wrzuć opis censerów.
3 - odpowiedź jest na stronie 74 BRB.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

-Stompy maja zasade ASL, ale dzialaja TYLKO na piechote, warbeasty i swarmy.
-Nie mam PDFa do skavenow
-Zawsze 3d6
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

Furion pisze: 2 - wrzuć opis censerów.
at the beginning of any Close Combat phase all models (friend or foe) in base contact with one or more models bearing a plague censer must take toughness test or suffer a single wound with no armour save allowed

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

przy impact hitach jest zapisek:
"impact hits are resolved at the very beginning of the close combat, before challenges are issued and attacks of any kind are made."
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Zablokowany