8 edycja - Pytania 3
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja - Pytania 3
Czy rydwan, jako pojedynczy model, może zawrócić w miejscu wokół swojego środka, czy musi wheelować, tak jak oddziały?
Może pivotować, ale wheela też może zrobić jak chcesz.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Macias pisze:Może pivotować, ale wheela też może zrobić jak chcesz.
Pivotujesz w ruchu, wheelujesz w szarży... Chyba, że to unit rydwanów to zawsze wheelujesz....
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
str 27 w RB lone models and movement 2 akapit "They move, wheel and march just like a larger unit. The one exception is that a single model can pivot on the spot as many times as it wishes overthe course of its move. It can do so without penalty"bigpasiak pisze:Macias pisze:Może pivotować, ale wheela też może zrobić jak chcesz.
Pivotujesz w ruchu, wheelujesz w szarży... Chyba, że to unit rydwanów to zawsze wheelujesz....
Nie jest napisane, że nie mogą robić wheela podczas zwykłego ruchu. Inna sprawa, że bardzo ciężko o sytuację, w której wheel byłby bardziej opłacalny niż pivot.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Sprawa wyjasniona na ESC:misha pisze:rotfl hahaha sorki padaka
Opis Swarm mówi o zasadzie Squish -> Swarm have the Unstable special rule.
Poniżej kursywą pod tą zasadą, że Undead i Daemon swarms dot have the unbreakable or Squish i korzystają z zasad liczenia wyniku walki zawartych w AB.
A w AB jestTu nie ma żadnego kumulowania się zasad specjalnych. Sypiesz się o tyle o ile przegrałeś combat wg zasady wskazanej w AB samaAll units with Undead special rule are Unbreakable, Unstable and cause Fear
zasada Unstable jest opisana w RB
dostałeś analnego intrudera (cytat) i cię wydymali. z całym szacunkiem dla tego kto tak orzekł, ale tu dał dupy
chodzilo o zdanie z FAQa 1.5
zostało to na czas DMP interpretowane jakoby rany miałybyc zadawane podwojnie, ale juz na ESC sędziowie doszli do wniosku ze pytanie to dotyczy tego czy model z zasada Ethereal w ogóle dostaje dodatkowe rany z CR. Wiec teraz jest juz tak jak bylo wczesniej i tak jak pisałeśQ: If a model with the Ethereal and Unstable special rules loses
combat, does it suffer an extra Wound for every point it lost combat
by? (p68)
A: Yes.
Dowiedziałem się skąd był ten pomysł i na ESC sędziowałem jak powinno być. FAQ w istocie dotyczy ran z sypania się jednostek unstable, a zasady eteryków. Według RAW jednostki z zasadą etheral i unstable nie dostają ran po walce, ponieważ te rany są niemagiczne. FAQ prostuje tę sytuację.
Mają 2+, wynika to z ich zasady. Zapis przy imperialnym inżynierze jest odrobinę inny.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
czy można mieć save 0+ ??
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33
posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
-
- Wałkarz
- Posty: 53
nie, maks sv to 1+ w 8ed
1.
.....
.....
.....
.....
.....
i złapały w kanapke
po breaku ucieka od
pierwszy goni , potem
Czy z automatu zatrzymuje się na bo ten unit blokuje mu drogę?
2.
Co jest pierwsze, zbieranie jednostek uciekających i jeśli się nie zebrały, to ruch dalej czy compulsory movement (np. ruch manglera)?
3.
To czy oddział dający flee na reakcje szarży zostaje zjedzony czy nie ustalamy po przesunięciu modeli i ewentualnym teleportowaniu uciekających za swoje jednostki z powodu braku miejsca na dostawienie, si?
w ten sposób oddział który rzucił mało na ucieczkę, ale został przeteleportowany poza zasięg szarzującego może uniknąć zjedzenia?
1.
.....
.....
.....
.....
.....
i złapały w kanapke
po breaku ucieka od
pierwszy goni , potem
Czy z automatu zatrzymuje się na bo ten unit blokuje mu drogę?
2.
Co jest pierwsze, zbieranie jednostek uciekających i jeśli się nie zebrały, to ruch dalej czy compulsory movement (np. ruch manglera)?
3.
To czy oddział dający flee na reakcje szarży zostaje zjedzony czy nie ustalamy po przesunięciu modeli i ewentualnym teleportowaniu uciekających za swoje jednostki z powodu braku miejsca na dostawienie, si?
w ten sposób oddział który rzucił mało na ucieczkę, ale został przeteleportowany poza zasięg szarzującego może uniknąć zjedzenia?
Można mieć save 0+, ale jest on traktowany dokładnie tak samo jak 1+ (czyli np. przy hitach z s6 zostaje asv 4+). Jedyną różnicą jest sytuacja w której model z 0+ dostanie z klątwy z metala, która na stałe obniża asv, bo wtedy ciągle ma 1+.
2. oba działania są w tej samej podfazie. Ich kolejność wybiera gracz, który aktualnie ma turę (czyli w tym wypadku kontrolujący manglera)
3. tak, można uniknać w ten sposób zniszczenia
1. nie jestem całkowicie pewien, ale raczej się blokujeszskaventail pisze:...
2. oba działania są w tej samej podfazie. Ich kolejność wybiera gracz, który aktualnie ma turę (czyli w tym wypadku kontrolujący manglera)
3. tak, można uniknać w ten sposób zniszczenia
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Można, ale na pale (bez modyfikatorów z siły) oblewasz.Morog pisze:czy można mieć save 0+ ??
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."
skaventail pisze:nie, maks sv to 1+ w 8ed
cahir pisze:Można, ale na pale (bez modyfikatorów z siły) oblewasz.Morog pisze:czy można mieć save 0+ ??
zdecydujcie się.....
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33
posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
eee? cmon poczytać RB i FAQ polecamnie, maks sv to 1+ w 8ed
str 43 Armour save
modele mogą posiadać save lepszy niż 1+ ale nadal 1 to fail
EDIT: FAQ 1.5 pozwala miec ekwipunek na niższy save, ale nadal zostaje 1+ do modyfikacji
może zanim jakaś odpowiedź padnie to sprawdźcie w RB, a nie wprowadzacie innych czytających w błąd i zdumienie co za herezje są wypisywane
Ostatnio zmieniony 19 sie 2012, o 10:11 przez misha, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
mylisz się, str 43 w RB "Note that a model can never have a save (of any kind) better than 1+ for any reason"misha pisze:eee? cmon poczytać RB polecamnie, maks sv to 1+ w 8ed
str 43 Armour save
modele mogą posiadać save lepszy niż 1+ ale nadal 1 to fail
czyli np w WoCH można zapuszkować kolesia na -2 Armour Save ale nadal od siły 3 rzut 1 to fail
natomiast atak z S8 (-5 armour save) to jest 3+ kwestia od jakiej wartości modyfikujesz pancerz
ponownie się mylisz, opisana przez Ciebie sytuacja tak jak i cytat dotyczą gonienia po wygranym cc. W wypadku reakcji flee na szarżę najpierw przesuwasz uciekający oddział a dopiero potem sprawdzasz czy do niego dobiegłeś.misha pisze:znowu, rzucasz kostkami i sprawdzasz czy goniący ma więcej, jak tak to oddział jest zniszczony w miejscu, dopiero jeśli ucieczka się udała to przesuwasz modele, jest wpisane w RB str 56 Caught3. tak, można uniknać w ten sposób zniszczeniaTo czy oddział dający flee na reakcje szarży zostaje zjedzony czy nie ustalamy po przesunięciu modeli i ewentualnym teleportowaniu uciekających za swoje jednostki z powodu braku miejsca na dostawienie, si?
w ten sposób oddział który rzucił mało na ucieczkę, ale został przeteleportowany poza zasięg szarzującego może uniknąć zjedzenia?
Jeśli najpierw wybierze oddział z dołu to może się zablokować jak dla mnie.misha pisze: AD1 jak wyżej, jeśli którykolwiek goniący unit rzucił więcej niż ucieczka to uciekający jest zniszczony, dopiero jak ucieczka się uda to przesuwasz jednostki
Gracz kontrolujący wybiera kolejność ruchu, ważne czy unit goni czy zostaje w miejscu, jeśli oba unity gonią to gracz kontrolujący przesuwa je później wg własnej kolejności, czyli zblokować się można dopiero po przesunięciu a nie od razu
str 60 RB MultiCombats
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
FAQ 1.5Macias pisze:mylisz się, str 43 w RB "Note that a model can never have a save (of any kind) better than 1+ for any reason"misha pisze:eee? cmon poczytać RB polecamnie, maks sv to 1+ w 8ed
str 43 Armour save
modele mogą posiadać save lepszy niż 1+ ale nadal 1 to fail
czyli np w WoCH można zapuszkować kolesia na -2 Armour Save ale nadal od siły 3 rzut 1 to fail
natomiast atak z S8 (-5 armour save) to jest 3+ kwestia od jakiej wartości modyfikujesz pancerz
Page 43 – Saving Throws
Change the third paragraph to “Note that a save of any kind
can never be better than 1+. This does not prevent a model
having items or special rules that would take the save even
lower, it simply caps the saving throw at 1+. Also, remember
that a roll of 1 is always a failure.”
dzięki Leoh szybszy byłeś z tym wklejeniem FAQ, ale ok, czyli i tak zostaje 1+ do modyfikowania
co do reakcji na flee to zasugerowałem się podanym schematem, że dotyczy to takiej sytuacji z walki, ale true, reakcja na flee to trochę coś innego
poranna kawa się przyda
co do reakcji na flee to zasugerowałem się podanym schematem, że dotyczy to takiej sytuacji z walki, ale true, reakcja na flee to trochę coś innego
poranna kawa się przyda
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- RedScorpion
- Falubaz
- Posty: 1161
- Lokalizacja: Pszczyna
Jak ostatecznie jest z Kdaii'em i Chalice of Blood and Darkness u chadecji. Według najnowszego FAQ Kdaii powinien palić się tylko 4 razy (jest zapis after the second turn) a Chalice można używać między rzutem na cast i dispel (też według FAQ i odpowiedzi FW na pytania graczy).
Czy jest jakaś ostateczna interpretacja tych dwóch kwestii?
Czy jest jakaś ostateczna interpretacja tych dwóch kwestii?