rozpiski elfów VIII ed.
Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello
Re: rozpiski elfów VIII ed.
A na smoku ciężko się gra? Bo kupiłem ostatnio model. I jak grać smokiem z armiami które mają działa i ogólnie masy strzelania jak krasnoludy i imperium?
EAT SLEEP CONQUER REPEAT
Smok to wyższa szkoła jazdy. Bardzo trudno ale sprawia ogromną frajdę.
Wyników większych nim nie osiągniesz, niestety
Wyników większych nim nie osiągniesz, niestety
nie siej defetyzmu. Smokiem można robić wyniki.Kosa pisze:Smok to wyższa szkoła jazdy. Bardzo trudno ale sprawia ogromną frajdę.
Wyników większych nim nie osiągniesz, niestety
Są dwie techniki gry smokiem przeciw działom:
1. Chowasz się za czymś i przeczekujesz aż rozwalisz te działa, albo wciągasz przeciwnika w takie miejsce ze smokiem bedziesz mógł się dostać bezpośrednio do walki z ukrycia.
2. All-in, czyli w 1-2 turze wylatujesz smokiem z ukrycia przed całą armie wroga (tutaj przydadzą się orły + kawaleria do pomocy), albo zabiją smoka albo nie Potem smok wpada do walki i jest już bezpieczny
Z tym to bym polemizował Jest sporo rzeczy, z którymi smok wcale nie jest bezpieczny, zwłaszcza już lekko zraniony.Asassello pisze:Potem smok wpada do walki i jest już bezpieczny
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
jak wylecisz przed całą armię przeciwnika to już powinno udać się coś znaleźć z czym smok poradzi sobie w 2 turyAndrzej pisze:Z tym to bym polemizował Jest sporo rzeczy, z którymi smok wcale nie jest bezpieczny, zwłaszcza już lekko zraniony.Asassello pisze:Potem smok wpada do walki i jest już bezpieczny
Gorzej jak nie zabiją a zadadza mu np. 5-6 woundów, zaraz wraca z powrotem
Chociaż ja nigdy nie grałem na jedną kartę, za duży cykor chyba jestem
Chociaż ja nigdy nie grałem na jedną kartę, za duży cykor chyba jestem
Wiesz, można zagrać jak jest szansa na wygraną. Ale szansa na wygranie z działem jest tak minimalna, że nawet nie warto próbować.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Jadę zaraz do kumpla na szybkie 2400euro (vs TK), kumpel zwykle maksuje łuki, magię i rydwany oraz dorzuca kilka potworków. Z tego co mam złożyłem coś takiego:
Arcymag lvl4, Silver Wand, Folariath 315 Light
Mag lvl1 + annulian 140 Light
Mag lvl1 na koniu 116 Light
Mag lvl1 + ironcurse 105 Light
BSB + Reaver Bow, DA i GW 164
30xLSG + FCG + Lion Standard 440
10xArchers + muzyk 115
10xWłócznie + muzyk 95
24xPG + FCG + BoS 440
5xSM + muzyk 81
8xDP + muzyk + chorąży + SoDiscipline 285
2xRBT 200
TOTAL - 2496
Założenie jest takie - gram denied flank, wszystko ustawiam po jednej stronie, po drugiej dla zmyłki spearelfy i może SM, cała reszta siedzi na drugiej flance, naparzam wszystkim co mam czyli trzech magów sygnaturka (vs. TK to jest 2d6s4 na 5+, czyli wszystkie rzucam na dwóch kościach a jak nie starczy to mogę nawet próbować na jednej i mam 50/50) i arcy banishment (3d6s7 jeśli się dobrze ustawię i nie rozjadę) + inne słodycze z ligtha. Jeden mag na kuniu z 8xDP, taka zagwostka dla kumpla jak to zdjąć, do tego jak będę kontrował to też czasem sygnaturkę wyplują. Do tego sporo regularnego strzelania, w dużej ilości co by nie nadążał z wskrzeszaniem.
Co myślicie?
PS. Pozdrawiam Piotrka, mam nadzieję że tu nie trafiłeś w trakcie przygotowań
Arcymag lvl4, Silver Wand, Folariath 315 Light
Mag lvl1 + annulian 140 Light
Mag lvl1 na koniu 116 Light
Mag lvl1 + ironcurse 105 Light
BSB + Reaver Bow, DA i GW 164
30xLSG + FCG + Lion Standard 440
10xArchers + muzyk 115
10xWłócznie + muzyk 95
24xPG + FCG + BoS 440
5xSM + muzyk 81
8xDP + muzyk + chorąży + SoDiscipline 285
2xRBT 200
TOTAL - 2496
Założenie jest takie - gram denied flank, wszystko ustawiam po jednej stronie, po drugiej dla zmyłki spearelfy i może SM, cała reszta siedzi na drugiej flance, naparzam wszystkim co mam czyli trzech magów sygnaturka (vs. TK to jest 2d6s4 na 5+, czyli wszystkie rzucam na dwóch kościach a jak nie starczy to mogę nawet próbować na jednej i mam 50/50) i arcy banishment (3d6s7 jeśli się dobrze ustawię i nie rozjadę) + inne słodycze z ligtha. Jeden mag na kuniu z 8xDP, taka zagwostka dla kumpla jak to zdjąć, do tego jak będę kontrował to też czasem sygnaturkę wyplują. Do tego sporo regularnego strzelania, w dużej ilości co by nie nadążał z wskrzeszaniem.
Co myślicie?
PS. Pozdrawiam Piotrka, mam nadzieję że tu nie trafiłeś w trakcie przygotowań
Ludvik pisze:Wystawianie np. Black Knightów jako Blood Knightów uważam za osobistą obrazę
Haha tuz przed gra odslaniasz karty? Wg mnie wszystko fajnie oprocz tego maga na koniku, po co Ci on? Nawet nie da Ci bonusa do sily z banisha jak bedziesz zapychal nim po stole z DP zamiast tego wrzucilbym poprostu nobla jesli chcesz miec jakiegos kowboja z Dawnostonem i Armor of Caledor i great weaponem
Warhammer to nie jest sport
Tk moze sobie boostowac banishmenta liczkami po 85 pkt ale HE magowie po 100+ juz srednio sie nadaja, na co ci S7 ?
S5 max6 powinna ci wystarczyc, zakladanie taktyki przed gra nie znajac terenu czy przeciwnika jest troche slabe
i na koniec pytanko co zrobisz jak rzucisz na wiatry ponizej statystyki?
rozumiem ze herosi siedza w 24 PG i masz klocek za ~1300 pkt, ktory brejkuje byle gowno, ktory nic nie robi w walce a jedyne w czym jest lepszy to ochrona na strzelania z S5+ i magie...
S5 max6 powinna ci wystarczyc, zakladanie taktyki przed gra nie znajac terenu czy przeciwnika jest troche slabe
i na koniec pytanko co zrobisz jak rzucisz na wiatry ponizej statystyki?
rozumiem ze herosi siedza w 24 PG i masz klocek za ~1300 pkt, ktory brejkuje byle gowno, ktory nic nie robi w walce a jedyne w czym jest lepszy to ochrona na strzelania z S5+ i magie...
już po bitwie, około 1300:800 dla mnie
siła 7 na banishmencie pomagała ze świnkami na początku, potem mag pojechał i nadal było 6. mag na koniku ze dwa razy wyrzucił sygnaturkę z oddziału DP także miał sens
nie w każdej rozpisce na denied flank są potrzebne odginaczki
herosi siedzieli różnie, PG nie zbrejkowało "byle gówno"...
jedyna słuszna uwaga - w jednej turze rzeczywiście słaby rzuciłem na magię i miałem ciężką sytuację, ale co nie wymagowałem to wystrzelałem
PS. co to znaczy że rozpa jest "rozpaczliwie niedopracowana"?
siła 7 na banishmencie pomagała ze świnkami na początku, potem mag pojechał i nadal było 6. mag na koniku ze dwa razy wyrzucił sygnaturkę z oddziału DP także miał sens
nie w każdej rozpisce na denied flank są potrzebne odginaczki
akurat przeciwnika znam bardzo dobrze co w poście zaznaczyłemSemi pisze: zakladanie taktyki przed gra nie znajac terenu czy przeciwnika jest troche slabe
herosi siedzieli różnie, PG nie zbrejkowało "byle gówno"...
jedyna słuszna uwaga - w jednej turze rzeczywiście słaby rzuciłem na magię i miałem ciężką sytuację, ale co nie wymagowałem to wystrzelałem
PS. co to znaczy że rozpa jest "rozpaczliwie niedopracowana"?
Ludvik pisze:Wystawianie np. Black Knightów jako Blood Knightów uważam za osobistą obrazę
że przy większej liczbie potyczek z większą ilością graczy szybko zauważysz spore braki w tej rozpsce.Havelock pisze: PS. co to znaczy że rozpa jest "rozpaczliwie niedopracowana"?
to była rozpiska pod konkretną armię, konkretnego gracza, na jednorazową bitwę, sprawdziła się świetnie, na turniej bym z nią nie poszedł, ale fajnie że wykminiłem coś co działa sam bez dwóch klocy WL
Ludvik pisze:Wystawianie np. Black Knightów jako Blood Knightów uważam za osobistą obrazę
Taki mniej lub bardziej standart ale zastanawiam się nad loremi dla magów...
ETC 2500 HE
Archmage @ 350.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Life
Silver Wand
Folaraith's Robe
Talisman of Saphery
Mage @ 165.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Shadow
Seerstaff of Saphery
Noble @ 168.0 Pts
Great Weapon; Battle Standard
Armour of Caledor
Dawnstone
39+1 Spear Elves @ 385.0 Pts
Standard; Musician
18+1 First Archers @ 244.0 Pts
Standard Bearer; Musician; Banner of Eternal Flame
24+1 Swordmasters @ 450.0 Pts
Standard; Musician; Standard of Balance
25 White Lions @ 443.0 Pts
Standard; Musician; Banner of Sorcery
6 Dragon Princes @ 190.0 Pts
Shield; Musician
2 Great Eagle @ 100.0 Pts
Models in Army: 114
Total Army Cost: 2495.0
ETC 2500 HE
Archmage @ 350.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Life
Silver Wand
Folaraith's Robe
Talisman of Saphery
Mage @ 165.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Shadow
Seerstaff of Saphery
Noble @ 168.0 Pts
Great Weapon; Battle Standard
Armour of Caledor
Dawnstone
39+1 Spear Elves @ 385.0 Pts
Standard; Musician
18+1 First Archers @ 244.0 Pts
Standard Bearer; Musician; Banner of Eternal Flame
24+1 Swordmasters @ 450.0 Pts
Standard; Musician; Standard of Balance
25 White Lions @ 443.0 Pts
Standard; Musician; Banner of Sorcery
6 Dragon Princes @ 190.0 Pts
Shield; Musician
2 Great Eagle @ 100.0 Pts
Models in Army: 114
Total Army Cost: 2495.0
Jak dla mnie to w ogóle standard nie jest
Mi się podoba. Na duzym daj oczywiście light, na małym też może być ale, skoro ma seerstaffa to możesz pokombinować z jakimś zupełnie innym lorem.
I BoS daj na BSB, wywal również standard of balance. Za tą akcję spokojnie możesz wymaksować oddziały elity.
A BSB puszka na nóżach jest bardzo słaby u HE.
Mi się podoba. Na duzym daj oczywiście light, na małym też może być ale, skoro ma seerstaffa to możesz pokombinować z jakimś zupełnie innym lorem.
I BoS daj na BSB, wywal również standard of balance. Za tą akcję spokojnie możesz wymaksować oddziały elity.
A BSB puszka na nóżach jest bardzo słaby u HE.
-
- Wałkarz
- Posty: 53
1 Archmage @ 340.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Light
Ring of Fury [40.0]
Annulian Crystal [40.0]
1 Mage @ 155.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Light
Dispel Scroll [20.0]
1 Noble @ 160.0 Pts
Battle Standard
Banner of Sorcery [50.0]
38 Spear Elves @ 376.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Captain @ [10.0] Pts
38 Spear Elves @ 376.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Captain @ [10.0] Pts
7 Swordmasters @ 111.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Musician
7 Swordmasters @ 111.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Musician
13 White Lions @ 228.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Musician
1 Guardian @ [12.0] Pts
Heavy Armour
13 White Lions @ 228.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Musician
1 Guardian @ [12.0] Pts
Heavy Armour
1 Lion Chariot @ 140.0 Pts
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
Models in Army: 121
Total Army Cost: 2495.0
troche bardziej ofensywne HE, speary do trzymania, elita/charioty staraja sie wpadac na boki.
wiem, że LC jest drogi, slaby itp, ale razem z TC moze fajnie wygladac na stole
General; Magic Level 4; Lore of Light
Ring of Fury [40.0]
Annulian Crystal [40.0]
1 Mage @ 155.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Light
Dispel Scroll [20.0]
1 Noble @ 160.0 Pts
Battle Standard
Banner of Sorcery [50.0]
38 Spear Elves @ 376.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Captain @ [10.0] Pts
38 Spear Elves @ 376.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Captain @ [10.0] Pts
7 Swordmasters @ 111.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Musician
7 Swordmasters @ 111.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Musician
13 White Lions @ 228.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Musician
1 Guardian @ [12.0] Pts
Heavy Armour
13 White Lions @ 228.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Musician
1 Guardian @ [12.0] Pts
Heavy Armour
1 Lion Chariot @ 140.0 Pts
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
Models in Army: 121
Total Army Cost: 2495.0
troche bardziej ofensywne HE, speary do trzymania, elita/charioty staraja sie wpadac na boki.
wiem, że LC jest drogi, slaby itp, ale razem z TC moze fajnie wygladac na stole