8 edycja - Pytania 3

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
geb
Wałkarz
Posty: 84

Re: 8 edycja - Pytania 3

Post autor: geb »

Mam pytanie odnośnie do free combat reform. Ta sprawa męczy mnie od dawna, a sam nie mogę na 100 % tego ustalić.

Free combat reform przysługuje nam, gdy:
- pokonamy przeciwnika a ten nie ucieka, bądz w rundzie walki mamy remis
- pokonamy przeciwnika a ten obleje breaking test. Jeżeli wstrzymamy się przed pursue, to możemy się zreformować
- Jeżeli zupełnie rozbijemy przeciwnika i nie ruszymy się w ramach overrun.

i teraz mam problemy: str. 58 małego podręcznika: "Pursuing into Fleeing Foes: Even if the charged unit was already fleeing, it still cannot take any charge reactions. Move the pursuers into contact with it as you would for a unit completing a charge against fleeing unit, The fleeing unit is then immediately destroyed and the pursuing unit is allowed one final reform"

Czyli jak rozumiem, jakaś jednostka ucieka, a ja oddziałem (ale nie tym który np, wygrał walkę powodując ucieczkę owej jednostki) deklaruję szarżę i niszczę jednostkę uciekającą. Wtedy mogę dokonać free combat reform.

A co w sytuacji, kiedy jestem związany walką z jakimś oddziałem, wygrywam rundę walki, przeciwnik oblewa liderkę a ja doganiam uciekający oddział (podkreślam, ten oddział, z którym walczyłem i wygrałem) i go niszczę. Czy wtedy mogę dokonać free combat reform? Czy pozostaje mi tylko swift reform?

Z góry dzięki za odpowiedz!

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

1.tak
2.tak
3.tak
Czyli jak rozumiem, jakaś jednostka ucieka, a ja oddziałem (ale nie tym który np, wygrał walkę powodując ucieczkę owej jednostki) deklaruję szarżę i niszczę jednostkę uciekającą. Wtedy mogę dokonać free combat reform.
Jak dojdziesz do nich ruchem szarży to niszczysz i musisz zrobić test Ld, żeby się zreformować, masz to opisane poniżej przytoczonego fragmentu.
A co w sytuacji, kiedy jestem związany walką z jakimś oddziałem, wygrywam rundę walki, przeciwnik oblewa liderkę a ja doganiam uciekający oddział (podkreślam, ten oddział, z którym walczyłem i wygrałem) i go niszczę. Czy wtedy mogę dokonać free combat reform? Czy pozostaje mi tylko swift reform?
Jak go gonisz to nie masz reforma.

I to co piszesz (oprócz pkt.1) to nie jest już combat reform, bo ten jak sama nazwa wskazuje jest podczas walki.

Awatar użytkownika
geb
Wałkarz
Posty: 84

Post autor: geb »

No to wszystko jasne, chociaż nie znalazłem na str 58 małego podręcznika info o tym że muszę po chargeowaniu uciekającej jednostki zdać liderke żeby się zreformować. Poniżej mam tylko zasady overruna i swiftstride, ale może czegoś nie zauważyłem.
Dzięki za odpowiedz

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

str. 23 "charging a fleeing enemy"

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

nobowskie pytanie

jeśli oddział porusza się i wykonuje zwrot, żaden z jego modeli nie może ruszyć się więcej, niż podwójny RUCH
jeśli oddział maszeruje porusza się o podwójny RUCH
czy jeśli oddział maszeruje i wykonuje zwrot skrajny model może się ruszyć poczwórnym RUCHEM?

jeśli nie to dlaczego?
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Jeśli zwrot to reform to:
1. nie możesz się po nim ruszać, ale możesz zrobić swift reform
2. jeśli zrobisz swift reform (musisz mieć muzyka) to potem możesz się jeszcze ruszyć o swój Mv. Wobec tego po swift reformie i ruchu jakiś model może przejść do 3*jego Mv
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

marsz i zakręt!

Obrazek

ostrzejszy zakręt, ale kiepski ze mnie grafik
Ostatnio zmieniony 6 wrz 2012, o 18:14 przez Morog, łącznie zmieniany 2 razy.
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Marsz i wheel to maksymalnie 2xM.

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

ale dlaczego? dość logicznym jest, że jak oddział porusza się szybciej, bo maszeruje powiniem dalej dojść i po skręcie?
prosze o konkretne zasady?
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Sam je podałeś 5 postów wyżej.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Morog
wheel jest częścią marszu, ograniczenie ruchu masz 2xM tyle w temacie :)

zwroty były w poprzedniej edycji, nie ma teraz czegoś takiego
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

OBRÓT (jak rozumiem to wheel) jest częścią ruchu nie marszu
marsz jest osobną zasadą
zresztą jak wczytuje się dokładnie w te zasady coraz mniej rozumiem :cry:
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

tak a marsz to podwojony ruch, proste
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
ŁukaszŻelazek
Mudżahedin
Posty: 219
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ŁukaszŻelazek »

Każdy model w oddziale maszerując ma 2xM cali do wykorzystania. Z tego co zrozumiałem chodzi Ci o to że do tego limitu ruchu nie wlicza Ci się dystans "zużyty" na zrobienie wheela.
Wlicza się tak jakby cały oddział ruszył się tyle co najbardziej odległy o punktu obrotu model. To wszystko zawiera się w zasadzie marszu w rulebooku.
Na logikę, gdyby wheele były "darmowe" to oddziały poruszałyby się nieskończoność bo wheelowałyby się "darmowo" raz z jednego rogu, a raz z drugiego, bo w fazie ruchów możesz skręcać ile chcesz.

Po swift reformie nie można maszerować, wtedy każdy model ma M cali do wykorzystania.
Jednakże na stronie 95 rulebooka w zasadach muzyków nie ma napisane że w wyniku swift reforma model nie może przekroczyć danego limitu, w przeciwieństwie do zasad Fast Cavalery(strona 68). Więc teoretycznie zgadzam się z Morogiem, że po swift reformie i zwykłym ruchu oddział może ruszyć się dalej niż 2xM. Pewnie w uściśleniach jest to worst play'em ale takie są rulebookowe zasady.
Galeria http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... k#p1256100
Moja strona z większą ilością zdjęć: http://lukaszzelazek.com
Maluję zamówienia.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Ostatnio wydane uściślenia sędziowskie dopuszczają robienie 3xM za pomocą Swiftów bez żadnych Worstów. Są normalnie legalne.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

pufff, jeszcze raz

oddział krasnoludów maszeruje w stronę wroga
krasnoludy mają szybkość poruszania się 3 cale, wiec w marszu 6 całi ruchu
teraz ten oddział wykonuje ostry OBRÓT (wheel nie reform!! strona 14 polskiego podręcznika)
wydaje mi się logiczne że skrajny model powinien poruszyć się o maksymalnie 12 cali
bo szybkość poruszania się krasnoludów w marszu wynosi 6 a nie 3 cale
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

No to źle Ci sie wydaje :) Kłania się czytanie ze zrozumieniem :wink:
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

czyzby odwieczny problem movment kontra movment allowance czy jak to leciało ; p

wheel max 6 cali. Interewncja w GW i jakiś FAQ moze to zmienic, a na razie takie mamy zasady
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Morog
czyli kawaleria w marszu powinna 32 cale jezdzic wg ciebie?
bo normalnie mają 8 ruchu a w marszu 16 wiec najdalszy model powinien moc przejsc 32?

przeczytaj to jeszcze raz albo dwa

jaki problem? wheel jest częścią ruchu, to że sobie skręcasz to 1 strona stoi w miejscu ale druga się porusza
marsz to podwojony ruch
jak Andrzej, czytanie ze zrozumieniem :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

misha pisze:@Morog
czyli kawaleria w marszu powinna 32 cale jezdzic wg ciebie?
bo normalnie mają 8 ruchu a w marszu 16 wiec najdalszy model powinien moc przejsc 32?
no wygląda że tak, tym bardziej że nie raz widziałem jak ludzie właśnie tak grali
właśnie kawaleria poruszała się ogromne odległości wykorzystując skręcanie
zresztą uważam to za logiczne
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Zablokowany