czołg ponownie

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

3. obstacle przez które przejeżdża czołg się zdejmuje ze stołu. Czołg ignoruje takie przeszkody.

7. ruszasz się o tyle SP ile zadeklarowałeś. Odnośnie strzelania po szarży, to LS nad tym debatuje... nie mam pojęcia jak się teraz gra :wink:

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

1. Czy impacty w walce ze steamtankiem mogę iść w bok. Np: jeśli zaszarżuje steama w bok/tył, to czy może mi w nastepnej turze sprzedać impacty, niby jest chariotem więc chyba nie, ale się pytam?
moga isc w boki/tyl.
2. Załóżmy, że mam 2 oddziały w walce, po ile dostają impactów?
Np: 2 oddziały walczą z przodu i czołg walnął 6 impactów. oba po 6, czy po 3, czy losowanie wszystkich 6ciu??
zdania są podzielone czy wszystkie impakty w 1 oddział, czy dzielisz przed rzutem "1 kostka w ten, dwie w tamten", ale na pewno nie ma tak ze jak kulniesz 5 to oba dostaja po 5.
3. Czy steam tank może przejechać przez murek a co za tym idzie zaszarżować na coś co stoi za nim?
może, jak czolg wjezdza w murek to zdejmujesz go. (murek, a nie czolga:P)
4. Czy może jeździć po górkach, które nie są trudnym terenem(czyli po takich normalnych)?
może, krzywdzą go tylko trudne tereny.
5. Czy po wygranej walce może zrobić turna(jeśli np zaszarżowałem w bok)? W końcu turna robić nie może bo tylko pivotuje?
może - smok tez sie pivotuje, ani monstery, lecz robia pivoty, to czemu czolg mialby nie móc. Chyba ze to zmniejszy liczbę walczących modeli. Czyli zazwyczaj się nie zdarzy żebyś mógł.

6. Czy jest spowolniony dwafickim rune of wraith(w końcu to nie czar)??
Jaki jest dokładny opis spowalninia runy?
7. Wiem, że to pewnie jest w booku(ale go nie mam), ale czy jak wróg ucieknie mu od walki, to czy rusza się pełne steam pointy, czy tyle ile zadeklaruje przy szarży, i czy jak mu zostana jakieś punkty, to czy może jeszcze strzelic z działa??
Przed szarżą deklarujesz ile punktów wydajesz na szarżę. Te punkty musisz wykorzstać by jechać n maksa do przodu. Za pozostałe punkty strzelac nie możesz. Możesz natomiast strzelać po ruchu albo w kombacie, ale nie po szarży.

Tomash
Spaministrator
Posty: 7885
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Nehan pisze:1. tak
Yyy... o ile dobrze pamiętam, grindowanie w bok wywołało na forum gorącą dyskusję i temat chyba nie został jeszcze zamknięty.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Marios pisze:Ostatnio jestem na bakier z nowymi AB do WFB, więc zadam szanownemu gronu listy sędziowskiej kilka pytań odnośnie ST:
1. Czy impacty w walce ze steamtankiem mogę iść w bok. Np: jeśli zaszarżuje steama w bok/tył, to czy może mi w nastepnej turze sprzedać impacty, niby jest chariotem więc chyba nie, ale się pytam?
ls troche zmienila zasady grindingu od zwyklych impactow. moga isc w bok
2. Załóżmy, że mam 2 oddziały w walce, po ile dostają impactów?
Np: 2 oddziały walczą z przodu i czołg walnął 6 impactów. oba po 6, czy po 3, czy losowanie wszystkich 6ciu??
wybierasz ktore d3 (przed rzuceniem na ilosc hitow) idzie w ktory oddzial
3. Czy steam tank może przejechać przez murek a co za tym idzie zaszarżować na coś co stoi za nim?
per zasady st niszczy obstacle przez ktore przejezdza :)
4. Czy może jeździć po górkach, które nie są trudnym terenem(czyli po takich normalnych)?
tak
5. Czy po wygranej walce może zrobić turna(jeśli np zaszarżowałem w bok)? W końcu turna robić nie może bo tylko pivotuje?
po wygraniu combatu tak.
6. Czy jest spowolniony dwafickim rune of wraith(w końcu to nie czar)??
7. Wiem, że to pewnie jest w booku(ale go nie mam), ale czy jak wróg ucieknie mu od walki, to czy rusza się pełne steam pointy, czy tyle ile zadeklaruje przy szarży, i czy jak mu zostana jakieś punkty, to czy może jeszcze strzelic z działa??
to jest tez w ab. po spalonej szarzy ucieka tyle ile zadeklarowal st na szarze. (pamietaj, ze tyle ile zadeklarowal na nia tyle + d3 moze grindowac w combacie) co do strzelenia z dziala to moze nawet w combacie strzelac :)
Chyba ze to zmniejszy liczbę walczących modeli. Czyli zazwyczaj się nie zdarzy żebyś mógł.
zmniejszenie modeli nie ma tu zadnego znaczenia

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Shino pisze:
Chyba ze to zmniejszy liczbę walczących modeli. Czyli zazwyczaj się nie zdarzy żebyś mógł.
zmniejszenie modeli nie ma tu zadnego znaczenia
Nie możesz zrobic turna po wygranym combacie jesli zmniejszy to ilośc walczących modeli po którejkolwiek ze stron.

O czym Ty Shino mówisz?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Christos pisze: Nie możesz zrobic turna po wygranym combacie jesli zmniejszy to ilośc walczących modeli po którejkolwiek ze stron.
a jestes to wstanie poprzec jakiom konkretnym cytatem czy nie bo nie? :wink: bo ja akurat mojej wypowiedzi jestem pewien :)

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

RB?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

no jakos tego nie moge znalezc... mozesz mi podac konkretna strone?

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Shino pisze:no jakos tego nie moge znalezc... mozesz mi podac konkretna strone?
Mam podobne zdanie - co to za teoria, że nie można po wygranym combacie zrobić turna ??

zgodnie z RB: TURN czy też change formation nie można zrobić tylko wtedy, gdy w jego wyniku zmniejszymy ilość modeli walczących z wrogiem. Natomiast nie jest ważne, że zmniejszy się ilość walczących wrogich modeli. Ważne by nie zmniejszać liczby swoich, zaangażowanych w walkę.

Czyli dajmy na to:

...BB...zz
SSSSSzz
..........zz

W takiej sytuacji S-silverhelms, czy jakaś inna kawaleria, walcząca od przodu z bazą szczurów (BB) i od flanki z Zombie (z) nie może zrobić turna ponieważ co prawda na flance dalej 1 Silver będzie się bił z 3 zombie, ale już szczurzy swarm będzie się stykać tylko z 2oma silverami, więc 1 z nich zostanie wyrzucony z walki.

Tak więc manewr TURN w sytuacji:

______d
KKKKKd
KKKKKd
______d

gdzie jakaś kawaleria walczy z driadami od boku i wygrywa jest LEGALNY, ponieważ nie zmniejsza się w tym wypadku liczby walczących kawalerzystów

STRONA 46 - RB
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

zgodnie z RB: TURN czy też change formation nie można zrobić tylko wtedy, gdy w jego wyniku zmniejszymy ilość modeli walczących z wrogiem. Natomiast nie jest ważne, że zmniejszy się ilość walczących wrogich modeli. Ważne by nie zmniejszać liczby swoich, zaangażowanych w walkę.
wlasnie zasada ta ciutke sie zmienila :) mozesz zmniejszyc ilosc modeli ;] bo wykasowano wazne dla nas zdanie :)

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Shino pisze:
zgodnie z RB: TURN czy też change formation nie można zrobić tylko wtedy, gdy w jego wyniku zmniejszymy ilość modeli walczących z wrogiem. Natomiast nie jest ważne, że zmniejszy się ilość walczących wrogich modeli. Ważne by nie zmniejszać liczby swoich, zaangażowanych w walkę.
wlasnie zasada ta ciutke sie zmienila :) mozesz zmniejszyc ilosc modeli ;] bo wykasowano wazne dla nas zdanie :)
W erracie zapewne ??
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Pijak
Chuck Norris
Posty: 432
Lokalizacja: Moria Green Team

Post autor: Pijak »

szafa@poznan pisze:6. Czy jest spowolniony dwafickim rune of wraith(w końcu to nie czar)??
Jaki jest dokładny opis spowalniania runy?
Cytat: Rune of Wrath & ruin
One unengaged enemy unit anywhere on the table( not independent character unless it is a large target) takes D6 magical Strenght 4 hits distributed as Shooting hits. Affected unit cannot fly in its next Mouvement phase or, if it is not a flayer, its mouvement charakteristic is halved until the end of its own followin turn. If forced to flee, the unit flees at half speed.
Ancient Power D3 units are affected, each takes 2D6 Magical Strength 4 hits.


To jak z tym jest??

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

mouvement charakteristic is halved
czolg nie ma wartosci statystyki ruch = spowloniene nie działa

Awatar użytkownika
Lipti
Falubaz
Posty: 1429
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Lipti »

Słuchajta, mam pytanie. Czy czołg do zrobienia pivotu potrzebuje generować punkty pary??, czy też musi deklarowac chociaż jeden punkt pray na ruch żeby zrobić pivot?? Chodzi oto czy można z 2 punktów pary strzelić z działa do celu któego nie widzi ST.

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

pivot ma darmowy

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Lipti pisze:Słuchajta, mam pytanie. Czy czołg do zrobienia pivotu potrzebuje generować punkty pary??, czy też musi deklarowac chociaż jeden punkt pray na ruch żeby zrobić pivot?? Chodzi oto czy można z 2 punktów pary strzelić z działa do celu któego nie widzi ST.
To znaczy tak niefortunnie sformułowałeś. Czołg może strzelić do celu który widzi. Ale pivot może zrobić za darmo, tyle że wykonuje go w fazie ruchu jak coś.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Lipti
Falubaz
Posty: 1429
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Lipti »

Problem jest, bo np. na dmp sędzia mi taki myk zabronił zrobić. A mianowicie. Początek tury ruchu. Chce wygenerować 2 punkty pary, żeby strzelić z działa na ST do Wywerny, której na poczatku tury ruchu ST nie widzi. A więc musze zrobić darmowy pivot w kierunku Wywerny i strzelić za te 2 punkty. Tyle, że sędzia powiedział, że musze w takiej sytuacji wygenerowac conajmniej 3 punkty, bo zrobienie pivotu to jest wykonanie ruchu. A na ruch potrzebne są punkty pary. Moje pytanie tez dotyczy przypadku , jak jeżeli przegżeje boiler i nie wygeneruje żadnych punktów pary w turze, to czy moge wtedy zrobić tego darmowego pivota(żeby osiągnąć line of sight do przeciwnika, którego w następnej turze będe chciałzaszarżować). A więc pytam jak to jest??

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Hmmm, ciekawa kwestia. Po przeanalizowaniu AB i RB, wydaje mi sie ze:

"In effect, chariots can turn to face any direction (pivoting around the centre of the model) at any point during their move, and as many times as they like without reduction to movement"
RB, str 62

oznacza ze aby pivotowac musisz sie tankiem ruszac, a jesli nie wydasz choc jednego pkt pary na ruch, wtedy pivotowac tez nie mozesz.

Awatar użytkownika
raf
Oszukista
Posty: 852
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn

Post autor: raf »

No ja jednak się nie zgodzę. Pivot jest ruchem darmowym, co oznacza, że wykonac go możesz zawsze, chyba że przegrzejesz kocioł, albo z innego powodu nie możesz wogóle wykonac jakiegokolwiek ruchu. Dlatego moim zdaniem można zadeklarować 2 punkty pary, zrobić pivot i strzelić. A zwrot "during their move" oznacza tu w czasie fazy ruchu. Inna interpretacja oznacza, że rydwan może pivotować wyłacznie wtedy gdy się ruszył lub się ruszy, czyli nie można rydwanem zrobić tylko pivota i koniec...

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

karlee pisze:Hmmm, ciekawa kwestia. Po przeanalizowaniu AB i RB, wydaje mi sie ze:

"In effect, chariots can turn to face any direction (pivoting around the centre of the model) at any point during their move, and as many times as they like without reduction to movement"
RB, str 62

oznacza ze aby pivotowac musisz sie tankiem ruszac, a jesli nie wydasz choc jednego pkt pary na ruch, wtedy pivotowac tez nie mozesz.
Karkołomna konstrukcja. Nie mam AB do imperium, ale w nowej edycji z tego co wiem nie ma czegoś takiego jak obrotu/pivota za ileś tam punktów pary. Po prostu czołg pivotuje sobie za darmo tak jak rydwan/monster itp.
Stary czołg musiał wydawać parę. Nowy nie musi.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

ODPOWIEDZ