Zapytania o zielone zasady

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zapytania o zielone zasady

Post autor: misha »

zdanie obu stron nie ma nic do rzeczy jak jest to opisane w zasadach :)

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=958723#p958723 i kilka postów wcześniej.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

cinne
Pseudoklimaciarz
Posty: 32

Post autor: cinne »

Witajcie. To żadna odpowiedź tak naprawdę i nie poparta żadną zasadą z Rulebooka. mam 3 pytania

Pytanie 1.
Całą sytuacja jest na tyle istotna, że ja jako gracz O&G - wystawiam oddział Gobbosów, wypełniam ich Skulkersami, wstawiam czampiona i bosska i mam w przednim rzędzie SAMYCH CHAMPIONÓW. Wg tego co pamiętam - nalezy zadeklarować ilość ataków w czampionów, reszta (pod warunkiem jednej inicjatywy i nie zabicia nikogo w przednim rzędzie) przepada. Ja interpretuję to zasadą walki z championami w zwarciu plus zasadą supporting attacks (bo albo laca leje na tej zasadzie - w modele przed, albo jest traktowana jak z pierwszego rzędu i nie styka się z żadną jednostką R&F).

Pytanie 2.
Doom Diver - strzela jak katapulta. Czy w momencie braku LOS dokonuje podwójnej korekty? Ze względu na BS a potem z zasady dla DD o rzut koscią?

Pytanie 3
Z serii ogólnych - czy oddział 3 - 5 skirmisherów ustawionych w odległości 0,5 cala od siebie zasłania oddziałom LOS?

Dziękuję z góry za odpowiedź

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

1. bretońska formacja lancy ma swoją osobną zasadę. Wszystkie modele, które nie są w pierwszym ranku, ale mogą bić (oprócz kolesia w środku drugiego ranku) muszą bić po zwyklakach
3. nie
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Chester22
Chuck Norris
Posty: 476
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Chester22 »

cinne pisze: Pytanie 2.
Doom Diver - strzela jak katapulta. Czy w momencie braku LOS dokonuje podwójnej korekty? Ze względu na BS a potem z zasady dla DD o rzut koscią?
Tak, bo najpierw korygujesz jak zwykła katapa, a potem k6 z zasady :mrgreen:

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

odział nocników z fanolem dostaje KB od czaru TK (podobno może). wróg wyciąga fanola i co? fanatyk też ma kb?
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

loko pisze:odział nocników z fanolem dostaje KB od czaru TK (podobno może). wróg wyciąga fanola i co? fanatyk też ma kb?
Nie ma, fanatyk pomimo iż jest "wyposażeniem" oddziału po uwolnieniu, funkcjonuje jak niezależna jednostka i żeby miał KB musiałbyś na niego rzucić czar. Poprzez analogię czy po wypuszczeniu fanatyka oddział NG który go krył zyskuje odporność na psychologię od fanatyka albo czy czar rzucony na niego działą też na oddział? Nie. Z fanatykami jak z bohaterami jak opuści jednostkę to już nie ma na na sobie czaru.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Khay
Wałkarz
Posty: 51

Post autor: Khay »

Witam w ten piekny dzionek.
Gralem ostatnio przeciwko VC kumpla i odnioslem dosc sporą porazke, nie dosc ze magia mi wogole nie szla to totalnie zniszczyl mnie terrorgeist dlatego mam pytane.

Czy naprawde moze on uzywac tego specjalnego ataku w kazdej turze? Wlecial mi na plecy i pierw dmuchnol mi tym w czarnuchy spadlo 10, potem dmuchnol w aroka ktory poskladal sie od razu. Po prostu masakra. Jak juz doszlo do spotkania z resztka czarnuchow to pierw w fazie strzelania dmuchnol potem w walce atakowal i tratowal normalnie rzez.
Druga sprawa co sie obrucilem w jego strone klockiem to przelatywal mi znow na flanke albo tyly i dnuchal i chuchal dalej. Jakies rady poza pelnym parkiem maszyn ktore beda siac tylko w niego?
..."W świątyni dumania wolę jednak ambitniejsze dzieła. Właściwości żelu do golenia, skład proszku do prania, zalety odplamiacza. Słowem, a w zasadzie trzema: klasyka toaletowego gatunku"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

jak pytasz o zasady VC to chyba w dziale VC lepiej, ale mogę się nie znać
kolega chyba ci pokazał opis zasad jak graliście? :)

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=39&t=33498
w dziale VC są spisane zasady jednostek, Terrogeist też tam jest, możesz poczytać

tak, krzyczeć może zawsze w swojej fazie shooting.
albo do niego magią lub strzelasz, albo ładujesz mu szarżę. w walce wręcz jest słaby możesz go posypać z CR'a (szarża sztandar +3 szeregi, może jakaś rana) i powinieneś dać radę
też zależy ile wyrzuci na D6 Thunderstompa

poza tym źle zrobiłeś, że zakrzyczał Arachnaroka, może pająk nie był w zasięgu generała. Na generalskim Ld większe szanse na przeżycie ma pająk.
Ma tylko 3 inicjatywy orkowi war bossowie mają chyba 4, tak samo jak gobliny, fanatycy albo mangler squig mogą mu zrobić krzywdę.

generalnie to nie powinieneś tak się ustawiać by ci wleciał za plecy i nie miał obawy o szarżę, ustawiaj jednostki tak by siebie nawzajem kryły i robić kontrę, to on do ciebie idzie, ty możesz się bronić i masz 1-2 tury na strzelanie.
on ma podstawkę tak dużą, że go łatwo zablokować przed wlotem na plecy, a żeby krzyczeć musi widzieć cel, więc to nie jest trudne, tylko musisz o tym pamiętać

mając wiedzę z bitwy nie popełnisz tych samych błędów drugi raz :)
PS. Black Orks są drodzy i słabi taki oddział wywołuje uśmiech na twarzy wampira
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

Pamiętaj, że on może maszerować tylko w zasięgu generała (nie ma z tego co wiem zasady "wampiryczny" czy jakoś tak). Jak odleci od generała to ma tylko 10 cali lotu. Nie kręć się jak g.. w przeręblu tylko przygotuj kontrę.

Wbrew pozorom to dość łatwe punkty do zdobycia - zdejmuje go:
- szarża dwóch dobrze ustawionych rydwanów: szarża, bok/tył, 2k6+2 impakty raniące na 5+ powinny go zabić/posypać
- mangler na lekkim farcie: 2k6 raniące na 4+
- 3-4 fanole: 4k6 raniące na 5+
- oddział łuczników z poisonami (z czaru lub baneru)
- maszynki (na dwa razy),
- magia (na 3 razy).
- gigant :D

Awatar użytkownika
Khay
Wałkarz
Posty: 51

Post autor: Khay »

Czarnuchow wystawilem z Grimgorem wiec wtedy moga dosc fajnie nawalac, no ale przyznam pierwszy raz spotkalem sie z tym dziadem i nie bylem na niego przygotowany na rewanz juz bede bardziej ustawiony na niego no i testowalem 2x6 trolli oddzialy (slabo sie spisaly)
..."W świątyni dumania wolę jednak ambitniejsze dzieła. Właściwości żelu do golenia, skład proszku do prania, zalety odplamiacza. Słowem, a w zasadzie trzema: klasyka toaletowego gatunku"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Khay
przed grą proś o wyjaśnienie zasad których nie znasz, będzie mniej rozczarowania :)
Trole są fajne, ale muszą być w zasięgu generała bo inaczej głupota im uderza do bani.

@Paulinka
wiesz, generał VC może chodzić i przesuwać ten zasięg, zasady się zmieniły od 7ed Army Booka, więc to nie zawsze jest skuteczne
Niemniej warto mieć to na uwadze, że z dala od generała lata się 10"
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Khay
Wałkarz
Posty: 51

Post autor: Khay »

Tak trolle byly w zasiegu gienia ale grimgor dostal klatwe zmniejszajaca LD wiec z 6 ciezko cokolwiek zrobic, jak pisalem rzuty na magie mialem w systemie jedynkowym.... Nawet we wlasnej turze rozpraszalem klatwy z moca 12, 4 koscmi +4 od wielkiego shamana dla pewnosci...

Kolejne pytanie: klocek goblinow ucieka, za soba ma klocek dzikusow za dzikusami inny kloc i ogolnie wychodzi ze dopiero jakies 20cali dalej jest wolne miejsce zeby ich ustawic laduja za tymi wszystkimi jednostkami czy zmienia sie kierunek ucieczki?
..."W świątyni dumania wolę jednak ambitniejsze dzieła. Właściwości żelu do golenia, skład proszku do prania, zalety odplamiacza. Słowem, a w zasadzie trzema: klasyka toaletowego gatunku"

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Lądują za tymi wszystkimi oddziałami.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Erol
Mudżahedin
Posty: 240

Post autor: Erol »

Mogę dać BO Warbossa na dziku do oddziału SO, nie?
Solo pisze: Wjeba***** taką maskę że stoły powinny się załamać pod jej ciężarem.

Awatar użytkownika
Fanatic
Chuck Norris
Posty: 468

Post autor: Fanatic »

Możesz ale nie ma LoS.Zajmuje dwa miejsca i chyba nawet nie musi stać zboku oddziału.
Obrazek

Awatar użytkownika
Erol
Mudżahedin
Posty: 240

Post autor: Erol »

Ok. Dzięki.
Solo pisze: Wjeba***** taką maskę że stoły powinny się załamać pod jej ciężarem.

Awatar użytkownika
Khay
Wałkarz
Posty: 51

Post autor: Khay »

Czy regeneracja Trolli dziala na czary typu Pijawka Dusz?

Dodatkowe pytanie czy ward save od ognia z Dragonhelm dziala na jednostke do ktorej przylaczyl sie hero z nim?
Ostatnio zmieniony 22 sie 2012, o 10:27 przez Khay, łącznie zmieniany 1 raz.
..."W świątyni dumania wolę jednak ambitniejsze dzieła. Właściwości żelu do golenia, skład proszku do prania, zalety odplamiacza. Słowem, a w zasadzie trzema: klasyka toaletowego gatunku"

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Khay pisze:Czy regeneracja Trolli dziala na czary typu Pijawka Dusz?
Chodzi o czar "0" z deatha? To tak regenka działa. To nie jest kwestia typu czaru a jego efektu. Jeśli czar zadaje rany i nie są one od ognia to regenka zawsze działa.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Słowian
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186

Post autor: Słowian »

Khay pisze:
Dodatkowe pytanie czy ward save od ognia z Dragonhelm dziala na jednostke do ktorej przylaczyl sie hero z nim?
ws dotyczy tylko bohatera.

Tutaj mam bardzo podobne pytanie.

Trole z bohaterem walczą z klockiem gdzie heros ma broń z płonącymi atakami. Rzucam wyzwanie i bohaterowie walczą między sobą, czy jeżeli mój bohater zostanie ranny to klocek traci regenkę?
"When you're a goblin, you don't have to step forward to be a hero-everyone else just has to step back!" - Biggum Flodrot, goblin veteran

Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2723
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: GrimgorIronhide »

Słowian pisze:Tutaj mam bardzo podobne pytanie.

Trole z bohaterem walczą z klockiem gdzie heros ma broń z płonącymi atakami. Rzucam wyzwanie i bohaterowie walczą między sobą, czy jeżeli mój bohater zostanie ranny to klocek traci regenkę?
Nie. Z jakiej paki niby ? Czelendż jest traktowany jako osobny combat między dwoma bohami.

ODPOWIEDZ