8 edycja - Pytania 3

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Re: 8 edycja - Pytania 3

Post autor: Maciek P. »

misha pisze:@Shino
next turn, nie jest sprecyzowane czy to znaczy next game turn czy next player turn, po co byłby zatem zapis kiedy czar sie kończy? ot tak autor dopisał? to jest magic missle, więc z reguły są hity i czar się kończy, ale tu podany jest czas trwania dodatkowego efektu.

zatem, ruchy w następnej fazie gracza VC również podlegają temu efektowi, bo dodatkowy efekt nadal trwa, dopiero na początku fazy magii ryzyko znika.
Leoh cytując opis przedmiotu pominął drobniutki szczegół - tam jest "during it's next turn" a nie "during next turn" :lol2:

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

Maciek P. pisze: Leoh cytując opis przedmiotu pominął drobniutki szczegół - tam jest "during it's next turn" a nie "during next turn" :lol2:
fak, nie wyglada to najlepiej :) sorry

tak czy siak, obie interpretacje(w dalszym ciagu) wydaja mi sie rownie wlasciwe.

wydaje sie ze pomyslodawca przedmiotu zapomnial ze jednostka moze tez sie "ruszac" w turze przeciwnika.

"Rod of flaming death 40pkt

Bound Spell (PL 3). If cast successfully, this item cast a magic missle with range 18" that inflicts D6 S4 hits with Flaming Attacks special rule. Any unit taking one or more unsaved Wounds from this spell must immediately take panic test. Futhermore, if the target unit moves for any reason during its next turn, every model in the unit suffer an immediate S4 hit,after which the spell's effects end. If the unit does not move the spell ends at the start of the caster's next Magic phase."

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

misha pisze:@Shino
next turn, nie jest sprecyzowane czy to znaczy next game turn czy next player turn, po co byłby zatem zapis kiedy czar sie kończy? ot tak autor dopisał? to jest magic missle, więc z reguły są hity i czar się kończy, ale tu podany jest czas trwania dodatkowego efektu.

zatem, ruchy w następnej fazie gracza VC również podlegają temu efektowi, bo dodatkowy efekt nadal trwa, dopiero na początku fazy magii ryzyko znika.
masz racje. niue jest sprecyzowane.

Wiec zgodnie z rulebookiem chodzi o player's turn. Wiec dziala tylko w turze przeciwnika.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

może i tak chociaż ten czas trwania czaru po coś jest, opis zasady rozpatrujemy całościowo, a nie tylko 1 zdanie, zapis o czasie trwania czaru to nie fluffowe pierdzenie;
jakby tego nie było moim zdaniem byłoby jednoznacznie, a tak podany czas trwania czaru psuje atmosferę :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Tam jest zapis, że czar kończy się, jak oddział się poruszy w swojej turze. Dodatkowy zapis o końcu czaru na początku następnej fazy magii jest imho po to, żeby wykluczyć rozkminki "skoro sie nie ruszyłeś w swojej turze, to czar działa nadal dopuki się nie ruszysz!"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

kminek by nie było bo czar by nie działał. Opis definiuje kiedy oberwiesz jak się ruszysz, w swojej następnej turze :)
dobra koniec z tym tematem z mojej strony, kwestia rozwiązana.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

wiecie moze jak to jest ze skavenska latarka? Załozmy, ze strzela przez dwa Crypt Horrory za ktorymi stoi Mortis Engine. Jak wiadomo na koncu strzału latarka ma template. Według rzuconego zasiegu template laduje na Mortisie, ale najpierw strzal przechodzi przez Crypt horrory. Pierwszy Horror rzuca regenke. Co wtedy? Strzał idzie dalej czy sie zatrzymuje? Jest template? Jesli tak, to gdzie? Na Horrorze czy na Mortisie?
Obrazek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Bodaj na BoBie miałem taką sytuację i graliśmy że latara musi zabić trolla, żeby się przebić dalej.

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Q: If a shot from a Warp Lightning Cannon does not kill a
Monstrous Infantry/Beast/Cavalry or Monster model does that shot
stop? (p68)
A: No. All models are still hit.
Obrazek

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Dzięki!
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

samotny pegaz wpada w klocek freecomapny szereokosć dajmy na to 10 modeli. na brzegach stoja duzy i mały mag, pegaz dostawia się do dużego. Mały rzuca challange - czy pegaz musi się fizycznie dostawic do małego maga? jeżeli tak to czemu?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Musi się przesunąć. RB p.102 Fighting a Challenge zd 1.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Czytam sobie o grzybkach night goblińskich i jest napisane tak:

Magic mushroom: .. blablabla.. .
However if you roll a 1 on this dice you must roll a further D6. On a roll of 4+ nothing happens, but on a roll of 1-3 the mushroom was poisonous, and the shaman suffers the wound with no armour save allowed. Finally, unless it was cast with IF, the spell automatically fails.

Pytanie: Czy 'spell automatically fails' po rzuceniu 1, czy po zatruciu sie grzybem na 1-3?

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

LuciusII pisze:Musi się przesunąć. RB p.102 Fighting a Challenge zd 1.
Chyba, że był to oddział pegazów, a nie bohater na pegazie. W takim razie wyzwania przyjąć nie musi.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Kołata pisze:Czytam sobie o grzybkach night goblińskich i jest napisane tak:

Magic mushroom: .. blablabla.. .
However if you roll a 1 on this dice you must roll a further D6. On a roll of 4+ nothing happens, but on a roll of 1-3 the mushroom was poisonous, and the shaman suffers the wound with no armour save allowed. Finally, unless it was cast with IF, the spell automatically fails.

Pytanie: Czy 'spell automatically fails' po rzuceniu 1, czy po zatruciu sie grzybem na 1-3?
po rzuceniu 1.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Czy Cracks Call działa na 1 model w szeregu (jak cannon) czy na wszystkie, które dotknie?

Zasada brzmi "Any models in its path..."
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

JaceK pisze:Czy Cracks Call działa na 1 model w szeregu (jak cannon) czy na wszystkie, które dotknie?

Zasada brzmi "Any models in its path..."
1 na szereg.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

-Qc- pisze:samotny pegaz wpada w klocek freecomapny szereokosć dajmy na to 10 modeli. na brzegach stoja duzy i mały mag, pegaz dostawia się do dużego. Mały rzuca challange - czy pegaz musi się fizycznie dostawic do małego maga? jeżeli tak to czemu?

lol - no proszę Cię - a po co niby ma się championów w oddziałach? A no właśnie po to ,żeby byle chłystek Ci maga nie zaciukał...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

-Qc- pisze:samotny pegaz wpada w klocek freecomapny szereokosć dajmy na to 10 modeli. na brzegach stoja duzy i mały mag, pegaz dostawia się do dużego. Mały rzuca challange - czy pegaz musi się fizycznie dostawic do małego maga? jeżeli tak to czemu?
Ja bym powiedział że to mag się dostawia do pegaza. Dostawiać się można w obrębie własnego oddziału, a pegaz nie może się nagle przeteleportować w bok.
"Armia baranów dowodzona przez lwa jest silniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana"

Obrazek

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

X.Maciek pisze:
-Qc- pisze:samotny pegaz wpada w klocek freecomapny szereokosć dajmy na to 10 modeli. na brzegach stoja duzy i mały mag, pegaz dostawia się do dużego. Mały rzuca challange - czy pegaz musi się fizycznie dostawic do małego maga? jeżeli tak to czemu?
Ja bym powiedział że to mag się dostawia do pegaza. Dostawiać się można w obrębie własnego oddziału, a pegaz nie może się nagle przeteleportować w bok.
Pegaz się przestawia, to nie jest reform. Masz tam po prostu napisane, że przyjmujący wyzwanie dostawia się do wyzywającego.

Zablokowany