Trochę przydatnych liczb do rzucania czarów

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Thain
Chuck Norris
Posty: 526

Trochę przydatnych liczb do rzucania czarów

Post autor: Thain »

Yo. Wszyscy wiedzą, że euro trochę znerfiło rzucanie czarów z shadowa i deatha. Jednak po trzecim drafcie lory wracają do łask, jednak tylko z 4 kośćmi. Zatem pomyślałem, że warto policzyć jakie są prawdopodobieństwa sukcesu rzucenia czaru. Potem poszerzyłem swój zamysł na każdą liczbę kości i wszystkie możliwe casting levele. Troszkę poprogramowałem no i sukces :P

Pierwsze dwie tabele przedstawiają prawdopodobieństwo rzucenia co najmniej wybranej liczby oczek na od jednej do 6 kości wyłączając kombinacje z ifkami. Szanse na ifki są w ostatniej kolumnie.

Obrazek

Pierwsze dwie tabele nie są do końca miarodajne, więc w dwóch kolejnych do prawdopodobieństw zostały dodane szanse na ifki z ostatniej kolumny.

Obrazek

Żeby nikomu nic się nie pomyliło przedstawię typowy tok rozumowania, jeśli chce się poprawnie odczytać wyniki. I tak, załóżmy, że hipotetyczny gracz imperium Karol ma 4levelowego maga, który będzie rzucał czary z lora light. Kolejne casting levele dla małych wersji czaru (uproszczenie przykładu, a nie ograniczenie podejścia) to 5+, 6+, 8+, 9+, 10+, 10+, 12+. Mag Karola odniesie sukces, jeżeli oprócz ifki rzuci na kolejne czary co najmniej 3+, 3+, 4+, 5+, 6+, 6+, 8+. Karol jest dobrym graczem więc lubi rzucać bironę. Zatem patrzy na dolne dwie tabele i wie, że ciskając z dwóch kości ma szanse na rzucenie czaru równe 41,7%. Jednak jeżeli dołoży dodatkową kość to prawdopodobieństwo wynosi już 83,8%. Przy kolejnej koście (czwartej) czar uda się prawie na pewno (97,3%), przy czym szansa na ifkę rośnie w porównaniu z trzema kośćmi z 7,4% do 13,2%.

Warto sobie poanalizować to i owo przed tuniejem.

Jeżeli ktoś chciałby arkusz (tu wszystkie liczy zaokrąglono) to proszę o kontakt.

Enjoy!

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

fajny bajer :)

Awatar użytkownika
Siweusz
Kretozord
Posty: 1884

Post autor: Siweusz »

Kuba, gdybyś zrobił jeszcze tabele uwzględniające 4 różne poziomy maga, to byłby już hardkor. :mrgreen:
GrimgorIronhide pisze:
Ziemko pisze:Cholera jak od lapowek sie lysieje to gdzie moje miliony :(
Tą logiką Kudłaty jest wzorem uczciwości i nieprzekupności :mrgreen:

AndreFW
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 171
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok!

Post autor: AndreFW »

Po co? Po prostu od casting value odejmujesz lv maga i masz liczbę która chcesz wyrzucić :wink: Lv nie wpływa na kości

Awatar użytkownika
Gopal
Mudżahedin
Posty: 221
Lokalizacja: Warszawa, Ursynów
Kontakt:

Post autor: Gopal »

Świetna robota!
Szczególnie dla osób z małym ograniem i wyczuciem.
Przez to, że rzadko gram ilość kości zawsze budzi mą wątpliwość gdy przychodzi do czarowania.
Galeria rysunków: kliknij, na pewno Ci się spodoba! :D NSFW
http://jandraws.tumblr.com/

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Jak nie chce mi się dokładnie liczyć, to mam jedną zasadę - ilość kości x3, jak wystarcza, to rzucam, jak nie, to nie rzucam
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Królik
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3739

Post autor: Królik »

Tak samo robisz przy szarżach? :wink:

@Thain

Dobra robota. Fajnie, że Ci się chciało.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Wiesz, generalnie szarża dochodząca na 6+ należy do tych w miarę pewnych, a szansa na sukces przy takim sposobie obliczeń jest w okolicach 70-75%, czyli nie najgorzej

A tabelka jest super i muszę zacząć z niej korzystać
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Matematyka w rzucaniu kostkami to podstawa :)

W ramach rozszerzenia tych tabelek proponuje:
- zrobić tabelki dla każdego poziomu magii - zwykle od 1 do 4 starcza, choć ja mam takie i dla 5(dla dispella HE) - przydatne to jest też przy rzucaniu wysoko-levelowymi magami czarów o niskim casting value
- dodać wyniki jak rzuca się większa ilością kości niż 6 - to przydaje się w dispellowaniu jakiś kosmicznych wyników na casta
Obrazek

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

AndreFW pisze:Po co? Po prostu od casting value odejmujesz lv maga i masz liczbę która chcesz wyrzucić :wink: Lv nie wpływa na kości
This.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

szeszej pisze:
AndreFW pisze:Po co? Po prostu od casting value odejmujesz lv maga i masz liczbę która chcesz wyrzucić :wink: Lv nie wpływa na kości
This.
Ja się z tym stwierdzeniem nie zgadzam.
Równie dobrze mogę zaproponować każdemu liczeniu tych procentów na bieżąco na turnieju - bo też się da.

Łatwiej jest jak masz od razu wszystko podane, a wyniki które Cię zadowalają są w jakiś sposób są wyróżnione. Generalnie to nawet nie potrzeba wypisywać tych liczb do tej tabeli, wystarczą 3 symbole, które będą oznaczały: "opłaca się", "lekko ryzykowne", "zapomnij o tym". Całe analiza tego z ilu kości co rzucać jest robiona długo przed bitwą/turniejem i to tylko jeden raz. W trakcie fazy magii jedynie pozostaje rozdzielenie posiadanych kości na czary uwzględniając ryzyka :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Jasif
Masakrator
Posty: 2978

Post autor: Jasif »

Fajna sprawa, dzięki.
Jakby się jeszcze udało z tymi levelami, to wydrukować i będzie ściągawka.
pzdr
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Ehh ludu mój ludu, jeśli rzucacie czar, który wchodzi na 25+, a rzucający mag ma poziom 4, to najprostsza matematyka: 25-4=21 - potrzeba wyrzucić 21+, żeby czar się udał. Sprawdzamy w tabelce jaka jest szansa na 21+ na ilutam kościach chcemy i wio :)

Do tego nie potrzeba naprawdę rachunku pradopodobieństwa, całek-dyrdymałek. Starczy odejmowanie.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Czyli statystycznie nie rucaj nigdy słonek dużych. :roll:

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

Tak samo jak do dispela - to po prostu % szansa na wyturlanie wyniku uwzgledniajaca mechanike 2x6. Drugi zestaw tabelek sprawdza sie do wszystkiego, zadnego kombinowania z lvlami czy dispelem - nawet u HE po prostu odejmujesz 1 od trudnosci rzutu.
Dobra robota, druknalem =D>

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Vallarr pisze:Tak samo jak do dispela - to po prostu % szansa na wyturlanie wyniku uwzgledniajaca mechanike 2x6. Drugi zestaw tabelek sprawdza sie do wszystkiego, zadnego kombinowania z lvlami czy dispelem - nawet u HE po prostu odejmujesz 1 od trudnosci rzutu.
ehh, ty będziesz patrzył w tabelkę i odejmował po kilkanaście razy na grę to 4 czy to 1, ja sobie wydrukuje tabelkę, w której będę widział wszystko od razu.
Twój czas, rób z nim co chcesz ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Fajna tabela, druknę sobie :)

... hipotetyczny gracz Karol, hahahha. 8)
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

Asassello pisze: ehh, ty będziesz patrzył w tabelkę i odejmował po kilkanaście razy na grę to 4 czy to 1, ja sobie wydrukuje tabelkę, w której będę widział wszystko od razu.
Twój czas, rób z nim co chcesz ;)
Podejrzewam, ze szukanie prawidlowej tabelki sposrod minimum 4 zajmie mi jednak troche wiecej czasu niz odejmowanie czy dodawanie :mrgreen:
Tabelka = rzut. Banal w uzyciu i instynktowne. Co za roznica czy liczysz wymagany rzut w momencie rzutu czy patrzenia na tabelke? I tak liczysz raz, i tak zajmuje to sekunde najwyzej.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

tabelkę masz jedną, maks dwie, no chyba że w swojej rozpisce masz naraz magów o poziomie 1, 2, 3 i 4 ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

2 magow - 4 i 2 lub 1. Tabelki casta dla arcy i malego/lorda, tabelki do dispela arcy i jak zdechnie - malego/lorda.
4 jak w morde strzelil! ;]

Za duzy offtop chyba jednak, wiec koncze na tym, jak Ci tak wygodnie to luz, ale ja wole odejmowac niz szukac tej @$#^@$#% wlasciwej tabelki, bo zawsze ta druga w rece by mi wpadala ;P

ODPOWIEDZ