Początkujący generał

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Re: Początkujący generał

Post autor: Opos »

Jeśli już chcesz mieć warlorda z takimi ograniczeniami (zgaduje, że jakiś tur na małe pkt), to pomyśl o Bonebreakerze, Warpstone Armour i Dragonbane Gem + GW i Shield :twisted:
Dokładnie 199 pkt :twisted: =D> :mrgreen:
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
lajkonik
Masakrator
Posty: 2622

Post autor: lajkonik »

To ostatnie wygląda dość ok. Wadą jego jest to, że nie ma lookout sir w oddziale piechoty. Ewentualnie zamiast dragonbane gem można dać mu luckstone.
Ale ja i tak póki co korzystam z mojego kamikadze z fellblade. W wielu paringach dużo potrafi zdziałać. Jeśli się nim oczywiście dobrze zagra i nie uwali w walkę ze slavami...
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
lajkonik Obrazek

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Goglem pisze:brak lorda, po co ci warlord za 200 pkt który jest gorszy od assasina, zresztą do jakich celów jest ci on potrzeby, na jakie punkty i jak wygląda rozpiska
Ok to tak; gram na 1800 pkt ograniczenia: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=13&t=38725
Rozpa[ przepraszam jeśli zły dział ale Młody i tak rzadko tu zagląda ;)]:

Lords & Heroes 654
Warlord @ 191Pts
General; Great Weapon; Warlitter
DragonHelm; Talisman of Preservation; Potion of Foolhardiness;


Warlord @ 193 Pts
FellBlade; Shield

Ingénue @ 150 Pts
Magic Lvl2;
Dispel Scroll [25.0]
Ruby Ring [25]

1 Chieftain @ 120Pts
Heavy Armour; Battle Standard;
MR 3 [45]
Enchanted Shield [5.0]


Core-
33 Storvermins @ 286Pts
Champion; Musician; Standard; Grand Banner of Clan Superiority [30]

39 Skavenslaves @ 84Pts
Slave Musician
Champion

38Skavenslaves @ 82Pts
Slave Musician
Champion


5 Giant Rats @ 23.0 Pts

Special & Rare- 671
28 Plague Monks @ 251Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Standard; Musician; Champion
Plague Banner [30.0]

5 Gutter Runners @ 90Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars

DoomWheel @ 150 Pts
2xWarp-lightning Cannon @ 180 Pts

Models in Army:156 Total Army Cost: 1800


AD1. Brak Abomki- wiem i rozumiem co tracę ale biorę doomwheela;
AD2. Pierwszy Warlord jest generałem;, drugi będzie służył na czołgi, ogry i wszystkie opancerzone cele z którymi skaveny nie mają co zrobić
AD3. Świadomie rezygnuję z Priesta [lub 2] na rzecz 2 lordów
AD3. Wszyscy Herosi poza tym z Fellbladem są w Stormach; ten z Fellblabedm w monkach [oddział kamikadze]

Proszę o porady; głównie interesuje mnie złożenie drugiego lorda[ten z Fellbladem jest trochę ryzykowny], ale również inne konstruktywne krytyki

Pozdro Janus
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Deus
Falubaz
Posty: 1034
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Deus »

ten z Fellblabedm w monkach [oddział kamikadze]
Iście skavensko :twisted: Ale mi by było szkoda poświęcać plague monków po to by gościu mógł hitnąć z miecza wartego 100pts, lepsze do tego by były jak już clany, lub nawet uwaga, uwaga gwiazda wieczoru slavy, ale to by musiały nie zginąć najpierw.
Obrazek

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Tak ale oni mają ITP, wysokiego tafa oraz mogą powalczyć z wieloma jednostkami[clanraty mają za to As 5+ :)] Gdybym zamienił to na klocek clanraci +? może guttery, ale chyba zostanę przy monkach;)
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Post autor: Opos »

Hmm, warlord z fellbladem... Jedno z mych "ustrojstw" na rat ogrze, as tylko 3+, ale potrafi zmiażdżyć czaszkę przeciwnika i wykopać ją przez jego własną d... :twisted: niestety rzadko :cry:
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
lajkonik
Masakrator
Posty: 2622

Post autor: lajkonik »

Janus pisze:Tak ale oni mają ITP, wysokiego tafa oraz mogą powalczyć z wieloma jednostkami[clanraty mają za to As 5+ :)] Gdybym zamienił to na klocek clanraci +? może guttery, ale chyba zostanę przy monkach;)
Hehe, zlałeś mnie ostatnio 20:0, ale patent na fellblade w monkach przejęty ;) Nie oszukujmy się - to się staje bardzo mocno bijącym oddziałem. Tylko tak jak pisałem - nie można go uwalić w bitwe z jakimś plewnym oddziałem. Najlepiej w MC albo coś innego specjalnego. Mój ostatnio w pierwszej rundzie walki pokroił w całości imperialny steam tank :shock: po czym zrobił to samo z działem i pegazistą. Do tego dochodzi 20+ (kilka spadnie od strzałów) plagusów, które z plague bannerem są w stanie zadać niemało ran nawet modelem z as1+.

Można go dać do clanratów, bo i tak on jest główną ofensywną siłą, w gutterach chyba szkoda by było ich mobilności, bo oddział będzie wolniejszy.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
lajkonik Obrazek

Morok

Post autor: Morok »

kilka pytań do graczy:

1. Co jest waszym zdaniej najbardziej opłacalne (najlepsze) z tych rzeczy
-Ratling Gun
- Warp-Grinder Weapon Team
- Warpfire Thrower

2. Ratogry wiem że piszecie że są ciękie ale ja będę ich miał i tyle i mam pytanie po ilu najlepiej wystawiać i na jednego ilu poganiczy?

3. Warplock Jezzails ile najlepiej wystawić ja chcę 3 x po 5 czy to ma sens czy lepiej 2 x po 10

4. Warlock Engineer chcę wystawić 5 na 2 poziomie czy warto ?

Marcins
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Marcins »

najlepsze z tych trzech są warpfire throwery, najlepszym weapon teamem jest mortar ale go nie wymieniłeś.
nie ważne jak wystawisz i ile, rat ogry nic nie zrobią.
Jezzaile łatwo uciekają miej to na uwadzę i wystawiaj jak najmniej tj 3x3 jak się uprzesz ale nie więcej bo to dużo punktów.
mając statystycznie 7 kości magii to 5 magów 2lvl się zmarnuje, lepiej wystawić grey seera i ewentualnie jednego 2lvl elektryka. i ile wejdzie elektryków za 15pt.

Morok

Post autor: Morok »

a co w tych rat ograch jest takiego że są takie słabe czym się on różni od kroxigora od lizaków przykładowo?

w statach to kroxigor ma 7 ld ratogr 5ld
siły ratogr ma 5 a krox 4

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Que pisze:a co w tych rat ograch jest takiego że są takie słabe czym się on różni od kroxigora od lizaków przykładowo?

w statach to kroxigor ma 7 ld ratogr 5ld
siły ratogr ma 5 a krox 4
No cóż, kroxigor ma też cold-blooded, a przy uderzeniu ma 6 siły z racji używania great weapona.

Nie zmienia to jednakże faktu, że ludzie dosyć rzadko używają oddziałów samych kroxigorów, zdecydowanie większy popyt jest na kroxigory w oddziałach skinków, tzw. kohortach. Mają one dodatkowe zalety, mianowicie są wtedy jako core units, a co najważniejsze nie można bić po kroxigorach w close combacie dopóki żyje wystarczająca ilość skinków, natomiast kroxy mogą tłuc po pyskach przeciwników. :wink:
Obrazek

Morok

Post autor: Morok »

a z rat ogrami tak nie mozna by dodać do klanratów? no dobra a czy w walce solo nie są równi sobie ?

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Que pisze:a z rat ogrami tak nie mozna by dodać do klanratów? no dobra a czy w walce solo nie są równi sobie ?
Clanratów nie można łączyć w jeden unit z rat ogrami, lizardy mają specjalną zasadę odnośnie kohort skinków z kroxami.

Myślę, że warto byłoby wspomnieć także o przeżywalności oddziałów na lekkie strzelanie, rat ogr nie ma w ogóle armor save'a, natomiast kroxigor ma na 4+. Natomiast w walce mają podobny potencjał, czyli nie do końca współmierny do kosztów.
Obrazek

chomik
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Katowice

Post autor: chomik »

możesz używać ich jako zwykły filtr :P

Awatar użytkownika
Deus
Falubaz
Posty: 1034
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Deus »

Zwykłe poganiacze do beastóew muszą stać w pierwsZzym szeregu czy tak jak napisane w podręczniku z tyłu ? I czy na Magiczną broń działa poison np. z asassyna ? Oraz czy ruchem przymusowym można złamać zasadę 1 cal odstępu np. przechodząc między oddziałami.
Obrazek

Awatar użytkownika
lajkonik
Masakrator
Posty: 2622

Post autor: lajkonik »

Po kolei:
Zwykli nie muszą, musi tylko master moulder jeśli masz zamiar go mieć.
Na magiczną broń nie działa poison.
Nie możesz łamać, chyba że ruch abomki prowadzi do szarży.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
lajkonik Obrazek

Morok

Post autor: Morok »

Jestem ciekawy czy gracie na dzwonie? co w nim jest takiego dobrefo bo koszt punktowy jest spory

Awatar użytkownika
lajkonik
Masakrator
Posty: 2622

Post autor: lajkonik »

No tutaj są różne szkoły. Ostatnio z tego co widzę coraz mniej chętnych do dzwonka. Ja już od niego odszedłem i wyniki mi się zdecydowanie poprawiły.
Dzwonek jest dobry bo:

- daje zasadę unbreakable oddziałowi
- daje ward save seerowi
- daje magic resistance wszystkim w oddziale
- dzwoni, co czasem daje duże bonusy

Dzwonek jest już nie taki dobry, bo:
- jest naturalnym celem dla dział, katapult, trebuszy, balist i innego mocno strzelającego badziewia
- trochę kosztuje
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
lajkonik Obrazek

Awatar użytkownika
Deus
Falubaz
Posty: 1034
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Deus »

Zapomniałeś dodać ze dzwonek dobrze trzyma punkty, pod warunkiem że z artylerii nie spadnie :wink: , ja i tak będę grał na dzwonku pewnie jeszcze ładny kawał czasu.
Obrazek

Gibon

Post autor: Gibon »

Ja też nie zamierzam rezygnować z niego :D. Poza tym lidera w 18 calach, a jak zadzwonisz to nawet w 24 jest świetna. Ja nigdy dzwonkiem nie pcham się do combatu. Od tego mam sztormy, a dzwonek daje buffy i Seer z niego czaruje.

ODPOWIEDZ