8 edycja- pytania 2
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja- pytania 2
czy zerówka z metalu działa na potworki ze scaly skinem? (niby z fluffu nie działa ale według zasad armour save to armour save, jest na to jakiś faq/errata?)
Nie potrzebny do tego faq/errata, wystarczy czytać uważniej RB...esgaroth pisze:czy zerówka z metalu działa na potworki ze scaly skinem? (niby z fluffu nie działa ale według zasad armour save to armour save, jest na to jakiś faq/errata?)
"The hide of some creatures, the reptilian Lizardmen in particular, forms a kind of natural armour that grants the model an armour save".
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"
Pytanie o kumulację.
Jedne rzeczy się kumulują, inne nie. Jak jest z '-1 to hit'?
Załóżmy, że postać ma na sobie White Cloak (z nowego booka Emp, daje 5+ ward, 2+ ward na ogień i -1 to hit dla wrogów w BtB) i do tego Glittering Scales (LA i -1 to hit) - pomijam sensowność czy bezsensowność takiej kombinacji - lecz czy wówczas oznacza to trafianie w niego z -2 to hit (a więc w najlepszym wypadku na 5+)?
Jedne rzeczy się kumulują, inne nie. Jak jest z '-1 to hit'?
Załóżmy, że postać ma na sobie White Cloak (z nowego booka Emp, daje 5+ ward, 2+ ward na ogień i -1 to hit dla wrogów w BtB) i do tego Glittering Scales (LA i -1 to hit) - pomijam sensowność czy bezsensowność takiej kombinacji - lecz czy wówczas oznacza to trafianie w niego z -2 to hit (a więc w najlepszym wypadku na 5+)?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Powiedziałbym, że się kumulują. Nie przypominam sobie o żadnej podobnej sytuacji w których zostałoby to zasędziowane w jedną albo drugą stronę. Osobiście nie widzę przeciwskazań.Byro pisze:Pytanie o kumulację.
Jedne rzeczy się kumulują, inne nie. Jak jest z '-1 to hit'?
Załóżmy, że postać ma na sobie White Cloak (z nowego booka Emp, daje 5+ ward, 2+ ward na ogień i -1 to hit dla wrogów w BtB) i do tego Glittering Scales (LA i -1 to hit) - pomijam sensowność czy bezsensowność takiej kombinacji - lecz czy wówczas oznacza to trafianie w niego z -2 to hit (a więc w najlepszym wypadku na 5+)?
Znika. Warunkiem zdjęcia regeneracji jest zwoundowanie bohatera, savy są już nieistotne.X.Maciek pisze:Bohater ma regenkę i warda od ognia. Dostaje z ognistego łuku ale broni warda. Czy regeneracja znika do końca fazy czy pozostaje?
pozdrawiam
Furion
zasady specjalne (poza dodatkowym atakiem i supportem) się nie kumulują (masz 2 lub więcej to tak na prawdę masz 1). -1 to hit zasadą specjalną nie jest, więc jak najbardziej nakładają się na siebie.
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Mam takie pytanie. Jak się ma magiczny sztandar typu Banner of Eternal Flame do ataków oddziału - czy są magiczne?
Bo znalazłem taką wypowiedź :
Bo znalazłem taką wypowiedź :
Ale co po niektórzy moi znajomi czepiają się, że to tylko moje domysły ...Jankiel pisze:Czyli banner of ethernal flame czy jakikolwiek banner z AP rozwiązuje nam problem eteryków? Jesteście w porządku
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Dzięki za rozwianie wątpliwości 

mam pytanie co do rekacji flee na szarżę,
jeżeli jednostka zaszarżowana w reakcji flee ucieka przez imapssibla, rzuciła bardzo mało na ucieczkę ale przebiegła przez impassibla a jednostka szarżująca rzuciła bardzo dużo podczas szarży tak że normalnie zniszczyła by uciekającego
czy jednostka szarżująca zatrzymuje się przed imapssiblem i nie niszczy uciekającego oddziału?
jeżeli jednostka zaszarżowana w reakcji flee ucieka przez imapssibla, rzuciła bardzo mało na ucieczkę ale przebiegła przez impassibla a jednostka szarżująca rzuciła bardzo dużo podczas szarży tak że normalnie zniszczyła by uciekającego
czy jednostka szarżująca zatrzymuje się przed imapssiblem i nie niszczy uciekającego oddziału?
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Co do samego złapania to rozstrzyga rzut, nie to jak biegną.
A ja mam takie pytanka:
- Po mojej i przeciwnika stronie są jednostki vanguardem. Rzuca się kością kto robi to pierwszy/ jakieś inne metody wyboru ?
- Bohater z fancers baldes nie zdał strachu. Ile ma ws ?
A ja mam takie pytanka:
- Po mojej i przeciwnika stronie są jednostki vanguardem. Rzuca się kością kto robi to pierwszy/ jakieś inne metody wyboru ?
- Bohater z fancers baldes nie zdał strachu. Ile ma ws ?
Unit ktory przegrał kombat rzuca na ucieczke, pozniej rzuca goniący, jesli goniący rzucił wiecej automatycznie zabija uciekających i zatrzymuje sie 1cal od impasibla.esgaroth pisze:mam pytanie co do rekacji flee na szarżę,
jeżeli jednostka zaszarżowana w reakcji flee ucieka przez imapssibla, rzuciła bardzo mało na ucieczkę ale przebiegła przez impassibla a jednostka szarżująca rzuciła bardzo dużo podczas szarży tak że normalnie zniszczyła by uciekającego
czy jednostka szarżująca zatrzymuje się przed imapssiblem i nie niszczy uciekającego oddziału?
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"
Ludzie czytajcie pytania zanim odpowiecie. Pytanie dotyczy reakcji na szarżę.
Najpierw jednostka ucieka, a potem druga jednostka goni tą pierwszą. Z tym że uciekający mogą przebiec przez obelisk a goniący nie. Więc ucieczka spod szarży za obelisk zawsze ratuje dupsko.
Najpierw jednostka ucieka, a potem druga jednostka goni tą pierwszą. Z tym że uciekający mogą przebiec przez obelisk a goniący nie. Więc ucieczka spod szarży za obelisk zawsze ratuje dupsko.
dzięks xDX.Maciek pisze:... Więc ucieczka spod szarży za obelisk zawsze ratuje dupsko.
mam jeszcze trzy pytania,
- walczą dwie jednostki które mają stompy/thunderstompy (np. abominacja walczy z ogrami) która stompa jest najpierw? równolegle czy po inicjatywie?
- w censerów wjechał rydwan, co jest najpierw: gazowanie censerów czy impact hity?
- abominacja ma 3d6 movementa, ale ile goni/ucieka po combacie: 3d6 czy jak kawaleria 3d6 i odrzut najniżej kostki?
esgaroth pisze:
1 - walczą dwie jednostki które mają stompy/thunderstompy (np. abominacja walczy z ogrami) która stompa jest najpierw? równolegle czy po inicjatywie?
2 - w censerów wjechał rydwan, co jest najpierw: gazowanie censerów czy impact hity?
3 - abominacja ma 3d6 movementa, ale ile goni/ucieka po combacie: 3d6 czy jak kawaleria 3d6 i odrzut najniżej kostki?
1 - równolegle. oprócz tego pamiętaj, że tylko niektóre rodzaje oddziałów możesz stompować.
2 - wrzuć opis censerów.
3 - odpowiedź jest na stronie 74 BRB.
pozdrawiam
Furion
-Stompy maja zasade ASL, ale dzialaja TYLKO na piechote, warbeasty i swarmy.
-Nie mam PDFa do skavenow
-Zawsze 3d6
-Nie mam PDFa do skavenow
-Zawsze 3d6

Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".
at the beginning of any Close Combat phase all models (friend or foe) in base contact with one or more models bearing a plague censer must take toughness test or suffer a single wound with no armour save allowedFurion pisze: 2 - wrzuć opis censerów.
przy impact hitach jest zapisek:
"impact hits are resolved at the very beginning of the close combat, before challenges are issued and attacks of any kind are made."
"impact hits are resolved at the very beginning of the close combat, before challenges are issued and attacks of any kind are made."
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie