8 edycja - Pytania 3
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja - Pytania 3
Czy wiadomo już coś na temat podstawek pod cannony ?
-
- Kretozord
- Posty: 1758
Czyli przy przerzucie 6 i hate'cie pozostaje ważna zasada, że kostkę można przerzucić tylko raz?kudłaty pisze:Ni tyle neguja, co jak jest reroll wszystkiego (i udane i nieudane) to po prostu nie ma sensu rzucac czegos co i tak sie przerzuci, wiec rzuca sie od razu to po rerollu, gdyby sie negowało to majac dwie zasady rerollujace mozna by jedna negowac a z drugiej korzystac.Azurix pisze:Negują się. Nawet to FAQ do Rule Booka uwzględnił, ten nowy
- SiersciucH
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 173
1.
robi najeżdżanie ( pusta przestrzeń) leci na prosto i trafia w czy robimy maksymalizację
czy zostaje taki układ
2. mam łuczników 5 szeregów po 10(horda) i teraz z pierwszego szeregu wroga widzi tylko 8 łuczników więc z pierwszego strzela 8 z drugiego 8 i teraz z zasady salwy strzela 5 z następnych szeregów czy muszę zredukować tę liczbę o 1/5 i strzelać będzie tylko 4 z następnych szeregów
ta sama sytuacja jeśli połowa trzeciego rzędu ma zasięg a połowa nie czy dalej z salwy może strzelać 5 czy tylko połowa z tych pięciu czyli 3 po zaokrągleniu ?
3. czy jeżeli przeciwnik zrobił mi najeżdżanie i w turze w której walczymy wybił mnie do nogi czy może znowu wykonać najeżdżanie to samo pytanie jeśli wykonał pogoń i z pogoni na mnie wpadł czy jeżeli mnie wytnie czy może zrobić najeżdżanie
robi najeżdżanie ( pusta przestrzeń) leci na prosto i trafia w czy robimy maksymalizację
czy zostaje taki układ
2. mam łuczników 5 szeregów po 10(horda) i teraz z pierwszego szeregu wroga widzi tylko 8 łuczników więc z pierwszego strzela 8 z drugiego 8 i teraz z zasady salwy strzela 5 z następnych szeregów czy muszę zredukować tę liczbę o 1/5 i strzelać będzie tylko 4 z następnych szeregów
ta sama sytuacja jeśli połowa trzeciego rzędu ma zasięg a połowa nie czy dalej z salwy może strzelać 5 czy tylko połowa z tych pięciu czyli 3 po zaokrągleniu ?
3. czy jeżeli przeciwnik zrobił mi najeżdżanie i w turze w której walczymy wybił mnie do nogi czy może znowu wykonać najeżdżanie to samo pytanie jeśli wykonał pogoń i z pogoni na mnie wpadł czy jeżeli mnie wytnie czy może zrobić najeżdżanie
Ostatnio zmieniony 5 lis 2012, o 00:28 przez SiersciucH, łącznie zmieniany 1 raz.
1. nie maksymalizujesz
3. tak na wszystkie pytania
3. tak na wszystkie pytania
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Faktycznie mój błąd. Trzeba maksymalizować, RB str 59
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
- SiersciucH
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 173
tj jeżeli robię najeżdżanie i na kostkach wyjdzie mi że najeżdżająć do przodu na tyle a tyle cali wejdę w oddział przeciwnika robię tak jakby normalną szarżę, tj obrót w strone przeciwnika dojście i domknięcie
a co by było jeśli wyjdzie tak że jak bym robił ruch przed siebie minął bym oddział przeciwnika o 2 cale np.
czy w tym momencie mogę zrobić najeżdzanie oddziałem i wejść w oddział , czy przelatuję koło niego ?
a co by było jeśli wyjdzie tak że jak bym robił ruch przed siebie minął bym oddział przeciwnika o 2 cale np.
czy w tym momencie mogę zrobić najeżdzanie oddziałem i wejść w oddział , czy przelatuję koło niego ?
po wygranej walce, overruna wykonuje sie w lini prostej. jesli w czasie tego 'biegu' wejdziesz w przeciwnika to dana jednostka jest traktowana jako szarzujaca, z wszystkimi warunkami szarzy. jeden wheel do 90 stopni, maksymalizacja walczacych, wejscie w odpowiednia strefe czy tez domykanie drzwi.
pamietaj, ze najpierw mierzy sie odleglosc a nastepnie rusza jednostki.
pamietaj, ze najpierw mierzy sie odleglosc a nastepnie rusza jednostki.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Trzymam za Was kciukikudłaty pisze:Musimy jakiś konsensus ustalić, ale pracujemy nad tym.malfoj pisze:Czy wiadomo już coś na temat podstawek pod cannony ?
Moje klopki nie mogą się zacząć robić dopóki nie będzie wiadomo na jakiej będą podstawce...
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl
Pytanie o reformy. Wypłynęło to ostatnio w trakcie powrotu z mastera. Szukałem w podręczniku i faqu. Nie znalazłem nic na podważenie tej tezy.
Ale może coś przeoczyłem.
puste miejsce
Rat Ogr (40mm)
Szkielet (20mm)
Vampir BSB (20mm)
Z Vampirem stykają się 2 modele.
Czy mogę zrobić taki reform?
Z Vampirem styka się 1 model.
Ale generalnie reform wprowadził więcej modeli w combat, nikogo z niego nie wyłączając.
Ale może coś przeoczyłem.
puste miejsce
Rat Ogr (40mm)
Szkielet (20mm)
Vampir BSB (20mm)
Z Vampirem stykają się 2 modele.
Czy mogę zrobić taki reform?
Z Vampirem styka się 1 model.
Ale generalnie reform wprowadził więcej modeli w combat, nikogo z niego nie wyłączając.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
Kwestia podejścia i lokalnej praktyki. Wydaje mi się że generalnie takie reformy przechodzą raczej.
Purysta zasadowy może twierdzić że to nie reform i coś w tym jest, formacja jako taka się nie zmienia.
Z drugiej strony można stwierdzić że reform polega na przeniesieniu kilku (lecz nie wszystkich) kolumn po prostu, też jest to jakiś punkt zaczepienia.
Purysta zasadowy może twierdzić że to nie reform i coś w tym jest, formacja jako taka się nie zmienia.
Z drugiej strony można stwierdzić że reform polega na przeniesieniu kilku (lecz nie wszystkich) kolumn po prostu, też jest to jakiś punkt zaczepienia.
czyli na schemacie jak powyżej rat ogry przestawiły się w miejsce gdzie nikt nie stał, czyli sądzisz, że 1 skrajny model powinien zostać w miejscu a reszte można przestawić?
tylko znowu nie ma chyba tego tak jawnie opisanego w RB.
tylko znowu nie ma chyba tego tak jawnie opisanego w RB.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
A gdzie to jest napisane w RB/FAQ/Uściślenia?kudłaty pisze:moja interpretacja bierze się stąd że to combat reform a nie combat move. A reform jednak powinien chociaż fragment zostawiać w tym samym miejscu.
Inna sprawa, że reformujące się szkielety przesunęły się w prawo w ramach reforma, zostając w jakiejś części w starej pozycji (ale max 1 kolumną).
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
To jak pojedynczy model walczy z na przykład horda, to czy może się zreformować tak, żeby nagle się stykać z magiem, który stal p drogiej stronie?
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!
Możesz zmienić facing i na tym koniec.WojtuśŚ pisze:To jak pojedynczy model walczy z na przykład horda, to czy może się zreformować tak, żeby nagle się stykać z magiem, który stal p drogiej stronie?
Pojedyncze modele a Combat Reform
Pojedyncze modele mogą tylko zmienid facing za pomocą combat reform. Nie można ich przesuwad na boki za pomocą tego manewru. Jeżeli model ma nie kwadratową podstawkę i chce zmienid facing, to musi zachowad nowy środek jak najbliżej jego środka przed Combat Reform.
LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW
Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych