Bandy Grabierzy czyli Rozpiski Bestii
Moderator: Dibo
Re: Bandy Grabierzy czyli Rozpiski Bestii
ja shina i tez potwierdził natomaist zanegował działanie z feedback scrollem. Gdyby działao z FS to nawet bym tez tak słądał ; )
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
faktycznie z feedbakiem nie działa.
Zabieram się teraz za testy beast bannera i loru beasta
na najbliższy turniej bez magów lordów
Doombull 353
Dragon Helm 10, Sword of Swift Slaying 25, Talisman of Preservation 45
Potion of Speed 5, Gouge-Tusk 15, HA, SH
BSB 206
Gnarled Hide 15, Beast Banner 75, HA 4, SH 2
Bray Shaman lv 2 110
Bray Shaman lv 1 102
AHW 2, DS 25
2x 5 Harpy 2x 70
Scout
Razorgor 55
5 Minotaurs 305
Musician Shields
40 Gor Herd 345
FCG AHW
15 Ungor Herd 84
Musician, Standard
Ungorki tylko dla tego ze muszę mieć 4 break point na Blood and Glory
Zabieram się teraz za testy beast bannera i loru beasta
na najbliższy turniej bez magów lordów
Doombull 353
Dragon Helm 10, Sword of Swift Slaying 25, Talisman of Preservation 45
Potion of Speed 5, Gouge-Tusk 15, HA, SH
BSB 206
Gnarled Hide 15, Beast Banner 75, HA 4, SH 2
Bray Shaman lv 2 110
Bray Shaman lv 1 102
AHW 2, DS 25
2x 5 Harpy 2x 70
Scout
Razorgor 55
5 Minotaurs 305
Musician Shields
40 Gor Herd 345
FCG AHW
15 Ungor Herd 84
Musician, Standard
Ungorki tylko dla tego ze muszę mieć 4 break point na Blood and Glory
shino, kudłaty ... paranoja
Świat oszalał !! ale skoro tak mówią autorytety to odpuszczam. Teraz będę miał dylemat moralny przy używaniu fetysza w ten (wciąż moim zdaniem nielegalny) sposób.
p/s
Jak tak dalej pójdzie to sie okaże że dangerus testy są rzutem "To Wound"
a dzięki temu fatysz będzie kontrą na popychaczki 

p/s
Jak tak dalej pójdzie to sie okaże że dangerus testy są rzutem "To Wound"


Czcij Koze !!
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !
- Khuman
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7116
- Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>
we Wrocławiu też mówią że fetysz i sniperki nie działają... argumentując ze to nie jest ranienie ( s vs t ), tylko z dupy na + coś tam W, z feetbakiem jest dokładnie ta sama rozkina że na 5+ W ale to nie ranienie..
do uściślenia ( ergo głosowania ) to się nadaje
szaman z 1Lvl bardzo słabo się kombuje z beastem, jak na 1lvl to duży cast volume, już wolał bym złożyć dużego do CC z wardem na 4+ i AFS czy coś w tym stylu, a potem małego by miał 6 i ) ofc 2LVL, + / - ziomki do klepania duże albo małe krówki do bustowania
do uściślenia ( ergo głosowania ) to się nadaje

szaman z 1Lvl bardzo słabo się kombuje z beastem, jak na 1lvl to duży cast volume, już wolał bym złożyć dużego do CC z wardem na 4+ i AFS czy coś w tym stylu, a potem małego by miał 6 i ) ofc 2LVL, + / - ziomki do klepania duże albo małe krówki do bustowania
Wording 2 i 5 z deatha nie jest niestety w tym wypadku do końca jasny, bo czy "case a wound on a roll of 4+/2+" jest ranieniem, czy tylko czymś co je przypomina?
Wieszkto pisze:Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Juz poprosiłem Furiona, ale sprawa wyglada tak:
fetysz + snajperki = działa, LS jest w tym względzie jednomyslne - takie combo działało już na zeszłorocznym ETC i jest legalne
feedback nie jest ich zdaniem jednoznaczny i go głosują
fetysz + snajperki = działa, LS jest w tym względzie jednomyslne - takie combo działało już na zeszłorocznym ETC i jest legalne
feedback nie jest ich zdaniem jednoznaczny i go głosują
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
No ja sie potne
- czarodziej otrzymuje
- czar powoduje
Natomiast efekt jest dokładnie identyczny w tych przypadkach celów sie nie rani.
W obu przypadkach musi zostać spełniony dany warunek żeby cel stracił rane.
Interpretowanie tego w inny sposób to paranoja! Dowód ? Proszę bardzo ...
W tych wymienionych wyżej wypadkach zasady mówią o sytuacji w której model traci rane czy to jest wyrzuucenie 1 czy wyniku większego od 1 lub 4.
Dalej mało ? No to wróćmy do poprzedniej edycji. Klopa trafia z automatu modele przykryte całkiem i pod dziurką a resztę na 4+. Prosta analogia. Czy ktoś traktował rzut na 4+ jako rzut "To Hit" o stałym niemodyfikowanym współczynniku ? ... no oczywiście że nie! a niby rzut miał determinować czy jakiś model został trafiony
Jeszcze sie nie przekonaliście no to z lecimy z kopyta...
Ktoś sie przyczepi że odstawiam demagogie i odszedłem od tematu i to co napisałem nie ma nic w spólnego z czarami. No to proszę:
Dlaczego autor w tym samym podręczniku w tym samym dziale magii rozróżnia dwie rzeczy, To Wound i cause wound jeżeli nie po to żeby podkreślić różnice miedzy tymi zdarzeniami ?
Gdyby autor chciał żeby to były takie same zdarzenia to napisałby że czary z metalu: "cause a wound on scores always equal to the unmodyfied armour save of the target." .. ale tak nie napisał. Jest tam napisane wyraźnie z dużych liter To Wound.
No dobrze ... Jeżeli traktujemy rzuty ze snjaperki jako To Wound
to są tego również negatywne konsekwencje.
Dział przedmioty w podręczniku głównym, magiczne zbroje.
ufff ale sie rozpisałem, pisałem pisałem a w miedzy czasie na Ogame mi flote zniszczyli

feedback Scroll pisze: ... Wizard takes a wound for every result of 5+ ...
Jedyna różnica jest w słowach "cause" i "takes" ale to wynika z konstrukcji zdania, te czasowniki odnoszą sie do różnych podmiotów:2 i 5 z Death pisze: ... cause a wound on roll of 4+/2+ ...
- czarodziej otrzymuje
- czar powoduje
Natomiast efekt jest dokładnie identyczny w tych przypadkach celów sie nie rani.

Interpretowanie tego w inny sposób to paranoja! Dowód ? Proszę bardzo ...
Czy rzucenie tej jedynki jest rzutem To Wound ? .. No oczywiście że nie!Dangerus Test pisze:If a 1 is rolled, however, the model is suffered a terrible mishap and suffers a wound with no armor save

W tych wymienionych wyżej wypadkach zasady mówią o sytuacji w której model traci rane czy to jest wyrzuucenie 1 czy wyniku większego od 1 lub 4.
Dalej mało ? No to wróćmy do poprzedniej edycji. Klopa trafia z automatu modele przykryte całkiem i pod dziurką a resztę na 4+. Prosta analogia. Czy ktoś traktował rzut na 4+ jako rzut "To Hit" o stałym niemodyfikowanym współczynniku ? ... no oczywiście że nie! a niby rzut miał determinować czy jakiś model został trafiony

Jeszcze sie nie przekonaliście no to z lecimy z kopyta...
Ktoś sie przyczepi że odstawiam demagogie i odszedłem od tematu i to co napisałem nie ma nic w spólnego z czarami. No to proszę:
Dalej w tekście jest przykład jak to zadaje rany i za każdym razem używany jest zwrot "To Wound" .. sami zobaczcie. Pamiętajcie że w Domenie Metalu też jest snajperkaAtrybut Lore of metal pisze:Magic missles and direct damage spells from this Lore do not have strenght - their To Wound scores is always equal to the unmodyfied armour save of the target.

Dlaczego autor w tym samym podręczniku w tym samym dziale magii rozróżnia dwie rzeczy, To Wound i cause wound jeżeli nie po to żeby podkreślić różnice miedzy tymi zdarzeniami ?
Gdyby autor chciał żeby to były takie same zdarzenia to napisałby że czary z metalu: "cause a wound on scores always equal to the unmodyfied armour save of the target." .. ale tak nie napisał. Jest tam napisane wyraźnie z dużych liter To Wound.
No dobrze ... Jeżeli traktujemy rzuty ze snjaperki jako To Wound

Dział przedmioty w podręczniku głównym, magiczne zbroje.
Czy wyobrażacie sobie sytuacje w której rzucacie snajperkę na typa z tą zbroją? Rzucacie na 4+ a tu wam przeciwnik mówi "to przerzuć to teraz!" paranoja no nie? A jednak tak by mógł powiedzieć. Hola hola powiecie snajperki omijają zbroje. Owszem ale to jest zasada zbroi a nie sejv i wyraźnie pisze "any succesfull rolls" pochodzenie tej zasady czyto zbroja czy talizman nie ma znaczenia,...no i dupa zbita. A jak użyjecie fetysza w sposób który chcecie to zasady obu przedmiotów sie znoszą i rzucacie normalnie.trickster's helm pisze:Any succesful roll to wound made against the wearer of the trickster's helm must be re-rolled.
ufff ale sie rozpisałem, pisałem pisałem a w miedzy czasie na Ogame mi flote zniszczyli

Czcij Koze !!
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !
Masz racje - przerzut z hełmu powinien działac na snajperki a co więcej - zgodnie ze zdaniem LS dotyczącym fetyszu - DZIAŁA na snajperki. Dziwi mnie ze nie chca sie zgodzić zeby feddback działał
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Oi,Khuman pisze: szaman z 1Lvl bardzo słabo się kombuje z beastem, jak na 1lvl to duży cast volume, już wolał bym złożyć dużego do CC z wardem na 4+ i AFS czy coś w tym stylu, a potem małego by miał 6 i ) ofc 2LVL, + / - ziomki do klepania duże albo małe krówki do bustowania
kombinujac troszeczke podobnie, ze Beast jednak wymaga 4 lvl (nawet Wyssan), a 'male krowki' dobrze sie boostuje, wykombinowalem cos takiego.
Na razie gralem raz, dosc szczesliwie wlalem Skavenom. Pewnie mozna cos tam poprawic, natomiast idea jest taka:Beastmen Army
Great Bray-Shaman @ 325.0 Pts
General; Lore of Beasts; Magic Level 4; Braystaff
The Steel-Claws; Talisman of Preservation; Jagged Dagger
Great Bray-Shaman @ 300.0 Pts
Lore of Beasts; Magic Level 4; Braystaff
Chalice of Dark Rain; Dispel Scroll
Wargor @ 206.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Gnarled Hide; Beast Banner
Gorebull @ 217.0 Pts
Frenzy; Heavy Armour; Shield
Ironcurse Icon; Talisman of Endurance; Dragonhelm
Gorebull @ 204.0 Pts
Frenzy; Shield
Warrior Bane; Armour of Fortune
5+1 Minotaurs @ 448.0 Pts
Great Weapon; Light Armour; Standard; Musician
Bloodkine Light Armour; Golden Sigil Sword; Charmed Shield
1 Razorgors @ 55.0 Pts
1 Razorgors @ 55.0 Pts
5 Harpies @ 55.0 Pts
5 Harpies @ 55.0 Pts
1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts
1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts
39+1 Gor Herd @ 345.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician; Foe-Render
20 Gor Herd @ 175.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician
Models in Army: 85
Total Army Cost: 2600.0
-2 razy Wyssan na +5 do rzutu
-cala szkola Bestii (z Klatwa i Wlocznia)
-4 herosow do wzmacniania (Szaman ze Sztyletem, BSB 206 i dwa Buhaje)
Dwa waleczne oddzialy, ktore chetnie przyjma Wildform. Khorne by pochwalil ;P
Ja w tej chwili gram na wzmocnienie czyli działanie z feedback scrollem ; p Imo liczy się sens zasad a nie "osłabienie wzmocnienie" armiiKlops pisze:jesteście jedynymi znanymi mi ludźmi, którzy chcą osłabienia swojej armii.
Nie mieszajcie starego rulebooka
Co do rozpY:
fencers balde na generale sa super
ja gram na mały = duży beast ale tu też wyglada to ok
ktos powinien miec stubborna
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Co sądzicie o takiej rozpisce Bestii i Demonów w sojuszu na turniej formatu 2000 + 1350? Bestie mają do dyspozycji 2000(+200)pkt.
1 Doombull @ 338.0 Pts [3+Sv 4+ WSv] [siedzi w minotaurach albo może i samodzielnie biegać]
General; Frenzy; Heavy Armour; Shield
Sword of Swift Slaying [25.0]
Talisman of Preservation [45.0]
Dragonhelm [10.0]
Ironcurse Icon [5.0]
1 Wargor @ 206.0 Pts [2+Sv] [siedzi w oddziale gorów]
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Beast Banner [75.0]
Gnarled Hide [15.0]
1 Bray Shaman @ 150.0 Pts
Lore of Shadow; Magic Level 2; Braystaff
Chalice of Dark Rain [40.0]
1 Bray Shaman @ 130.0 Pts
Lore of Beasts; Magic Level 2; Braystaff
Hagtree Fetish [20.0]
42 Gor Herd @ 361.0 Pts
2ndWeapon; FCG
35 Bestigor Herd @ 465.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; FCG
Standard of Discipline [15.0]
5 Minotaurs @ 305.0 Pts
Light Armour; Shield; Musician
1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts
1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts
5 Ungor Raiders @ 30.0 Pts
5 Harpies @ 55.0 Pts
Models in Army: 96
Total Army Cost: 2200.0
I Demony:
1 Herald of Tzeentch @ 165.0 Pts
General; Magic Level 2; Lore of Light
Master of Sorcery [25.0]
Spell Breaker [25.0]
1 Herald of Khorne @ 165.0 Pts
Battle Standard
Armour of Khorne [15.0]
Soul Hunger [25.0]
25 Bloodletters of Khorne @ 355.0 Pts
FCG
Icon of Endless War [25.0]
10 Pink Horrors of Tzeentch @ 126.0 Pts
Musician
6 Flesh Hounds of Khorne @ 210.0 Pts
3+1 Flamers of Tzeench @ 155.0 Pts
Pyrocaster @ [15.0] Pts
3 Fiends of Slaanesh @ 165.0 Pts
Models in Army: 50
Total Army Cost: 1341.0
1 Doombull @ 338.0 Pts [3+Sv 4+ WSv] [siedzi w minotaurach albo może i samodzielnie biegać]
General; Frenzy; Heavy Armour; Shield
Sword of Swift Slaying [25.0]
Talisman of Preservation [45.0]
Dragonhelm [10.0]
Ironcurse Icon [5.0]
1 Wargor @ 206.0 Pts [2+Sv] [siedzi w oddziale gorów]
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Beast Banner [75.0]
Gnarled Hide [15.0]
1 Bray Shaman @ 150.0 Pts
Lore of Shadow; Magic Level 2; Braystaff
Chalice of Dark Rain [40.0]
1 Bray Shaman @ 130.0 Pts
Lore of Beasts; Magic Level 2; Braystaff
Hagtree Fetish [20.0]
42 Gor Herd @ 361.0 Pts
2ndWeapon; FCG
35 Bestigor Herd @ 465.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; FCG
Standard of Discipline [15.0]
5 Minotaurs @ 305.0 Pts
Light Armour; Shield; Musician
1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts
1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts
5 Ungor Raiders @ 30.0 Pts
5 Harpies @ 55.0 Pts
Models in Army: 96
Total Army Cost: 2200.0
I Demony:
1 Herald of Tzeentch @ 165.0 Pts
General; Magic Level 2; Lore of Light
Master of Sorcery [25.0]
Spell Breaker [25.0]
1 Herald of Khorne @ 165.0 Pts
Battle Standard
Armour of Khorne [15.0]
Soul Hunger [25.0]
25 Bloodletters of Khorne @ 355.0 Pts
FCG
Icon of Endless War [25.0]
10 Pink Horrors of Tzeentch @ 126.0 Pts
Musician
6 Flesh Hounds of Khorne @ 210.0 Pts
3+1 Flamers of Tzeench @ 155.0 Pts
Pyrocaster @ [15.0] Pts
3 Fiends of Slaanesh @ 165.0 Pts
Models in Army: 50
Total Army Cost: 1341.0
Solo "Rogaty Szczur"
Beast Herds
Beast Herds
Imo tak:
1. w danoanch zbedny jest bzyk - gracie na eruo losowanie dwóch czarów z lighta jest imo słabe. jakbyś miał dwóch bzykó to ok ale tak to imo full napór bym za niego dał (czyt. wiecej letterów a wyrzucając psy mogłąby wejsc moze i druga horda letterów... za horrory+psy+fiendy+zdjećie przedmiotów z herlaka amsz 2x30BL imo z dwoma herlakami i to jest na małe punkty optimu. czempion na flamerach to taajk se opcja
2. poziomi na szmanach imo nie spłącą się - wziałbym 2xshadow i bez hagtree wywalił czarioty i za to wsadziłwiecej gorów, wiecej bestii i przede wszystkim wiecej minosków
1. w danoanch zbedny jest bzyk - gracie na eruo losowanie dwóch czarów z lighta jest imo słabe. jakbyś miał dwóch bzykó to ok ale tak to imo full napór bym za niego dał (czyt. wiecej letterów a wyrzucając psy mogłąby wejsc moze i druga horda letterów... za horrory+psy+fiendy+zdjećie przedmiotów z herlaka amsz 2x30BL imo z dwoma herlakami i to jest na małe punkty optimu. czempion na flamerach to taajk se opcja
2. poziomi na szmanach imo nie spłącą się - wziałbym 2xshadow i bez hagtree wywalił czarioty i za to wsadziłwiecej gorów, wiecej bestii i przede wszystkim wiecej minosków
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
5 minosów to nieporozumienie... 7 co najmniej. Wywal 3 gory, hagtree, chalice i czarioty, w zamian za to dodaj jedne harpie i 2 minosy (moim zdaniem).
no błagam, poziom na szamanie spłaca się prawie zawsze, choćby w marnym +1 do dispela, czy też dodatkowym czarze...poziomi na szmanach imo nie spłącą się
Chyba oboje zapomnieliście o minimalnym limicie procentowym na core'y. Nie mogę usunąć nic z core'ów bo na styk mam 25% w Core. I to jest właśnie ból.buniek pisze:5 minosów to nieporozumienie... 7 co najmniej. Wywal 3 gory, hagtree, chalice i czarioty, w zamian za to dodaj jedne harpie i 2 minosy (moim zdaniem).
no błagam, poziom na szamanie spłaca się prawie zawsze, choćby w marnym +1 do dispela, czy też dodatkowym czarze...poziomi na szmanach imo nie spłącą się
Solo "Rogaty Szczur"
Beast Herds
Beast Herds
50 gorów fcg - 425
rydwan 80
ungory +champ 36
i masz 551 - czyli minimu ; )
poziomy na magach z shadow małych włąsnie imo nie sa warte tego +1 do dispela, a rzuca sie z nich de facto tylko miasme, szczególnie jeżeli obok masz lore of light z demonów i generalnie z tych szamioch nic nie porzucach. aminosów musi byc wiećej
rydwan 80
ungory +champ 36
i masz 551 - czyli minimu ; )
poziomy na magach z shadow małych włąsnie imo nie sa warte tego +1 do dispela, a rzuca sie z nich de facto tylko miasme, szczególnie jeżeli obok masz lore of light z demonów i generalnie z tych szamioch nic nie porzucach. aminosów musi byc wiećej
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
- Khuman
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7116
- Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>
jak ze fetysz działa z sniperkami to spoko, choć to i tak dobre kombo na 4 s/t i bez wardów MR czy regenek, większość rzeczy, ale słabych
ostatnio strasznie do beasta się przekonałem i żal że herdstone nie może się ruszać 5" chociaż na turę
coś mam kilka pomysłów by to aż tak bardzo nie przeszkadzało
ostatnio strasznie do beasta się przekonałem i żal że herdstone nie może się ruszać 5" chociaż na turę

coś mam kilka pomysłów by to aż tak bardzo nie przeszkadzało

2 małych shadowistów obok herdstone a szmani z bestia naporem ; )?Khuman pisze: coś mam kilka pomysłów by to aż tak bardzo nie przeszkadzało
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"