Bez birony oraz speed of light, ta rozpa dużo traci.ainuin pisze:Rob, a myślałeś nad rezygnacją z magika ?
Rozpiski nowego Imperium
Moderator: #helion#
Re: Rozpiski nowego Imperium
duży mag jest potrzebny aby przetrwać pierwsze dwie tury - lore of metal i death może karcić taką rozpę (dispell scroll jest niezbędny oraz +4 do dispella). można ewentualne punkty urwać na rezygnacji z generała na pegazie i dać zwykłego kapitana na pegazie, zamiast gen dać AL na koniku dla Ld 9. Zrezygnować można jedynie z parku maszynowego czyli dwóch dział ale snajperskie strzały czasami ratują tyłek.ainuin pisze:Rob, a myślałeś nad rezygnacją z magika ?
Jeżeli chodzi o 6 demigryfów to zawsze rozstawiałem je w linii wszystkie i parłem do przodu falangą, po dwa regony obok siebie między nimi tankietka a na flankach kawaleria, z tyłu rozstawiałem mały oddział kawy z magiem - aby ryzkować Ifki i rzucać z 5 kości czary obszarowe typu boostowana birona i boostowany speed of light, z czymś takim na sobie wypuszczasz demisie do przodu nawet licząc na szarżę przeciwnika, które jak walec rozjeżdżają wszystko z pomocą tanka i nie potrzeba ci żadnych wyszukanych manewrów aby dopaść do wrogich jednostek w ciągu dwóch tur. oddziały kawalerii na flankach dają radę każdym śmieciom i wjeżdżają do głównego kombatu na plecy przeciwnika lub od boku, jeżeli demisie w czymś utkną na dłuzej. taka była kmina podstawowa i myślę, że po pewnych delikatnych zmianach rozpa będzie miała rację bytu na każdym turnieju. Zaczynam prace nad podobną kminą na 2400. spróbuję zmieścić dwie szóstki demisiów gdyż jest to okrutnie ofensywna formacja.
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
Będę musiał ją wypróbować bo przyznam że mnie zachęciłeś do ofensywnego imperium . Niedługo postaram się wrzucić swój pomysł na 2400
matilizaki napisał:
Na brete
wybiegac biegaczem do przodu i wbijac sie od tyłu w kawalerie jak sie wyjdzie z tyłu
Tak na szybkiego udało mi się zrobić wstępną rozpę na 2400:
Jeżeli ktoś potestuje tę rozpę to proszę o ewentualny feedback po grach (mały mag ze "scroll of shielding" juz mi tutaj nie wszedł gdyż chciałem zachować choć jedno zwykłe działo a taki mag może uratować sporo punktów)
Podstawowa kmina: arcy do małej kawy z banner +1Ld i biega za demisiami, dzięki temu daje oddziałom demigryfów Ld10, kapitanowie dają "hold the line" na 10 z przerzutami w obu oddziałach, dzięki temu są ciężkie do złamania i nie obawiają się snajperek z lore of death i innych testów psychologii. Dwa oddziały kawalerii na flankach powinny sobie poradzić z każdą plewą i przyatakować bok lub tyły głównego kombatu. W zależności z jakim przeciwnikiem gramy to można AL wrzucać zamiennie do jednych lub drugich demisiów w do małej kawalerii trzymać maga.
Jedyny minus jest taki, że chcąc zachować 1 działo nie zmieszczę dwóch jednostek demisiów po 6 a to może zrobić różnicę jak już dojdzie do kombatu z mocnymi jednostkami wroga. (6 demisiów wchodzą dopiero po przycięciu dwóch kawalerii o jeden model i wyrzuceniu z demisiów magicznych przedmiotów oraz hełmu na AL, ale czy to dobra zamiana? nie wiem)
1 Arch Lector of Sigmar 157.0 Pts
Helm of the Ratslayer [15.0] - a to dlatego żeby miał sv 1+
Dragonbane Gem [5.0]
1 Warhorse
1 Battle Wizard Lord of the Light Order 243.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Light; Warhorse
Dispel Scroll [25.0]
1 Warhorse
1 Captain of the Empire 173.0 Pts
Lance; Full Plate Armor; Battle Standard; Imperial Pegasus
Enchanted Shield [5.0]
Dawnstone [25.0]
1 Imperial Pegasus [45.0] Pts
1 Captain of the Empire 135.0 Pts
Lance; Full Plate Armor; Shield; Imperial Pegasus
Dragonhelm [10.0]
Potion of Foolhardiness [5.0]
1 Imperial Pegasus [45.0] Pts
9 Knightly Orders 250.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
1 Preceptor [10.0] Pts
10 Warhorse
9 Knightly Orders 250.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
1 Preceptor [10.0] Pts
10 Warhorse
5 Black Knights of Morr 160.0 Pts (inner circle)
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
Standard of Discipline [15.0]
5 Warhorse
5 Demigryph Knights 345.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Demigryph
Steel Standard [35.0]
5 Demigryph
5 Demigryph Knights 315.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Demigryph
Gleaming Pendant [5.0]
5 Demigryph
1 Great Cannon 120.0 Pts
1 Steam Tank 250.0 Pts
Models in Army: 38
Total Army Cost: 2398.0
edit@
Jeżeli ktoś potestuje tę rozpę to proszę o ewentualny feedback po grach (mały mag ze "scroll of shielding" juz mi tutaj nie wszedł gdyż chciałem zachować choć jedno zwykłe działo a taki mag może uratować sporo punktów)
Podstawowa kmina: arcy do małej kawy z banner +1Ld i biega za demisiami, dzięki temu daje oddziałom demigryfów Ld10, kapitanowie dają "hold the line" na 10 z przerzutami w obu oddziałach, dzięki temu są ciężkie do złamania i nie obawiają się snajperek z lore of death i innych testów psychologii. Dwa oddziały kawalerii na flankach powinny sobie poradzić z każdą plewą i przyatakować bok lub tyły głównego kombatu. W zależności z jakim przeciwnikiem gramy to można AL wrzucać zamiennie do jednych lub drugich demisiów w do małej kawalerii trzymać maga.
Jedyny minus jest taki, że chcąc zachować 1 działo nie zmieszczę dwóch jednostek demisiów po 6 a to może zrobić różnicę jak już dojdzie do kombatu z mocnymi jednostkami wroga. (6 demisiów wchodzą dopiero po przycięciu dwóch kawalerii o jeden model i wyrzuceniu z demisiów magicznych przedmiotów oraz hełmu na AL, ale czy to dobra zamiana? nie wiem)
1 Arch Lector of Sigmar 157.0 Pts
Helm of the Ratslayer [15.0] - a to dlatego żeby miał sv 1+
Dragonbane Gem [5.0]
1 Warhorse
1 Battle Wizard Lord of the Light Order 243.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Light; Warhorse
Dispel Scroll [25.0]
1 Warhorse
1 Captain of the Empire 173.0 Pts
Lance; Full Plate Armor; Battle Standard; Imperial Pegasus
Enchanted Shield [5.0]
Dawnstone [25.0]
1 Imperial Pegasus [45.0] Pts
1 Captain of the Empire 135.0 Pts
Lance; Full Plate Armor; Shield; Imperial Pegasus
Dragonhelm [10.0]
Potion of Foolhardiness [5.0]
1 Imperial Pegasus [45.0] Pts
9 Knightly Orders 250.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
1 Preceptor [10.0] Pts
10 Warhorse
9 Knightly Orders 250.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
1 Preceptor [10.0] Pts
10 Warhorse
5 Black Knights of Morr 160.0 Pts (inner circle)
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
Standard of Discipline [15.0]
5 Warhorse
5 Demigryph Knights 345.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Demigryph
Steel Standard [35.0]
5 Demigryph
5 Demigryph Knights 315.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Demigryph
Gleaming Pendant [5.0]
5 Demigryph
1 Great Cannon 120.0 Pts
1 Steam Tank 250.0 Pts
Models in Army: 38
Total Army Cost: 2398.0
edit@
to prawda, można by się nad tym głębiej zastanowić i jeszcze pokminić - AL na wózku wydaje się zbyt drogi, lecz hurricanium kusiainuin pisze:Pytanie jeszcze czy potrzebujesz dwa pegazy. Zamiast generała na pegazie, pegaza na kapitanie + jeszcze małe przycięcie czegoś można by zamontować War Altar, który dałby demisiom niezłego kopa, poswiecenie dwoch demigryfow prawie robi miejsce na hurricalum
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
Ja trochę błądzę, ale rozkminiam inne podejście
Arch Lector
War Altar
Heavy armor
Enchanted Shield
Sword of Might
Wizard Lord Metal/light
lvl4
dispell scroll
warhorse
Captain BSB
full plate
barded horse
shield
lance
6x knightly orders fcg
6x knightly orders fcg
10x inner circle fcg
5x demigriffon st mus
steel standard
5x demigriffon st mus
steam tank
celestial hurricanum
luminark of hysh
Głównym założeniem jest trzymanie Altara blisko demigryfów, dostają wtedy hatred, można też pocisnąć reroll wound lub warda 5.
Arch Lector
War Altar
Heavy armor
Enchanted Shield
Sword of Might
Wizard Lord Metal/light
lvl4
dispell scroll
warhorse
Captain BSB
full plate
barded horse
shield
lance
6x knightly orders fcg
6x knightly orders fcg
10x inner circle fcg
5x demigriffon st mus
steel standard
5x demigriffon st mus
steam tank
celestial hurricanum
luminark of hysh
Głównym założeniem jest trzymanie Altara blisko demigryfów, dostają wtedy hatred, można też pocisnąć reroll wound lub warda 5.
Ja osobiście parę rzeczy bym zmienił :
-przeżywalność Arcykapłana jest malutka ,ja bym mu dał Armour of MI (Save 1+ Ward 6+) i great weapon ,bo i tak on raczej walczył nie będzie.
-zrezygnował z Luminark of Hysh i dał chociaż jedno działo ,to naprawdę często likwiduje ogromne zagrożenie.
-dałbym Dawnstone (przerzut Save) Arcykapłanowi lub Kapitanowi
Trudno kombinować z rozpiską jak nie podałeś wartości punktowych
-przeżywalność Arcykapłana jest malutka ,ja bym mu dał Armour of MI (Save 1+ Ward 6+) i great weapon ,bo i tak on raczej walczył nie będzie.
-zrezygnował z Luminark of Hysh i dał chociaż jedno działo ,to naprawdę często likwiduje ogromne zagrożenie.
-dałbym Dawnstone (przerzut Save) Arcykapłanowi lub Kapitanowi
Trudno kombinować z rozpiską jak nie podałeś wartości punktowych
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!
Jeżeli mogę coś doradzić:
maga trzymaj w małym regonie kawy ( ja dałem 5 kawalerii z samym muzykiem dla swift reformów i organizacji po ewentualnej ucieczce), najtaniej jak się tylko da. zdejmij wózek lighta bo jest on bez sensu, tak jak podał kordelas - daj za to jedno działo lub dopakuj klocki demigryfów (6 jest zawsze lepsza niż 5)
Jeżeli chcesz wydłużyć przeżywalność AL to jest na to taka kminka : fencer's blades daje WS10(przeciwnik trafia na 4+/5+) i Ulric cloak (przeciwnik trafia go na 5+/6+) do tego jakiś hełm, potionek i robi się ciekawie.
maga trzymaj w małym regonie kawy ( ja dałem 5 kawalerii z samym muzykiem dla swift reformów i organizacji po ewentualnej ucieczce), najtaniej jak się tylko da. zdejmij wózek lighta bo jest on bez sensu, tak jak podał kordelas - daj za to jedno działo lub dopakuj klocki demigryfów (6 jest zawsze lepsza niż 5)
Jeżeli chcesz wydłużyć przeżywalność AL to jest na to taka kminka : fencer's blades daje WS10(przeciwnik trafia na 4+/5+) i Ulric cloak (przeciwnik trafia go na 5+/6+) do tego jakiś hełm, potionek i robi się ciekawie.
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
- Brushlicker
- Falubaz
- Posty: 1037
- Lokalizacja: Gdynia
O to moja rozpa, którą spróbuję pograć 7 lipca na turnieju na 2100:
Ma być strzelecka, ale przy ograniczeniach co do ilości:
4 maszyny lub jednostki strzelające plackami
max 50 modeli strzelających (nie będących chariotem,herosem,maszyną)
W dużej mierze poniższe ograniczone jest ilością modeli jakie mam.
Najważniejszy czar dla tej rozpy to dający przeciwnikowi -1 do T i S w 24". Jest to chyba jedyny czar w grze, który w takim stopniu dopala fazę strzelecką (To niemal jak +1 to Wound roll)
Duża ilość Spearmanów - albo horda, albo bagienko - z arcylektorem i ew czarem z death i tak będą nieźle tłuc/trzymać.
BSB - nawet dostał łuk sztandar pozwoli mu przejść do odpowiedniej jednostki i nadać jej płonące ataki.
Duża ilość wystawień - plan jest taki, aby wszystko jak najgłębiej wystawić w strefie rozstawienia - hellka i handgunnerzy i tak nie wypalą. Przy dużej ilości wystawień istnieje możliwość wstawienia BSB w odpowiednie miejsce i co najważniejsze - maszynki.
1 Arch Lector of Sigmar @ 185.0 Pts
General; Prayers of Sigmar; Great Weapon
Armour of Meteoric Iron [50.0]
Dawnstone [25.0]
Ironcurse Icon [5.0]
1 Battle Wizard Lord of the Amethyst Order @ 220.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Death
Power Stone [20.0]
1 Captain of the Empire @ 108.0 Pts
Longbow; Full Plate Armor; Shield; Battle Standard
Banner of Eternal Flame [10.0]
1 Master Engineer @ 65.0 Pts
47 Spearmen @ 412.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; FCG
10 Archer Detachment @ [70.0] Pts
5 Free Company Militia Detachment @ [30.0] Pts
10 Crossbowmen @ 90.0 Pts
10 Handgunners @ 90.0 Pts
10 Handgunners @ 90.0 Pts
5 Outriders @ 115.0 Pts
Musician
5 Outriders @ 115.0 Pts
Musician
1 Great Cannon @ 120.0 Pts
1 Great Cannon @ 120.0 Pts
1 Helblaster Volley Gun @ 120.0 Pts
1 Steam Tank @ 250.0 Pts
Models in Army: 113
Total Army Cost: 2100.0
Ma być strzelecka, ale przy ograniczeniach co do ilości:
4 maszyny lub jednostki strzelające plackami
max 50 modeli strzelających (nie będących chariotem,herosem,maszyną)
W dużej mierze poniższe ograniczone jest ilością modeli jakie mam.
Najważniejszy czar dla tej rozpy to dający przeciwnikowi -1 do T i S w 24". Jest to chyba jedyny czar w grze, który w takim stopniu dopala fazę strzelecką (To niemal jak +1 to Wound roll)
Duża ilość Spearmanów - albo horda, albo bagienko - z arcylektorem i ew czarem z death i tak będą nieźle tłuc/trzymać.
BSB - nawet dostał łuk sztandar pozwoli mu przejść do odpowiedniej jednostki i nadać jej płonące ataki.
Duża ilość wystawień - plan jest taki, aby wszystko jak najgłębiej wystawić w strefie rozstawienia - hellka i handgunnerzy i tak nie wypalą. Przy dużej ilości wystawień istnieje możliwość wstawienia BSB w odpowiednie miejsce i co najważniejsze - maszynki.
1 Arch Lector of Sigmar @ 185.0 Pts
General; Prayers of Sigmar; Great Weapon
Armour of Meteoric Iron [50.0]
Dawnstone [25.0]
Ironcurse Icon [5.0]
1 Battle Wizard Lord of the Amethyst Order @ 220.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Death
Power Stone [20.0]
1 Captain of the Empire @ 108.0 Pts
Longbow; Full Plate Armor; Shield; Battle Standard
Banner of Eternal Flame [10.0]
1 Master Engineer @ 65.0 Pts
47 Spearmen @ 412.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; FCG
10 Archer Detachment @ [70.0] Pts
5 Free Company Militia Detachment @ [30.0] Pts
10 Crossbowmen @ 90.0 Pts
10 Handgunners @ 90.0 Pts
10 Handgunners @ 90.0 Pts
5 Outriders @ 115.0 Pts
Musician
5 Outriders @ 115.0 Pts
Musician
1 Great Cannon @ 120.0 Pts
1 Great Cannon @ 120.0 Pts
1 Helblaster Volley Gun @ 120.0 Pts
1 Steam Tank @ 250.0 Pts
Models in Army: 113
Total Army Cost: 2100.0
- Brushlicker
- Falubaz
- Posty: 1037
- Lokalizacja: Gdynia
Bo łatwiej rozdzielić ostrzał. Większe oddziały musiałyby wszystko wpakować w 1 cel.
GS - pierwszy raz ich nie wystawiam, bo brak pkt, ale mam ich zawsze - z kapłanem są na prawdę morderczy - obowiązkowo powinni być pakowani magią światła.
GS - pierwszy raz ich nie wystawiam, bo brak pkt, ale mam ich zawsze - z kapłanem są na prawdę morderczy - obowiązkowo powinni być pakowani magią światła.
- Martin von Carstein
- Kradziej
- Posty: 947
Daj znać jak się to spisze na turnieju. Może me setki sarissophoroi znajdą zastosowanie w WFB.Duża ilość Spearmanów - albo horda, albo bagienko - z arcylektorem i ew czarem z death i tak będą nieźle tłuc/trzymać.
Spytaj się oto graczy Dwarfowych, oni tak robią. Zapewne chociażby łatwiej się tym obraca.Czemu strzelcy 10tkami?
nawet fajne ale po kij ci na 2x6KO FCG?(3x5proponuje) na IC wywalił bym czempiona z demisiów wywalił bym szmaty i zostawił 2x5 z muzykiem I jak wywalisz Altara i wstawisz go na konia to moze styknie ci na działo lub dwa po tych zmianach rozpa wygląda całościowo bardzo interesująco ale trzeba testowaćainuin pisze: Arch Lector
War Altar
Heavy armor
Enchanted Shield
Sword of Might
Wizard Lord Metal/light
lvl4
dispell scroll
warhorse
Captain BSB
full plate
barded horse
shield
lance
6x knightly orders fcg
6x knightly orders fcg
10x inner circle fcg
5x demigriffon st mus
steel standard
5x demigriffon st mus
steam tank
celestial hurricanum
luminark of hysh
Kocitz pisze:Aha i nie jedziemy jakimkolwiek wehikułem z którym miał coś wspólnego: Solo, jego rodzina, jego przyjaciele/znajomi, jego najbliższe otoczenie [w tym SS] czy jakakolwiek osoba mająca styczność z Kiełbasą
Ktos pytal o GSow?
Ja gram
Najczesciej 29+papa, lub 34+ papa.
Ogolnie to sa kilerzy :p
Szkoda tylko ze podwyzszyli ich koszt o 1pkt. 10 bylo idealnie. Porownujac tagiego GSa do white liona to wiadomo... Kiepsko wypada :p ale swoje potrafia
Ja gram
Najczesciej 29+papa, lub 34+ papa.
Ogolnie to sa kilerzy :p
Szkoda tylko ze podwyzszyli ich koszt o 1pkt. 10 bylo idealnie. Porownujac tagiego GSa do white liona to wiadomo... Kiepsko wypada :p ale swoje potrafia
Niestety koszt wyższy, ale patrząc na możliwości kapłana, są jeszcze skuteczniejsi. No i w końcu można dać im magiczny sztandar (w Moim przypadku - standard of discipline)
1 Battle Wizard Lord of the Light Order @ 230.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Light
Dispel Scroll [25.0]
Dragonbane Gem [5.0]
1 Battle Wizard Lord of the Celestial Order @ 165.0 Pts
Magic Level 3; Lore of Heaven
1 Celestial Hurricanum @ 130.0 Pts
1 Captain of the Empire @ 161.0 Pts
Full Plate Armor; Battle Standard; Imperial Pegasus
Enchanted Shield [5.0]
Sword of Might [20.0]
5 Demigryph Knights @ 310.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Demigryph
5 Demigryph Knights @ 310.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Demigryph
1 Steam Tank @ 250.0 Pts
Building Steam Points (Tank); Steam Cannon; Steam Engine; Steam Gun
5 Knightly Orders @ 120.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Musician; Warhorse
1 Great Cannon @ 120.0 Pts
1 Great Cannon @ 120.0 Pts
12 Archers @ 121.0 Pts
Normal Bow; Standard; Musician
5 Knightly Orders @ 120.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Musician; Warhorse
10 Knightly Orders @ 240.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
Models in Army: 49
Total Army Cost: 2397.0
Myślę nad zamianą łuków i małych rycerzy na halabardników.
General; Magic Level 4; Lore of Light
Dispel Scroll [25.0]
Dragonbane Gem [5.0]
1 Battle Wizard Lord of the Celestial Order @ 165.0 Pts
Magic Level 3; Lore of Heaven
1 Celestial Hurricanum @ 130.0 Pts
1 Captain of the Empire @ 161.0 Pts
Full Plate Armor; Battle Standard; Imperial Pegasus
Enchanted Shield [5.0]
Sword of Might [20.0]
5 Demigryph Knights @ 310.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Demigryph
5 Demigryph Knights @ 310.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Demigryph
1 Steam Tank @ 250.0 Pts
Building Steam Points (Tank); Steam Cannon; Steam Engine; Steam Gun
5 Knightly Orders @ 120.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Musician; Warhorse
1 Great Cannon @ 120.0 Pts
1 Great Cannon @ 120.0 Pts
12 Archers @ 121.0 Pts
Normal Bow; Standard; Musician
5 Knightly Orders @ 120.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Musician; Warhorse
10 Knightly Orders @ 240.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
Models in Army: 49
Total Army Cost: 2397.0
Myślę nad zamianą łuków i małych rycerzy na halabardników.
Ostatnio zmieniony 27 cze 2012, o 20:10 przez tedzio, łącznie zmieniany 1 raz.