8 edycja - Pytania 3

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
JRP
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 37

Re: 8 edycja - Pytania 3

Post autor: JRP »

Czy rydwan, jako pojedynczy model, może zawrócić w miejscu wokół swojego środka, czy musi wheelować, tak jak oddziały?

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Może pivotować, ale wheela też może zrobić jak chcesz.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

JRP
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 37

Post autor: JRP »

Też tak wnioskuję z zasad. Nigdzie nie jest napisane, że nie może. Ale śmiesznie to wygląda, jak konie idą w bok, a sam rydwan się cofa...

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Macias pisze:Może pivotować, ale wheela też może zrobić jak chcesz.
:shock:
Pivotujesz w ruchu, wheelujesz w szarży... Chyba, że to unit rydwanów to zawsze wheelujesz....
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

bigpasiak pisze:
Macias pisze:Może pivotować, ale wheela też może zrobić jak chcesz.
:shock:
Pivotujesz w ruchu, wheelujesz w szarży... Chyba, że to unit rydwanów to zawsze wheelujesz....
str 27 w RB lone models and movement 2 akapit "They move, wheel and march just like a larger unit. The one exception is that a single model can pivot on the spot as many times as it wishes overthe course of its move. It can do so without penalty"
Nie jest napisane, że nie mogą robić wheela podczas zwykłego ruchu. Inna sprawa, że bardzo ciężko o sytuację, w której wheel byłby bardziej opłacalny niż pivot.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

misha pisze:rotfl :D hahaha sorki padaka

Opis Swarm mówi o zasadzie Squish -> Swarm have the Unstable special rule.

Poniżej kursywą pod tą zasadą, że Undead i Daemon swarms dot have the unbreakable or Squish i korzystają z zasad liczenia wyniku walki zawartych w AB.
A w AB jest
All units with Undead special rule are Unbreakable, Unstable and cause Fear
Tu nie ma żadnego kumulowania się zasad specjalnych. Sypiesz się o tyle o ile przegrałeś combat wg zasady wskazanej w AB sama
zasada Unstable jest opisana w RB

dostałeś analnego intrudera (cytat) i cię wydymali. z całym szacunkiem dla tego kto tak orzekł, ale tu dał dupy
Sprawa wyjasniona na ESC:
chodzilo o zdanie z FAQa 1.5
Q: If a model with the Ethereal and Unstable special rules loses
combat, does it suffer an extra Wound for every point it lost combat
by? (p68)
A: Yes.
zostało to na czas DMP interpretowane jakoby rany miałybyc zadawane podwojnie, ale juz na ESC sędziowie doszli do wniosku ze pytanie to dotyczy tego czy model z zasada Ethereal w ogóle dostaje dodatkowe rany z CR. Wiec teraz jest juz tak jak bylo wczesniej i tak jak pisałeś :)

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Dowiedziałem się skąd był ten pomysł i na ESC sędziowałem jak powinno być. FAQ w istocie dotyczy ran z sypania się jednostek unstable, a zasady eteryków. Według RAW jednostki z zasadą etheral i unstable nie dostają ran po walce, ponieważ te rany są niemagiczne. FAQ prostuje tę sytuację.

Awatar użytkownika
Xier
Falubaz
Posty: 1058
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Xier »

Daemonsmithowie mają od maszyn LoSa na 2+ czy 4+ i z czego to wynika ?
nieregulaminowy podpis usunięty - administracja

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Mają 2+, wynika to z ich zasady. Zapis przy imperialnym inżynierze jest odrobinę inny.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

czy można mieć save 0+ ??
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

skaventail
Wałkarz
Posty: 53

Post autor: skaventail »

nie, maks sv to 1+ w 8ed






1.
:lol2: :lol2: :lol2: :arrow: :arrow:
:lol2: :lol2: :lol2: :arrow: :arrow:
:lol2: :lol2: :lol2: :arrow: :arrow:
:lol2: :lol2: :lol2: :arrow: :arrow:
..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


:lol2: i :mrgreen: złapały w kanapke :arrow:
po breaku :arrow: ucieka od :mrgreen:
pierwszy goni :mrgreen: , potem :lol2:

Czy :mrgreen: z automatu zatrzymuje się na :lol2: bo ten unit blokuje mu drogę?


2.
Co jest pierwsze, zbieranie jednostek uciekających i jeśli się nie zebrały, to ruch dalej czy compulsory movement (np. ruch manglera)?


3.
To czy oddział dający flee na reakcje szarży zostaje zjedzony czy nie ustalamy po przesunięciu modeli i ewentualnym teleportowaniu uciekających za swoje jednostki z powodu braku miejsca na dostawienie, si?
w ten sposób oddział który rzucił mało na ucieczkę, ale został przeteleportowany poza zasięg szarzującego może uniknąć zjedzenia?

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Można mieć save 0+, ale jest on traktowany dokładnie tak samo jak 1+ (czyli np. przy hitach z s6 zostaje asv 4+). Jedyną różnicą jest sytuacja w której model z 0+ dostanie z klątwy z metala, która na stałe obniża asv, bo wtedy ciągle ma 1+.
skaventail pisze:...
1. nie jestem całkowicie pewien, ale raczej się blokujesz
2. oba działania są w tej samej podfazie. Ich kolejność wybiera gracz, który aktualnie ma turę (czyli w tym wypadku kontrolujący manglera)
3. tak, można uniknać w ten sposób zniszczenia
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

Morog pisze:czy można mieć save 0+ ??
Można, ale na pale (bez modyfikatorów z siły) oblewasz.
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

skaventail pisze:nie, maks sv to 1+ w 8ed
cahir pisze:
Morog pisze:czy można mieć save 0+ ??
Można, ale na pale (bez modyfikatorów z siły) oblewasz.

zdecydujcie się.....
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

nie, maks sv to 1+ w 8ed
eee? cmon poczytać RB i FAQ polecam

str 43 Armour save
modele mogą posiadać save lepszy niż 1+ ale nadal 1 to fail

EDIT: FAQ 1.5 pozwala miec ekwipunek na niższy save, ale nadal zostaje 1+ do modyfikacji

może zanim jakaś odpowiedź padnie to sprawdźcie w RB, a nie wprowadzacie innych czytających w błąd i zdumienie co za herezje są wypisywane [-X
Ostatnio zmieniony 19 sie 2012, o 10:11 przez misha, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

misha pisze:
nie, maks sv to 1+ w 8ed
eee? cmon poczytać RB polecam

str 43 Armour save
modele mogą posiadać save lepszy niż 1+ ale nadal 1 to fail

czyli np w WoCH można zapuszkować kolesia na -2 Armour Save ale nadal od siły 3 rzut 1 to fail
natomiast atak z S8 (-5 armour save) to jest 3+ kwestia od jakiej wartości modyfikujesz pancerz
mylisz się, str 43 w RB "Note that a model can never have a save (of any kind) better than 1+ for any reason"
misha pisze:
To czy oddział dający flee na reakcje szarży zostaje zjedzony czy nie ustalamy po przesunięciu modeli i ewentualnym teleportowaniu uciekających za swoje jednostki z powodu braku miejsca na dostawienie, si?
w ten sposób oddział który rzucił mało na ucieczkę, ale został przeteleportowany poza zasięg szarzującego może uniknąć zjedzenia?
3. tak, można uniknać w ten sposób zniszczenia
znowu, rzucasz kostkami i sprawdzasz czy goniący ma więcej, jak tak to oddział jest zniszczony w miejscu, dopiero jeśli ucieczka się udała to przesuwasz modele, jest wpisane w RB str 56 Caught
ponownie się mylisz, opisana przez Ciebie sytuacja tak jak i cytat dotyczą gonienia po wygranym cc. W wypadku reakcji flee na szarżę najpierw przesuwasz uciekający oddział a dopiero potem sprawdzasz czy do niego dobiegłeś.
misha pisze: AD1 jak wyżej, jeśli którykolwiek goniący unit rzucił więcej niż ucieczka to uciekający jest zniszczony, dopiero jak ucieczka się uda to przesuwasz jednostki
Gracz kontrolujący wybiera kolejność ruchu, ważne czy unit goni czy zostaje w miejscu, jeśli oba unity gonią to gracz kontrolujący przesuwa je później wg własnej kolejności, czyli zblokować się można dopiero po przesunięciu a nie od razu
str 60 RB MultiCombats
Jeśli najpierw wybierze oddział z dołu to może się zablokować jak dla mnie.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

Macias pisze:
misha pisze:
nie, maks sv to 1+ w 8ed
eee? cmon poczytać RB polecam

str 43 Armour save
modele mogą posiadać save lepszy niż 1+ ale nadal 1 to fail

czyli np w WoCH można zapuszkować kolesia na -2 Armour Save ale nadal od siły 3 rzut 1 to fail
natomiast atak z S8 (-5 armour save) to jest 3+ kwestia od jakiej wartości modyfikujesz pancerz
mylisz się, str 43 w RB "Note that a model can never have a save (of any kind) better than 1+ for any reason"
FAQ 1.5

Page 43 – Saving Throws
Change the third paragraph to “Note that a save of any kind
can never be better than 1+. This does not prevent a model
having items or special rules that would take the save even
lower, it simply caps the saving throw at 1+. Also, remember
that a roll of 1 is always a failure.”

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

dzięki Leoh :) szybszy byłeś z tym wklejeniem FAQ, ale ok, czyli i tak zostaje 1+ do modyfikowania

co do reakcji na flee to zasugerowałem się podanym schematem, że dotyczy to takiej sytuacji z walki, ale true, reakcja na flee to trochę coś innego
poranna kawa się przyda :?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
RedScorpion
Falubaz
Posty: 1161
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: RedScorpion »

Jak ostatecznie jest z Kdaii'em i Chalice of Blood and Darkness u chadecji. Według najnowszego FAQ Kdaii powinien palić się tylko 4 razy (jest zapis after the second turn) a Chalice można używać między rzutem na cast i dispel (też według FAQ i odpowiedzi FW na pytania graczy).

Czy jest jakaś ostateczna interpretacja tych dwóch kwestii?

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Kadaj pali się pięć razy. Kielich nie mam pojęcia
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Zablokowany