Leoh cytując opis przedmiotu pominął drobniutki szczegół - tam jest "during it's next turn" a nie "during next turn"misha pisze:@Shino
next turn, nie jest sprecyzowane czy to znaczy next game turn czy next player turn, po co byłby zatem zapis kiedy czar sie kończy? ot tak autor dopisał? to jest magic missle, więc z reguły są hity i czar się kończy, ale tu podany jest czas trwania dodatkowego efektu.
zatem, ruchy w następnej fazie gracza VC również podlegają temu efektowi, bo dodatkowy efekt nadal trwa, dopiero na początku fazy magii ryzyko znika.
8 edycja - Pytania 3
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja - Pytania 3
fak, nie wyglada to najlepiejMaciek P. pisze: Leoh cytując opis przedmiotu pominął drobniutki szczegół - tam jest "during it's next turn" a nie "during next turn"
tak czy siak, obie interpretacje(w dalszym ciagu) wydaja mi sie rownie wlasciwe.
wydaje sie ze pomyslodawca przedmiotu zapomnial ze jednostka moze tez sie "ruszac" w turze przeciwnika.
"Rod of flaming death 40pkt
Bound Spell (PL 3). If cast successfully, this item cast a magic missle with range 18" that inflicts D6 S4 hits with Flaming Attacks special rule. Any unit taking one or more unsaved Wounds from this spell must immediately take panic test. Futhermore, if the target unit moves for any reason during its next turn, every model in the unit suffer an immediate S4 hit,after which the spell's effects end. If the unit does not move the spell ends at the start of the caster's next Magic phase."
masz racje. niue jest sprecyzowane.misha pisze:@Shino
next turn, nie jest sprecyzowane czy to znaczy next game turn czy next player turn, po co byłby zatem zapis kiedy czar sie kończy? ot tak autor dopisał? to jest magic missle, więc z reguły są hity i czar się kończy, ale tu podany jest czas trwania dodatkowego efektu.
zatem, ruchy w następnej fazie gracza VC również podlegają temu efektowi, bo dodatkowy efekt nadal trwa, dopiero na początku fazy magii ryzyko znika.
Wiec zgodnie z rulebookiem chodzi o player's turn. Wiec dziala tylko w turze przeciwnika.
może i tak chociaż ten czas trwania czaru po coś jest, opis zasady rozpatrujemy całościowo, a nie tylko 1 zdanie, zapis o czasie trwania czaru to nie fluffowe pierdzenie;
jakby tego nie było moim zdaniem byłoby jednoznacznie, a tak podany czas trwania czaru psuje atmosferę
jakby tego nie było moim zdaniem byłoby jednoznacznie, a tak podany czas trwania czaru psuje atmosferę
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Tam jest zapis, że czar kończy się, jak oddział się poruszy w swojej turze. Dodatkowy zapis o końcu czaru na początku następnej fazy magii jest imho po to, żeby wykluczyć rozkminki "skoro sie nie ruszyłeś w swojej turze, to czar działa nadal dopuki się nie ruszysz!"
kminek by nie było bo czar by nie działał. Opis definiuje kiedy oberwiesz jak się ruszysz, w swojej następnej turze
dobra koniec z tym tematem z mojej strony, kwestia rozwiązana.
dobra koniec z tym tematem z mojej strony, kwestia rozwiązana.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
wiecie moze jak to jest ze skavenska latarka? Załozmy, ze strzela przez dwa Crypt Horrory za ktorymi stoi Mortis Engine. Jak wiadomo na koncu strzału latarka ma template. Według rzuconego zasiegu template laduje na Mortisie, ale najpierw strzal przechodzi przez Crypt horrory. Pierwszy Horror rzuca regenke. Co wtedy? Strzał idzie dalej czy sie zatrzymuje? Jest template? Jesli tak, to gdzie? Na Horrorze czy na Mortisie?
Q: If a shot from a Warp Lightning Cannon does not kill a
Monstrous Infantry/Beast/Cavalry or Monster model does that shot
stop? (p68)
A: No. All models are still hit.
samotny pegaz wpada w klocek freecomapny szereokosć dajmy na to 10 modeli. na brzegach stoja duzy i mały mag, pegaz dostawia się do dużego. Mały rzuca challange - czy pegaz musi się fizycznie dostawic do małego maga? jeżeli tak to czemu?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Czytam sobie o grzybkach night goblińskich i jest napisane tak:
Magic mushroom: .. blablabla.. .
However if you roll a 1 on this dice you must roll a further D6. On a roll of 4+ nothing happens, but on a roll of 1-3 the mushroom was poisonous, and the shaman suffers the wound with no armour save allowed. Finally, unless it was cast with IF, the spell automatically fails.
Pytanie: Czy 'spell automatically fails' po rzuceniu 1, czy po zatruciu sie grzybem na 1-3?
Magic mushroom: .. blablabla.. .
However if you roll a 1 on this dice you must roll a further D6. On a roll of 4+ nothing happens, but on a roll of 1-3 the mushroom was poisonous, and the shaman suffers the wound with no armour save allowed. Finally, unless it was cast with IF, the spell automatically fails.
Pytanie: Czy 'spell automatically fails' po rzuceniu 1, czy po zatruciu sie grzybem na 1-3?
po rzuceniu 1.Kołata pisze:Czytam sobie o grzybkach night goblińskich i jest napisane tak:
Magic mushroom: .. blablabla.. .
However if you roll a 1 on this dice you must roll a further D6. On a roll of 4+ nothing happens, but on a roll of 1-3 the mushroom was poisonous, and the shaman suffers the wound with no armour save allowed. Finally, unless it was cast with IF, the spell automatically fails.
Pytanie: Czy 'spell automatically fails' po rzuceniu 1, czy po zatruciu sie grzybem na 1-3?
1 na szereg.JaceK pisze:Czy Cracks Call działa na 1 model w szeregu (jak cannon) czy na wszystkie, które dotknie?
Zasada brzmi "Any models in its path..."
-Qc- pisze:samotny pegaz wpada w klocek freecomapny szereokosć dajmy na to 10 modeli. na brzegach stoja duzy i mały mag, pegaz dostawia się do dużego. Mały rzuca challange - czy pegaz musi się fizycznie dostawic do małego maga? jeżeli tak to czemu?
lol - no proszę Cię - a po co niby ma się championów w oddziałach? A no właśnie po to ,żeby byle chłystek Ci maga nie zaciukał...
Ja bym powiedział że to mag się dostawia do pegaza. Dostawiać się można w obrębie własnego oddziału, a pegaz nie może się nagle przeteleportować w bok.-Qc- pisze:samotny pegaz wpada w klocek freecomapny szereokosć dajmy na to 10 modeli. na brzegach stoja duzy i mały mag, pegaz dostawia się do dużego. Mały rzuca challange - czy pegaz musi się fizycznie dostawic do małego maga? jeżeli tak to czemu?
Pegaz się przestawia, to nie jest reform. Masz tam po prostu napisane, że przyjmujący wyzwanie dostawia się do wyzywającego.X.Maciek pisze:Ja bym powiedział że to mag się dostawia do pegaza. Dostawiać się można w obrębie własnego oddziału, a pegaz nie może się nagle przeteleportować w bok.-Qc- pisze:samotny pegaz wpada w klocek freecomapny szereokosć dajmy na to 10 modeli. na brzegach stoja duzy i mały mag, pegaz dostawia się do dużego. Mały rzuca challange - czy pegaz musi się fizycznie dostawic do małego maga? jeżeli tak to czemu?



