8 edycja - Pytania 3

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Assur
Oszukista
Posty: 781

Re: 8 edycja - Pytania 3

Post autor: Assur »

Maciek P. pisze:
Assur pisze:gdyż to nie dispel dice a jedynie bonus do wyniku.
Aha... a Power Stone to jedynie bonus do wyniku to cast? :) czyli też sie nie wlicza do limitu kości?

Na poważnie - to nie dość, że dodatkowa kość, to jeszcze bonusowo dorzucana PO rzucie na dispell a więc po sprawdzeniu, czy wyszło, czy nie. Trudno to inaczej interpretować, jak liczyć do limitu dodatkowych kości.

A bonus do wyniku to masz np. w Dark Acolyte " Adds D3 to casting total whenever he sucessfully casts Invcation of Nehek". Tu nie ma dodatkowej kości, bo najpierw musisz rzucić czar, żeby zadziałało. Podobnie przy Fire lore attribute.
A przeczytaj najpierw opis PS zanim zrobisz taką, błędną, analogię. Jest zupełnie inny. "Two extra dice added to the power dice" to co innego niż "increase dispel result".

Przeczytaj jeszcze raz co ja napisałem, dobrze? Wyraźnie wskazałem, że efekt końcowy jest zasadniczo ten sam. Ale formalnie sceptre to nie dodatkowa kość tylko modyfikacja wyniku uzyskanego na kościach (jak na przykład twin heads w demonach, tyle że zamiast stałego +2 jest jednorazowe +d6), czyli coś zupełnie innego. Jeśli zatem konkretnie nie wskazano że zabiera jakąś kość (jak np modyfikator z mortisa) to znaczy że jej nie zabiera.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

PiotrB pisze:Zostawcie scepter w spokoju :).... nie jest liczony jak PD i niech tak zostanie :)
w zasadzie to jest... przynajmniej w kontekscie etc.
Oczywiscie tylko w turze kiedy jest uzyty.

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

Czy jeśli mam w 1 szeregu nie mam miejsca na bohaterów, to czy jest mus ustawienia ich w drugim? Czy może to być każdy kolejny szereg?
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

If there is no room in the front rank, some characters will have to go in the second rank
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

Shino pisze:
PiotrB pisze:Zostawcie scepter w spokoju :).... nie jest liczony jak PD i niech tak zostanie :)
w zasadzie to jest... przynajmniej w kontekscie etc.
Oczywiscie tylko w turze kiedy jest uzyty.
Z czego wynika że jest? Nie zauważyłem, by w zasadach etc bonusy do wyniku z automatu liczyły się jako dodatkowa kość.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Shino pisze:
PiotrB pisze:Zostawcie scepter w spokoju :).... nie jest liczony jak PD i niech tak zostanie :)
w zasadzie to jest... przynajmniej w kontekscie etc.
Oczywiscie tylko w turze kiedy jest uzyty.

no moim skromnym zdaniem jest to bzdura...albowiem przy każdym comon itemie pisze wyraźnie jeśli daje DD lub PD...kostka za sceptera nie jest dd albowiem sama w sobie nie może posłużyć do dispelowania...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

scepter, tak jak power stone jest dodatkową kością (koścmi) używanymi w fazie dispel. ergo jeżeli zużywasz rozpiskowo limit 2dd na seal of ghrond i DS to sceptry nie uzyjesz - do momentu gdy seal of ghrond generuje swoja kość

przeciez septa to fizycznie jest kostka, a takich mozna mieć dwie dodatkowo na ture i tyle ; )
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

nie, nie jest dodatkową kością tak jak PS. przeczytaj uważnie opisy obu a dostrzeżesz różnicę.

"Fizycznie" dodatkową kością jest też chociażby dark acolyte (formalnie taki sam bonus do wyniku jak scepter), a żadnej kostki nie blokuje.

Szypul
Mudżahedin
Posty: 283

Post autor: Szypul »

W którym momencie mag może przerwać RIPa rzucanego przez siebie?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Assur pisze:
Shino pisze:
PiotrB pisze:Zostawcie scepter w spokoju :).... nie jest liczony jak PD i niech tak zostanie :)
w zasadzie to jest... przynajmniej w kontekscie etc.
Oczywiscie tylko w turze kiedy jest uzyty.
Z czego wynika że jest? Nie zauważyłem, by w zasadach etc bonusy do wyniku z automatu liczyły się jako dodatkowa kość.
na twf bylo o to pytanie i odpowiedz byla, ze liczy si ejako 1 dd. W zwiazku z tym, zeby nie liczylo sie to co ture jako 1 dd tylko w turze kiedy sie tego uzywa zostaly troche zmienione slowa uzyte w tamtym zdaniu.

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

No to w takim razie intencja dość mocno rozminęła się ze słowem pisanym. Czytam te zasady magii etc i nie mogę dojść z czego to zjadanie kostki przez sceptre ma wynikać...

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Rozumiem., Dam znac na forum ar, ze trzeba by to zmienic jakos. Choc to juz pewnie nastepny ar team, do ktorego nie wiem czy bede nalezal.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

ale to jak będzie to grane na DMP, ETC faq nas nie obwiązuje nie?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

tak, ze sie liczy. Liczenie sceptra nie jest w faqu etc tylko jelsi juz w q&a AR

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

Shino pisze:tak, ze sie liczy. Liczenie sceptra nie jest w faqu etc tylko jelsi juz w q&a AR
co to jest forum AR ?

zauwazylem ze moi przeciwnicy na turnejach nie do konca rozumieja podstawowe zasady euro (nie ogarniają limitu chanelowanych kosci itd ...). Co z tego ze ja bede wiedzial ze majac w rozpie DS i chanelujac 1 DD nie bede w danej turze mogl uzyc sceptry(tak to rozumiem) skoro podejrzewam ze ZADEN z przeciwnikow poza pierwsza 8 stolow nie bedzie mial zielonego pojecia dlaczego ja tak robie i czy czasem on nie ma jakiegos "podobnego" ograniczenia w rozpisce.

Jedyna sensownym rozwiazaniem jake widze jest NIE uzawanie uscislen z tego faqa dopóki nie bedzie on dodany pod zasadami konkretnego turnieju.

Swietnie ze uscislacie zasady ale to musi byc jasne i przejrzyste dla wszystkich, i to jeszcze najlepiej w dniu publikacji informacji o turnieju, bo kto takie informacje przeglada wiecej niz 1 raz ?

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

hmmm...paranoja jakaś Faq goni Faq :) Gdzie to mogę znaleźć?
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

Szypul pisze:W którym momencie mag może przerwać RIPa rzucanego przez siebie?
w dowolnym (np w fazie ruchu przeciwnika)

KsSokol
Plankton
Posty: 4
Lokalizacja: Białystok

Post autor: KsSokol »

Ja mam takich kilka pytań:

1) Balista HE ma 3 punkty żywotności ale ma tylko dwóch członków obsługi... po utracie pierwszego i drugiego punktu żywotnosci modele członków obsługi znikają ale co dalej? czy wtedy juz balista dalej nie oddaje zadnych ataków w CC oraz czy potem w przypadku kiedy straciła członków załogi i został jej ten jeden punkt żywotności czy może oddawać strzały?
Z reguły machiny mają tyle obsługi ile żywotnosci ale nieznalazlem podpowiedzi na to co wtakim przypadku jak opisalem wyzej...

2) Czy świątynia chaosu może wykonywać marsz? czy porusza sie jedynie o swój współczynnik ruchu...? bo w przypadku np Rydwanów to wiem ze nie mogą maszerować ale jak jest ze Swiątynią?

3) Co sie dzieje z punktami żywotności gry Mag używa ostatniego czaru z domeny bestii czyli Transformacji Kedona, czy jak wczesniej miał utracony punkt żywotności czy po przemianie np w Smoka ma odejmowany ten punkt zywotności czy poprostu Smok ma pełną żywotność.

4) Jak się rozpatruje szarże modeli Latających, czy do rzutu kostką dodaje się ich zwykły współczynnik Ruchu czy można w jakiś sposób zaszarżować Lecąc tzn wykorzystując zasięg Lotu...?

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

1. Z tego co wiem bolec ma tylko 2 woundy, bo tylu ma obsługantów. Ilość woundów w statystykach maszynki to pozostałość z 7ed.
2. Masz na myśli Warshrine? Jeśli tak, to może on maszerować.
3. Woundy się przenoszą. Jeśli mag dostał 1 ranę to smok też będzie zraniony, jeśli natomiast smok dostanie 3 rany to po zakończeniu zaklęcia mag ginie.
4. Jeśli mogą latać to do wyniku na kościach dodajesz 10
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Macias pisze: 3. Woundy się przenoszą. Jeśli mag dostał 1 ranę to smok też będzie zraniony, jeśli natomiast smok dostanie 3 rany to po zakończeniu zaklęcia mag ginie.
To nie taka prosta sprawa, będzie to uściślone w najbilższym czasie.

Zablokowany