Pytania i odpowiedzi

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Re: Pytania i odpowiedzi

Post autor: rob »

ściągasz sztandarowego zanim wykonasz jakikolwiek ruch.

ja mam za to pytanie podobne - jeżeli po pierwszej turze kombatu zostanie tylko sztandarowy jednostki i nie przejdzie on breaka, czyli automatycznie ginie to czy oddział który spowodował ten break może zrobić overrun? teoretycznie nie bo oddział przeciwnika nie został wycięty w całości w cc a sypnął się po breaku. jak to rozpatrzyć? u wampirów jest podobnie gdy cały oddział popierwszej turze rozsypuje się z combat resolution ale tam można chyba zrobić overrun - przynajmniej tak ostatnio zasłyszałem od jednego sędziego na turnieju - chyba nawet na masterze.
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Po wampirach można overrunować, gdy oddział się sypnie od cr, tak samo po demonach i slavach, więc myślę, że w sytuacji gdy ginie sztandar też.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

No raczej tak. Na koniec fazy CC oddziału nie ma? Nie ma - warunek do overrun'a spełniony.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Geralt
Wałkarz
Posty: 69

Post autor: Geralt »

Witam,
ja zadam takie noobowskie pytanko a mianowicie jak rzuca się modlitwy z kapłana.
dzikki' pisze:Miękkie siusiaki padają pod krytyką a srogie penisy prą do przodu ;]
mistrz :D

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Wybierasz modlitwę i rzucasz boud spell level 3 ,to znaczy ,że rzucasz w fazie magii tak jak czar ,tylko tyle ,ze wychodzi na 3+ i jeśli wypadną dwie szóstki to czar wchodzi automatycznie ,ale nic się nie dzieje z kapłanem poza tym ,ze nie może rzucać w tej turze modlitwy.Modlitwy działaja do twojej kolejnej fazy magii (przeciwnik w swojej nie mozę rozproszyć) :wink:
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
Lethorin
Wałkarz
Posty: 88
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Lethorin »

Kordelas pisze:Modlitwy działają do twojej kolejnej fazy magii (przeciwnik w swojej nie mozę rozproszyć) :wink:
Z czego wynika to, że nie można rozproszyć?





I moje właściwe pytanko.
Jeżeli kładziemy Kapłana na koniu do oddziału demigryfów to ze względu na inną podstawkę musi stać na peryferiach oddziału. A co jeżeli chcę ustawić kapłana na przodzie, a trójkę demigryfów za nim w rządku?
Czy są jakieś formalne zasady zabraniające tego?

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Przeciwnik nie może tego rozpraszać w swojej turze bo nie jest to czar RiP.

Odnośnie kapłana w demigryfach to ustawiasz demigryfy tak jak chcesz, a następnie stawiasz kapłana z boku oddziału
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Ale pytanie chyba dotyczy linii stworzonej z kapłana i demisiów stojących za nim tak że żaden demiś nie bije tylko rycerz wypłaca supporting.

Nie spotkałem się jeszcze z takim ustawieniem bo jest według mnie bez sensu i nie widzę zastosowania ale chyba można coś takiego zrobić.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

przeca Macias dobrze napisał. Ustawiasz Demisie jak chcesz (w kresce) z później kapłana z boku co tu jest niejasnego?

z przodu kapłan na kawaleryjskiej a z tyłu Demigryf? toż to nielegalne ustawienie. Bohater nie pasujący do oddziału musi stać z boku, zapisane w RB
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

No dobra a to nie powoduje wystąpienia takiej sytuacji że demiś i ksiądz stoja w jednej linii a kolejne szeregi musza się składać z 2 demisiów?
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Nie, bez względu na to jak demigryfy są ustawione kapłan zawsze stoi obok skrajnego modelu w pierwszym szeregu. Nic nie może stać bezpośrednio za nim lub po jego drugiej stronie (względem oddziału).
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

A jak to wygląda w przypadku dołączenia konnego herosa do piechoty?

Jeśli piechota ma podstawki 20mm to też nie można zrobić linii? A co jak ma 25mm?
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Jak ma 25 to konny zastępuje 2 modele piechoty, jeśli ma 20 to stoi obok całej formacji. Wszystko jest na str. 98 w RB.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Nie wiem, czy już tutaj udzielono takiej odpowiedzi.

Czołg - Mischart - wynik 7:
Czy czołg ma Armour save na D3 woundów jakie obrywa?

Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4776
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Post autor: Sevi »

Wg polskich uściśleń:
Wynik ten nie pozwala na wykonanie rzutu ochronnego Armour Save.
Wisła Kraków.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Hej,

Może źle szukam, ale nie znalazłem tego w uściśleniach. Jakiś namiar? :)

Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4776
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Post autor: Sevi »

Strona 16, u samej góry
Wisła Kraków.

Kamyk
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 128

Post autor: Kamyk »

Witam,
imperialne działo ma jakąś konkretną podstawkę? A jeśli nie to na jaką można je wsadzić?

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

ma podstawkę 48'x72' :mrgreen:



ps. przeczytaj rulebook. w 8 edycji maszyny nie mają podstawek... liczy się "body"
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

rob pisze: ps. przeczytaj rulebook. w 8 edycji maszyny nie mają podstawek... liczy się "body"
Tylko potem są duże problemy z wyznaczaniem stref takiej maszyny, więc podstawka jest zalecana. Uściślenia mówią, że musi być nie mniejsza niż koło o średnicy 40mm i żadna część maszyny nie powinna wystawać. Moje cannony będą na podstawkach 40x80mm, bo akurat takie idealnie pasują pod cannona.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

ODPOWIEDZ