TEMAT OGÓLNY

Bretonnia

Moderatorzy: Jagal, Milczek

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Re: TEMAT OGÓLNY

Post autor: Gniewko »

Ustawiasz babę w środku drugiego szeregu, a BSB obok niej, reszta rycerzy leci za nimi w lancy. Damselka MOŻE, ale nie musi stać w centrum drugiego szeregu.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
Marcin z Bretonnii
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 113

Post autor: Marcin z Bretonnii »

Uzupełniająco dodam, że Damselka w drugim (i następnym) szeregu zawsze musi zająć jego środek.

Awatar użytkownika
Gorrador
Mudżahedin
Posty: 204

Post autor: Gorrador »

Gorrador pisze:
Dębek pisze:W zasadzie wszystkie przypadki, które dotychczas miałem udawało się bez trudu rozwiązać.
Problem pojawił się dopiero gdy okazało się, ze grale moga bez konsekwencji odmawiac pojedynku i walic ile fabryka dała w bohaterów na monsterach.
Wpada 9 grali w lorda na smoku.
Załóżmy, ze chcemy ubić gada.
7 ataków rycerzy (3 pierwsi+ supporting ze środka) idzie w smoka.
Co z pozostałymi 8 atakami z boku lancy. Ci 4 grale nie moga przecież wybrać specyfic model to atack.
Losujemy jak przy strzelaniu? Na 1-4 w smoka, na 5-6 w lorda?
Próbowałem szukać jakiegoś opisania w RB co to są/jak działają ataki, którymi nie obiera się celów. O ile rozumiem to i supportingi i z pierwszego rzędu zawsze są targetowane.
I: jedynymi atakami nietargetowanymi jest ostrzał - zwłaszcza jeśli chodzi o ten ze ZS. Jeżeli się ne mylę jest to jedyny przypadek, gdzie trafienia muszą rozejść się po jednostce. Zatem ataki z niemożliwymi do określenia celeami rozkładają się prawdopodobnie jak ataki strzeleckie. Dletego Twoja teoria - ale też szerzej - "teoria rozkładania się ataków nieokreślonych tak jak strzeleckich" wydaje się być właściwa.

ps
Chyba, że gdzieś jakiegoś babole ruelowego rzuciłem.


Znalazłem jeszcze jedną rzecz potwierdzającą, że nieokreślone ataki/"ataki idące w jednostkę"-(za RB) są rozpatrywane dokłądnie jak ataki strzeleckie. Otórz na 71 str na samym dole w prawym rogu (Trafienia z uderzenia -rydwany np) jest napisane, że "atak jest wyprowadzany w jednostkę z którą się styka..." i dalej "tarfienia z uderzenia są atakami w walce wręcz" (tak jak nasze z lancy są w walece wręcz), i najważniejsze "trafienia rozdziela się dokładnie tak jak przy trafieniach strzeleckich...".

Jeżeli ktoś jeszcze coś znalazł (ewentualnie błędy) lub ma coś do dodania to pisać mi tu.


edit

Żeby podsumować "elaborat" "o trafianiu z ataków nie celowanych" oto ulitima ratio:

RB str 99
3 akapit na stronie (Strzelanie) "Zakładamy, że przeciwnik nie może celować w postać (a my nie możemy - przyp. autora). Wszystkie trafienia rozpatruje się przeciwko szeregowym modelom" oczywiście ta zasada obowiązuje także w sytucji walki wręcz - patrz rydwany.
(demoniczny śmiech "wahaha nhahah nnahhahnhaaa ha HA HA chrmmmmm"" bo udowodnił coś co wszyscy i tak wiedzieli - ale to czasem najtrudniejsze)
Gaude Mater Bretonnia

Awatar użytkownika
Bananovitch
Chuck Norris
Posty: 478
Lokalizacja: Koszalin; Zad Trolla

Post autor: Bananovitch »

Abstrahując-pytanie modelarsko-fluffowe. Ma ktoś dostęp do jakiegoś wiarygodnego źródła z herbami poszczególnych księstw? Są w ogóle takie, czy po prostu uważa się za nie herby poszczególnych Towarzyszy? Konkretnie chodzi mi o Lyonesse (najbardziej oficjalna jest szmata na Repanse (czerwono-niebieska), niemniej jednak znalazłem inną wersję (czarna z czerwonym krzyżem i Graalem) i nie wiem która jest oficjalna), chociaż innymi też nie pogardzę.
http://laiglenid.blogspot.com/-jak Bananek Bretońców malował.

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

To czerwono-niebieskie malowanie na Repanse jest chyba efektem widzimisię malarza, bo barwami księstwa są czerwień i srebro (czyli biały w wersji dla laików).
Zasadniczo oficjalnymi barwami poszczególnych ziem są barwy herbowe towarzyszy Gillesa, ładnie pokazane w army booku w sekcji heraldycznej. Naturalnie poszczególne baronie i hrabstwa mają własne barwy i herby, to samo tyczy się miast.

P.S. Piszę o bretońskiej heraldyce o czwartej nad ranem po pijaku...chyba muszę zluzować ;)
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
Bananovitch
Chuck Norris
Posty: 478
Lokalizacja: Koszalin; Zad Trolla

Post autor: Bananovitch »

Podziękował serdecznie :)
http://laiglenid.blogspot.com/-jak Bananek Bretońców malował.

Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8685
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Gokish »

Gniewko pisze:Ten news to żaden pewnik. Jedynie w miarę prawdopodobna pogłoska. A co do zakupów - rycerzy i łuczników można kupować zawsze, bretońska armia zawsze się o to opierała.

najnowsze plotki dają taką kolejność booków :(

- Warriors of Chaos - październik/listopad 2012
- Daemons of Chaos - przełom 2012/2013
- High Elves - początek 2013
- Lizardmen - połowa 2013
LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW :D
Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych

Awatar użytkownika
Akadera
Falubaz
Posty: 1349
Lokalizacja: Białystok - Front Wschodni

Post autor: Akadera »

Slyszalem na dmp plote o bretce na swieta ale jakos nie chce mi sie w to wierzyc
kudłaty pisze:Wiadomo alkohol jest dla ludzi, ale śliwowica jest dla frontu wschodniego

Awatar użytkownika
Rilam
Kradziej
Posty: 930
Lokalizacja: Miscast - Tczew

Post autor: Rilam »

To byłby miły prezent dla zapomnianych dzieci GW. Chociaż mi się nasz book podoba.

Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8685
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Gokish »

Akadera pisze:Slyszalem na dmp plote o bretce na swieta ale jakos nie chce mi sie w to wierzyc
Zobaczysz demony na święta coś za dużo o nich mówią
LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW :D
Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych

Awatar użytkownika
Akadera
Falubaz
Posty: 1349
Lokalizacja: Białystok - Front Wschodni

Post autor: Akadera »

Tyle, ze jakby mialy byc nie dlugo to nie dostawalyby teraz jakiegos dodatku (charioty itp). Chociaz diabli wiedza bo w 40k maja byc chyba jakos po nowym roku.
kudłaty pisze:Wiadomo alkohol jest dla ludzi, ale śliwowica jest dla frontu wschodniego

Awatar użytkownika
Hoops
Oszukista
Posty: 877
Lokalizacja: Ośmiornica łódzka

Post autor: Hoops »

Tak tak. Tak samo czytałem o bretce po nowym roku z nowymi trebakami. Coś tam o czarkach też było i że boxy będą takie fajne bo w jednym będziesz miał możliwość złożenia graali, realmow itd. Teraz wychodzą demony, a po nich krasie z war zeppelinami i golemami bojowymi, które są już gotowe od czasu wyjścia nowego imperium :-/
Bla bla bla
Weźcie lepiej pomalujcie zaległe figsy. Lepiej na tym wyjdziecie :-P
Obrazek

Awatar użytkownika
Akadera
Falubaz
Posty: 1349
Lokalizacja: Białystok - Front Wschodni

Post autor: Akadera »

Mam pomalowane :P
kudłaty pisze:Wiadomo alkohol jest dla ludzi, ale śliwowica jest dla frontu wschodniego

Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8685
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Gokish »

Wydaje mi się, że nie ma co liczyć na Bretkę w tym roku. Teraz WoCH i CSM do 40k potem w 40k dalej Chaos planują więc zostały demony a nie wydadzą ich osobno do 40k i do wfb. Może pod koniec roku przyszłego będzie Bretka ;)
LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW :D
Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych

Awatar użytkownika
Konrad
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 137
Lokalizacja: Żary

Post autor: Konrad »

Nowy numer White Dwarf 392 jest w dużym stopniu o demonach. Więc nie mamy co liczyć na Bretkę w tym roku :(

Awatar użytkownika
Gorrador
Mudżahedin
Posty: 204

Post autor: Gorrador »

Pytanie ze względu na obiekcje Maciasa przenoszę tu:

W RB jest napisane, że do bohatera siedzącego na rydwanie stosuje się wszystkie zasady potwora (nie ważne czy rydwa ciągną konie czy jakieś maszkary). Jedną z zasad potwora (w rb) jest t.stomp - tratowanie. Ergo, bohater na rydwanie dostający zasady potwora ma impakt hity (jak rydwan) i tratowanie (zgodnie z zasadami potwora).

Nie ma tu podstaw do zastosowania zasady, która uniemożliwiałaby użycie t.stompa mimo, że w zasadach dotyczących ciągnięcia rydwanu przez np. m. beast nie można używać stompa - bo rydwan dostaje bez żadnych zastrzeżeń wszystkie zasady potwora - co więcej rydwan mogą ciągnąć zwykłe konie, które nigdy nie dotyczy stomp a w tej sytucji go otrzymują.

Napisałem, dlaczego tak jest. (będzie trzeba uzupełnie o nr. str. a póki co to działy: rydwany, wierzchowce dla bohaterów, potwory)

A teraz potrzebuję mądrej głowy, która napisze dlaczego tak nie jest - wytknie, gdzie babole nasadziłem. (najlepiej z nr stron ;) )


Pozdrawiam
Gorrador
Gaude Mater Bretonnia

Awatar użytkownika
Rilam
Kradziej
Posty: 930
Lokalizacja: Miscast - Tczew

Post autor: Rilam »

Chciałeś chbya to wkleić do Noobowych, a przez przypadek wrzuciłeś w ogólny. Swoje pytanie zadaj najlepiej na LS, nie amm booka pod ręką, ale mogę zapewnić, że rydwany nie mają thunderstompa. Na logikę wtedy wszystkie armie z rydwanami byłyby conajmniej gięte ;).

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4288
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

Str. 86 dużego rulebooka. Chariots. Dół strony.

No stomp.

pzdr!

Jagal

EDIT:

Poza tym w RB napisane jest wyraźnie ( strona 105 dużego RB), że jesli charakter jeździ na rydwanie to jego troop type to rydwan.
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Gorrador pisze:Pytanie ze względu na obiekcje Maciasa przenoszę tu:
Właściwie chodziło mi o temat ogólny dotyczący pytań, np:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... &start=580
lub
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... &start=980
Tam zazwyczaj szybciej dostaniesz odpowiedź i takie tematy bardziej pasują do Twojego pytania i innych niezwiązanych ściśle z żadną armią.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Gorrador
Mudżahedin
Posty: 204

Post autor: Gorrador »

Jagal pisze:Str. 86 dużego rulebooka. Chariots. Dół strony.

No stomp.

pzdr!

Jagal

EDIT:

Poza tym w RB napisane jest wyraźnie ( strona 105 dużego RB), że jesli charakter jeździ na rydwanie to jego troop type to rydwan.

1) NO STOMP: "Czasami rydwany będą ciągnięte przez modele należące do kawalerii potowrów lub bsadzone przez piechotę potworów. W obu przypadkach
nie przysługuje deptanie....."

A co konie ciągną rydwan? Nigdy nie mają stompa... Tylko, że ta zasada dotyczy stricte rydwanów. A my mówimy o czymś innym (patrz pkt 2)

2) Str 105 dział Postacie-> Wierzchwoce postaci, co następuje:
"Wierzchowiec typu rydwan. Jeżeli postać używa za wierzchowca rydwanu, cały model traktowany jest, jaby należał do typu żołnierzy "rydwan" i podlega wszystkim zasadom dla Postaci i rydwanów....,

Rydwany służące za wierzchowce podlegają wszystkim zasadom dla potworów służących za wierzchowce (patrz niżej), poza faktem, że rydwany nie muszą zdawać testu reakcji potwora kiedy postać ginie."

"Potwory służące za wierzchowce

... Jeżeli postać dosiada potwora, całymodel traktowany jest jakby do typu żołnierzy "potwór" i podlega wszystkim zasadom dla postaci i potworów..."


Sparwdzamy zasady "potwora" str 85
"Potwory
.... Potwory podlegają zasadzie tratowanie..."

Zielony fragment zaznacza, że to nadal rydwan i podlega pod jego zasady (monstrou cav/inf nie ma stompa).
Czerwony fragment nakazuje używać wszystkich zasad dot. potworów oprócz testów paniki po śmierci rydwanu. Zatem nakazuje używać thunderstompa bez względu na to czy rydwan ciągną.

Ergo: Zaasady rydwnu pozwalają używać impakt hitów poniewarz jest to model rydwanu. Nie pozwalają monstrusom (a nie rydwanowm!) używać stompów. I nakazuje używać thunder stompa bo "podlega wszystkim zasadom dla postaci i potworów" chodzi tu o cały model rydwanu a nie o załogę bądź ciągnące go wierzchowce.

Gdzie jest błąd?
Gaude Mater Bretonnia

ODPOWIEDZ