Koncert życzeń
Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello
Re: Koncert życzeń
Ok, koszt Włócznika jest przesadzony, ale chciałem, żeby wszystkie piechotne cory były "equal". W tym zestawieniu koszt 8-9 byłby bardziej odpowiedni. Choć wolałbym, żeby włócznik miał jakąś wyróżniająca go ablitkę, narazie poza armor piercing (elfie włócznie) i walki z dodatkowego ranku - czwartego (elfia dyscyplina), nie przychodzi mi nic do głowy.
To że kolesie będą dużo tańsi od reszty może być ich najlepszą zdolnością. Bo żadne AP czy dodatkowe szeregi nie są tyle warte przy ludkach z S3 


- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Chciałeś chyba powiedzieć, S3 doc czasu rzucenia brzytwy z ksiażki
. Przy 8 pkt za model byli by chyba ok, ASF to jednak bardzo potężna zaleta.

Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.

Jakby Wl przestali mieć stubborna, to bym zaczął grać na HM chyba. W sumie to nie byłoby czym grać już wtedy. Wgl w przypadku tych dwóch zmian nie byłoby co wystawić w tej armii...Radzia pisze:Moja propozycja zmian:
Cała armia traci rerola przy ASF
Spearmen - 10 pkt
Heavy Armor, Shield, spear
White Lions 15 pkt
Monster Hunter, + 1 to Strenght vs Monsters, Monstrous Cavalery, Monstrous Infrantry, tracą stubborn, Woodsman -dostają rerola to hit jak walczą w lesie,
Swoją drogą mam nadzieję, że nie dadzą nam nic glupiego, wgl nic nowego nie jest potrzebne - wystarczy pozmieniać niektóre pierdoły - żeby każda jednostka był konkurencyjna względem siebie.
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!
Jako że podoba mi się idea bycia "equal" naszych corów to spróbujemy tak:
Spearmen - 10 pkt
Heavy Armor, Shield, Speara
Martial Prowess, Mistrzowie wlóczni i tarczy - walczą z dodatkowego czwartego ranku i mają parry save na tarczy
36 "Moich włóczników" kontra 36 Włóczników Dark Elfowych z tarczami (pomijam efekt szarży)
Moi wbijają 4 rany (zabijają 28 punktów przeciwnikow), Dark elfowi włócznicy 2,81 (zabijają 28 punktów przeciwnikowi) (z przerzutem)
punktowo po równo, ale to Dark Elfy się testują na brejka, oczywiście nowi włócznicy gorzej będą znosić ostrzał "za te punkty"
Wymarzonym przeciwnikiem będą Halabardnicy - 36 v 36
Włócznicy wbijają 6,67 rany Halabardnikom a Halabardnicy Włócznikom 1,67
Tym sposobem mamy jednostkę dobrą na inne T3, S3 jednostki, podatną na ostrzał i T5, S5
Ale dodanie im 4 walczącego ranku sprawia, że Brzytwa robi się jeszcze bardziej przegięta, więc poszukam innego pomysłu, parry save może zostać.
Spearmen - 10 pkt
Heavy Armor, Shield, Speara
Martial Prowess, Mistrzowie wlóczni i tarczy - walczą z dodatkowego czwartego ranku i mają parry save na tarczy
36 "Moich włóczników" kontra 36 Włóczników Dark Elfowych z tarczami (pomijam efekt szarży)
Moi wbijają 4 rany (zabijają 28 punktów przeciwnikow), Dark elfowi włócznicy 2,81 (zabijają 28 punktów przeciwnikowi) (z przerzutem)
punktowo po równo, ale to Dark Elfy się testują na brejka, oczywiście nowi włócznicy gorzej będą znosić ostrzał "za te punkty"
Wymarzonym przeciwnikiem będą Halabardnicy - 36 v 36
Włócznicy wbijają 6,67 rany Halabardnikom a Halabardnicy Włócznikom 1,67
Tym sposobem mamy jednostkę dobrą na inne T3, S3 jednostki, podatną na ostrzał i T5, S5
Ale dodanie im 4 walczącego ranku sprawia, że Brzytwa robi się jeszcze bardziej przegięta, więc poszukam innego pomysłu, parry save może zostać.
36 WL vs 36 slavów.
WL wbijają 27 ran, slavy 1.
widzisz analogię?
WL wbijają 27 ran, slavy 1.
widzisz analogię?
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!
Muahahaaha jakby byli niezłamywalni, to bym ich brał nawet za 16 pkt. Lajt Łajoni są porównywalni do SM i PG, ich jedyną zasadą wynoszącą na wyżyny jest stubborn, jakby tamte ją mieli, to w praktyce byliby wykorzystywani tak często jak tamte.Semi pisze:proste, PG - unbreakable, SM - MR ze 2 i jest alternatywa
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!
nie widzę sensu tworzenia jednostki pod jeden czar.
Jako DE mają mega tanich włóczników a dostęp do brzytwy ten sam.
Jak już bawicie się w twórców to spróbujcie złożyć tak te jednostki by były jak najmniej zależne od combosów, bo co to za frajda wystawić włóczników tylko jeśli będzie się grało na Shadow. Jak wybiorę inny lore to automatycznie ich skreślam - nie tak chyba powinna wyglądać zbalansowana/ zrównoważona i konkurencyjna jednostka
Radzia, zrób sobie jeszcze test 45 włóczników kontra 30 WL - punktowo to samo.
Jako DE mają mega tanich włóczników a dostęp do brzytwy ten sam.
Jak już bawicie się w twórców to spróbujcie złożyć tak te jednostki by były jak najmniej zależne od combosów, bo co to za frajda wystawić włóczników tylko jeśli będzie się grało na Shadow. Jak wybiorę inny lore to automatycznie ich skreślam - nie tak chyba powinna wyglądać zbalansowana/ zrównoważona i konkurencyjna jednostka

Radzia, zrób sobie jeszcze test 45 włóczników kontra 30 WL - punktowo to samo.


Mój Wishlist:
Lord/Hero:
Jakiś boost który by powodował że nasz Arcy nie jest taką samą plewą jak każdy inny Mag 4 poziomowy bo nie może brać sobie Giftów czy czego tam co by mu dało większy wybór arkan.
Core:
+Silver Helms
+ ew. Tiranoc Chariot
Spearman: Heavy Armour albo taniej
First Among Equals: mógłby dawać +1 do siły w pierwszej turze CC Spearom lub Multiplę Łucznikom gdy nie robią Stand and Shoot.
Special:
Ellyrian Reavers: taniej
SwordMasters: -1 do shootingu/trafiania w nich
Shadow Warriors: ugrywalnić
Dragon Princes: +1S
Phoenix Guard: Stubborn - albo cokolwiek co pozwala im ustać breaka, jednak są gwardią, wiec trochę głupio jak uciekają.
Rare:
Balista: +1 Wound, +1 BS
High Magic:
Pocisk: 2 wersje: 24 cale i 48
Nowe jednostki:
Dragon Knight
wielkość oddziału: 1
Dragon Prince na Smoku, AS 1+, MR(2) - jako jeden model a nie osobno jeździec i smok.
Generalnie myślę też że dostaniemy jakąś dobrą opcję na +2 do casta.
Lord/Hero:
Jakiś boost który by powodował że nasz Arcy nie jest taką samą plewą jak każdy inny Mag 4 poziomowy bo nie może brać sobie Giftów czy czego tam co by mu dało większy wybór arkan.
Core:
+Silver Helms
+ ew. Tiranoc Chariot
Spearman: Heavy Armour albo taniej
First Among Equals: mógłby dawać +1 do siły w pierwszej turze CC Spearom lub Multiplę Łucznikom gdy nie robią Stand and Shoot.
Special:
Ellyrian Reavers: taniej
SwordMasters: -1 do shootingu/trafiania w nich
Shadow Warriors: ugrywalnić
Dragon Princes: +1S
Phoenix Guard: Stubborn - albo cokolwiek co pozwala im ustać breaka, jednak są gwardią, wiec trochę głupio jak uciekają.
Rare:
Balista: +1 Wound, +1 BS
High Magic:
Pocisk: 2 wersje: 24 cale i 48
Nowe jednostki:
Dragon Knight
wielkość oddziału: 1
Dragon Prince na Smoku, AS 1+, MR(2) - jako jeden model a nie osobno jeździec i smok.
Generalnie myślę też że dostaniemy jakąś dobrą opcję na +2 do casta.
Szukam: zamienników do Silver Helmsów
Kontakt PM
Kontakt PM
ok White Lioni vs Spearsi po 6 w ranku:
Spearsi 2,26 rany, WL 5,56 bez przerzutu (7,41 z przerzutem)
A jakby ci White Lioni kosztowali 14 lub 13 pkt? Koszt jednostki można obniżyć. Narazie wadą WL jest to że są zbyt uniwersalni, ich wybór to no brainer, chodzi o żeby mieć dylemat co wybrać i jak to dopasować do reszty armi.
Spearsi 2,26 rany, WL 5,56 bez przerzutu (7,41 z przerzutem)
WojtuśŚ pisze:Jakby Wl przestali mieć stubborna, to bym zaczął grać na HM chyba. W sumie to nie byłoby czym grać już wtedy. Wgl w przypadku tych dwóch zmian nie byłoby co wystawić w tej armii...Radzia pisze:Moja propozycja zmian:
Cała armia traci rerola przy ASF
Spearmen - 10 pkt
Heavy Armor, Shield, spear
White Lions 15 pkt
Monster Hunter, + 1 to Strenght vs Monsters, Monstrous Cavalery, Monstrous Infrantry, tracą stubborn, Woodsman -dostają rerola to hit jak walczą w lesie,
Swoją drogą mam nadzieję, że nie dadzą nam nic glupiego, wgl nic nowego nie jest potrzebne - wystarczy pozmieniać niektóre pierdoły - żeby każda jednostka był konkurencyjna względem siebie.
A jakby ci White Lioni kosztowali 14 lub 13 pkt? Koszt jednostki można obniżyć. Narazie wadą WL jest to że są zbyt uniwersalni, ich wybór to no brainer, chodzi o żeby mieć dylemat co wybrać i jak to dopasować do reszty armi.
tu masz bardziej realne wyliczenia bez przerzutów:Radzia pisze:ok White Lioni vs Spearsi po 6 w ranku:
Spearsi 2,26 rany, WL 5,56 bez przerzutu (7,41 z przerzutem)
1. WL w hordzie, speary w hordzie.
WL zabijają 16,7 - speary zabijają ok. 7
speary nie mają już steadfasta, break na jakieś 2;
2. WL w hordzie, speary po 5 w ranku
WL zabijają 11,7 - speary zabijają 3,3
speary ratują się jedynie steadfastem, ale to i tak na max 2-3 tury.
Widzisz chyba teraz, że nie ważne jakie zasady dasz corowej piechocie to 10 pkt za mięso armatnie to za dużo


W dobrym dizajnie:
a) chodzi o to żeby armie nie wyglądały tak samo i miały mocne i słabe strony, np DE mają lepszego włócznika, a HE mają lepszego smoka (w przeliczeniu na punkty)
b) każda jednostka miała swoją niszę i można złożyć wiele skutecznych armii używając najróżniejszych jednostek
Zabawy ciąg dalszy w projektowanie AB do HE:
Cała armia traci rerola przy ASF, ASF działa jak ASF poza dawaniem re rola przy wyższej inicjatywie (dorzucanie tych wszystkich rzutów jest męczące)
CORE:
Spearmen - 8 pkt
Light Armor, Shield, spear,
Martial Discipline – walcząc włócznią i tarczą dostają parry save
Archer -10 pkt
Avernon Longbow - Range 36
Lohern Sea Guard - 10 pkt
Light armor, shield, bow,
Elf Silver Helms - 20 pkt
tarcza za +2pkt
SPECIAL:
White Lions - 13 pkt
Monster Hunter, + 1 to Strenght vs Monsters, Monstrous Cavalery, Monstrous Infrantry - lasy Uluthanu wciąż są pełne potworów,
Woodsman -dostają rerola to hit jak walczą w lesie, tracą stubborn
Swordmaster of Hoeth - 14 pkt
Master of Battle - drugi szereg z supporting attack ma 2 ataki
Swordsmastersi poświęcili swoje życie, żeby być mistrzami miecza i bitwy, lata morderczych treningów walki w formacjach sprawiają, że czują gdzie są ich towarzysze, którzy nie przeszkadzają im w walce. Mistrz miecza robiąc unik przed ciosem jednocześnie odkrywa przeciwnika przed atakami swoich towarzyszy. Po prostu, płaczesz kiedy leci do nich garstka strzał, uśmiechasz się kiedy dochodzą do walki i mielą wroga.
Phoenix guard - 15 pkt
6WW, Fear, Stubborn, Ward Save 5+
Ward na 4+ jest „zbyt magiczny”, są strażnikami i poprzysięgli bronić tego co najcenniejsze, walczą w milczeniu, umierają w milczeniu, nigdy nie ustępują. Walczą trochę gorzej ale nadrabiają Stubbornem na 9LD.
Shadow warriors - 15 pkt
Avernon Longbow - Range 36
2nd Weapon za + 1 pkt
Ellyrian Reavers – 16 pkt
WW 5, tarcza za + 2 pkt
Born Horsemans, uderz i uciekaj, po tym jak zaszarżują po rozegraniu pierwszej rundy walki mogą dać flee
Dragon Princes - 30 pkt
dostają 4S, jeden rank Dragon Princes, likwiduje 2 ranki steadfasta w zaszarżowanym odziale
HEROES
Dragon Warrior – Mage 120 + smok
WW 5, może brać pancerze, również magiczne, Starwood Staff + 1 do S.
a) chodzi o to żeby armie nie wyglądały tak samo i miały mocne i słabe strony, np DE mają lepszego włócznika, a HE mają lepszego smoka (w przeliczeniu na punkty)
b) każda jednostka miała swoją niszę i można złożyć wiele skutecznych armii używając najróżniejszych jednostek
Zabawy ciąg dalszy w projektowanie AB do HE:
Cała armia traci rerola przy ASF, ASF działa jak ASF poza dawaniem re rola przy wyższej inicjatywie (dorzucanie tych wszystkich rzutów jest męczące)
CORE:
Spearmen - 8 pkt
Light Armor, Shield, spear,
Martial Discipline – walcząc włócznią i tarczą dostają parry save
Archer -10 pkt
Avernon Longbow - Range 36
Lohern Sea Guard - 10 pkt
Light armor, shield, bow,
Elf Silver Helms - 20 pkt
tarcza za +2pkt
SPECIAL:
White Lions - 13 pkt
Monster Hunter, + 1 to Strenght vs Monsters, Monstrous Cavalery, Monstrous Infrantry - lasy Uluthanu wciąż są pełne potworów,
Woodsman -dostają rerola to hit jak walczą w lesie, tracą stubborn
Swordmaster of Hoeth - 14 pkt
Master of Battle - drugi szereg z supporting attack ma 2 ataki
Swordsmastersi poświęcili swoje życie, żeby być mistrzami miecza i bitwy, lata morderczych treningów walki w formacjach sprawiają, że czują gdzie są ich towarzysze, którzy nie przeszkadzają im w walce. Mistrz miecza robiąc unik przed ciosem jednocześnie odkrywa przeciwnika przed atakami swoich towarzyszy. Po prostu, płaczesz kiedy leci do nich garstka strzał, uśmiechasz się kiedy dochodzą do walki i mielą wroga.
Phoenix guard - 15 pkt
6WW, Fear, Stubborn, Ward Save 5+
Ward na 4+ jest „zbyt magiczny”, są strażnikami i poprzysięgli bronić tego co najcenniejsze, walczą w milczeniu, umierają w milczeniu, nigdy nie ustępują. Walczą trochę gorzej ale nadrabiają Stubbornem na 9LD.
Shadow warriors - 15 pkt
Avernon Longbow - Range 36
2nd Weapon za + 1 pkt
Ellyrian Reavers – 16 pkt
WW 5, tarcza za + 2 pkt
Born Horsemans, uderz i uciekaj, po tym jak zaszarżują po rozegraniu pierwszej rundy walki mogą dać flee
Dragon Princes - 30 pkt
dostają 4S, jeden rank Dragon Princes, likwiduje 2 ranki steadfasta w zaszarżowanym odziale
HEROES
Dragon Warrior – Mage 120 + smok
WW 5, może brać pancerze, również magiczne, Starwood Staff + 1 do S.
Yyy?Macie wystarczającego boosta- wszystkie lory + High, +1 do dispela i świente arcana.Naprawdę wystarczy...diuk pisze:Jakiś boost który by powodował że nasz Arcy nie jest taką samą plewą jak każdy inny Mag 4 poziomowy bo nie może brać sobie Giftów czy czego tam co by mu dało większy wybór arkan.
O spirach możesz sobie pomarzyć a wasze łuki to nie nasze darkelfickie kusze...diuk pisze:+Silver Helms
+ ew. Tiranoc Chariot
Spearman: Heavy Armour albo taniej
First Among Equals: mógłby dawać +1 do siły w pierwszej turze CC Spearom lub Multiplę Łucznikom gdy nie robią Stand and Shoot.
Jak na razie WL zawsze mieli Stubbora wiec nie sądze żeby drugi oddział tez go miał. +1 do siły dla DP byłoby imo za mocne ale takie ITP niezgorsze.diuk pisze:Ellyrian Reavers: taniej
SwordMasters: -1 do shootingu/trafiania w nich
Shadow Warriors: ugrywalnić
Dragon Princes: +1S
Phoenix Guard: Stubborn - albo cokolwiek co pozwala im ustać breaka, jednak są gwardią, wiec trochę głupio jak uciekają.
Powinni w ogole zmienic zasadę do bolca bo za te punkty ssie lub zmiejszyc koszt do 75pkt.diuk pisze: Balista: +1 Wound, +1 BS
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"
No z tym Lordem i multiple to troche przeholowalem ale mialem swoje powody zeby tak myslec.
Co do Spearow to warto pomarzyc
A moze Gw planuje wydac nowa dobra jednostke wlasnie w Corach ?
To by byl dopiero skok na kase
Osobiscie wydaje mi sie ze zrobia z naszej armii cos jak z wampirami. one maja teraz o wiele lepsza magie niz HE. Dlatego spodziewam sie boosta z bazy dla arcego bo jesli utna nam arcany a utna a to jedyna rzecz jaka jest spoko. High Magic jest sredni z sila 3-4. Nasi magicy beda goli i drodzy jak na standardy. tak mowisz ze taka przegieta ta magia ale tak naprawde to ksiazka jest 0-1 , High jest sredni z zasiegami 24 cale, +1 do dispela jest gorsze niz +1 do casta u wochow, wybor Lorow jest ok ale jakos to wszystko do kupy i ASF nie rekompensuje mi spearmana z sila 3.
Dp za 30 pts i ty mu zalujesz S4 ? to ja go nigdy nie wystawie do jakis sensownych combatow.
Nie spodziewalbym sie obnizek kosztow na unitach bo jednak He to nieliczna armia. Raczej dadza nam boost yu boost tam zeby zrekompensowac bol S3 w corach. Chociaz gdyby SH przeszli do Core to bylby juz prawdziwy renesans i mogliby wszystko w corach zostawic nawet tak jak jest.
Co do Spearow to warto pomarzyc

A moze Gw planuje wydac nowa dobra jednostke wlasnie w Corach ?

To by byl dopiero skok na kase

Osobiscie wydaje mi sie ze zrobia z naszej armii cos jak z wampirami. one maja teraz o wiele lepsza magie niz HE. Dlatego spodziewam sie boosta z bazy dla arcego bo jesli utna nam arcany a utna a to jedyna rzecz jaka jest spoko. High Magic jest sredni z sila 3-4. Nasi magicy beda goli i drodzy jak na standardy. tak mowisz ze taka przegieta ta magia ale tak naprawde to ksiazka jest 0-1 , High jest sredni z zasiegami 24 cale, +1 do dispela jest gorsze niz +1 do casta u wochow, wybor Lorow jest ok ale jakos to wszystko do kupy i ASF nie rekompensuje mi spearmana z sila 3.
Dp za 30 pts i ty mu zalujesz S4 ? to ja go nigdy nie wystawie do jakis sensownych combatow.
Nie spodziewalbym sie obnizek kosztow na unitach bo jednak He to nieliczna armia. Raczej dadza nam boost yu boost tam zeby zrekompensowac bol S3 w corach. Chociaz gdyby SH przeszli do Core to bylby juz prawdziwy renesans i mogliby wszystko w corach zostawic nawet tak jak jest.
Szukam: zamienników do Silver Helmsów
Kontakt PM
Kontakt PM
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Jak już wyjeżdżasz ze Spearmenami, to może by tak pozostać w Core'ach w tym przykładzie? DE mają lepszego włócznika, a HE niech mają lepszą jednostkę strzelającą, bo Kusze za 10pkt z Light Armourem, Multiplem, AP i możliwością brania tarcz w porównaniu do 11pkt bez tego wszystkiego nie wiem czy jest rekompensowane przez 6" większy zasięg. Jakby nie było HE to klasyczny Defens był zawsze, a jak patrzy się co potrafią Łucznicy w WE i to z 6 edycji jeszcze, to naprawdę żałosne się te nasze prawdziwe Elfy robiąRadzia pisze:W dobrym dizajnie:
a) chodzi o to żeby armie nie wyglądały tak samo i miały mocne i słabe strony, np DE mają lepszego włócznika, a HE mają lepszego smoka (w przeliczeniu na punkty)
