Noobowe pytania - cos dla początkujacych poczatkujacych ;)
Re: Noobowe pytania - cos dla początkujacych poczatkujacych
Albo grasz na dużej magiczce i masz jeden oddział pegazów, albo grasz na Lordzie. Można go wsadzić na pegaza i możesz wziąć 2x3 pegazy - czy to jest grywalne na takie małe punkty? Zależy z kim grasz, ale dlaczego nie.
Osobiście wolę mieć dużą czarkę, bo większość armii na takie punkty bierze 4lvl i niszczy Cię w fazie magii.
Osobiście wolę mieć dużą czarkę, bo większość armii na takie punkty bierze 4lvl i niszczy Cię w fazie magii.
Jak masz 9 rycerzy, 12 czy 15 to przeciwnik tak czy inaczej będzie po nich grzał - to główna siła uderzeniowa w armii. 15 ma tą wadę, że jest bardzo długim oddziałem - ma wąski front i ogromne flanki, które ciężko osłonić przed przeciwnikiem. Optymalnym oddziałem jest chyba 12.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.
Pegazy są uniwersalną jednostką i nadają się do niemal wszystkiego. Doskonale przeszkadzają przeciwnikowi w marszu i szarżach, świetnie wspomagają inne oddziały uderzeniami z boku i tyłu, rozmontowują maszyny, polują na samotne jednostki. W niektórych przypadkach są w stanie samodzielnie brać na klatę całe oddziały przeciwnika i wygrywać.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.
Pytanie dot. relikwiarza:
Ataki np strzeleckie, ale też wręcz - wypłacanie w oddział nie skierowane przeciw okreslonym modelom - są losowo rozdzielane między relikwiarz a pielgrzymów (tak jak między bestię a bahatera1-4 i 5-6)? Pytanie o tyle zasadne, że np w walce wręcz relikwiarz ma większy AS (4+).
Ataki np strzeleckie, ale też wręcz - wypłacanie w oddział nie skierowane przeciw okreslonym modelom - są losowo rozdzielane między relikwiarz a pielgrzymów (tak jak między bestię a bahatera1-4 i 5-6)? Pytanie o tyle zasadne, że np w walce wręcz relikwiarz ma większy AS (4+).
Gaude Mater Bretonnia
To wiem jak działa. Ale z tego co wyczytałem to wygląda praktycznie tak, że (cytuję 5/9 z pamięci): "rany w walce zadane relikwiarzowe nie zabierają pkt ran relikwiarzowi ponieważ, każdy pielgrzym zabity pod relikw. jest zastępowany przez kolejnego z oddziału". Czyli można zaatakować reliwiarz ale jednostka traci model pielgrzyma.
Pytanie brzmi: czy poza atakami skierowanymi rozmyślnie w relikwiarz (co jest w zasadzie nieopłacalne adwersarzowi) ataki wypłacane w oddziazł są rozliczane równierz na relikwiarz (tak jak rany są rozliczane międzie np. lordem a siedzącą na nim bestią 1-4 bestia, 5-6 lord). Zasadność pytania jest taka, że rany zadane reliwiarzowi mają na drodze większy AS niż pielgrzymom.
Pytanie brzmi: czy poza atakami skierowanymi rozmyślnie w relikwiarz (co jest w zasadzie nieopłacalne adwersarzowi) ataki wypłacane w oddziazł są rozliczane równierz na relikwiarz (tak jak rany są rozliczane międzie np. lordem a siedzącą na nim bestią 1-4 bestia, 5-6 lord). Zasadność pytania jest taka, że rany zadane reliwiarzowi mają na drodze większy AS niż pielgrzymom.
Gaude Mater Bretonnia
- Marcin z Bretonnii
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 113
Najprościej mówiąc potraktuj relikwiarz jako sześciu pielgrzymów. Innymi słowy rany zadawane są zawsze oddziałowi, a relikwiarz zacznie je tracić ze swojego profilu, dopiero wtedy, gdy zostasnie zabita reszta oddziału. Co do AS relikwiarza, to podwyższony AS ma zastosowanie tylko w walce, wobec ataków skierowanych przciwko temu modelowi. Przy czym trzeba zaznaczyć, że Relikwiarz jest zwykłą grupą dowodzenia, więc nie przysługuje mu look out sir! czy inne zasady dotyczące podziału ran.
tak noobkowe pytanie
decyduję, że modlę się przed grą, przeciwnik może wybrać czy zaczyna czy nie i bretonia nadal gra swoje 6 tur bez względu na to kto zaczyna, dobrze czy źle rozumiem?
decyduję, że modlę się przed grą, przeciwnik może wybrać czy zaczyna czy nie i bretonia nadal gra swoje 6 tur bez względu na to kto zaczyna, dobrze czy źle rozumiem?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
dołączam sie do pytania, jak rozumieć zasade błogosławieństwa w sensie tur gry?
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33
posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
Tak, bretka gra normalnie 6 tur. Błogosławieństwo działa tak jakby bretoński gracz przegrał rzut na zaczynanie.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Macias pisze:Tak, bretka gra normalnie 6 tur. Błogosławieństwo działa tak jakby bretoński gracz przegrał rzut na zaczynanie.
czyli rozumiem że w ogole nie trzeba wykonywac rzutu kto zaczyna?
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33
posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
Nie wykonuje się takiego rzutu.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
to poniekąd dobrze zagraliśmy next time będzie jasne i nie trzeba będzie szukać
EDIT
EDIT
w sensie opis pozwala na oddanie zaczynania Bretonni, ale to decyzja przeciwnika wg opisu.Błogosławieństwo działa tak jakby bretoński gracz przegrał rzut na zaczynanie.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A