Skaveńskie Q&A

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Necromanter »

Idą po oddziale.

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

kiedy można odpalić sztormówę? w polskim ab do którego mam dostęp pisze że na początku tury własnej ale wiem że może to być błędny zapis tak jak przy moździerzu...

Awatar użytkownika
Solo
Falubaz
Posty: 1330

Post autor: Solo »

Na początku tury twojej albo przeciwnika.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Błędny zapis jest w polskim niestety

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

Ok dzięki

Awatar użytkownika
gervaz
Kretozord
Posty: 1517

Post autor: gervaz »

Szykuje sie ustawka z byc moze eterycznym przeciwnikiem i potrzebuje wiedziec, czy ataki plague furnace (dymienie i walnięcie kulą) są uważane za magiczne?

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Są, liczą się jako warpstone weapons.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

na silesianie dowiedziałem się czegoś wielce smutnego. Ponoć crackscall, w którego opisie stoi jak wół - remove from play - nie kasuje ward save'a i regeneracji. Ktoś wie skąd ten boski pomysł?

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Tam jest "Remove as casualty" i normalnie znaczy to, że schodzi bez save'ów. To jakiś sędzia potwierdził? Jeśli tak to to jest jakiś brainfart. Jak Doomwheel straci wszystkie kostki ruchu to na 4+ zostaje w grze? :roll: :roll: :roll:

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

powiedział mi to Solo, a potwierdził Lidder, no chyba coś jest na rzeczy, chyba że mieli dobry sezon na robienie sobie żarcików z biednego Bombaja ;)

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Niestety tak jest. Całe zamieszanie zrobiło się wtedy, gdy wydzwoniłem efekt niszczenia maszyn i przy okazji zniszczyłem budynek w którym stało 40 dzikusów. Według opisu czaru po teście I powinni zejść, ale FaQ to zmienił:
Page 78 – Cracks Call
Change the second paragraph to “A building (or single section
of multi-part building) affected by the spell will collapse on a
roll of 5+. If the building collapses, any models garrisoning
it must pass an Initiative test, or be removed as a casualty
with no armour save allowed.
Any survivors are placed outside
the building, as described for a unit abandoning a building.
Then replace the building with an area of dangerous terrain of
equal size.
W mojej sytuacji zeszło 2 orków (2+ ward od magii). Szkoda bo ten czar był odpowiedzią na jakieś większe jednostki (np. hydry, trolle), teraz nie można na nim polegać.
Obrazek

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

No dobrze, czyli Koło zostaje na stole na 4+ jak się mu kostki skończą? #-o

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

Voodoo pisze:Niestety tak jest. Całe zamieszanie zrobiło się wtedy, gdy wydzwoniłem efekt niszczenia maszyn i przy okazji zniszczyłem budynek w którym stało 40 dzikusów. Według opisu czaru po teście I powinni zejść, ale FaQ to zmienił:
Page 78 – Cracks Call
Change the second paragraph to “A building (or single section
of multi-part building) affected by the spell will collapse on a
roll of 5+. If the building collapses, any models garrisoning
it must pass an Initiative test, or be removed as a casualty
with no armour save allowed.
Any survivors are placed outside
the building, as described for a unit abandoning a building.
Then replace the building with an area of dangerous terrain of
equal size.
W mojej sytuacji zeszło 2 orków (2+ ward od magii). Szkoda bo ten czar był odpowiedzią na jakieś większe jednostki (np. hydry, trolle), teraz nie można na nim polegać.
Panowie, no k...wa bez jaj. Zmienił się zapis dotyczący modeli W DOMKU, a nie modeli targetowanych crackscallem bezpośrednio.

W takim razie na przykład po niezdanych testach inicjatywy hydra, która dostanie crackscalla ma być tylko REMOVE AS CASSUALTY, a jeśli kreska poleci dalej i zahaczy domek, wtedy (o ile domek się rozwali) siedzące tam chłopki będą REMOVE AS CASSUALTY WITH NO ARMOUR SAVE . Wynika z tego, idąc po, jak sądzę błędnej linii rozumowania, że w pierwszym przypadku hydrze przysługuje zarówno ARMOUR SAVE jak i REGENERACJA, gdyż w opisie czaru nie zostało dodane WITH NO ARMOUR SAVE. No proszę was. Niech te chłopki w domkach mają swoje Wardsavy i Regenki, ale nie cele bezpośrednio "wpadniętę w szczlinkę".

w tym kontekście pytanie Szeszeja o doomwheel jest jak najbardziej uzasadnione. W konsekwencji we wszystkich sytaucjach na REMOVE FROM PLAY przysługiwać musi AS, WS i Reg.

Chyba że mamy jeszcze trochę zdrowego rozsądku i remove from play oznacza remove from play.

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

+1, bo znów zaczyna się polhammer...
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Solo
Falubaz
Posty: 1330

Post autor: Solo »

zgadzam sie z Bombajem, ginie bez as ws czy reg

Awatar użytkownika
Deus
Falubaz
Posty: 1034
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Deus »

Jak dam Greyowi ten miecz co daje mu WS 10, to jak ktoś wali w cc w dzwon to trafia po WS ratogiera czy grey seera ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Goglem
Wodzirej
Posty: 773
Lokalizacja: Koszali, Klub Zad Trola

Post autor: Goglem »

rat ogra

Gibon

Post autor: Gibon »

Podczas gdy w jednostce z dzwonem został 1 pchający i dzwon nie może się ruszać, a nie zdałem ZP po przegranej walce to dzwon ucieka czy zostaje tam gdzie stał - i kogo bije jednostka, która walczyła z pchającymi?

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Jak dzwon przegrywa walkę to się nic nie dzieje. Przecież on jest unbreakable
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Gibon

Post autor: Gibon »

Macias pisze:Jak dzwon przegrywa walkę to się nic nie dzieje. Przecież on jest unbreakable

Oi, faktycznie mam dopisane ołówkiem, moje niedopatrzenie :? #-o

ODPOWIEDZ