Rozpiski nowego Imperium

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Siena
Chuck Norris
Posty: 512
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże

Re: Rozpiski nowego Imperium

Post autor: Siena »

ainuin pisze:Rob, a myślałeś nad rezygnacją z magika ?
Bez birony oraz speed of light, ta rozpa dużo traci.

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

ainuin pisze:Rob, a myślałeś nad rezygnacją z magika ?
duży mag jest potrzebny aby przetrwać pierwsze dwie tury - lore of metal i death może karcić taką rozpę (dispell scroll jest niezbędny oraz +4 do dispella). można ewentualne punkty urwać na rezygnacji z generała na pegazie i dać zwykłego kapitana na pegazie, zamiast gen dać AL na koniku dla Ld 9. Zrezygnować można jedynie z parku maszynowego czyli dwóch dział ale snajperskie strzały czasami ratują tyłek.

Jeżeli chodzi o 6 demigryfów to zawsze rozstawiałem je w linii wszystkie i parłem do przodu falangą, po dwa regony obok siebie między nimi tankietka a na flankach kawaleria, z tyłu rozstawiałem mały oddział kawy z magiem - aby ryzkować Ifki i rzucać z 5 kości czary obszarowe typu boostowana birona i boostowany speed of light, z czymś takim na sobie wypuszczasz demisie do przodu nawet licząc na szarżę przeciwnika, które jak walec rozjeżdżają wszystko z pomocą tanka i nie potrzeba ci żadnych wyszukanych manewrów aby dopaść do wrogich jednostek w ciągu dwóch tur. oddziały kawalerii na flankach dają radę każdym śmieciom i wjeżdżają do głównego kombatu na plecy przeciwnika lub od boku, jeżeli demisie w czymś utkną na dłuzej. taka była kmina podstawowa i myślę, że po pewnych delikatnych zmianach rozpa będzie miała rację bytu na każdym turnieju. Zaczynam prace nad podobną kminą na 2400. spróbuję zmieścić dwie szóstki demisiów gdyż jest to okrutnie ofensywna formacja.
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Yourself
Mudżahedin
Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Yourself »

Będę musiał ją wypróbować bo przyznam że mnie zachęciłeś do ofensywnego imperium :). Niedługo postaram się wrzucić swój pomysł na 2400
matilizaki napisał:
Na brete

wybiegac biegaczem do przodu i wbijac sie od tyłu w kawalerie jak sie wyjdzie z tyłu

Awatar użytkownika
ainuin
Chuck Norris
Posty: 473

Post autor: ainuin »

Pytanie jeszcze czy potrzebujesz dwa pegazy. Zamiast generała na pegazie, pegaza na kapitanie + jeszcze małe przycięcie czegoś można by zamontować War Altar, który dałby demisiom niezłego kopa, poswiecenie dwoch demigryfow prawie robi miejsce na hurricalum

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

Tak na szybkiego udało mi się zrobić wstępną rozpę na 2400:
Jeżeli ktoś potestuje tę rozpę to proszę o ewentualny feedback po grach (mały mag ze "scroll of shielding" juz mi tutaj nie wszedł gdyż chciałem zachować choć jedno zwykłe działo a taki mag może uratować sporo punktów)

Podstawowa kmina: arcy do małej kawy z banner +1Ld i biega za demisiami, dzięki temu daje oddziałom demigryfów Ld10, kapitanowie dają "hold the line" na 10 z przerzutami w obu oddziałach, dzięki temu są ciężkie do złamania i nie obawiają się snajperek z lore of death i innych testów psychologii. Dwa oddziały kawalerii na flankach powinny sobie poradzić z każdą plewą i przyatakować bok lub tyły głównego kombatu. W zależności z jakim przeciwnikiem gramy to można AL wrzucać zamiennie do jednych lub drugich demisiów w do małej kawalerii trzymać maga.
Jedyny minus jest taki, że chcąc zachować 1 działo nie zmieszczę dwóch jednostek demisiów po 6 a to może zrobić różnicę jak już dojdzie do kombatu z mocnymi jednostkami wroga. (6 demisiów wchodzą dopiero po przycięciu dwóch kawalerii o jeden model i wyrzuceniu z demisiów magicznych przedmiotów oraz hełmu na AL, ale czy to dobra zamiana? nie wiem)

1 Arch Lector of Sigmar 157.0 Pts
Helm of the Ratslayer [15.0] - a to dlatego żeby miał sv 1+
Dragonbane Gem [5.0]
1 Warhorse

1 Battle Wizard Lord of the Light Order 243.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Light; Warhorse
Dispel Scroll [25.0]
1 Warhorse

1 Captain of the Empire 173.0 Pts
Lance; Full Plate Armor; Battle Standard; Imperial Pegasus
Enchanted Shield [5.0]
Dawnstone [25.0]
1 Imperial Pegasus [45.0] Pts

1 Captain of the Empire 135.0 Pts
Lance; Full Plate Armor; Shield; Imperial Pegasus
Dragonhelm [10.0]
Potion of Foolhardiness [5.0]
1 Imperial Pegasus [45.0] Pts

9 Knightly Orders 250.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
1 Preceptor [10.0] Pts
10 Warhorse

9 Knightly Orders 250.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
1 Preceptor [10.0] Pts
10 Warhorse

5 Black Knights of Morr 160.0 Pts (inner circle)
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
Standard of Discipline [15.0]
5 Warhorse

5 Demigryph Knights 345.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Demigryph
Steel Standard [35.0]
5 Demigryph

5 Demigryph Knights 315.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Demigryph
Gleaming Pendant [5.0]
5 Demigryph

1 Great Cannon 120.0 Pts

1 Steam Tank 250.0 Pts

Models in Army: 38
Total Army Cost: 2398.0

edit@
ainuin pisze:Pytanie jeszcze czy potrzebujesz dwa pegazy. Zamiast generała na pegazie, pegaza na kapitanie + jeszcze małe przycięcie czegoś można by zamontować War Altar, który dałby demisiom niezłego kopa, poswiecenie dwoch demigryfow prawie robi miejsce na hurricalum
to prawda, można by się nad tym głębiej zastanowić i jeszcze pokminić - AL na wózku wydaje się zbyt drogi, lecz hurricanium kusi
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
ainuin
Chuck Norris
Posty: 473

Post autor: ainuin »

Ja trochę błądzę, ale rozkminiam inne podejście

Arch Lector
War Altar
Heavy armor
Enchanted Shield
Sword of Might

Wizard Lord Metal/light
lvl4
dispell scroll
warhorse

Captain BSB
full plate
barded horse
shield
lance

6x knightly orders fcg
6x knightly orders fcg
10x inner circle fcg

5x demigriffon st mus
steel standard

5x demigriffon st mus

steam tank

celestial hurricanum
luminark of hysh

Głównym założeniem jest trzymanie Altara blisko demigryfów, dostają wtedy hatred, można też pocisnąć reroll wound lub warda 5.

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Ja osobiście parę rzeczy bym zmienił :
-przeżywalność Arcykapłana jest malutka ,ja bym mu dał Armour of MI (Save 1+ Ward 6+) i great weapon ,bo i tak on raczej walczył nie będzie.
-zrezygnował z Luminark of Hysh i dał chociaż jedno działo ,to naprawdę często likwiduje ogromne zagrożenie.
-dałbym Dawnstone (przerzut Save) Arcykapłanowi lub Kapitanowi

Trudno kombinować z rozpiską jak nie podałeś wartości punktowych 8)
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

Jeżeli mogę coś doradzić:
maga trzymaj w małym regonie kawy ( ja dałem 5 kawalerii z samym muzykiem dla swift reformów i organizacji po ewentualnej ucieczce), najtaniej jak się tylko da. zdejmij wózek lighta bo jest on bez sensu, tak jak podał kordelas - daj za to jedno działo lub dopakuj klocki demigryfów (6 jest zawsze lepsza niż 5)

Jeżeli chcesz wydłużyć przeżywalność AL to jest na to taka kminka : fencer's blades daje WS10(przeciwnik trafia na 4+/5+) i Ulric cloak (przeciwnik trafia go na 5+/6+) do tego jakiś hełm, potionek i robi się ciekawie.
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Brushlicker
Falubaz
Posty: 1037
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Brushlicker »

A jak sie koledzy zapatrują na GSy? Ktoś wystawia :?:
Obrazek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

O to moja rozpa, którą spróbuję pograć 7 lipca na turnieju na 2100:
Ma być strzelecka, ale przy ograniczeniach co do ilości:
4 maszyny lub jednostki strzelające plackami
max 50 modeli strzelających (nie będących chariotem,herosem,maszyną)

W dużej mierze poniższe ograniczone jest ilością modeli jakie mam.
Najważniejszy czar dla tej rozpy to dający przeciwnikowi -1 do T i S w 24". Jest to chyba jedyny czar w grze, który w takim stopniu dopala fazę strzelecką (To niemal jak +1 to Wound roll)
Duża ilość Spearmanów - albo horda, albo bagienko - z arcylektorem i ew czarem z death i tak będą nieźle tłuc/trzymać.
BSB - nawet dostał łuk :) sztandar pozwoli mu przejść do odpowiedniej jednostki i nadać jej płonące ataki.
Duża ilość wystawień - plan jest taki, aby wszystko jak najgłębiej wystawić w strefie rozstawienia - hellka i handgunnerzy i tak nie wypalą. Przy dużej ilości wystawień istnieje możliwość wstawienia BSB w odpowiednie miejsce i co najważniejsze - maszynki.

1 Arch Lector of Sigmar @ 185.0 Pts
General; Prayers of Sigmar; Great Weapon
Armour of Meteoric Iron [50.0]
Dawnstone [25.0]
Ironcurse Icon [5.0]

1 Battle Wizard Lord of the Amethyst Order @ 220.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Death
Power Stone [20.0]

1 Captain of the Empire @ 108.0 Pts
Longbow; Full Plate Armor; Shield; Battle Standard
Banner of Eternal Flame [10.0]

1 Master Engineer @ 65.0 Pts

47 Spearmen @ 412.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; FCG

10 Archer Detachment @ [70.0] Pts
5 Free Company Militia Detachment @ [30.0] Pts

10 Crossbowmen @ 90.0 Pts

10 Handgunners @ 90.0 Pts

10 Handgunners @ 90.0 Pts

5 Outriders @ 115.0 Pts
Musician

5 Outriders @ 115.0 Pts
Musician

1 Great Cannon @ 120.0 Pts

1 Great Cannon @ 120.0 Pts

1 Helblaster Volley Gun @ 120.0 Pts

1 Steam Tank @ 250.0 Pts

Models in Army: 113
Total Army Cost: 2100.0

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

JochnyWalker pisze:A jak sie koledzy zapatrują na GSy? Ktoś wystawia :?:
Ja od czasu do czasu wystawiam ,nie są źli ,zależy z kim grasz.
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
Brushlicker
Falubaz
Posty: 1037
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Brushlicker »

YAY!

Handguny, Outridersi i dużo artylerii
me likes. :mrgreen:

Czemu strzelcy 10tkami?
Obrazek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Bo łatwiej rozdzielić ostrzał. Większe oddziały musiałyby wszystko wpakować w 1 cel.

GS - pierwszy raz ich nie wystawiam, bo brak pkt, ale mam ich zawsze - z kapłanem są na prawdę morderczy - obowiązkowo powinni być pakowani magią światła.

Awatar użytkownika
Martin von Carstein
Kradziej
Posty: 947

Post autor: Martin von Carstein »

Duża ilość Spearmanów - albo horda, albo bagienko - z arcylektorem i ew czarem z death i tak będą nieźle tłuc/trzymać.
Daj znać jak się to spisze na turnieju. Może me setki sarissophoroi znajdą zastosowanie w WFB.

Czemu strzelcy 10tkami?
Spytaj się oto graczy Dwarfowych, oni tak robią. Zapewne chociażby łatwiej się tym obraca.

Awatar użytkownika
Szymon
Kretozord
Posty: 1685
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Szymon »

ainuin pisze: Arch Lector
War Altar
Heavy armor
Enchanted Shield
Sword of Might

Wizard Lord Metal/light
lvl4
dispell scroll
warhorse

Captain BSB
full plate
barded horse
shield
lance

6x knightly orders fcg
6x knightly orders fcg
10x inner circle fcg

5x demigriffon st mus
steel standard

5x demigriffon st mus

steam tank

celestial hurricanum
luminark of hysh
nawet fajne ale po kij ci na 2x6KO FCG?(3x5proponuje) na IC wywalił bym czempiona z demisiów wywalił bym szmaty i zostawił 2x5 z muzykiem I jak wywalisz Altara i wstawisz go na konia to moze styknie ci na działo lub dwa po tych zmianach :) rozpa wygląda całościowo bardzo interesująco ale trzeba testować :D
Kocitz pisze:Aha i nie jedziemy jakimkolwiek wehikułem z którym miał coś wspólnego: Solo, jego rodzina, jego przyjaciele/znajomi, jego najbliższe otoczenie [w tym SS] czy jakakolwiek osoba mająca styczność z Kiełbasą :lol:

tilt112
Mudżahedin
Posty: 280
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: tilt112 »

Ktos pytal o GSow?
Ja gram :)
Najczesciej 29+papa, lub 34+ papa.
Ogolnie to sa kilerzy :p
Szkoda tylko ze podwyzszyli ich koszt o 1pkt. 10 bylo idealnie. Porownujac tagiego GSa do white liona to wiadomo... Kiepsko wypada :p ale swoje potrafia

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Niestety koszt wyższy, ale patrząc na możliwości kapłana, są jeszcze skuteczniejsi. No i w końcu można dać im magiczny sztandar (w Moim przypadku - standard of discipline)

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Nieźli są z Bironą z Lighta :)
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
Siena
Chuck Norris
Posty: 512
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże

Post autor: Siena »

Kordelas pisze:Nieźli są z Bironą z Lighta :)
Niestety, ale mają wadę, biją ostatni. Wielu może nie skorzystać z birony, bo tego nie do żyje :cry:

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

1 Battle Wizard Lord of the Light Order @ 230.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Light
Dispel Scroll [25.0]
Dragonbane Gem [5.0]

1 Battle Wizard Lord of the Celestial Order @ 165.0 Pts
Magic Level 3; Lore of Heaven

1 Celestial Hurricanum @ 130.0 Pts

1 Captain of the Empire @ 161.0 Pts
Full Plate Armor; Battle Standard; Imperial Pegasus
Enchanted Shield [5.0]
Sword of Might [20.0]

5 Demigryph Knights @ 310.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Demigryph

5 Demigryph Knights @ 310.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Demigryph

1 Steam Tank @ 250.0 Pts
Building Steam Points (Tank); Steam Cannon; Steam Engine; Steam Gun

5 Knightly Orders @ 120.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Musician; Warhorse

1 Great Cannon @ 120.0 Pts

1 Great Cannon @ 120.0 Pts

12 Archers @ 121.0 Pts
Normal Bow; Standard; Musician

5 Knightly Orders @ 120.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Musician; Warhorse

10 Knightly Orders @ 240.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse

Models in Army: 49

Total Army Cost: 2397.0

Myślę nad zamianą łuków i małych rycerzy na halabardników.
Ostatnio zmieniony 27 cze 2012, o 20:10 przez tedzio, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ