Noobowe pytania - cos dla początkujacych poczatkujacych ;)

Bretonnia

Moderatorzy: Jagal, Milczek

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Stone
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 192

Re: Noobowe pytania - cos dla początkujacych poczatkujacych

Post autor: Stone »

Albo grasz na dużej magiczce i masz jeden oddział pegazów, albo grasz na Lordzie. Można go wsadzić na pegaza i możesz wziąć 2x3 pegazy - czy to jest grywalne na takie małe punkty? Zależy z kim grasz, ale dlaczego nie.
Osobiście wolę mieć dużą czarkę, bo większość armii na takie punkty bierze 4lvl i niszczy Cię w fazie magii.

Awatar użytkownika
woolfik
Chuck Norris
Posty: 498

Post autor: woolfik »

Chyba spróbuje tak jak mówisz z dużą czarodziejką. A warto wtedy dać jeszcze damselke na 1 lewelu z sygnaturką z beasta i drugim scrollem? I czy grywalne są 3 lance realmów czy raczej tylko 2 i do tego jakieś pegazy i np trebek?

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

Rycerze są zawsze grywalni, ilość oddziałów nie ma wielkiego znaczenia, raczej ich rozmiar.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
woolfik
Chuck Norris
Posty: 498

Post autor: woolfik »

A jak sobie radzi 15 realmow? Nie sciaga na siebie zbyt duzo magii/strzelania?

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

Jak masz 9 rycerzy, 12 czy 15 to przeciwnik tak czy inaczej będzie po nich grzał - to główna siła uderzeniowa w armii. 15 ma tą wadę, że jest bardzo długim oddziałem - ma wąski front i ogromne flanki, które ciężko osłonić przed przeciwnikiem. Optymalnym oddziałem jest chyba 12.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
woolfik
Chuck Norris
Posty: 498

Post autor: woolfik »

Nie wiem czy to już było, ale nie dam rady przejrzeć wszystkich postów tutaj, pegazy służą głównie jako odginaczka oraz pogromcy maszyn, czy da sie nimi także wspomagać lance lub polować na pojedyncze modele typu kowboje i monstery?

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

Pegazy są uniwersalną jednostką i nadają się do niemal wszystkiego. Doskonale przeszkadzają przeciwnikowi w marszu i szarżach, świetnie wspomagają inne oddziały uderzeniami z boku i tyłu, rozmontowują maszyny, polują na samotne jednostki. W niektórych przypadkach są w stanie samodzielnie brać na klatę całe oddziały przeciwnika i wygrywać.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
Gorrador
Mudżahedin
Posty: 204

Post autor: Gorrador »

Pytanie dot. relikwiarza:
Ataki np strzeleckie, ale też wręcz - wypłacanie w oddział nie skierowane przeciw okreslonym modelom - są losowo rozdzielane między relikwiarz a pielgrzymów (tak jak między bestię a bahatera1-4 i 5-6)? Pytanie o tyle zasadne, że np w walce wręcz relikwiarz ma większy AS (4+).
Gaude Mater Bretonnia

hesus
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 160

Post autor: hesus »

Z tego co pamiętam to relikwia schodzi na samym końcu. Wpierw zwykli pielgrzymi a jak ich zabraknie to dopiero wtedy relikwia dostaje woundy.

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

Dokładnie tak, wszystkie woundy, czy to w walce, czy ze strzelania, idą po pielgrzymach najpierw.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
Gorrador
Mudżahedin
Posty: 204

Post autor: Gorrador »

To wiem jak działa. Ale z tego co wyczytałem to wygląda praktycznie tak, że (cytuję 5/9 z pamięci): "rany w walce zadane relikwiarzowe nie zabierają pkt ran relikwiarzowi ponieważ, każdy pielgrzym zabity pod relikw. jest zastępowany przez kolejnego z oddziału". Czyli można zaatakować reliwiarz ale jednostka traci model pielgrzyma.
Pytanie brzmi: czy poza atakami skierowanymi rozmyślnie w relikwiarz (co jest w zasadzie nieopłacalne adwersarzowi) ataki wypłacane w oddziazł są rozliczane równierz na relikwiarz (tak jak rany są rozliczane międzie np. lordem a siedzącą na nim bestią 1-4 bestia, 5-6 lord). Zasadność pytania jest taka, że rany zadane reliwiarzowi mają na drodze większy AS niż pielgrzymom.
Gaude Mater Bretonnia

Awatar użytkownika
Marcin z Bretonnii
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 113

Post autor: Marcin z Bretonnii »

Najprościej mówiąc potraktuj relikwiarz jako sześciu pielgrzymów. Innymi słowy rany zadawane są zawsze oddziałowi, a relikwiarz zacznie je tracić ze swojego profilu, dopiero wtedy, gdy zostasnie zabita reszta oddziału. Co do AS relikwiarza, to podwyższony AS ma zastosowanie tylko w walce, wobec ataków skierowanych przciwko temu modelowi. Przy czym trzeba zaznaczyć, że Relikwiarz jest zwykłą grupą dowodzenia, więc nie przysługuje mu look out sir! czy inne zasady dotyczące podziału ran.

StachuB
Warzywo
Posty: 16

Post autor: StachuB »

Mam pytanie: Czy blessing of the lady jest zdejmowany przez magiczne ataki?

edit: Już się dowiedziałem :nie jest.

więc nieważne

I tak dzięki

Awatar użytkownika
Akadera
Falubaz
Posty: 1349
Lokalizacja: Białystok - Front Wschodni

Post autor: Akadera »

Spoko :lol2:
kudłaty pisze:Wiadomo alkohol jest dla ludzi, ale śliwowica jest dla frontu wschodniego

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

tak noobkowe pytanie :)

decyduję, że modlę się przed grą, przeciwnik może wybrać czy zaczyna czy nie i bretonia nadal gra swoje 6 tur bez względu na to kto zaczyna, dobrze czy źle rozumiem?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

dołączam sie do pytania, jak rozumieć zasade błogosławieństwa w sensie tur gry?
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Tak, bretka gra normalnie 6 tur. Błogosławieństwo działa tak jakby bretoński gracz przegrał rzut na zaczynanie.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

Macias pisze:Tak, bretka gra normalnie 6 tur. Błogosławieństwo działa tak jakby bretoński gracz przegrał rzut na zaczynanie.

czyli rozumiem że w ogole nie trzeba wykonywac rzutu kto zaczyna?
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Nie wykonuje się takiego rzutu.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

to poniekąd dobrze zagraliśmy :) next time będzie jasne i nie trzeba będzie szukać
EDIT
Błogosławieństwo działa tak jakby bretoński gracz przegrał rzut na zaczynanie.
w sensie opis pozwala na oddanie zaczynania Bretonni, ale to decyzja przeciwnika wg opisu.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ODPOWIEDZ