Zapytania o zielone zasady
Moderator: Kołata
Re: Zapytania o zielone zasady
zdanie obu stron nie ma nic do rzeczy jak jest to opisane w zasadach
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=958723#p958723 i kilka postów wcześniej.
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=958723#p958723 i kilka postów wcześniej.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Witajcie. To żadna odpowiedź tak naprawdę i nie poparta żadną zasadą z Rulebooka. mam 3 pytania
Pytanie 1.
Całą sytuacja jest na tyle istotna, że ja jako gracz O&G - wystawiam oddział Gobbosów, wypełniam ich Skulkersami, wstawiam czampiona i bosska i mam w przednim rzędzie SAMYCH CHAMPIONÓW. Wg tego co pamiętam - nalezy zadeklarować ilość ataków w czampionów, reszta (pod warunkiem jednej inicjatywy i nie zabicia nikogo w przednim rzędzie) przepada. Ja interpretuję to zasadą walki z championami w zwarciu plus zasadą supporting attacks (bo albo laca leje na tej zasadzie - w modele przed, albo jest traktowana jak z pierwszego rzędu i nie styka się z żadną jednostką R&F).
Pytanie 2.
Doom Diver - strzela jak katapulta. Czy w momencie braku LOS dokonuje podwójnej korekty? Ze względu na BS a potem z zasady dla DD o rzut koscią?
Pytanie 3
Z serii ogólnych - czy oddział 3 - 5 skirmisherów ustawionych w odległości 0,5 cala od siebie zasłania oddziałom LOS?
Dziękuję z góry za odpowiedź
Pytanie 1.
Całą sytuacja jest na tyle istotna, że ja jako gracz O&G - wystawiam oddział Gobbosów, wypełniam ich Skulkersami, wstawiam czampiona i bosska i mam w przednim rzędzie SAMYCH CHAMPIONÓW. Wg tego co pamiętam - nalezy zadeklarować ilość ataków w czampionów, reszta (pod warunkiem jednej inicjatywy i nie zabicia nikogo w przednim rzędzie) przepada. Ja interpretuję to zasadą walki z championami w zwarciu plus zasadą supporting attacks (bo albo laca leje na tej zasadzie - w modele przed, albo jest traktowana jak z pierwszego rzędu i nie styka się z żadną jednostką R&F).
Pytanie 2.
Doom Diver - strzela jak katapulta. Czy w momencie braku LOS dokonuje podwójnej korekty? Ze względu na BS a potem z zasady dla DD o rzut koscią?
Pytanie 3
Z serii ogólnych - czy oddział 3 - 5 skirmisherów ustawionych w odległości 0,5 cala od siebie zasłania oddziałom LOS?
Dziękuję z góry za odpowiedź
1. bretońska formacja lancy ma swoją osobną zasadę. Wszystkie modele, które nie są w pierwszym ranku, ale mogą bić (oprócz kolesia w środku drugiego ranku) muszą bić po zwyklakach
3. nie
3. nie
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Tak, bo najpierw korygujesz jak zwykła katapa, a potem k6 z zasadycinne pisze: Pytanie 2.
Doom Diver - strzela jak katapulta. Czy w momencie braku LOS dokonuje podwójnej korekty? Ze względu na BS a potem z zasady dla DD o rzut koscią?
odział nocników z fanolem dostaje KB od czaru TK (podobno może). wróg wyciąga fanola i co? fanatyk też ma kb?
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293
Nie ma, fanatyk pomimo iż jest "wyposażeniem" oddziału po uwolnieniu, funkcjonuje jak niezależna jednostka i żeby miał KB musiałbyś na niego rzucić czar. Poprzez analogię czy po wypuszczeniu fanatyka oddział NG który go krył zyskuje odporność na psychologię od fanatyka albo czy czar rzucony na niego działą też na oddział? Nie. Z fanatykami jak z bohaterami jak opuści jednostkę to już nie ma na na sobie czaru.loko pisze:odział nocników z fanolem dostaje KB od czaru TK (podobno może). wróg wyciąga fanola i co? fanatyk też ma kb?
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Witam w ten piekny dzionek.
Gralem ostatnio przeciwko VC kumpla i odnioslem dosc sporą porazke, nie dosc ze magia mi wogole nie szla to totalnie zniszczyl mnie terrorgeist dlatego mam pytane.
Czy naprawde moze on uzywac tego specjalnego ataku w kazdej turze? Wlecial mi na plecy i pierw dmuchnol mi tym w czarnuchy spadlo 10, potem dmuchnol w aroka ktory poskladal sie od razu. Po prostu masakra. Jak juz doszlo do spotkania z resztka czarnuchow to pierw w fazie strzelania dmuchnol potem w walce atakowal i tratowal normalnie rzez.
Druga sprawa co sie obrucilem w jego strone klockiem to przelatywal mi znow na flanke albo tyly i dnuchal i chuchal dalej. Jakies rady poza pelnym parkiem maszyn ktore beda siac tylko w niego?
Gralem ostatnio przeciwko VC kumpla i odnioslem dosc sporą porazke, nie dosc ze magia mi wogole nie szla to totalnie zniszczyl mnie terrorgeist dlatego mam pytane.
Czy naprawde moze on uzywac tego specjalnego ataku w kazdej turze? Wlecial mi na plecy i pierw dmuchnol mi tym w czarnuchy spadlo 10, potem dmuchnol w aroka ktory poskladal sie od razu. Po prostu masakra. Jak juz doszlo do spotkania z resztka czarnuchow to pierw w fazie strzelania dmuchnol potem w walce atakowal i tratowal normalnie rzez.
Druga sprawa co sie obrucilem w jego strone klockiem to przelatywal mi znow na flanke albo tyly i dnuchal i chuchal dalej. Jakies rady poza pelnym parkiem maszyn ktore beda siac tylko w niego?
..."W świątyni dumania wolę jednak ambitniejsze dzieła. Właściwości żelu do golenia, skład proszku do prania, zalety odplamiacza. Słowem, a w zasadzie trzema: klasyka toaletowego gatunku"
jak pytasz o zasady VC to chyba w dziale VC lepiej, ale mogę się nie znać
kolega chyba ci pokazał opis zasad jak graliście?
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=39&t=33498
w dziale VC są spisane zasady jednostek, Terrogeist też tam jest, możesz poczytać
tak, krzyczeć może zawsze w swojej fazie shooting.
albo do niego magią lub strzelasz, albo ładujesz mu szarżę. w walce wręcz jest słaby możesz go posypać z CR'a (szarża sztandar +3 szeregi, może jakaś rana) i powinieneś dać radę
też zależy ile wyrzuci na D6 Thunderstompa
poza tym źle zrobiłeś, że zakrzyczał Arachnaroka, może pająk nie był w zasięgu generała. Na generalskim Ld większe szanse na przeżycie ma pająk.
Ma tylko 3 inicjatywy orkowi war bossowie mają chyba 4, tak samo jak gobliny, fanatycy albo mangler squig mogą mu zrobić krzywdę.
generalnie to nie powinieneś tak się ustawiać by ci wleciał za plecy i nie miał obawy o szarżę, ustawiaj jednostki tak by siebie nawzajem kryły i robić kontrę, to on do ciebie idzie, ty możesz się bronić i masz 1-2 tury na strzelanie.
on ma podstawkę tak dużą, że go łatwo zablokować przed wlotem na plecy, a żeby krzyczeć musi widzieć cel, więc to nie jest trudne, tylko musisz o tym pamiętać
mając wiedzę z bitwy nie popełnisz tych samych błędów drugi raz
PS. Black Orks są drodzy i słabi taki oddział wywołuje uśmiech na twarzy wampira
kolega chyba ci pokazał opis zasad jak graliście?
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=39&t=33498
w dziale VC są spisane zasady jednostek, Terrogeist też tam jest, możesz poczytać
tak, krzyczeć może zawsze w swojej fazie shooting.
albo do niego magią lub strzelasz, albo ładujesz mu szarżę. w walce wręcz jest słaby możesz go posypać z CR'a (szarża sztandar +3 szeregi, może jakaś rana) i powinieneś dać radę
też zależy ile wyrzuci na D6 Thunderstompa
poza tym źle zrobiłeś, że zakrzyczał Arachnaroka, może pająk nie był w zasięgu generała. Na generalskim Ld większe szanse na przeżycie ma pająk.
Ma tylko 3 inicjatywy orkowi war bossowie mają chyba 4, tak samo jak gobliny, fanatycy albo mangler squig mogą mu zrobić krzywdę.
generalnie to nie powinieneś tak się ustawiać by ci wleciał za plecy i nie miał obawy o szarżę, ustawiaj jednostki tak by siebie nawzajem kryły i robić kontrę, to on do ciebie idzie, ty możesz się bronić i masz 1-2 tury na strzelanie.
on ma podstawkę tak dużą, że go łatwo zablokować przed wlotem na plecy, a żeby krzyczeć musi widzieć cel, więc to nie jest trudne, tylko musisz o tym pamiętać
mając wiedzę z bitwy nie popełnisz tych samych błędów drugi raz
PS. Black Orks są drodzy i słabi taki oddział wywołuje uśmiech na twarzy wampira
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
-
- Kretozord
- Posty: 1758
Pamiętaj, że on może maszerować tylko w zasięgu generała (nie ma z tego co wiem zasady "wampiryczny" czy jakoś tak). Jak odleci od generała to ma tylko 10 cali lotu. Nie kręć się jak g.. w przeręblu tylko przygotuj kontrę.
Wbrew pozorom to dość łatwe punkty do zdobycia - zdejmuje go:
- szarża dwóch dobrze ustawionych rydwanów: szarża, bok/tył, 2k6+2 impakty raniące na 5+ powinny go zabić/posypać
- mangler na lekkim farcie: 2k6 raniące na 4+
- 3-4 fanole: 4k6 raniące na 5+
- oddział łuczników z poisonami (z czaru lub baneru)
- maszynki (na dwa razy),
- magia (na 3 razy).
- gigant
Wbrew pozorom to dość łatwe punkty do zdobycia - zdejmuje go:
- szarża dwóch dobrze ustawionych rydwanów: szarża, bok/tył, 2k6+2 impakty raniące na 5+ powinny go zabić/posypać
- mangler na lekkim farcie: 2k6 raniące na 4+
- 3-4 fanole: 4k6 raniące na 5+
- oddział łuczników z poisonami (z czaru lub baneru)
- maszynki (na dwa razy),
- magia (na 3 razy).
- gigant
Czarnuchow wystawilem z Grimgorem wiec wtedy moga dosc fajnie nawalac, no ale przyznam pierwszy raz spotkalem sie z tym dziadem i nie bylem na niego przygotowany na rewanz juz bede bardziej ustawiony na niego no i testowalem 2x6 trolli oddzialy (slabo sie spisaly)
..."W świątyni dumania wolę jednak ambitniejsze dzieła. Właściwości żelu do golenia, skład proszku do prania, zalety odplamiacza. Słowem, a w zasadzie trzema: klasyka toaletowego gatunku"
@Khay
przed grą proś o wyjaśnienie zasad których nie znasz, będzie mniej rozczarowania
Trole są fajne, ale muszą być w zasięgu generała bo inaczej głupota im uderza do bani.
@Paulinka
wiesz, generał VC może chodzić i przesuwać ten zasięg, zasady się zmieniły od 7ed Army Booka, więc to nie zawsze jest skuteczne
Niemniej warto mieć to na uwadze, że z dala od generała lata się 10"
przed grą proś o wyjaśnienie zasad których nie znasz, będzie mniej rozczarowania
Trole są fajne, ale muszą być w zasięgu generała bo inaczej głupota im uderza do bani.
@Paulinka
wiesz, generał VC może chodzić i przesuwać ten zasięg, zasady się zmieniły od 7ed Army Booka, więc to nie zawsze jest skuteczne
Niemniej warto mieć to na uwadze, że z dala od generała lata się 10"
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Tak trolle byly w zasiegu gienia ale grimgor dostal klatwe zmniejszajaca LD wiec z 6 ciezko cokolwiek zrobic, jak pisalem rzuty na magie mialem w systemie jedynkowym.... Nawet we wlasnej turze rozpraszalem klatwy z moca 12, 4 koscmi +4 od wielkiego shamana dla pewnosci...
Kolejne pytanie: klocek goblinow ucieka, za soba ma klocek dzikusow za dzikusami inny kloc i ogolnie wychodzi ze dopiero jakies 20cali dalej jest wolne miejsce zeby ich ustawic laduja za tymi wszystkimi jednostkami czy zmienia sie kierunek ucieczki?
Kolejne pytanie: klocek goblinow ucieka, za soba ma klocek dzikusow za dzikusami inny kloc i ogolnie wychodzi ze dopiero jakies 20cali dalej jest wolne miejsce zeby ich ustawic laduja za tymi wszystkimi jednostkami czy zmienia sie kierunek ucieczki?
..."W świątyni dumania wolę jednak ambitniejsze dzieła. Właściwości żelu do golenia, skład proszku do prania, zalety odplamiacza. Słowem, a w zasadzie trzema: klasyka toaletowego gatunku"
Lądują za tymi wszystkimi oddziałami.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Czy regeneracja Trolli dziala na czary typu Pijawka Dusz?
Dodatkowe pytanie czy ward save od ognia z Dragonhelm dziala na jednostke do ktorej przylaczyl sie hero z nim?
Dodatkowe pytanie czy ward save od ognia z Dragonhelm dziala na jednostke do ktorej przylaczyl sie hero z nim?
Ostatnio zmieniony 22 sie 2012, o 10:27 przez Khay, łącznie zmieniany 1 raz.
..."W świątyni dumania wolę jednak ambitniejsze dzieła. Właściwości żelu do golenia, skład proszku do prania, zalety odplamiacza. Słowem, a w zasadzie trzema: klasyka toaletowego gatunku"
Chodzi o czar "0" z deatha? To tak regenka działa. To nie jest kwestia typu czaru a jego efektu. Jeśli czar zadaje rany i nie są one od ognia to regenka zawsze działa.Khay pisze:Czy regeneracja Trolli dziala na czary typu Pijawka Dusz?
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
ws dotyczy tylko bohatera.Khay pisze:
Dodatkowe pytanie czy ward save od ognia z Dragonhelm dziala na jednostke do ktorej przylaczyl sie hero z nim?
Tutaj mam bardzo podobne pytanie.
Trole z bohaterem walczą z klockiem gdzie heros ma broń z płonącymi atakami. Rzucam wyzwanie i bohaterowie walczą między sobą, czy jeżeli mój bohater zostanie ranny to klocek traci regenkę?
"When you're a goblin, you don't have to step forward to be a hero-everyone else just has to step back!" - Biggum Flodrot, goblin veteran
- GrimgorIronhide
- Masakrator
- Posty: 2723
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
Nie. Z jakiej paki niby ? Czelendż jest traktowany jako osobny combat między dwoma bohami.Słowian pisze:Tutaj mam bardzo podobne pytanie.
Trole z bohaterem walczą z klockiem gdzie heros ma broń z płonącymi atakami. Rzucam wyzwanie i bohaterowie walczą między sobą, czy jeżeli mój bohater zostanie ranny to klocek traci regenkę?