Bandy Grabierzy czyli Rozpiski Bestii

Beastmen

Moderator: Dibo

ODPOWIEDZ
QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: Bandy Grabierzy czyli Rozpiski Bestii

Post autor: QQrydza »

ja shina i tez potwierdził natomaist zanegował działanie z feedback scrollem. Gdyby działao z FS to nawet bym tez tak słądał ; )
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

faktycznie z feedbakiem nie działa.
Zabieram się teraz za testy beast bannera i loru beasta
na najbliższy turniej bez magów lordów


Doombull 353
Dragon Helm 10, Sword of Swift Slaying 25, Talisman of Preservation 45
Potion of Speed 5, Gouge-Tusk 15, HA, SH
BSB 206
Gnarled Hide 15, Beast Banner 75, HA 4, SH 2
Bray Shaman lv 2 110
Bray Shaman lv 1 102
AHW 2, DS 25
2x 5 Harpy 2x 70
Scout
Razorgor 55
5 Minotaurs 305
Musician Shields
40 Gor Herd 345
FCG AHW
15 Ungor Herd 84
Musician, Standard

Ungorki tylko dla tego ze muszę mieć 4 break point na Blood and Glory

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

shino, kudłaty ... paranoja #-o Świat oszalał !! ale skoro tak mówią autorytety to odpuszczam. Teraz będę miał dylemat moralny przy używaniu fetysza w ten (wciąż moim zdaniem nielegalny) sposób.


p/s
Jak tak dalej pójdzie to sie okaże że dangerus testy są rzutem "To Wound" :mrgreen: a dzięki temu fatysz będzie kontrą na popychaczki :D
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

nie nie będzie kontrą na popychaczki bo one nie są marszem.

a ja nadal nie rozumiem czemu charmed shield dziaiła na pitkę, ale taki jest już urok tej gry.

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

że co?? kogoś porąbało toż pitka nie zadaje hitów...
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

we Wrocławiu też mówią że fetysz i sniperki nie działają... argumentując ze to nie jest ranienie ( s vs t ), tylko z dupy na + coś tam W, z feetbakiem jest dokładnie ta sama rozkina że na 5+ W ale to nie ranienie..

do uściślenia ( ergo głosowania ) to się nadaje :roll:

szaman z 1Lvl bardzo słabo się kombuje z beastem, jak na 1lvl to duży cast volume, już wolał bym złożyć dużego do CC z wardem na 4+ i AFS czy coś w tym stylu, a potem małego by miał 6 i ) ofc 2LVL, + / - ziomki do klepania duże albo małe krówki do bustowania

Awatar użytkownika
Shadar
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Shadar »

Wording 2 i 5 z deatha nie jest niestety w tym wypadku do końca jasny, bo czy "case a wound on a roll of 4+/2+" jest ranieniem, czy tylko czymś co je przypomina?
Wieszkto pisze:
Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Juz poprosiłem Furiona, ale sprawa wyglada tak:

fetysz + snajperki = działa, LS jest w tym względzie jednomyslne - takie combo działało już na zeszłorocznym ETC i jest legalne

feedback nie jest ich zdaniem jednoznaczny i go głosują
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

No ja sie potne #-o
feedback Scroll pisze: ... Wizard takes a wound for every result of 5+ ...
2 i 5 z Death pisze: ... cause a wound on roll of 4+/2+ ...
Jedyna różnica jest w słowach "cause" i "takes" ale to wynika z konstrukcji zdania, te czasowniki odnoszą sie do różnych podmiotów:
- czarodziej otrzymuje
- czar powoduje
Natomiast efekt jest dokładnie identyczny w tych przypadkach celów sie nie rani. :roll: W obu przypadkach musi zostać spełniony dany warunek żeby cel stracił rane.

Interpretowanie tego w inny sposób to paranoja! Dowód ? Proszę bardzo ...
Dangerus Test pisze:If a 1 is rolled, however, the model is suffered a terrible mishap and suffers a wound with no armor save
Czy rzucenie tej jedynki jest rzutem To Wound ? .. No oczywiście że nie! :D

W tych wymienionych wyżej wypadkach zasady mówią o sytuacji w której model traci rane czy to jest wyrzuucenie 1 czy wyniku większego od 1 lub 4.

Dalej mało ? No to wróćmy do poprzedniej edycji. Klopa trafia z automatu modele przykryte całkiem i pod dziurką a resztę na 4+. Prosta analogia. Czy ktoś traktował rzut na 4+ jako rzut "To Hit" o stałym niemodyfikowanym współczynniku ? ... no oczywiście że nie! a niby rzut miał determinować czy jakiś model został trafiony :wink:

Jeszcze sie nie przekonaliście no to z lecimy z kopyta...

Ktoś sie przyczepi że odstawiam demagogie i odszedłem od tematu i to co napisałem nie ma nic w spólnego z czarami. No to proszę:
Atrybut Lore of metal pisze:Magic missles and direct damage spells from this Lore do not have strenght - their To Wound scores is always equal to the unmodyfied armour save of the target.
Dalej w tekście jest przykład jak to zadaje rany i za każdym razem używany jest zwrot "To Wound" .. sami zobaczcie. Pamiętajcie że w Domenie Metalu też jest snajperka :wink:

Dlaczego autor w tym samym podręczniku w tym samym dziale magii rozróżnia dwie rzeczy, To Wound i cause wound jeżeli nie po to żeby podkreślić różnice miedzy tymi zdarzeniami ?
Gdyby autor chciał żeby to były takie same zdarzenia to napisałby że czary z metalu: "cause a wound on scores always equal to the unmodyfied armour save of the target." .. ale tak nie napisał. Jest tam napisane wyraźnie z dużych liter To Wound.

No dobrze ... Jeżeli traktujemy rzuty ze snjaperki jako To Wound :roll: to są tego również negatywne konsekwencje.
Dział przedmioty w podręczniku głównym, magiczne zbroje.
trickster's helm pisze:Any succesful roll to wound made against the wearer of the trickster's helm must be re-rolled.
Czy wyobrażacie sobie sytuacje w której rzucacie snajperkę na typa z tą zbroją? Rzucacie na 4+ a tu wam przeciwnik mówi "to przerzuć to teraz!" paranoja no nie? A jednak tak by mógł powiedzieć. Hola hola powiecie snajperki omijają zbroje. Owszem ale to jest zasada zbroi a nie sejv i wyraźnie pisze "any succesfull rolls" pochodzenie tej zasady czyto zbroja czy talizman nie ma znaczenia,...no i dupa zbita. A jak użyjecie fetysza w sposób który chcecie to zasady obu przedmiotów sie znoszą i rzucacie normalnie.

ufff ale sie rozpisałem, pisałem pisałem a w miedzy czasie na Ogame mi flote zniszczyli :roll:
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Masz racje - przerzut z hełmu powinien działac na snajperki a co więcej - zgodnie ze zdaniem LS dotyczącym fetyszu - DZIAŁA na snajperki. Dziwi mnie ze nie chca sie zgodzić zeby feddback działał
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

Khuman pisze: szaman z 1Lvl bardzo słabo się kombuje z beastem, jak na 1lvl to duży cast volume, już wolał bym złożyć dużego do CC z wardem na 4+ i AFS czy coś w tym stylu, a potem małego by miał 6 i ) ofc 2LVL, + / - ziomki do klepania duże albo małe krówki do bustowania
Oi,
kombinujac troszeczke podobnie, ze Beast jednak wymaga 4 lvl (nawet Wyssan), a 'male krowki' dobrze sie boostuje, wykombinowalem cos takiego.
Beastmen Army

Great Bray-Shaman @ 325.0 Pts
General; Lore of Beasts; Magic Level 4; Braystaff
The Steel-Claws; Talisman of Preservation; Jagged Dagger

Great Bray-Shaman @ 300.0 Pts
Lore of Beasts; Magic Level 4; Braystaff
Chalice of Dark Rain; Dispel Scroll

Wargor @ 206.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Gnarled Hide; Beast Banner

Gorebull @ 217.0 Pts
Frenzy; Heavy Armour; Shield
Ironcurse Icon; Talisman of Endurance; Dragonhelm

Gorebull @ 204.0 Pts
Frenzy; Shield
Warrior Bane; Armour of Fortune

5+1 Minotaurs @ 448.0 Pts
Great Weapon; Light Armour; Standard; Musician
Bloodkine Light Armour; Golden Sigil Sword; Charmed Shield

1 Razorgors @ 55.0 Pts
1 Razorgors @ 55.0 Pts


5 Harpies @ 55.0 Pts
5 Harpies @ 55.0 Pts


1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts
1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts


39+1 Gor Herd @ 345.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician; Foe-Render

20 Gor Herd @ 175.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician

Models in Army: 85
Total Army Cost: 2600.0
Na razie gralem raz, dosc szczesliwie wlalem Skavenom. Pewnie mozna cos tam poprawic, natomiast idea jest taka:
-2 razy Wyssan na +5 do rzutu
-cala szkola Bestii (z Klatwa i Wlocznia)
-4 herosow do wzmacniania (Szaman ze Sztyletem, BSB 206 i dwa Buhaje)
Dwa waleczne oddzialy, ktore chetnie przyjma Wildform. Khorne by pochwalil ;P
Obrazek

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

jesteście jedynymi znanymi mi ludźmi, którzy chcą osłabienia swojej armii.
Nie mieszajcie starego rulebooka

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Klops pisze:jesteście jedynymi znanymi mi ludźmi, którzy chcą osłabienia swojej armii.
Nie mieszajcie starego rulebooka
Ja w tej chwili gram na wzmocnienie czyli działanie z feedback scrollem ; p Imo liczy się sens zasad a nie "osłabienie wzmocnienie" armii

Co do rozpY:

fencers balde na generale sa super
ja gram na mały = duży beast ale tu też wyglada to ok
ktos powinien miec stubborna
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
wertyg
Falubaz
Posty: 1385
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: wertyg »

Co sądzicie o takiej rozpisce Bestii i Demonów w sojuszu na turniej formatu 2000 + 1350? Bestie mają do dyspozycji 2000(+200)pkt.


1 Doombull @ 338.0 Pts [3+Sv 4+ WSv] [siedzi w minotaurach albo może i samodzielnie biegać]
General; Frenzy; Heavy Armour; Shield
Sword of Swift Slaying [25.0]
Talisman of Preservation [45.0]
Dragonhelm [10.0]
Ironcurse Icon [5.0]

1 Wargor @ 206.0 Pts [2+Sv] [siedzi w oddziale gorów]
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Beast Banner [75.0]
Gnarled Hide [15.0]

1 Bray Shaman @ 150.0 Pts
Lore of Shadow; Magic Level 2; Braystaff
Chalice of Dark Rain [40.0]

1 Bray Shaman @ 130.0 Pts
Lore of Beasts; Magic Level 2; Braystaff
Hagtree Fetish [20.0]

42 Gor Herd @ 361.0 Pts
2ndWeapon; FCG

35 Bestigor Herd @ 465.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; FCG
Standard of Discipline [15.0]

5 Minotaurs @ 305.0 Pts
Light Armour; Shield; Musician

1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts

1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts

5 Ungor Raiders @ 30.0 Pts

5 Harpies @ 55.0 Pts

Models in Army: 96


Total Army Cost: 2200.0



I Demony:


1 Herald of Tzeentch @ 165.0 Pts
General; Magic Level 2; Lore of Light
Master of Sorcery [25.0]
Spell Breaker [25.0]

1 Herald of Khorne @ 165.0 Pts
Battle Standard
Armour of Khorne [15.0]
Soul Hunger [25.0]

25 Bloodletters of Khorne @ 355.0 Pts
FCG
Icon of Endless War [25.0]


10 Pink Horrors of Tzeentch @ 126.0 Pts
Musician

6 Flesh Hounds of Khorne @ 210.0 Pts

3+1 Flamers of Tzeench @ 155.0 Pts
Pyrocaster @ [15.0] Pts

3 Fiends of Slaanesh @ 165.0 Pts

Models in Army: 50


Total Army Cost: 1341.0
Solo "Rogaty Szczur"
Beast Herds

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Imo tak:

1. w danoanch zbedny jest bzyk - gracie na eruo losowanie dwóch czarów z lighta jest imo słabe. jakbyś miał dwóch bzykó to ok ale tak to imo full napór bym za niego dał (czyt. wiecej letterów a wyrzucając psy mogłąby wejsc moze i druga horda letterów... za horrory+psy+fiendy+zdjećie przedmiotów z herlaka amsz 2x30BL imo z dwoma herlakami i to jest na małe punkty optimu. czempion na flamerach to taajk se opcja

2. poziomi na szmanach imo nie spłącą się - wziałbym 2xshadow i bez hagtree wywalił czarioty i za to wsadziłwiecej gorów, wiecej bestii i przede wszystkim wiecej minosków
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

buniek
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: buniek »

5 minosów to nieporozumienie... 7 co najmniej. Wywal 3 gory, hagtree, chalice i czarioty, w zamian za to dodaj jedne harpie i 2 minosy (moim zdaniem).
poziomi na szmanach imo nie spłącą się
no błagam, poziom na szamanie spłaca się prawie zawsze, choćby w marnym +1 do dispela, czy też dodatkowym czarze...

Awatar użytkownika
wertyg
Falubaz
Posty: 1385
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: wertyg »

buniek pisze:5 minosów to nieporozumienie... 7 co najmniej. Wywal 3 gory, hagtree, chalice i czarioty, w zamian za to dodaj jedne harpie i 2 minosy (moim zdaniem).
poziomi na szmanach imo nie spłącą się
no błagam, poziom na szamanie spłaca się prawie zawsze, choćby w marnym +1 do dispela, czy też dodatkowym czarze...
Chyba oboje zapomnieliście o minimalnym limicie procentowym na core'y. Nie mogę usunąć nic z core'ów bo na styk mam 25% w Core. I to jest właśnie ból.
Solo "Rogaty Szczur"
Beast Herds

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

50 gorów fcg - 425
rydwan 80
ungory +champ 36

i masz 551 - czyli minimu ; )

poziomy na magach z shadow małych włąsnie imo nie sa warte tego +1 do dispela, a rzuca sie z nich de facto tylko miasme, szczególnie jeżeli obok masz lore of light z demonów i generalnie z tych szamioch nic nie porzucach. aminosów musi byc wiećej
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

jak ze fetysz działa z sniperkami to spoko, choć to i tak dobre kombo na 4 s/t i bez wardów MR czy regenek, większość rzeczy, ale słabych

ostatnio strasznie do beasta się przekonałem i żal że herdstone nie może się ruszać 5" chociaż na turę :P

coś mam kilka pomysłów by to aż tak bardzo nie przeszkadzało 8)

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Khuman pisze: coś mam kilka pomysłów by to aż tak bardzo nie przeszkadzało 8)
2 małych shadowistów obok herdstone a szmani z bestia naporem ; )?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ODPOWIEDZ