8 edycja - Pytania 3

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Re: 8 edycja - Pytania 3

Post autor: Maciek P. »

Hah..., tak jak napisałem w komentarzu do posta, chyba jednak traci regenkę na wszystko.

Kolejność jest następująca:

Krok 1. To Hit (wszyscy razem)
Krok 2. To Wound (wszyscy razem)
Krok 3. Save (wszystko razem)

Skoro bohater zrani w pkt.2 to jakim cudem oddziałowi może zostać regenka podczas kroku 3? - przecież oddział rzucający save już jest zraniony płonącą bronią :)

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

bo są z tą samą inicjatywą?
jak niby chcesz rozróznić że akurat ten atak bohatera był najpierw skoro są w tym samym momencie ? nie ma takiego rozróżnienia
tak samo nie rozróżniasz które save są najpierw

od nie ognistych zatem jest ochrona
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

misha pisze:bo są z tą samą inicjatywą?
jak niby chcesz rozróznić że akurat ten atak bohatera był najpierw skoro są w tym samym momencie ? nie ma takiego rozróżnienia
tak samo nie rozróżniasz które save są najpierw
Właśnie nie chce rozróżniać które są napierw. To zupełnie bez znaczenia. Znaczenie ma tylko kolejnośc rozgrywania fazy kombatu.
Regeneracje traci cały oddział jak jest zraniony płonącym atakiem, a save są po ranieniach. Więc również po ranieniach płonącymi atakami.

Imho regeneracja przysługiwałaby tylko, gdyby oddział bił przed bohaterem.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

moim zdaniem regenka nie zadziała - przynajmniej zawsze tak grałem moją hydrą:)
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Maciek P
właśnie rozróżniłeś. bo uważasz, że rana ognista była najpierw niż rana bez flamming, mimo, że są w tej samej inicjatywie.

chcesz to idź z tym zapytaniem do LS.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

misha pisze:@Maciek P
właśnie rozróżniłeś. bo uważasz, że rana ognista była najpierw niż rana bez flamming, mimo, że są w tej samej inicjatywie.
Nie! Nie rozróżniłem :) Napisałem tylko, ze ranienie (wszysktich na raz bo ta sama Inicjatywa) jest przed save, a w booku jest wyraźnie napisane, ze:

"and if unit is wounded by a Flaming Attack it loses the Regeneration rule for the reminder of the phase"

Nie możesz zrobić rzutu "to save" bo rzut "to wound" zdjął ci regenkę. Nie traciłbyś regenki tylko jeśli save od oddziału mógłby być wcześniej niż "to wound" bohatera, a przy takiej samej inicjatywie to niemożliwe.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Żeby zdjąć regenkę musisz zranić, ale nie tylko wykonać odpowiedni rzut to wound, ale tez przebić się np. przez armour save. Wobec tego zanim heros zdejmie regenkę zdąży ona zadziałać na ataki reszty oddziału.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

wounded znaczy, że zadałes ranę i zdejmujesz model a nie, że rzuciłes kostką, stary ile czasu w to grasz? patrz na zasady całościowo a nie do 1 wyrazu się przyczepiasz, to tak nie działa [-X
poza tym ataki są jednoczesne więc ci co mogą korzystają armour i regeny, a ci co nie mogą to nie
Ostatnio zmieniony 13 lip 2012, o 11:30 przez misha, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Macias pisze:Żeby zdjąć regenkę musisz zranić, ale nie tylko wykonać odpowiedni rzut to wound, ale tez przebić się np. przez armour save. Wobec tego zanim heros zdejmie regenkę zdąży ona zadziałać na ataki reszty oddziału.
Zgodnie z Rulebookiem zdążyłaby jeśli save przeciwko oddziałowi byłby wykonywane przed savemi przeciwko herosowi a przy tej samej inicjatywie to niemożliwe. Na jakiej podstawie chcesz robić save w innej kolejnosći niż wg. inicjatywy ataków?
Jeśli chcesz sprawdzić, czy heros rzucający razem z innymi zranił (bo może mieć same "1", albo nie przebije sie przez zwykły save przed regeneracją i wtedy jej nie zdejmie), to po prostu trzeba użyć kostek innego koloru. Jak zwykle.
misha pisze:wounded znaczy, że zadałes ranę i zdejmujesz model a nie, że rzuciłes kostką, stary ile czasu w to grasz? patrz na zasady całościowo a nie do 1 wyrazu się przyczepiasz, to tak nie działa [-X
poza tym ataki są jednoczesne więc ci co mogą korzystają armour i regeny, a ci co nie mogą to nie
Twoje argumenty przestają być merytoryczne, a zaczynają być personalne. To słabe :)
Oczywiśce, ze trzeba zranić a nie tylko rzucić kością, żeby zdjąć regenkę, i oczywiście, że jak przeciwnik to ochroni armour savem, to regenka będzie działać, bo armour save jest przed regeneracją.

Jak nie będziemy czytać Rulebooka i czepiać sie 1 wyrazu to co będziemy robić? Wymyślać nowe zasady?
Ostatnio zmieniony 13 lip 2012, o 11:45 przez Maciek P., łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Sam mówisz, że jest kolejność:
- trafienia
- rany
- armoury
- wardy/regenki

I masz rację. Bohater razem z oddziałem trafiają jednocześnie, ranią jednocześnie. Potem przeciwnik rzuca wszystki armoury też jednocześnie. A następnie rzuca wszsytkie regenki/wardy jednocześnie bo to ta sama inicjatywa przecież. Czyli oddział rzuca regenki od ataków nieognistych a nie rzuca ich od ognistych. I dopiero w tym momencie oddział "jest zraniony" przez ogień i od tego momentu traci regenerację w tej fazie.
"Armia baranów dowodzona przez lwa jest silniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana"

Obrazek

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

X.Maciek pisze:Sam mówisz, że jest kolejność:
- trafienia
- rany
- armoury
- wardy/regenki

I masz rację. Bohater razem z oddziałem trafiają jednocześnie, ranią jednocześnie. Potem przeciwnik rzuca wszystki armoury też jednocześnie. A następnie rzuca wszsytkie regenki/wardy jednocześnie bo to ta sama inicjatywa przecież. Czyli oddział rzuca regenki od ataków nieognistych a nie rzuca ich od ognistych. I dopiero w tym momencie oddział "jest zraniony" przez ogień i od tego momentu traci regenerację w tej fazie.
o właśnie! kolejność
1. trafienia
2. ranienie
3. armoury
4. regenki

Regenkę tracisz w punkcie 2, ewentualnie w 3 jeśli jest jakiś armour save a nie w punkcie 4! W pkt 4 już jej nie ma.

Nina_love
Chuck Norris
Posty: 377
Lokalizacja: Lewa Flanka - Mielec

Post autor: Nina_love »

X.Maciek pisze:Sam mówisz, że jest kolejność:
- trafienia
- rany
- armoury
- wardy/regenki

I masz rację. Bohater razem z oddziałem trafiają jednocześnie, ranią jednocześnie. Potem przeciwnik rzuca wszystki armoury też jednocześnie. A następnie rzuca wszsytkie regenki/wardy jednocześnie bo to ta sama inicjatywa przecież. Czyli oddział rzuca regenki od ataków nieognistych a nie rzuca ich od ognistych. I dopiero w tym momencie oddział "jest zraniony" przez ogień i od tego momentu traci regenerację w tej fazie.
Jeżeli nie rzuca regenki od ognistych to jest zraniony w tym samym momencie, w którym mógłby rzucić regenki od niegnistych - czyli regenka nie zadziała na nieogniste.

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Model jest zraniony dopiero po oblaniu regenki/warda. To co mówicie byłoby bez sensu np. w walce z bestiami nurgla bo one chyba mają i regenerację i warda.
"Armia baranów dowodzona przez lwa jest silniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana"

Obrazek

Nina_love
Chuck Norris
Posty: 377
Lokalizacja: Lewa Flanka - Mielec

Post autor: Nina_love »

X.Maciek pisze:Model jest zraniony dopiero po oblaniu regenki/warda. To co mówicie byłoby bez sensu np. w walce z bestiami nurgla bo one chyba mają i regenerację i warda.
I plagusów z heraldem - jeżeli jest ward to wtedy regenka działałaby normalnie na niepłonące.

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

X.Maciek pisze:Model jest zraniony dopiero po oblaniu regenki/warda. To co mówicie byłoby bez sensu np. w walce z bestiami nurgla bo one chyba mają i regenerację i warda.
jak to jest z tymi bestiami jak tak mają ?(ward ,regeneracja)
z tego co pamietam jesli model ma regenke i warda, moze uzyc tylko jednej zdolnosci/przedmiotu, nie obu.

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Albo regenka albo ward, nie można używać obu (str. 74 rulebooka).

Leoh mnie ubiegł.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Generalnie dla mnie dyskusja jest czysto akademicka, bo poza Firebellym z I2 nie mam nic z płonącymi atakami (i jeszcze banner, ale to daje całemu oddziałowi niezależnie od I), a on bije przed Irongutami a po Maneaterach, ale np. dla takiej Bretki z Wyrmlancą która ma taki sam I jak np. Grale to już temat ciekawy. Czy taka Wyrmlanca może zdjąć moja regenkę bijac razem z Gralami? Na razie, dopóki ktoś z LS się nie wypowie to będe grać, że zdejmuje.

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

Zawsze gralem, ze ataki z ta sama inicjatywa (np 3 plonace i 10 zwyklych) sa w tym samym momencie i nie zdejmuje regeneracji jesli 3 z nich byly flaming. Mimo przeczytania całej dyskusji, nie znalazlem powodu, zeby sadzic inaczej.
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

--- edit ---
@maciek p

faktycznie, masz racje odnosnie ranienia.
to jednak nie zmienia faktu, ze nie masz racji odnosnie regenki ;)
Ostatnio zmieniony 13 lip 2012, o 15:27 przez Morsereg, łącznie zmieniany 1 raz.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Nie ma błędu.

Rulebook str. 51

"Take saving thorws"
As before in the shooting phase, the enemy player can try to "save" model that have been wounded. He rolls a D6 for each wound suffered by his troops"

Sejwuje sie na już zadanych ranach.

Zablokowany