rozpiski elfów VIII ed.

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

Zablokowany
wertex
Chuck Norris
Posty: 359

Re: rozpiski elfów VIII ed.

Post autor: wertex »

A na smoku ciężko się gra? Bo kupiłem ostatnio model. I jak grać smokiem z armiami które mają działa i ogólnie masy strzelania jak krasnoludy i imperium?
EAT SLEEP CONQUER REPEAT

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8708
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

Smok to wyższa szkoła jazdy. Bardzo trudno ale sprawia ogromną frajdę.
Wyników większych nim nie osiągniesz, niestety :(
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Kosa pisze:Smok to wyższa szkoła jazdy. Bardzo trudno ale sprawia ogromną frajdę.
Wyników większych nim nie osiągniesz, niestety :(
nie siej defetyzmu. Smokiem można robić wyniki.

Są dwie techniki gry smokiem przeciw działom:
1. Chowasz się za czymś i przeczekujesz aż rozwalisz te działa, albo wciągasz przeciwnika w takie miejsce ze smokiem bedziesz mógł się dostać bezpośrednio do walki z ukrycia.
2. All-in, czyli w 1-2 turze wylatujesz smokiem z ukrycia przed całą armie wroga (tutaj przydadzą się orły + kawaleria do pomocy), albo zabiją smoka albo nie :D Potem smok wpada do walki i jest już bezpieczny
Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Asassello pisze:Potem smok wpada do walki i jest już bezpieczny
Z tym to bym polemizował :wink: Jest sporo rzeczy, z którymi smok wcale nie jest bezpieczny, zwłaszcza już lekko zraniony.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Andrzej pisze:
Asassello pisze:Potem smok wpada do walki i jest już bezpieczny
Z tym to bym polemizował :wink: Jest sporo rzeczy, z którymi smok wcale nie jest bezpieczny, zwłaszcza już lekko zraniony.
jak wylecisz przed całą armię przeciwnika to już powinno udać się coś znaleźć z czym smok poradzi sobie w 2 tury :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8708
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

Gorzej jak nie zabiją a zadadza mu np. 5-6 woundów, zaraz wraca z powrotem :D
Chociaż ja nigdy nie grałem na jedną kartę, za duży cykor chyba jestem :mrgreen:
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Wiesz, można zagrać jak jest szansa na wygraną. Ale szansa na wygranie z działem jest tak minimalna, że nawet nie warto próbować.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4759
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

trzeba grac z fantazja, all-in pierwszo turowy jest swietny ;)
po pierwsze zaskakujesz przeciwnika
po drugie trzeba miec farta :)
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
Havelock
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Havelock »

Jadę zaraz do kumpla na szybkie 2400euro (vs TK), kumpel zwykle maksuje łuki, magię i rydwany oraz dorzuca kilka potworków. Z tego co mam złożyłem coś takiego:

Arcymag lvl4, Silver Wand, Folariath 315 Light
Mag lvl1 + annulian 140 Light
Mag lvl1 na koniu 116 Light
Mag lvl1 + ironcurse 105 Light
BSB + Reaver Bow, DA i GW 164

30xLSG + FCG + Lion Standard 440
10xArchers + muzyk 115
10xWłócznie + muzyk 95

24xPG + FCG + BoS 440
5xSM + muzyk 81
8xDP + muzyk + chorąży + SoDiscipline 285

2xRBT 200
TOTAL - 2496

Założenie jest takie - gram denied flank, wszystko ustawiam po jednej stronie, po drugiej dla zmyłki spearelfy i może SM, cała reszta siedzi na drugiej flance, naparzam wszystkim co mam czyli trzech magów sygnaturka (vs. TK to jest 2d6s4 na 5+, czyli wszystkie rzucam na dwóch kościach a jak nie starczy to mogę nawet próbować na jednej i mam 50/50) i arcy banishment (3d6s7 jeśli się dobrze ustawię i nie rozjadę) + inne słodycze z ligtha. Jeden mag na kuniu z 8xDP, taka zagwostka dla kumpla jak to zdjąć, do tego jak będę kontrował to też czasem sygnaturkę wyplują. Do tego sporo regularnego strzelania, w dużej ilości co by nie nadążał z wskrzeszaniem.
Co myślicie?

PS. Pozdrawiam Piotrka, mam nadzieję że tu nie trafiłeś w trakcie przygotowań ;)
Ludvik pisze:Wystawianie np. Black Knightów jako Blood Knightów uważam za osobistą obrazę

Caledor19
Oszukista
Posty: 841

Post autor: Caledor19 »

Haha tuz przed gra odslaniasz karty? :D Wg mnie wszystko fajnie oprocz tego maga na koniku, po co Ci on? Nawet nie da Ci bonusa do sily z banisha jak bedziesz zapychal nim po stole z DP :wink: zamiast tego wrzucilbym poprostu nobla jesli chcesz miec jakiegos kowboja z Dawnostonem i Armor of Caledor i great weaponem :wink:
Warhammer to nie jest sport

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Żeby naprawdę zagrać denied flank musisz mieć więcej wystawień i fast cavalery do spowalniania przeciwnika...z 8 wystawieniami tego nie zagrasz... Poza tym rozpa jest rozpaczliwie niedopracowana :roll:
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4759
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

Tk moze sobie boostowac banishmenta liczkami po 85 pkt ale HE magowie po 100+ juz srednio sie nadaja, na co ci S7 ?
S5 max6 powinna ci wystarczyc, zakladanie taktyki przed gra nie znajac terenu czy przeciwnika jest troche slabe ;)
i na koniec pytanko co zrobisz jak rzucisz na wiatry ponizej statystyki?

rozumiem ze herosi siedza w 24 PG i masz klocek za ~1300 pkt, ktory brejkuje byle gowno, ktory nic nie robi w walce a jedyne w czym jest lepszy to ochrona na strzelania z S5+ i magie...
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
Havelock
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Havelock »

już po bitwie, około 1300:800 dla mnie
siła 7 na banishmencie pomagała ze świnkami na początku, potem mag pojechał i nadal było 6. mag na koniku ze dwa razy wyrzucił sygnaturkę z oddziału DP także miał sens
nie w każdej rozpisce na denied flank są potrzebne odginaczki
Semi pisze: zakladanie taktyki przed gra nie znajac terenu czy przeciwnika jest troche slabe
akurat przeciwnika znam bardzo dobrze co w poście zaznaczyłem ;)
herosi siedzieli różnie, PG nie zbrejkowało "byle gówno"...
jedyna słuszna uwaga - w jednej turze rzeczywiście słaby rzuciłem na magię i miałem ciężką sytuację, ale co nie wymagowałem to wystrzelałem

PS. co to znaczy że rozpa jest "rozpaczliwie niedopracowana"?
Ludvik pisze:Wystawianie np. Black Knightów jako Blood Knightów uważam za osobistą obrazę

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Havelock pisze: PS. co to znaczy że rozpa jest "rozpaczliwie niedopracowana"?
że przy większej liczbie potyczek z większą ilością graczy szybko zauważysz spore braki w tej rozpsce.
Obrazek

Awatar użytkownika
Havelock
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Havelock »

to była rozpiska pod konkretną armię, konkretnego gracza, na jednorazową bitwę, sprawdziła się świetnie, na turniej bym z nią nie poszedł, ale fajnie że wykminiłem coś co działa sam bez dwóch klocy WL
Ludvik pisze:Wystawianie np. Black Knightów jako Blood Knightów uważam za osobistą obrazę

diuk
Falubaz
Posty: 1487

Post autor: diuk »

No na tej zasadzie to PG są całkiem nieźli na niektóre armie, SMy zresztą też.

Ale fajnie że coś tam kombinujesz swojego ;)
Szukam: zamienników do Silver Helmsów

Kontakt PM

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

To się nazywa sajdowanie :wink:
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Lucyfer
Chuck Norris
Posty: 382

Post autor: Lucyfer »

Taki mniej lub bardziej standart ale zastanawiam się nad loremi dla magów...

ETC 2500 HE

Archmage @ 350.0 Pts

General; Magic Level 4; Lore of Life
Silver Wand
Folaraith's Robe
Talisman of Saphery

Mage @ 165.0 Pts

Magic Level 2; Lore of Shadow
Seerstaff of Saphery

Noble @ 168.0 Pts
Great Weapon; Battle Standard
Armour of Caledor
Dawnstone

39+1 Spear Elves @ 385.0 Pts
Standard; Musician

18+1 First Archers @ 244.0 Pts
Standard Bearer; Musician; Banner of Eternal Flame


24+1 Swordmasters @ 450.0 Pts
Standard; Musician; Standard of Balance



25 White Lions @ 443.0 Pts
Standard; Musician; Banner of Sorcery


6 Dragon Princes @ 190.0 Pts
Shield; Musician


2 Great Eagle @ 100.0 Pts

Models in Army: 114
Total Army Cost: 2495.0
Obrazek

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8708
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

Jak dla mnie to w ogóle standard nie jest :)
Mi się podoba. Na duzym daj oczywiście light, na małym też może być ale, skoro ma seerstaffa to możesz pokombinować z jakimś zupełnie innym lorem.
I BoS daj na BSB, wywal również standard of balance. Za tą akcję spokojnie możesz wymaksować oddziały elity.
A BSB puszka na nóżach jest bardzo słaby u HE.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

skaventail
Wałkarz
Posty: 53

Post autor: skaventail »

1 Archmage @ 340.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Light
Ring of Fury [40.0]
Annulian Crystal [40.0]

1 Mage @ 155.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Light
Dispel Scroll [20.0]

1 Noble @ 160.0 Pts
Battle Standard
Banner of Sorcery [50.0]

38 Spear Elves @ 376.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Captain @ [10.0] Pts

38 Spear Elves @ 376.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Captain @ [10.0] Pts

7 Swordmasters @ 111.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Musician

7 Swordmasters @ 111.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Musician

13 White Lions @ 228.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Musician
1 Guardian @ [12.0] Pts
Heavy Armour

13 White Lions @ 228.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Musician
1 Guardian @ [12.0] Pts
Heavy Armour

1 Lion Chariot @ 140.0 Pts

1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts

Models in Army: 121
Total Army Cost: 2495.0


troche bardziej ofensywne HE, speary do trzymania, elita/charioty staraja sie wpadac na boki.
wiem, że LC jest drogi, slaby itp, ale razem z TC moze fajnie wygladac na stole :mrgreen:

Zablokowany