Koncert życzeń

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

ODPOWIEDZ
Radzia
Pseudoklimaciarz
Posty: 27

Re: Koncert życzeń

Post autor: Radzia »

Ok, koszt Włócznika jest przesadzony, ale chciałem, żeby wszystkie piechotne cory były "equal". W tym zestawieniu koszt 8-9 byłby bardziej odpowiedni. Choć wolałbym, żeby włócznik miał jakąś wyróżniająca go ablitkę, narazie poza armor piercing (elfie włócznie) i walki z dodatkowego ranku - czwartego (elfia dyscyplina), nie przychodzi mi nic do głowy.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

To że kolesie będą dużo tańsi od reszty może być ich najlepszą zdolnością. Bo żadne AP czy dodatkowe szeregi nie są tyle warte przy ludkach z S3 :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Chciałeś chyba powiedzieć, S3 doc czasu rzucenia brzytwy z ksiażki :P . Przy 8 pkt za model byli by chyba ok, ASF to jednak bardzo potężna zaleta.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Wojtuś
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3830
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Wojtuś »

Radzia pisze:Moja propozycja zmian:


Cała armia traci rerola przy ASF

Spearmen - 10 pkt
Heavy Armor, Shield, spear

White Lions 15 pkt
Monster Hunter, + 1 to Strenght vs Monsters, Monstrous Cavalery, Monstrous Infrantry, tracą stubborn, Woodsman -dostają rerola to hit jak walczą w lesie,
Jakby Wl przestali mieć stubborna, to bym zaczął grać na HM chyba. W sumie to nie byłoby czym grać już wtedy. Wgl w przypadku tych dwóch zmian nie byłoby co wystawić w tej armii...

Swoją drogą mam nadzieję, że nie dadzą nam nic glupiego, wgl nic nowego nie jest potrzebne - wystarczy pozmieniać niektóre pierdoły - żeby każda jednostka był konkurencyjna względem siebie.
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

proste, PG - unbreakable, SM - MR ze 2 i jest alternatywa ;)
Obrazek
Highborn Elves Only!

Radzia
Pseudoklimaciarz
Posty: 27

Post autor: Radzia »

Jako że podoba mi się idea bycia "equal" naszych corów to spróbujemy tak:

Spearmen - 10 pkt
Heavy Armor, Shield, Speara
Martial Prowess, Mistrzowie wlóczni i tarczy - walczą z dodatkowego czwartego ranku i mają parry save na tarczy

36 "Moich włóczników" kontra 36 Włóczników Dark Elfowych z tarczami (pomijam efekt szarży)

Moi wbijają 4 rany (zabijają 28 punktów przeciwnikow), Dark elfowi włócznicy 2,81 (zabijają 28 punktów przeciwnikowi) (z przerzutem)

punktowo po równo, ale to Dark Elfy się testują na brejka, oczywiście nowi włócznicy gorzej będą znosić ostrzał "za te punkty"

Wymarzonym przeciwnikiem będą Halabardnicy - 36 v 36
Włócznicy wbijają 6,67 rany Halabardnikom a Halabardnicy Włócznikom 1,67

Tym sposobem mamy jednostkę dobrą na inne T3, S3 jednostki, podatną na ostrzał i T5, S5


Ale dodanie im 4 walczącego ranku sprawia, że Brzytwa robi się jeszcze bardziej przegięta, więc poszukam innego pomysłu, parry save może zostać.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Już widzę, jak GW da jednostce 2 zasady specjalne, które robią to samo :D
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtuś
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3830
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Wojtuś »

36 WL vs 36 slavów.
WL wbijają 27 ran, slavy 1.

widzisz analogię?
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!

Awatar użytkownika
Wojtuś
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3830
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Wojtuś »

Semi pisze:proste, PG - unbreakable, SM - MR ze 2 i jest alternatywa ;)
Muahahaaha jakby byli niezłamywalni, to bym ich brał nawet za 16 pkt. Lajt Łajoni są porównywalni do SM i PG, ich jedyną zasadą wynoszącą na wyżyny jest stubborn, jakby tamte ją mieli, to w praktyce byliby wykorzystywani tak często jak tamte.
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

nie widzę sensu tworzenia jednostki pod jeden czar.
Jako DE mają mega tanich włóczników a dostęp do brzytwy ten sam.

Jak już bawicie się w twórców to spróbujcie złożyć tak te jednostki by były jak najmniej zależne od combosów, bo co to za frajda wystawić włóczników tylko jeśli będzie się grało na Shadow. Jak wybiorę inny lore to automatycznie ich skreślam - nie tak chyba powinna wyglądać zbalansowana/ zrównoważona i konkurencyjna jednostka :)


Radzia, zrób sobie jeszcze test 45 włóczników kontra 30 WL - punktowo to samo. :D
Obrazek

diuk
Falubaz
Posty: 1487

Post autor: diuk »

Mój Wishlist:

Lord/Hero:
Jakiś boost który by powodował że nasz Arcy nie jest taką samą plewą jak każdy inny Mag 4 poziomowy bo nie może brać sobie Giftów czy czego tam co by mu dało większy wybór arkan.

Core:
+Silver Helms
+ ew. Tiranoc Chariot
Spearman: Heavy Armour albo taniej
First Among Equals: mógłby dawać +1 do siły w pierwszej turze CC Spearom lub Multiplę Łucznikom gdy nie robią Stand and Shoot.

Special:
Ellyrian Reavers: taniej
SwordMasters: -1 do shootingu/trafiania w nich
Shadow Warriors: ugrywalnić
Dragon Princes: +1S
Phoenix Guard: Stubborn - albo cokolwiek co pozwala im ustać breaka, jednak są gwardią, wiec trochę głupio jak uciekają.

Rare:
Balista: +1 Wound, +1 BS

High Magic:
Pocisk: 2 wersje: 24 cale i 48

Nowe jednostki:
Dragon Knight
wielkość oddziału: 1
Dragon Prince na Smoku, AS 1+, MR(2) - jako jeden model a nie osobno jeździec i smok.

Generalnie myślę też że dostaniemy jakąś dobrą opcję na +2 do casta.
Szukam: zamienników do Silver Helmsów

Kontakt PM

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

To ja bym dodał w sumie analogicznie do Mrocznych Elfów: Ellyrianie do Core'ów i Noble na Gryfie :D
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Radzia
Pseudoklimaciarz
Posty: 27

Post autor: Radzia »

ok White Lioni vs Spearsi po 6 w ranku:

Spearsi 2,26 rany, WL 5,56 bez przerzutu (7,41 z przerzutem)
WojtuśŚ pisze:
Radzia pisze:Moja propozycja zmian:


Cała armia traci rerola przy ASF

Spearmen - 10 pkt
Heavy Armor, Shield, spear

White Lions 15 pkt
Monster Hunter, + 1 to Strenght vs Monsters, Monstrous Cavalery, Monstrous Infrantry, tracą stubborn, Woodsman -dostają rerola to hit jak walczą w lesie,
Jakby Wl przestali mieć stubborna, to bym zaczął grać na HM chyba. W sumie to nie byłoby czym grać już wtedy. Wgl w przypadku tych dwóch zmian nie byłoby co wystawić w tej armii...

Swoją drogą mam nadzieję, że nie dadzą nam nic glupiego, wgl nic nowego nie jest potrzebne - wystarczy pozmieniać niektóre pierdoły - żeby każda jednostka był konkurencyjna względem siebie.

A jakby ci White Lioni kosztowali 14 lub 13 pkt? Koszt jednostki można obniżyć. Narazie wadą WL jest to że są zbyt uniwersalni, ich wybór to no brainer, chodzi o żeby mieć dylemat co wybrać i jak to dopasować do reszty armi.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Radzia pisze:ok White Lioni vs Spearsi po 6 w ranku:

Spearsi 2,26 rany, WL 5,56 bez przerzutu (7,41 z przerzutem)
tu masz bardziej realne wyliczenia bez przerzutów:
1. WL w hordzie, speary w hordzie.
WL zabijają 16,7 - speary zabijają ok. 7
speary nie mają już steadfasta, break na jakieś 2;

2. WL w hordzie, speary po 5 w ranku
WL zabijają 11,7 - speary zabijają 3,3
speary ratują się jedynie steadfastem, ale to i tak na max 2-3 tury.

Widzisz chyba teraz, że nie ważne jakie zasady dasz corowej piechocie to 10 pkt za mięso armatnie to za dużo :) Ich musi być dużo, bo zawsze ich będzie dużo ginąć.
Obrazek

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

=D>
dlatego wlasnie speary DE po 6pkt sa grywalne, bo tanio i duzo...
Obrazek
Highborn Elves Only!

Radzia
Pseudoklimaciarz
Posty: 27

Post autor: Radzia »

W dobrym dizajnie:
a) chodzi o to żeby armie nie wyglądały tak samo i miały mocne i słabe strony, np DE mają lepszego włócznika, a HE mają lepszego smoka (w przeliczeniu na punkty)
b) każda jednostka miała swoją niszę i można złożyć wiele skutecznych armii używając najróżniejszych jednostek

Zabawy ciąg dalszy w projektowanie AB do HE:

Cała armia traci rerola przy ASF, ASF działa jak ASF poza dawaniem re rola przy wyższej inicjatywie (dorzucanie tych wszystkich rzutów jest męczące)

CORE:

Spearmen - 8 pkt
Light Armor, Shield, spear,
Martial Discipline – walcząc włócznią i tarczą dostają parry save

Archer -10 pkt
Avernon Longbow - Range 36

Lohern Sea Guard - 10 pkt
Light armor, shield, bow,

Elf Silver Helms - 20 pkt
tarcza za +2pkt

SPECIAL:

White Lions - 13 pkt
Monster Hunter, + 1 to Strenght vs Monsters, Monstrous Cavalery, Monstrous Infrantry - lasy Uluthanu wciąż są pełne potworów,
Woodsman -dostają rerola to hit jak walczą w lesie, tracą stubborn

Swordmaster of Hoeth - 14 pkt
Master of Battle - drugi szereg z supporting attack ma 2 ataki
Swordsmastersi poświęcili swoje życie, żeby być mistrzami miecza i bitwy, lata morderczych treningów walki w formacjach sprawiają, że czują gdzie są ich towarzysze, którzy nie przeszkadzają im w walce. Mistrz miecza robiąc unik przed ciosem jednocześnie odkrywa przeciwnika przed atakami swoich towarzyszy. Po prostu, płaczesz kiedy leci do nich garstka strzał, uśmiechasz się kiedy dochodzą do walki i mielą wroga.

Phoenix guard - 15 pkt
6WW, Fear, Stubborn, Ward Save 5+
Ward na 4+ jest „zbyt magiczny”, są strażnikami i poprzysięgli bronić tego co najcenniejsze, walczą w milczeniu, umierają w milczeniu, nigdy nie ustępują. Walczą trochę gorzej ale nadrabiają Stubbornem na 9LD.

Shadow warriors - 15 pkt
Avernon Longbow - Range 36
2nd Weapon za + 1 pkt

Ellyrian Reavers – 16 pkt
WW 5, tarcza za + 2 pkt
Born Horsemans, uderz i uciekaj, po tym jak zaszarżują po rozegraniu pierwszej rundy walki mogą dać flee

Dragon Princes - 30 pkt
dostają 4S, jeden rank Dragon Princes, likwiduje 2 ranki steadfasta w zaszarżowanym odziale

HEROES

Dragon Warrior – Mage 120 + smok
WW 5, może brać pancerze, również magiczne, Starwood Staff + 1 do S.

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

dorzucanie tych wszystkich rzutów jest męczące
lol

w sumie udalo ci sie zabrac tej armii wszsytko dzieki czemu da sie nia grac ;)
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

diuk pisze:Jakiś boost który by powodował że nasz Arcy nie jest taką samą plewą jak każdy inny Mag 4 poziomowy bo nie może brać sobie Giftów czy czego tam co by mu dało większy wybór arkan.
Yyy?Macie wystarczającego boosta- wszystkie lory + High, +1 do dispela i świente arcana.Naprawdę wystarczy...

diuk pisze:+Silver Helms
+ ew. Tiranoc Chariot
Spearman: Heavy Armour albo taniej
First Among Equals: mógłby dawać +1 do siły w pierwszej turze CC Spearom lub Multiplę Łucznikom gdy nie robią Stand and Shoot.
O spirach możesz sobie pomarzyć a wasze łuki to nie nasze darkelfickie kusze...
diuk pisze:Ellyrian Reavers: taniej
SwordMasters: -1 do shootingu/trafiania w nich
Shadow Warriors: ugrywalnić
Dragon Princes: +1S
Phoenix Guard: Stubborn - albo cokolwiek co pozwala im ustać breaka, jednak są gwardią, wiec trochę głupio jak uciekają.
Jak na razie WL zawsze mieli Stubbora wiec nie sądze żeby drugi oddział tez go miał. +1 do siły dla DP byłoby imo za mocne ale takie ITP niezgorsze.
diuk pisze: Balista: +1 Wound, +1 BS
Powinni w ogole zmienic zasadę do bolca bo za te punkty ssie lub zmiejszyc koszt do 75pkt.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

diuk
Falubaz
Posty: 1487

Post autor: diuk »

No z tym Lordem i multiple to troche przeholowalem ale mialem swoje powody zeby tak myslec.

Co do Spearow to warto pomarzyc :-)

A moze Gw planuje wydac nowa dobra jednostke wlasnie w Corach ? :-D

To by byl dopiero skok na kase :-)

Osobiscie wydaje mi sie ze zrobia z naszej armii cos jak z wampirami. one maja teraz o wiele lepsza magie niz HE. Dlatego spodziewam sie boosta z bazy dla arcego bo jesli utna nam arcany a utna a to jedyna rzecz jaka jest spoko. High Magic jest sredni z sila 3-4. Nasi magicy beda goli i drodzy jak na standardy. tak mowisz ze taka przegieta ta magia ale tak naprawde to ksiazka jest 0-1 , High jest sredni z zasiegami 24 cale, +1 do dispela jest gorsze niz +1 do casta u wochow, wybor Lorow jest ok ale jakos to wszystko do kupy i ASF nie rekompensuje mi spearmana z sila 3.

Dp za 30 pts i ty mu zalujesz S4 ? to ja go nigdy nie wystawie do jakis sensownych combatow.

Nie spodziewalbym sie obnizek kosztow na unitach bo jednak He to nieliczna armia. Raczej dadza nam boost yu boost tam zeby zrekompensowac bol S3 w corach. Chociaz gdyby SH przeszli do Core to bylby juz prawdziwy renesans i mogliby wszystko w corach zostawic nawet tak jak jest.
Szukam: zamienników do Silver Helmsów

Kontakt PM

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Radzia pisze:W dobrym dizajnie:
a) chodzi o to żeby armie nie wyglądały tak samo i miały mocne i słabe strony, np DE mają lepszego włócznika, a HE mają lepszego smoka (w przeliczeniu na punkty)
Jak już wyjeżdżasz ze Spearmenami, to może by tak pozostać w Core'ach w tym przykładzie? DE mają lepszego włócznika, a HE niech mają lepszą jednostkę strzelającą, bo Kusze za 10pkt z Light Armourem, Multiplem, AP i możliwością brania tarcz w porównaniu do 11pkt bez tego wszystkiego nie wiem czy jest rekompensowane przez 6" większy zasięg. Jakby nie było HE to klasyczny Defens był zawsze, a jak patrzy się co potrafią Łucznicy w WE i to z 6 edycji jeszcze, to naprawdę żałosne się te nasze prawdziwe Elfy robią :?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ