Początkujący.... (Pytania/Pomoc)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Gnomen
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 39

Re: Początkujący....

Post autor: Gnomen »

Witam.

Mam pytanie odnosnie czasopisma White Dwarf.

Zauwazylem, ze w najnowszym numerze (388) praktycznie caly magazyn poswiecony jest armii Empire. Czy ostatnimi czasy wyszedl White Dwarf traktujacy o Dark Elves? Czy moze jest to w planach wydawnictwa?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
DarkAngel
Oszukista
Posty: 820
Lokalizacja: Wataha - Racibórz/Wrocław

Post autor: DarkAngel »

Przypuszczalnie White Dwarf o Dark Elves wyjdzie wtedy, kiedy GW zrobi nowy armybook, albo nowe modele, czyli oby jak najpóźniej.
"Nie może być kompromisu między wolnością a nadzorem ze strony rządu. Zgoda choćby na niewielki nadzór jest rezygnacją z zasady niezbywalnych praw jednostki i podstawieniem na jej miejsce zasady nieograniczonej, arbitralnej władzy rządu." - Ayn Rand

Gnomen
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 39

Post autor: Gnomen »

Co jaki czas wychodza nowe Armybook ?
Jak stary jest Armybook dla Dark Elves ?

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

ostatnio booki do armi wychodzą jak na gw piorunująco szybko, ale co do kolejności to nie jestem pewien, więc może się zdarzyć, że do końca roku się nie wyrobią :)

Awatar użytkownika
DarkAngel
Oszukista
Posty: 820
Lokalizacja: Wataha - Racibórz/Wrocław

Post autor: DarkAngel »

O ile się nie mylę AB do Dark Elfów jest z 2008 roku, a więc stary na pewno nie jest
"Nie może być kompromisu między wolnością a nadzorem ze strony rządu. Zgoda choćby na niewielki nadzór jest rezygnacją z zasady niezbywalnych praw jednostki i podstawieniem na jej miejsce zasady nieograniczonej, arbitralnej władzy rządu." - Ayn Rand

Awatar użytkownika
lonit
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 174

Post autor: lonit »

Mam pytanko,

Czy szarżując na flankę odziałem Monstrous Infantry mającym 2 ranks po 3 modele w każdej, sponiewieram wroga tak, że nie będzie miał rank bonus? ( zakładając że nie stracę żadnego modelu).

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

pytasz czy 2 szeregi jednostki typu MI zdejmują rank bonus czy że uda ci się zmieść przeciwnika? bo nie kumam pytania, zbyt niedokładne się wydaje.
Pytania co do zasad są nie w tym dziale. Pytania o możliwości konkretnych jednostek względem innych lepiej zadawać w działach armijnych. Skąd mam wiedzieć o jakie jednotki MI ci chodzi i na co szarżujesz? :D
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

właśnie chce zbierać moją pierwszą armie WHFB
spodobały mi się Tomb Kings
czy możecie w skrucie napisać silne i słabe strony tej armii, jak nią grać itp? ;)
myśle jeszcze o krasnoludach ;)
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2012, o 22:02 przez Morog, łącznie zmieniany 1 raz.
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Silne strony:
- Cała armia budzi strach (co nie jest fantastyczne, ale zawsze...) i jest unbreakable, co sprawia, że jednostki Tomb Kingów są stabilne i przewidywalne na stole
- Całkiem mocna magia defensywno-wspomagająca
- Przyzwoita wytrzymałość na całej armii
- Mocne wykopywaczki
- Trzeba używać mózgu, żeby nią grać

Słabe strony:
- Brak możliwości wykonywania marszu, co czyni z niej najwolniejszą armię w całym Battlu i dodatkowo odbiera możliwości korygowania ewentualnych błędów w rozstawieniu
- Brak opancerzenia
- Brak rozgniatającej magii ofensywnej
- Niezbyt mocne strzelanie
- Armia nie dostaje bonusów z zasady steadfast, zamiast tego rozsypuje się, co powoduje, że nasze oddziały po przegranej walce kurczą się w zastraszającym tempie

Jak grać? Granie Tomb Kingami nie jest najprostsze. Ta armia od początku była tak skonstruowana, że w zasadzie nie jest najlepsza w niczym. Mała ruchliwość to jej największa wada, magiczny potencjał (pomimo, że plasuje się wysoko) to nie jest niszczący, strzelanie nie morduje, a w walce nasze oddziały bez wspomagania magicznego nie dają sobie rady. I tu właśnie tkwi problem prowadzenia Tomb Kingów do boju. W tej armii wszystko musi być ze sobą perfekcyjnie zgrane, wszystkie aspekty muszą się uzupełniać, inaczej jest dupa zbita. :P

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

ogólnie jest ciężką armia na start... krasnale za to są bardzo proste do rozpoczęcia przygody z battlem.
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

dzieki wielkie
na początek dziekuje za treściwą odpowiedz
jak sobie porównam że odpowiedziamy na podobne pytanie na forum WH40 to niebo i ziemia

Tomb Kigów wybrałem z powodu na modele i dość łatwe malowanie
ale chyba przekonaliście mnie że dobrze poczekać
z krasnoludów przeraża mnie tylko brak magii, a i runy chyba ciężko dobrać

mogłbym prosić o taką samą rozpiske wad i zalet dla krasnoludów?
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

krasnale to defens, mają silną artylerię i pewnie najlepszą antymagię w grze, same magii nie mają poza runami zakładanymi na przedmioty czy maszyny

dobrze się rozstawiasz, szachujesz idącego przeciwnika i strzelasz do kaczek :) jak się źle rozstawisz albo maszyny wybuchną to kicha nieco

ciekawa armia z klimatem, ale dla graczy lubiących statyczne rozgrywanie bitew i zapach prochu :)
są dosyć powszechnie dostępne tanie figurki z poprzedniej edycji z zestawu startowego (battle for the skull pass)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Morsfinek
Wodzirej
Posty: 692

Post autor: Morsfinek »

Hmm

Zalety:
- Strzelanie
- Runki ( także na działach co skutkuje rerollami)
- Antymagia
- Są twardzi
- Bardzo ładne figurki (ale moim zdaniem tylko i wyłącznie te metalowe ze starszych edycji)
- Praktycznie zawsze można iść na remis


Wady
- Brak kawalerii
- Brak magii
- Spora losowość (mowa o działach i ich wybuchaniu)
- Armia kiepsko się sprawdza na małe punkty
Obrazek

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

ehhh to już nie wiem od czego zacząć :cry:
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Morsfinek
Wodzirej
Posty: 692

Post autor: Morsfinek »

Taka moja drobna rada: kieruj się w 75% wyglądem figurek a nie techniką grania :) Popatrz na stronie GW jak każda figurka wygląda. Jeśli zdecydujesz się na krasie to przemyśl także to co chcesz zbierać - stare ładne modele, które są obecnie dość drogie przez chu....watość nowych figsów, czy właśnie nowe taniutkie ale raczej brzydkie. Jeśli chodzi o samo granie to już polecam udać się do najbliższego sklepu ze stołem do gry i popytać sprzedawców o jakąś grę pokazową bądź może ktoś będzie w tym czasie sam grał.
Obrazek

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

ja raczej kupuje figurki aktualne ze sklepu
jakoś nie bawi mnie konwertowanie i poszukiwanie różnych edycji
tych armi troche jest każda miewa ładne modele
już kupiłem starter do Tombów, ale twierdzicie że są trudni wiec myśle o czymś innych
krasnale wyglądają fajnie, ale na pierwszy rzut oka chyba są nieco nudni
w sumie wole grać defensywnie, ale coś się chyba powinno dziać ;)
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

przeczytaj w podręczniku czy na stronie GW o każdej armii, jest ich całkiem sporo, wszystkim da się grać ale ważne by tobie sprawiało to przyjemność
przejrzyj figurki czy ci się podobają, zobacz czym się armie cechują (poza stricte zasadami - jest jeszcze spora otoczka fabularna każdej armii)

powoli :) pies nie goni, a wydanie kilkuset złotych czy tysiąca na figurki to poważna decyzja, sprzedać zawsze można ale nie odzyskasz nigdy włożonej kasy ani czasu poświęconego na sklejanie/malowanie

nie śpiesz się z wyborem, jak nie jesteś pewien to zagraj kilka bitew poucz się mechaniki
TK mimo, że są trudni to co :) jak ci się ich styl podoba i kręcą cię mumie i rydwany faraonów to można grać

warhammer to nie tylko turnieje i gra na wynik, ja nie mam czasu na grę za często ale siedzę w domu i sklejam, maluję i to mi sprawia frajdę jak znajdę czas to gram
fajnie jest czasami wygrać, ale by to nastąpiło to musisz nauczyć się taktyki i możliwości wybranej armii nic od razu nie przychodzi
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

mam wszystkie kodeksy i mniejwiecej wiem coś o wszystkich armiach
ale nie grając nie da sie podjąć decyzji tylko czytając

potrzebuje armi odpowiadającej mojemu stylowi grania, a do tego z dużą dostepnością nowych modeli
czy gdzieś na forum jest takie wady i zalety każdej armii? jak nie to może ktoś się pochwali wiedzą? :D

wiem że gra to nie turnieje i musi sprawiać przyjeność
jestem dopiero co po DMP WH40 i chcial bym odpocząć od tego ciśniania i ludzi ktorzy dawno nie pamietaja że to zabawa
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Morsfinek
Wodzirej
Posty: 692

Post autor: Morsfinek »

Morog pisze: już kupiłem starter do Tombów
Jak już kupiłeś to graj TK to jest bardzo fajna armia, można ją ładnie i dość szybko pomalować :) O ile nie masz słomianego zapału to po kilku bitwach nauczysz się grać mumiaszczami. Ja osobiście nie uważam, że jest to najwolniejsza armia, określiłbym ją raczej na defensywno kontrująca gdzie strzelasz wzmacniasz i na sam koniec puszczasz rydwany :) I o ile one same nie utkną to jesteś w domu :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Morog pisze: potrzebuje armi odpowiadającej mojemu stylowi grania, a do tego z dużą dostepnością nowych modeli
czy gdzieś na forum jest takie wady i zalety każdej armii? jak nie to może ktoś się pochwali wiedzą? :D
Ściągnij sobie 2 numer młotkowego: http://mlotkowy.org/arch.html jest tam artykuł na temat wyboru nowej armii i krótka charakterystyka wszystkich.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

ODPOWIEDZ