Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)

Wood Elves

Moderator: Gremlin

Zablokowany
Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5351

Re: Rozpiski WE

Post autor: Tutajec »

Akurat wampirzy lord umiera od tego smoka, ewentualnie lorda. jesli chodzi o dystans bsbka do drzew i smoka, to nie problem, jest teleport a drzewa nie sa az tak szybkie.
Obrazek

chrober
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 47

Post autor: chrober »

misha pisze:uciekł i żebyś go stracił bo ktoś na kostkach wyrzucił więcej niż ty? przecież to jest warte ze 3 duże punkty, strata tego bo korony mi się nie chciało wziąć to skrajna niekompetencja dowódcy

no chyba jak grasz to wiesz czy masz szanse smokiem z takim kolesiem przeciwko czemuś czy nie? umiesz liczyć

są różne sytuacje, a korona na kowbojach czy takim smoku się bardzo dobrze sprawdza, a jak nie widzisz z niej korzyści to pograj bez korony, może przeciwnicy cię nauczą :)
nie no chyba sie nie rozumiemy. tylko pytalem w jakich sytuacjach moze sie przydac korona? bo nie moge znalezc sobie pomyslu z kim on ma przegrac CRa, ale jak pisalem nie jestem na tyle doswiadczony by wiedziec od kogo on dostaje w tuby?

Mi zginal smok raz w cc od vampirzego lorda wlasnie (ale nie mialem juz warda. z wardem moze byc roznie), a reszta to banishmenty z s8, katapy jak juz nie ma warda czy takietam kwiatki, a niemoge znalezc oddzialu z ktorym ma przegrac CR (nie twierdze ze cie nie zabija tacy WL,Execi w szarzy, tyle ze smok zginie, a nie przegra CR)

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

:lol2: nie farty chodzą po eflach i smokach a farty bywają np na zombich :) kostki źle pójdą i papa, cóż zrobisz, tak przynajmniej masz stubborn, jako, że gram najczęściej VC to mi lepiej jak korony nie ma, ale nie raz ratowała ona tyłek takiemu kowbojowi
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

chrober pisze:tylko pytalem w jakich sytuacjach moze sie przydac korona? bo nie moge znalezc sobie pomyslu z kim on ma przegrac CRa
Wystarczy, że zostanie złapany w challange z championem ;)
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5351

Post autor: Tutajec »

Kazdy oddzial szarzujacy smoka z 3 rankami i championem robi brake'a o 2 albo 3. to proste smok nabija 3 rany (w challangu oczywiscie) a wiec, jak przeciwnik ma szarze, sztandar, 3 szeregi to 5 CR czyli brake na 8 troche slabo. nie mowiac juz o tym co sie dzieje kiedy ten chempion wbija mi ranke z dupy, dostane D&D 0 z heavena, albo szarze takiego oddzialu i jeszcze kowboja ktory ma save na 1+ z rerollem.


Dlatego wlasnie jest korona aby zapewnic smokowi jak najdluzszy czas do siedzenia w combacie, mowiac szczerz nie wiele modeli go kroi wiec wypadalo by smok skroij wszystko inne
Obrazek

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1570
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

@Tutajec

Jako iż bardzo dużo grasz na smoku co sądzisz o takim złożeniu:

Kod: Zaznacz cały

Eternal Guard Highborn @ 575.0 Pts 
General; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Stone of Rebirth [30.0]
Crown of Command [35.0]
Annoyance of Netlings [25.0]

1 Green Dragon @ [320.0] Pts
Nie ma Warda na smoka ale jest stały ward na gościu (chyba, że dostanie multiwounda) - ale oczywiście zakładam, że rozważny gracz stara się nie dostać na pysk kuli armatniej :twisted:


Lepszy kmin z 3+ do pierwszego faila (gość + smok) czy lepszy 2+ na ostatnią (tylko gość) ??
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5351

Post autor: Tutajec »

nie no chyba nie ma leszpego warda na tego typa, tu wlasnie chodzi o to ze ten smok dotaje bramke na ryj i jeszcze troche powalczy, zreszta jezeli nie mozna sie wystawic nawet na jedno dzialo to ten smok bedzie stal tam cala gre.


Zreszta nie jest to stabilny ward, dla typla na duzej podstawce latajacy solo, jak juz dostanie te 2 rany to pestkowanie w kocnu go zabije
Obrazek

chrober
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 47

Post autor: chrober »

nie no w chalangu moge zrobic +6 CRa rajt?1 za wound i +5 za overkill (zakladajac ze zlamilem i dalem sie zaszarzowac),

ale ok rozumiem wyliczanke, ze moge rzucic dupnie w kawalerzyste a on przyfarci sejvy i zrobi sie niesympatyczny brejk smokiem na 7mce (choc np. z piechotnym championem to juz nie ma bata zeby nie zrobic duzego overkilla)

p.s. czy ktos wie w koncu czy Anoyance dziala na smoka czy nie - plis plis ? :-)

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

chrober pisze:nie no w chalangu moge zrobic +6 CRa rajt?1 za wound i +5 za overkill (zakladajac ze zlamilem i dalem sie zaszarzowac),
Niby tak, ale jeśli np. jeźdźcem z inicjatywą większą niż smok zabijesz championa to ataki smoka przepadają.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Hoeth
Pseudoklimaciarz
Posty: 21

Post autor: Hoeth »

Witam, chciałbym przedstawić wizję moich WE: niestety część przedmiotów będzie po polsku albo inaczej, mam tylko polskiego ab do WE a armybuildera nie mam...

Alter Highborn - 289
shield, additional hand weapon, Hunters Talon,
ward save 3+ na niemagiczne ataki
sniperka ze spitów - trafiam na 3+ S4
"wrzosiec" - -1to hit, -2 jeśli w lesie

Spellweaver - 340
general, 4lvl, lore of beast, Wand of wych Elm, Moonstone of hidden ways

Noble - 120
bsb, hail of doom arrow

spellsinger - 115
dispell scroll

2x8 dryads - 2x96

15 glade guards - 208
musician, banner of Eternal flame

2x 13 glade guards - 2x162
musician

6 treekin - 390

2x Treeman - 2x285

Great Eagle - 50

Jak widać jest to strzelanie z "kontrą", wardancerów nie ma i nie będzie bo nie mam zwyczajnie figurek, chyba że jakoś je sobie wyczaruje. Beast bo ma fajną zerówkę, hexa i argument na monstery/tanki w postaci dużej dzidy z lasu, life jest taki średni, odstrasza mnie 12" do leczenia z atrybutu, za blisko jak dla mnie. No i biegacz, prosiłbym o rady na złożenie sensownego biegacza, latacza, kolesia na koniu. Mój na papierze mi się podoba, z lekkimi jednostkami powalczy, no i przy farcie zdejmuje magów/lekkozbrojnych bsb'ków. No i dać mu dwuraka? Jak wejdzie z beasta to mam z 9A z S7 to już moc, a na lżejsze rzeczy S4 styknie? Uff no to tyle, wszelkie rady (sensowne) mile widziane :)
Animosity Szczecin
Obrazek
IN FLAMES WE TRUST!

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Ja na biegaczu wywaliłbym wszystkie przedmioty oprócz warda na niemagiczne i zamiast tego dał mu Bow of Loren i Arcane Bodkins. Zamiast 2 snajperek, które jak dla mnie szału nie robią masz 5 strzał no asv co jest bardzo często nieocenione.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Hoeth
Pseudoklimaciarz
Posty: 21

Post autor: Hoeth »

Wcześniej grałem właśnie na 4/5 strzałów NO As, i szczerze to nie zawsze kiedy miałem szansę dowalić coś co ma dużego sejwa bo najzwyczajniej przeciwnik albo nie ma takich jednostek albo są chowane w klocach i chciałem wytestować snajpera. Imo wizja ściągania magów np HE na farcie w 1 ture jest fajna i może się opłacić. No i co jest lepsze:

Alter z wardem, strzela no as czy np: koleś z Eternal Kindreda także z wardem i już sensownym sejwem + to strzelanie, tylko że na mojej rozpisce nie ma lookouta więc chyba odpada..?
Animosity Szczecin
Obrazek
IN FLAMES WE TRUST!

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5351

Post autor: Tutajec »

to jak chcesz sie snajperowac z magami HE, wywal kindreda bo ci magowie najpierw wysnajperuja ciebie z banishmentu ^^
Obrazek

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1570
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Sniper nie musi być Highborn (lepiej aby był w oddziale)
Wystarczy zwykły Noble z Hunter's Talon + Pageant of Shrikes za zaoszczędzone punkty coś tam jeszcze dorzucić np.... więcej łuków :D

Wczoraj zagrałem sobie na Life.... dwellersi weszły 2x!! Odnotowałem sobie w notesie ten dzień :D ... zeszło 5 Irongutów i 1 irongut ... było 8 :P

Jutro skromny lokal więc zobaczymy czy uda mi się powtórzyć wyczyn z Dwellersami ;)
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
pingu
Falubaz
Posty: 1046
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pingu »

Niebawem u nas na lokalu jest turniej na około 1800 i spore ograniczenia:
Specjalne Zasady Taktyczne
- NIE wystawiamy jednostek Rzadkich / Rare Units
- NIE wystawiamy Lordów
- MAKS 2 takie same SPECIALE
- MAKS 3 takie same CORE UNITS
- MAKS 3 bohaterów
- MAKS 10 kostek magii/dispela do wykorzystania w fazie magii
- MAKS koszt 1 oddziału to 399pkt
Cos tam wymyśliłem nawet 2x5 scoutów wystawić chce i teraz pytanie:
Wepchnąć do jednego oddziału nobla z 2 snajpami czy lepiej kowboj na koniku z as 2+ i stone of rebirth?
Obrazek
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Lepiej konik.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

buniek
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: buniek »

W końcu zdecydowałem, że będę zbierał WE, jako przeciwwagę do turboofensywnych Beastmenów, więc rozkminiłem taką rozpę na 1000pkt (raczej do grania domowego, głównie z Bretką, VC, OnG na spamie nocników i sporadycznie lizakami).



Noble @ 126pkt
GENERAL; scout; la; shield; ahw
hail of doom arrow 30pkt


12 Glade Guard @ 150pkt
musician

11 Glade Guard @ 138pkt
musician

8 Dryads @ 96pkt

8 Dryads @ 96pkt


6 Wild Riders @ 174pkt
standart; musician


5 Waywatchers @ 120pkt

Great Eagle @ 50pkt

Great Eagle @ 50pkt


T: 1000pkt

Noble siedzi w Wayach (ewentualnie biega sam), którzy spełniają w tej rozpie wiele funkcji:
a) polują na maszyny (wiem, że orły lepsze, ale nimi mam zamiar odganiać)
b) nabijają KBki puszkom (jeden knecht na turę mniej to zawsze coś ;))
c) likwidują śmieć

Generalnie plan to zmiękczyć przeciwnika strzelaniem (tak ze 2 tury), a potem założyć jakąś turbokanapkę z driad i wildów na główny klocek.

Od razu parę pytań:
1. Scoutów wystawia się jako ostatnich, więc co się dzieje, jeżeli bochater jest scoutem (wystawia się go jak bohatera, czy razem z innymi scoutami)?
2. Czy warto brać aż dwa orły, czy lepiej wywalić jednego i dodać BoEF na jednych gladach i dodać 12tego gościa na drugich?
3. Czy na tak małe punkty opłaca się inwestować w Wardancerów?
4. Czy Eternal Guardzi nadają się do czegoś więcej, poza zajmowaniem półki?
5. Czy w ramach rozwoju armii warto iść w treekiny (przeglądając niniejszy dział rzadko je widuję)?


Pragnę zaznaczyć, że jestem jeśli chodzi o WE bardzo początkujący, więc proszę o względną wyrozumiałość :roll:

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Od razu parę pytań:
1. Scoutów wystawia się jako ostatnich, więc co się dzieje, jeżeli bochater jest scoutem (wystawia się go jak bohatera, czy razem z innymi scoutami)?
2. Czy warto brać aż dwa orły, czy lepiej dodać BoEF na jednych gladach i dodać 12tego gościa na drugich?
3. Czy na tak małe punkty opłaca się inwestować w Wardancerów?
4. Czy Eternal Guardzi nadają się do czegoś więcej, poza zajmowaniem półki?
5. Czy w ramach rozwoju armii warto iść w treekiny (przeglądając niniejszy dział rzadko je widuję)?
1. Razem z innymi scoutami
2. myślę że warto, ale BoEF jest na tyle potrzebny, że warto go też wrzucić (ja bym wrzucił go zamiast sztandaru na WR i kindreda na noblu)
3. Jak dla mnie wardancerzy w 8 ed zbyt dużo stracili aby byli opłacalni. Jeśli już ich mam to tylko niewielką ilość do trzymania bohaterów
4. raczej nie
5. zależy od Twojego stylu gry i tego czy Ci się sprawdzają. Najlepiej trochę pograj na nich i zobaczysz.

A co do rozpy ogólnie to zdjąłbym z nobla kindred i trzymał bezpiecznie w łucznikach. W wayach zbyt szybko będzie spadał.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Akurat na 1000pkt wchodzi goły Arcymag z 4 poziomem. Nie opłacało by się go wcisnąć? :D
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

buniek
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: buniek »

Nie lubię magii na tak małe pkt, szczególnie, gdy mam w nią zainwestować 1/4 punktów armii, a ona i tak nic nie zrobi (albo prawie nic). Poza tym do 1200 zazwyczaj nie używam lordów - nie lubię mieć 1/4 armii w jednym modelu, który w dodatku na swoją obronę ma 3W i T3 :(
Wolę mieć więcej oddziałów :roll:

Dlaczego w Wayach będzie schodził? Myślałem, że skirmisz, w dodatku w scoucie ma na tyle mobilności, by wyjść z LoSA wszystkiemu, co mogłoby mu zagrażać :?

Zablokowany