Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

Zablokowany
Awatar użytkownika
Eledrin
Wałkarz
Posty: 97
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka

Post autor: Eledrin »

Aha, dzięki, wobec tego jeszcze jedno pytanie - przy których z tych czarów trzeba widzieć wroga/ sojusznika? Jest napisane tylko o zasięgu, zaś nie wiem czy porzeba widzieć cel.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Nie jestem całkowicie pewien, ale nie musisz widzieć jeśli nie jest to wymagane w opisie czaru.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

nie musisz widzieć. Widzieć musisz do mm i jeśli jest to wyrażnie napisane :)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

wertex
Chuck Norris
Posty: 359

Post autor: wertex »

Macie jakieś rady przeciwko wampirom? Często czytam że mamy z nimi łatwo, ale ja tak za bardzo nie mam. Do zwalczania hord zombie używał SM i dodatkowo płomieni feniksa, ale z taką 40 ghouli to mam ciężko. Staram się ich odginać, ale czasami nie starcza śmieci, po na drugiej flance jedzie lord masakrator z oddziałem czarnych rycerzy. [-o<
EAT SLEEP CONQUER REPEAT

Awatar użytkownika
Pixel
Wodzirej
Posty: 709

Post autor: Pixel »

Ja mam akurat 2 magów z light, więc w najgorszym przypadku jak nie mam banishmenta to mam dwie sygnaturki 2d6 S4/6. Smok zabija mortisa i od tyłu wbija się ghoulom, od przodu WL/SM no to 40 nie ma. Łatwo mi mówić, bo grałem z takim świeżym graczem, więc zapewne gracze tacy jak Szaitis by do pewnych rzeczy nie dopuścili... WL kroją BK i są w stanie wklepać wounda wampierzowi. Jak masz szczęście CR go przepcha :wink:
- W życiu nie zobaczysz dwóch rzeczy: pierwszego stołu i cycków.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Gra się tak jak zawsze. Nie można po prostu pozwolić mu na szarżę i fazę magii, bo skroi nas do zera. Więc albo to my musimy szarżować, albo trzymamy cały czas scrolla. Ewentualnie można rzucać zapobiegawczo buffy.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

A czy w ogóle HE mają jakąś kontrę na takiego Lorda Wampira, który w pojedynkę zabija Star Dragona w jedną turę CC?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

WL :D
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Taka prawda, że WL są kontrą na wszystko, a jeśli nie kontrują, to znaczy, że trzeba dodać ich więcej. :D
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
Szwentas
Masakrator
Posty: 2200
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Szwentas »

wl w końcu dostaną szarże w turze vc i powiedzą papa duże gule wciągają wl nosem. Imo teraz gra na vc bez kałboja z 1+ z przerzutem który trzyma duże gule do końca gry jest bardzo ciężka. Ja ostatnio ograłem vc Gąski do jajca ale tam np zabiłem 40 guli smokiem(i 10 łuków) w turę i mortisa zdjąłem z dużej kuźni w 2 turze:D
Obrazek

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

A jak wygląda gra HE vs Chaos Dwarfs? Jaki jest "standard" tej armii?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Pixel
Wodzirej
Posty: 709

Post autor: Pixel »

Przykładowo: demisie szarżują przez las. zdaja dangereus test i wypadają 3 kapy. To mam to traktować, ze mam w unicie 3 demisie po 2 woundy, czy standardowo wywalam jeden model? odziały z fly'em wlatując do lasu zdają test na 1 czy 2?
- W życiu nie zobaczysz dwóch rzeczy: pierwszego stołu i cycków.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

KayolPixel pisze:Przykładowo: demisie szarżują przez las. zdaja dangereus test i wypadają 3 kapy. To mam to traktować, ze mam w unicie 3 demisie po 2 woundy, czy standardowo wywalam jeden model? odziały z fly'em wlatując do lasu zdają test na 1 czy 2?
Schodzi 1 model. Nie mogą być 3 z wbitym woundem. A co do lataczy to zdają test na 2-5 jak wszyscy, a na 1 oblewają i dostają wounda. Tylko trafiając na Bagno oblewa się na 1 i 2 w przypadku Kawalerii, Rydwanów i Lataczy.

Ponawiam pytanie, czy ktoś z was grał High Elves przeciwko Chaos Dwarfom i potrafił by powiedzieć, jak mamy z tą armią, czego należy się spodziewać i obawiać oraz jaki jest turniejowy standard Chaos Dwarfów?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Caledor19
Oszukista
Posty: 841

Post autor: Caledor19 »

z tego co rozmawialem z gosciem ktory gra tymi dwarfami wynika ze:

mocny ostrzal(najczesciej templatkowy)
dobra magia
dosc wytrzymali

a minusami jest ich mala liczba ze wzgledu na koszt pkt

i cholera nie pamietam na czym gral;/
Warhammer to nie jest sport

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Patrzyłem na forum ChDw na rozpiski, ale nie mogłem tam znaleźć żadnej, w której patenty by się powtarzały.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Pixel
Wodzirej
Posty: 709

Post autor: Pixel »

To skoro tak ładnie i szybko odpowiadacie mi na pytania, to oto kolejne: w oddziale jest mag i hero. Rzucam siatke (4. z light). Gdy oddzial sie chce ruszyc, strzelac to zdaje sile na S od bohatera (najwyższa w unicie). Czy jak chce czarować, to test zdaje na S maga czy tez na najwyższym w odziale (w końcu czynnosc wykonuje 1 model, nie caly oddział)
- W życiu nie zobaczysz dwóch rzeczy: pierwszego stołu i cycków.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

To jest test. Jeśli Czar dotyczy oddziału, a nie pojedynczego modelu, to zdaje się na najwyższej wartości.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

wertex
Chuck Norris
Posty: 359

Post autor: wertex »

Patrząc na raporty z bluetablepainting, gracz wystawiał 40 infernali 2x10 strzelców 3 magma cannony, dwóch k'dai destroyerów i deathsrieker rocket :)
EAT SLEEP CONQUER REPEAT

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Nie gra się na Iron Deamonach i Hell Cannonach?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

k'dai jest jednostką która potrafi w pojedynkę wygrać całą bitwę, ale tez potrafi ją przegrać. W gry Kalafiora na warszawskich lokalach wychodzi, że częściej k'dai wygrywa :).
Dlatego na EURO jest on ograniczony do max 1.
Bardzo dobrą kontra na niego są WL (z plotek słyszałem że Andrzej mógłby to potwierdzić).

Reszta armii to tak na prawdę jakiś hellcannon i jeszcze 1-2 tempaltkowe maszyny. Groźny jest jeszcze lord mag, często z deathem.

Pozostała część armii to w sumie tylko wypełniacze, które maja pomagać zakładać pułapki tak by k'dai mógł wpaść do combatu.
Obrazek

Zablokowany