Ogrowe rozpiski

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4776
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Re: Ogrowe rozpiski

Post autor: Sevi »

1. Firebelly mi się nie sprawdza, będę go jeszcze testował, ale na turniej wolę wystawić Rzeźnika. Pozatym problemem są punkty - na 1500 firebelly jest za drogi jeżeli chcę mu dać 2 lv, przedmioty i zmieścić BSB, czy to w wersji z runemaw, czy tej drugiej.
2. Kociaki są potrzebne w liczbie conajmniej 1, drugi jest bo miałem wolne punkty ;)
3. 5 mournów to moim zdaniem przesada, w combacie i tak będzie się sytkać max 4. Zresztą ta czwórka jeszcze mnie nie zawiodła :) Zresztą i tak mam tylko 4 modele :P
4. Myślę że nie ma możliwości wystawienia mniejszego oddziału ironów. 12 jest idealna, walczą świetnie, są trudni do złamania. Brakuje korony, ale jest sygnaturka w razie czego :)
5. Kombinowałem jak wsadzić jednego gorgera ale nie widzę na niego punktów :(
Wisła Kraków.

-Błażej-
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195

Post autor: -Błażej- »

Takie coś:


1 Slaughtermaster @ 375.0 Pts
General; Lore of Death; Magic Level 4; Great Weapon
Crown of Command [35.0]
Talisman of Preservation [45.0]

1 Butcher @ 125.0 Pts
Lore of Great Maw; Magic Level 1
Dispel Scroll [25.0]

1 * Bruiser @ 148.0 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Battle Standard
Biting Blade [10.0]

8 Ironguts @ 422.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard
Standard of Discipline [15.0]

1 Gutlord @ [10.0] Pts

9 Ogres @ 289.0 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Standard

1 Gorger @ 90.0 Pts
Frenzy

5 Maneaters @ 340.0 Pts
Stubborn; Scouts; Ogre Pistol (x5); Heavy Armour; Standard; Musician
Banner of Swiftness [15.0]

1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts

1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts

4 Mournfang Cavalry @ 310.0 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]

4 Mournfang @ [0.0] Pts

1 * Thundertusk @ 250.0 Pts
Chaintrap; Harpoon Launcher

2 Ogre Beast Rider @ [0.0] Pts

Models in Army: 34


Total Army Cost: 2391.0

Jak Wam się podoba ? Ciągle brakuje mi koncepcji na armię Ogrów z jednej strony chciałbym grać lekki defence z kontrą a z drugiej Ogry same w sobie są nastawione raczej na offence. Za nic nie mogę zmieścić Leadbelchers a na defence byliby cacy :)

Jakieś rady pomysły bardziej doświadczonej ogrzej braci ;)

Awatar użytkownika
Czcibor
Oszukista
Posty: 872
Lokalizacja: WarAcademy Opole

Post autor: Czcibor »

Jak już grasz na Death'ie to weź GF i Armour of Destiny na Slaughtermaster'rze, Hellhearta na Butcherze a CoC wrzuć na bsb.
Tyle moich PG porad :wink: .

Pozdro Cz.
Fanatic pisze: ledwo savage ogarniam cała rodzina je maluje
już nie chcą do mnie przychodzić bo wiedzą, że pędzel i farbki na nich czekają
Obrazek

!Młody!
Mudżahedin
Posty: 347

Post autor: !Młody! »

Czcibor pisze:Jak już grasz na Death'ie to weź GF i Armour of Destiny na Slaughtermaster'rze, Hellhearta na Butcherze a CoC wrzuć na bsb.
Tyle moich PG porad :wink: .

Pozdro Cz.
Nie można mieć tych dwóch przedmiotów na euro ;) ale GF na pewno musisz zabrać. Reszta w miarę ok. Napisz jak sprawdza Ci się 9 ogrów.

Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4776
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Post autor: Sevi »

2400 Pts - Ogre Kingdoms Army

1 * Slaughtermaster @ 383.0 Pts
General; Lore of Great Maw; Magic Level 4; Iron Fist;
Biting Blade [10.0]
Armour of Destiny [50.0]
Crown of Command [35.0]

1 Bruiser @ 198.0 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Battle Standard
Rune Maw [60.0]

8 Ironguts @ 432.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
Standard of Discipline [15.0]

1 Gutlord @ [10.0] Pts

3 Ogres @ 103.0 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Musician

3 Ogres @ 103.0 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Musician

3 Mournfang Cavalry @ 360.0 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Standard; Musician
Dragonhide Banner [50.0]

1 Crusher @ [10.0] Pts

4 Mournfang @ [0.0] Pts

5 Maneaters @ 426.0 Pts
Poisoned Attacks; Sniper; Brace of Ogre Pistols (x6); Heavy Armour;
Standard; Musician

1 Captain @ [10.0] Pts

1 Gorger @ 90.0 Pts
Frenzy

1 Gorger @ 90.0 Pts
Frenzy

1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts

1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts

1 Ironblaster @ 170.0 Pts

1 Leadbelcher @ [0.0] Pts

1 Gnoblar Scrapper @ [0.0] Pts

1 Rhinox @ [0.0] Pts

Models in Army: 32

Total Army Cost: 2397.0

Moja Euro rozpa, zamierzam nią grać na DMŚ ;)
Wisła Kraków.

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

@blazek:

- Mournfangi z BoEF będzie łatwo złapać na kowboja z wardem na 2+ od ognia.
Poza tym ciekawe, choć defens to żaden :)

@Sevi
bez scrolla?
Może wystarczy na Oprawcy konfiguracja z Warrior Bane i Armour of Fortune, wtedy zmieści sie Dispell Scroll

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Sevi taka moja uwaga a propos sztandarów. Dragonhide dał bym ironom, a BoEF trzem mournom.

Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4776
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Post autor: Sevi »

Maciek - bez scrola, jakoś nie doskwiera mi jego brak ;)
Takie złożenie oprawcy jest IMO najlepsze :)

Kubencjusz - mourny z dragonhidem mają mocne pierdolnięcie, bez tego boję się że może być nieco gorzej..
Wisła Kraków.

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Nie rozumiem akurat koncepcji ogrów które przegrywają cc, a po to ma służyć CoC. Skoro przegrywasz cc swoim głównym oddziałem to co chcesz dalej ratować, bo żeby przegrać cc musisz stracić sporo modeli. Jeśli przegrywasz o 1-2 brejka to jeszcze ustoisz a jak o więcej to i tak nie będziesz w stanie w dalszych rundach cc się przebić przez przeciwnika.

Dobra może to zawiłe, ale raczej ogrami trzeba grać tak żeby wygrywały a nie przegrywały kombat. No chyba że slaughtermaster ma działać ala kowboj...

-Błażej-
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195

Post autor: -Błażej- »

Maciek Paraszczak pisze:@blazek:

- Mournfangi z BoEF będzie łatwo złapać na kowboja z wardem na 2+ od ognia.
Poza tym ciekawe, choć defens to żaden :)
No właśnie mam z tym problem brakuje mi doświadczenia jak mogłaby wyglądać rozpiska bardziej defensywna, choć nie wiem czy w przypadku Ogrów ma to większy sens. Taką rozpiską jaką złożyłem docelowo będę się starał ogrywać z drobnymi zmianami Twoja uwaga a propo Mournfangów słuszna ;) zastanawiam się jeszcze nad Maneaterami na pewno chce ich w scoucie z Gorgerem nie wiem jeszcze tylko jaki sztandar i druga umiejętność...

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Sevi pisze:
Kubencjusz - mourny z dragonhidem mają mocne pierdolnięcie, bez tego boję się że może być nieco gorzej..
A pomyśl jakie pierdolnięcie będą mieć irony...
A BoEF ci się przyda. Choćby na grypt ghule z mortisem, sromke, chydre, treekiny, treemany i inne ustrojstwa z regenką, których jest nie mało. Większość potworów dobrze zaszarżowanych może się praktycznie sypnąć od samych impactów przy drobny booscie z magii.
A po to masz 2d6 s2 NAS żeby kowbojów potencjalnych unieszkodliwiać.

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Mourny kwardylion razy lepiej korzystają z Dragonhide Banner niż Ironguts:

- przerzucają save, ten już przerzucony ma większą szanse wyjść. Ironi są prawie bez save, albo przerzucają na 5/6
- przerzucają wardy których Ironi w ogóle nie mają
- po odpaleniu banneru biją PRZED przeciwnikiem, a Irognuci RAZEM z przeciwnikiem
- mają więcej ataków do przerzucenia, i więcej to-wound (Ironi 4x4 mają 25 ataków, a 4 Mourfangi 28 plus prawie zawsze więcej impaktów)
- Mourny mają szarże 8+3D6, a Ironi 6+2D6 więc kawaleria będzie częściej szarżować, a przerzuty są przy szarży.

@blazek
Defensywne ogry to na pewno nie Maneatrzy w scoucie - są mocni, ale musisz do nich iść, żeby wspomóc. Daj im stubborn i przerzut Ld (jakby BSB nie zdążył dobiec na czas)
Do zachowawczej taktyki najlepszu sniper+poison. Stoisz i strzelasz zabijając wrogowi bohaterów.

@Necromanter
Na minus 1-2 albo ustoisz, albo dostaniesz w dupę masakre, bo ucieka ci główny oddział z bohaterami. Bezpieczeństwo tego oddziału jest najważniejsze.

Awatar użytkownika
Czcibor
Oszukista
Posty: 872
Lokalizacja: WarAcademy Opole

Post autor: Czcibor »

!Młody! pisze:
Czcibor pisze:Jak już grasz na Death'ie to weź GF i Armour of Destiny na Slaughtermaster'rze, Hellhearta na Butcherze a CoC wrzuć na bsb.
Tyle moich PG porad :wink: .

Pozdro Cz.
Nie można mieć tych dwóch przedmiotów na euro ;) ale GF na pewno musisz zabrać. Reszta w miarę ok. Napisz jak sprawdza Ci się 9 ogrów.
Ktoś mówił że to rozpiska na Euro misiu :wink: ?
Fanatic pisze: ledwo savage ogarniam cała rodzina je maluje
już nie chcą do mnie przychodzić bo wiedzą, że pędzel i farbki na nich czekają
Obrazek

Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4776
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Post autor: Sevi »

Necromanter pisze:Nie rozumiem akurat koncepcji ogrów które przegrywają cc, a po to ma służyć CoC. Skoro przegrywasz cc swoim głównym oddziałem to co chcesz dalej ratować, bo żeby przegrać cc musisz stracić sporo modeli. Jeśli przegrywasz o 1-2 brejka to jeszcze ustoisz a jak o więcej to i tak nie będziesz w stanie w dalszych rundach cc się przebić przez przeciwnika.

Dobra może to zawiłe, ale raczej ogrami trzeba grać tak żeby wygrywały a nie przegrywały kombat. No chyba że slaughtermaster ma działać ala kowboj...
Nie ma koncepcji ironów przegrywających combat, bo to nie ma sensu. CoC stanowi mega zabezpieczenie tak jak pisał Maciek. Bo co się stanie jak dostaniesz mega kanapkę? Mi udawało się wyjść obronną ręką właśnie dzięki CoC. Zresztą działa również jako straszak: "masz koronę, nie szarżuję bo i tak ustoisz" - takie sytuacje się zdarzają. Z koroną gra jest spokojniejsza :)
Wisła Kraków.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

- po odpaleniu banneru biją PRZED przeciwnikiem, a Irognuci RAZEM z przeciwnikiem

Raczej nie ; ) banner bije po inicjatywie, więc w 90% przypadków juz po atakach przeciwnika ; ) (malo rzeczy ma inicjatywe 1) Ale cała reszta argumentów jest trafiona

Co do CoC - pozwala Ci np. blokowac jakies mocniejsze klocki w kresce, pozwala hasac w specyficznych formacjach, pozwala iśc w walkę na wyczerpanie np z WL gdzie pierwsza walkę sporo przsergywasz, a nastepne już nie - jest wiele zastosowan ; )
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

-Qc- pisze:- po odpaleniu banneru biją PRZED przeciwnikiem, a Irognuci RAZEM z przeciwnikiem

Raczej nie ; ) banner bije po inicjatywie, więc w 90% przypadków juz po atakach przeciwnika ; ) (malo rzeczy ma inicjatywe 1) Ale cała reszta argumentów jest trafiona
Miałem na myśli albo drugą turę walki, albo nanewr: ruch marszowy + odpalenie banneru i zaproszenie do szarży. Mournfangi też mają I2 :)

!Młody!
Mudżahedin
Posty: 347

Post autor: !Młody! »

Czcibor pisze:
!Młody! pisze:
Czcibor pisze:Jak już grasz na Death'ie to weź GF i Armour of Destiny na Slaughtermaster'rze, Hellhearta na Butcherze a CoC wrzuć na bsb.
Tyle moich PG porad :wink: .

Pozdro Cz.
Nie można mieć tych dwóch przedmiotów na euro ;) ale GF na pewno musisz zabrać. Reszta w miarę ok. Napisz jak sprawdza Ci się 9 ogrów.
Ktoś mówił że to rozpiska na Euro misiu :wink: ?
Nikt ale raczej wszystkie rozpy na 2400 składa się na ruro. czyż nie? A co do CoC musi być aby przetrzymać jakąś turbo kanapkę i żeby w kolejnej turze wpakowały się z odsieczą w to nasze kawaleryjskie grubasy.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Macieju Paraszczaku.
- przerzucają wardy których Ironi w ogóle nie mają
Równie dobrze mogę powiedzieć, że ironi przerzucają regenkę jak ją rzucę, bo mourny są prawie zawsze za daleko by złapać boosta( jeśli ktoś gra na great mow, a sevi to robi)
- po odpaleniu banneru biją PRZED przeciwnikiem, a Irognuci RAZEM z przeciwnikiem
I tak biją po ... Inicjatywa 2 się kłania. Aby był widoczny pożytek przeciwinik musi mieć inicjatywę 1( chyba tylko saurusy ją mają, choć ostatnio modne jest granie na żabie z światłem więc nie wiadomo) .
- mają więcej ataków do przerzucenia, i więcej to-wound (Ironi 4x4 mają 25 ataków, a 4 Mourfangi 28 plus prawie zawsze więcej impaktów)
Właśnie dlatego ironsi potrzebują tego boosta :lol2:
- przerzucają save, ten już przerzucony ma większą szanse wyjść. Ironi są prawie bez save, albo przerzucają na 5/6
Tutaj trudno się nie zgodzić.
- Mourny mają szarże 8+3D6, a Ironi 6+2D6 więc kawaleria będzie częściej szarżować, a przerzuty są przy szarży
Ok tutaj jest kolejny argument przeciw.

Kwadrylion razy lepiej jednak IMO nie wychodzą. Max 2 i to przy mocno subiektywnym :lol2:

PS: Kwadrylion to ma 24 zera, dobrze pamiętam ? :D

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Zalezy od podejścia - dla mnie morny to glony pointmaker (po deathie) i musze mieć maxymalny wygra. A ironi cóż, jakby nie było limitu core to braloby się tylko ich i pewnie troche mniej ; )
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Eldritch
Berserker Khorna
Posty: 1360
Lokalizacja: Hauptstadt der Oberschlesien

Post autor: Eldritch »

Mourny napierajace ze skrzydel narzucaja przeciwnikowi styl gry, proste.
Obrazek

ODPOWIEDZ