8 edycja - Pytania 3
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja - Pytania 3
Mam pytanie odnośnie do free combat reform. Ta sprawa męczy mnie od dawna, a sam nie mogę na 100 % tego ustalić.
Free combat reform przysługuje nam, gdy:
- pokonamy przeciwnika a ten nie ucieka, bądz w rundzie walki mamy remis
- pokonamy przeciwnika a ten obleje breaking test. Jeżeli wstrzymamy się przed pursue, to możemy się zreformować
- Jeżeli zupełnie rozbijemy przeciwnika i nie ruszymy się w ramach overrun.
i teraz mam problemy: str. 58 małego podręcznika: "Pursuing into Fleeing Foes: Even if the charged unit was already fleeing, it still cannot take any charge reactions. Move the pursuers into contact with it as you would for a unit completing a charge against fleeing unit, The fleeing unit is then immediately destroyed and the pursuing unit is allowed one final reform"
Czyli jak rozumiem, jakaś jednostka ucieka, a ja oddziałem (ale nie tym który np, wygrał walkę powodując ucieczkę owej jednostki) deklaruję szarżę i niszczę jednostkę uciekającą. Wtedy mogę dokonać free combat reform.
A co w sytuacji, kiedy jestem związany walką z jakimś oddziałem, wygrywam rundę walki, przeciwnik oblewa liderkę a ja doganiam uciekający oddział (podkreślam, ten oddział, z którym walczyłem i wygrałem) i go niszczę. Czy wtedy mogę dokonać free combat reform? Czy pozostaje mi tylko swift reform?
Z góry dzięki za odpowiedz!
            
			
									
									
						Free combat reform przysługuje nam, gdy:
- pokonamy przeciwnika a ten nie ucieka, bądz w rundzie walki mamy remis
- pokonamy przeciwnika a ten obleje breaking test. Jeżeli wstrzymamy się przed pursue, to możemy się zreformować
- Jeżeli zupełnie rozbijemy przeciwnika i nie ruszymy się w ramach overrun.
i teraz mam problemy: str. 58 małego podręcznika: "Pursuing into Fleeing Foes: Even if the charged unit was already fleeing, it still cannot take any charge reactions. Move the pursuers into contact with it as you would for a unit completing a charge against fleeing unit, The fleeing unit is then immediately destroyed and the pursuing unit is allowed one final reform"
Czyli jak rozumiem, jakaś jednostka ucieka, a ja oddziałem (ale nie tym który np, wygrał walkę powodując ucieczkę owej jednostki) deklaruję szarżę i niszczę jednostkę uciekającą. Wtedy mogę dokonać free combat reform.
A co w sytuacji, kiedy jestem związany walką z jakimś oddziałem, wygrywam rundę walki, przeciwnik oblewa liderkę a ja doganiam uciekający oddział (podkreślam, ten oddział, z którym walczyłem i wygrałem) i go niszczę. Czy wtedy mogę dokonać free combat reform? Czy pozostaje mi tylko swift reform?
Z góry dzięki za odpowiedz!
1.tak
2.tak
3.tak
I to co piszesz (oprócz pkt.1) to nie jest już combat reform, bo ten jak sama nazwa wskazuje jest podczas walki.
            
			
									
									
						2.tak
3.tak
Jak dojdziesz do nich ruchem szarży to niszczysz i musisz zrobić test Ld, żeby się zreformować, masz to opisane poniżej przytoczonego fragmentu.Czyli jak rozumiem, jakaś jednostka ucieka, a ja oddziałem (ale nie tym który np, wygrał walkę powodując ucieczkę owej jednostki) deklaruję szarżę i niszczę jednostkę uciekającą. Wtedy mogę dokonać free combat reform.
Jak go gonisz to nie masz reforma.A co w sytuacji, kiedy jestem związany walką z jakimś oddziałem, wygrywam rundę walki, przeciwnik oblewa liderkę a ja doganiam uciekający oddział (podkreślam, ten oddział, z którym walczyłem i wygrałem) i go niszczę. Czy wtedy mogę dokonać free combat reform? Czy pozostaje mi tylko swift reform?
I to co piszesz (oprócz pkt.1) to nie jest już combat reform, bo ten jak sama nazwa wskazuje jest podczas walki.
nobowskie pytanie
jeśli oddział porusza się i wykonuje zwrot, żaden z jego modeli nie może ruszyć się więcej, niż podwójny RUCH
jeśli oddział maszeruje porusza się o podwójny RUCH
czy jeśli oddział maszeruje i wykonuje zwrot skrajny model może się ruszyć poczwórnym RUCHEM?
jeśli nie to dlaczego?
            
			
									
									jeśli oddział porusza się i wykonuje zwrot, żaden z jego modeli nie może ruszyć się więcej, niż podwójny RUCH
jeśli oddział maszeruje porusza się o podwójny RUCH
czy jeśli oddział maszeruje i wykonuje zwrot skrajny model może się ruszyć poczwórnym RUCHEM?
jeśli nie to dlaczego?
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33
posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
						posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
Jeśli zwrot to reform to:
1. nie możesz się po nim ruszać, ale możesz zrobić swift reform
2. jeśli zrobisz swift reform (musisz mieć muzyka) to potem możesz się jeszcze ruszyć o swój Mv. Wobec tego po swift reformie i ruchu jakiś model może przejść do 3*jego Mv
            
			
									
									1. nie możesz się po nim ruszać, ale możesz zrobić swift reform
2. jeśli zrobisz swift reform (musisz mieć muzyka) to potem możesz się jeszcze ruszyć o swój Mv. Wobec tego po swift reformie i ruchu jakiś model może przejść do 3*jego Mv
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
					Ostatnio zmieniony 6 wrz 2012, o 18:14 przez Morog, łącznie zmieniany 2 razy.
									
			
									https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33
posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
						posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
ale dlaczego? dość logicznym jest, że jak oddział porusza się szybciej, bo maszeruje powiniem dalej dojść i po skręcie?
prosze o konkretne zasady?
            
			
									
									prosze o konkretne zasady?
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33
posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
						posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
@Morog
wheel jest częścią marszu, ograniczenie ruchu masz 2xM tyle w temacie
zwroty były w poprzedniej edycji, nie ma teraz czegoś takiego
            
			
									
									wheel jest częścią marszu, ograniczenie ruchu masz 2xM tyle w temacie
zwroty były w poprzedniej edycji, nie ma teraz czegoś takiego
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
						Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
OBRÓT (jak rozumiem to wheel) jest częścią ruchu nie marszu
marsz jest osobną zasadą
zresztą jak wczytuje się dokładnie w te zasady coraz mniej rozumiem
            
			
									
									marsz jest osobną zasadą
zresztą jak wczytuje się dokładnie w te zasady coraz mniej rozumiem
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33
posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
						posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
tak a marsz to podwojony ruch, proste
            
			
									
									Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
						Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- ŁukaszŻelazek
 - Mudżahedin
 - Posty: 219
 - Lokalizacja: Gdańsk
 
Każdy model w oddziale maszerując ma 2xM cali do wykorzystania. Z tego co zrozumiałem chodzi Ci o to że do tego limitu ruchu nie wlicza Ci się dystans "zużyty" na zrobienie wheela. 
Wlicza się tak jakby cały oddział ruszył się tyle co najbardziej odległy o punktu obrotu model. To wszystko zawiera się w zasadzie marszu w rulebooku.
Na logikę, gdyby wheele były "darmowe" to oddziały poruszałyby się nieskończoność bo wheelowałyby się "darmowo" raz z jednego rogu, a raz z drugiego, bo w fazie ruchów możesz skręcać ile chcesz.
Po swift reformie nie można maszerować, wtedy każdy model ma M cali do wykorzystania.
Jednakże na stronie 95 rulebooka w zasadach muzyków nie ma napisane że w wyniku swift reforma model nie może przekroczyć danego limitu, w przeciwieństwie do zasad Fast Cavalery(strona 68). Więc teoretycznie zgadzam się z Morogiem, że po swift reformie i zwykłym ruchu oddział może ruszyć się dalej niż 2xM. Pewnie w uściśleniach jest to worst play'em ale takie są rulebookowe zasady.
            
			
									
									Wlicza się tak jakby cały oddział ruszył się tyle co najbardziej odległy o punktu obrotu model. To wszystko zawiera się w zasadzie marszu w rulebooku.
Na logikę, gdyby wheele były "darmowe" to oddziały poruszałyby się nieskończoność bo wheelowałyby się "darmowo" raz z jednego rogu, a raz z drugiego, bo w fazie ruchów możesz skręcać ile chcesz.
Po swift reformie nie można maszerować, wtedy każdy model ma M cali do wykorzystania.
Jednakże na stronie 95 rulebooka w zasadach muzyków nie ma napisane że w wyniku swift reforma model nie może przekroczyć danego limitu, w przeciwieństwie do zasad Fast Cavalery(strona 68). Więc teoretycznie zgadzam się z Morogiem, że po swift reformie i zwykłym ruchu oddział może ruszyć się dalej niż 2xM. Pewnie w uściśleniach jest to worst play'em ale takie są rulebookowe zasady.
Galeria http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... k#p1256100
Moja strona z większą ilością zdjęć: http://lukaszzelazek.com
Maluję zamówienia.
						Moja strona z większą ilością zdjęć: http://lukaszzelazek.com
Maluję zamówienia.
pufff, jeszcze raz
oddział krasnoludów maszeruje w stronę wroga
krasnoludy mają szybkość poruszania się 3 cale, wiec w marszu 6 całi ruchu
teraz ten oddział wykonuje ostry OBRÓT (wheel nie reform!! strona 14 polskiego podręcznika)
wydaje mi się logiczne że skrajny model powinien poruszyć się o maksymalnie 12 cali
bo szybkość poruszania się krasnoludów w marszu wynosi 6 a nie 3 cale
            
			
									
									oddział krasnoludów maszeruje w stronę wroga
krasnoludy mają szybkość poruszania się 3 cale, wiec w marszu 6 całi ruchu
teraz ten oddział wykonuje ostry OBRÓT (wheel nie reform!! strona 14 polskiego podręcznika)
wydaje mi się logiczne że skrajny model powinien poruszyć się o maksymalnie 12 cali
bo szybkość poruszania się krasnoludów w marszu wynosi 6 a nie 3 cale
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33
posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
						posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
czyzby odwieczny problem movment kontra movment allowance czy jak to leciało ; p
wheel max 6 cali. Interewncja w GW i jakiś FAQ moze to zmienic, a na razie takie mamy zasady
            
			
									
									wheel max 6 cali. Interewncja w GW i jakiś FAQ moze to zmienic, a na razie takie mamy zasady
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
						"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
@Morog
czyli kawaleria w marszu powinna 32 cale jezdzic wg ciebie?
bo normalnie mają 8 ruchu a w marszu 16 wiec najdalszy model powinien moc przejsc 32?
przeczytaj to jeszcze raz albo dwa
jaki problem? wheel jest częścią ruchu, to że sobie skręcasz to 1 strona stoi w miejscu ale druga się porusza
marsz to podwojony ruch
jak Andrzej, czytanie ze zrozumieniem
            
			
									
									czyli kawaleria w marszu powinna 32 cale jezdzic wg ciebie?
bo normalnie mają 8 ruchu a w marszu 16 wiec najdalszy model powinien moc przejsc 32?
przeczytaj to jeszcze raz albo dwa
jaki problem? wheel jest częścią ruchu, to że sobie skręcasz to 1 strona stoi w miejscu ale druga się porusza
marsz to podwojony ruch
jak Andrzej, czytanie ze zrozumieniem
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
						Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
no wygląda że tak, tym bardziej że nie raz widziałem jak ludzie właśnie tak gralimisha pisze:@Morog
czyli kawaleria w marszu powinna 32 cale jezdzic wg ciebie?
bo normalnie mają 8 ruchu a w marszu 16 wiec najdalszy model powinien moc przejsc 32?
właśnie kawaleria poruszała się ogromne odległości wykorzystując skręcanie
zresztą uważam to za logiczne
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33
posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
						posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"



