Pytania ogólne v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Gucio
Chuck Norris
Posty: 443

Re: Pytania ogólne v 2.0

Post autor: Gucio »

Ok wielkie dzięki, kmina nieudana (w sprawie pytania o dołączanie bohaterem do tego samego oddziału)...
Myślałem że można "oddziałem wyjść z bohatera" najpierw ^^", a co do tego another to widziałem ale raczej sądziłem żeby nie brać tego dosłownie, tylko jako propozycje (kto normalny zaproponuje wejście z powrotem do tego samego oddziału :D)

Awatar użytkownika
mog
Wałkarz
Posty: 70

Post autor: mog »

a propo uściśleń sędziowskich i
"Działo musi widzieć cel w który strzela – niedozwolone jest strzelanie w punkt przed „niewidzialnym” celem."
czy w takim przypadku
Obrazek
gracz może powiedzieć, że strzela w punk czerwony lub zielony (te kwadraty i prostokąty to oczywiście oddziały)

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3787
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Wendigo pisze:Ok wielkie dzięki, kmina nieudana (w sprawie pytania o dołączanie bohaterem do tego samego oddziału)...
Myślałem że można "oddziałem wyjść z bohatera" najpierw ^^", a co do tego another to widziałem ale raczej sądziłem żeby nie brać tego dosłownie, tylko jako propozycje (kto normalny zaproponuje wejście z powrotem do tego samego oddziału :D)
możesz najpierw zrobić ruch terkami bez herosa, potem odłączyć się herosem i dołączyć do tych co się ruszyli, a potem ruszyć tymi od których heros się odłączył :)

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Wendigo pisze:Czy mogę odłączyć bohatera od oddziału i go dołączyć w tej samej turze?
Np. Skink na terradonie i oddział, byli połączeni, zrzucili w turze ruchu kamienie na 2 różne oddziały i połączyły się z powrotem.

Nie znalazłem nic w RB co by na to nie pozwalało, żadna taka sytuacja nie została opisana, ale może coś pominąłem...

Ja najpierw zastanowiłbym się nad kwestią, czy można dołączyć bohatera do oddziału lataczy.. To znajdziesz w RB. :wink:
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@crovaxus
Te odpowiedzi są w rb w takiej czy innej formie więc nie warto szukać po zagranicy opis głupoty się zmienił w 8ed czas o tym wiedzieć :)
Challenge są opisane wprost a co daje itp jest w opisie zasady
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Okoń pisze:Ja najpierw zastanowiłbym się nad kwestią, czy można dołączyć bohatera do oddziału lataczy.. To znajdziesz w RB. :wink:
A Lizaki nie mają przypadkiem jakiegoś specjalnego zapisku że mogą?
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Kubi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 148
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Kubi »

hej,

1.czy pistol liczy się jako special close combat weapon?
2.jeśli tak to jak mam w oddziale z dwurakami championa który ma pistola i wybieram że champion walczy z pistolem to czy oddział może bić dwurakami?

pozdr

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

FAZIK pisze:
Okoń pisze:Ja najpierw zastanowiłbym się nad kwestią, czy można dołączyć bohatera do oddziału lataczy.. To znajdziesz w RB. :wink:
A Lizaki nie mają przypadkiem jakiegoś specjalnego zapisku że mogą?
ja takiego zapisu w booku nie zauważyłem... tylko special charachter ma zapis o zasadzie dotyczącej jego oddziału, ale wciąż nie ma informacji nigdzie, że może do niego dołączyć :P taki dowód niewprost :P

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Pająk pisze:ja takiego zapisu w booku nie zauważyłem... tylko special charachter ma zapis o zasadzie dotyczącej jego oddziału, ale wciąż nie ma informacji nigdzie, że może do niego dołączyć :P taki dowód niewprost :P
Fakt, już sobie przypomniałem że dokładnie taki "twór" można napotkać w AB Lizaków.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Potrzebuję cytat lub stronę z Rule Booka, gdzie będzie napisane, że można maszerować po zbieraniu fasta, który deklarował ucieczkę, chyba że nie można? Pomógł by ktoś, bo nie mogę znaleźć? :?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

opis fasta mówi, że może się normalnie ruszyć po daniu flee i zebraniu się, nie ma tam nic o maszerowaniu jak kojarzę
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

RB68 pisze:A unit of Fast Cav that chooses to flee as a charge reaction and subsequently ralies at the beginning of their next turn may reform as normal, but is then also free to move during the remaining moves part of the Movement phase. The unit is also free to schoot as normal (but always counts as having moved).
Co ciekawe wynika z tego że jeśli unit FC zbiera się po ucieczce ze względu na straty to nie może się ruszyć. Tak samo jeśli nie zbierze się za pierwszym razem, również nie może się ruszyć.

Co do marszu. Nie wiem. Jasno nie wynika że może, ale z drugiej strony jest "free to move". Czy chodzi o normalny ruch, czy o dowolny ruch, tego już nie wiadomo :P. Skaveni nie mają Fastów, więc nigdy mnie to nie zainteresowało szczególnie.
Life's a game with save and load features disabled.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

FAZIK pisze: z drugiej strony jest "free to move". Czy chodzi o normalny ruch, czy o dowolny ruch, tego już nie wiadomo
sa napisane manewry/czynnosci: reform, move, shoot
marsz nie jest tu wymieniony, więc nie sądzę, że jest podstawa by było to dozwolone
chyba, że ktoś ma jakieś tajne faq czy uscislenia
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

jeśli coś nie jest zabronione tzn. że jest dozowolone :)
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

tu odwrotnie: jak jest napisane co jest dozwolone to znaczy, że reszty nie można :D
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

misha pisze:tu odwrotnie: jak jest napisane co jest dozwolone to znaczy, że reszty nie można :D
Nie rozumiem skąd wyinterpretowałeś taką wykładnie
Obrazek

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

rafixator pisze: Nie rozumiem skąd wyinterpretowałeś taką wykładnie
Serio tak uważasz czy robisz sobie jaja?

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 3#p1125693
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

FAZIK pisze:
rafixator pisze: Nie rozumiem skąd wyinterpretowałeś taką wykładnie
Serio tak uważasz czy robisz sobie jaja?

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 3#p1125693
Chodzi oczywiście o zapis free to move w opisie fast cavalery i to jak go interpretowac.
Obrazek

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

Ja się skłaniam do interpretacji, że co nie jest zakazane to jest dozwolone. RB to bardzo duży zbiór zakazów. Resztę wolno.
Opis Slavów z linka powyżej to jakiś absurd. W profilu nakazane jest jakich statystyk masz używać i jak Slavy się ruszają.


Weźmy przykład zianie Hydry:
1. Zakaz ziania więcej niż raz na bitwę.
2. Zakaz ziania do CC innego niż swój.
3. Zakaz ziania do swoich jednostek.
4. Zakaz ziania poza Front Arc.

Mniej więcej tyle i jeśli spełniasz wszystkie te warunki jednocześnie - to resztę wolno co tylko sobie wymyślisz.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@paraszczak piszesz o zakazach
opis fasta mowi co ci wolno, odwrotna sytuacja

"move" jest to ruch zgodnie z wartością parametru M - początek RB, dział z głównymi założeniami

marsz to inny rodzaj ruchu i ma swoje zasady opisane w innej części
np po ruchu możesz strzelać, ale po marszu nie

opis fasta mówi co możesz zrobić ponad zwykły zakaz całkowitego ruchu po zebraniu się
zasady rozróżniają te 2 rzeczy, a tu nie ma tego manewru wspomnianego

obrazowo jak masz zbiór czynności A B C D E na drodze a dany znak mówi, teraz możesz zrobić A B C
to jakim prawem chcesz zrobić manewr D i E? :) łamiesz kodeks drogowy i należy się mandacik
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Zablokowany