VIII Edycja WFB + WoCh
Moderator: JarekK
-
- Masakrator
- Posty: 2297
Re: VIII Edycja WFB + WoCh
No cóż, trza zatem wpakować dziurkę takiemu typkowi. Pozostaje ward na 4+
Co do reszty, to chyba się zgadzamy w jednej kwestii:
WoCh w ósmej edycji zapowiada się dobrze.
Co do reszty, to chyba się zgadzamy w jednej kwestii:
WoCh w ósmej edycji zapowiada się dobrze.
Nie wiem czy dobrze, myślę że ciekawiej. Z drugiej strony z armiami strzeleckimi (Empire, Dwarfs, O&G, Skaven) płyniemy, i to płyniemy okrutnie. Skoro lasy nie zasłaniają, a mamy True LoS, to zawsze będzie można wpakować ostrzał w kawalerię / bohaterów. Nie będzie się gdzie / za kim kryć w ogóle...
No cóż, zobaczymy jak to będzie. Mnie się podoba powiew świeżości, który zdecydowanie czuć od nowej edycji
No cóż, zobaczymy jak to będzie. Mnie się podoba powiew świeżości, który zdecydowanie czuć od nowej edycji
-
- Masakrator
- Posty: 2297
Chować? Z 200tką maruderów pieszych? Nawet nie ma gdzie
Ja zamierzam czynić piękny, piechotny napór. I coś czuję, iż wyjdzie to na dobre. Nadchodzi kres trzech szóstek najtów.
Ja zamierzam czynić piękny, piechotny napór. I coś czuję, iż wyjdzie to na dobre. Nadchodzi kres trzech szóstek najtów.
jezeli nie zmienia lore'ow chaos'owych to bedzie sie wycinac (przy dobrych wiatrach) klocek na ture.
(shadowa zabralem z warseer'a, ale sie chyba nic nie zmienilo)
2. Enfeebling Foe: Hex. Pick an enemy unit within 18" (powered up at +3 to cast 36") reduce their Strength by D3. Remains In Play.
3. Withering: Hex. As above but T rather than S and 3 higher to cast.
plus do tego klatwa leppera i jazda
(shadowa zabralem z warseer'a, ale sie chyba nic nie zmienilo)
2. Enfeebling Foe: Hex. Pick an enemy unit within 18" (powered up at +3 to cast 36") reduce their Strength by D3. Remains In Play.
3. Withering: Hex. As above but T rather than S and 3 higher to cast.
plus do tego klatwa leppera i jazda
-
- Masakrator
- Posty: 2297
Na siłę można w kluczowym momencie użyć tego scrolla za 35pkt, dającego Ifkę i Mistcast na dubletach. Aczkolwiek nasze armijne Lory w porównaniu z RB'owskimi nieco posysają.
moim zdaniem w polaczeniu z lorami z rb daja fajne mozliwosci (nie tylko 5 nurgla ale i 6 slaneesha), ale to jest moje zdanieVarinastari pisze:Na siłę można w kluczowym momencie użyć tego scrolla za 35pkt, dającego Ifkę i Mistcast na dubletach. Aczkolwiek nasze armijne Lory w porównaniu z RB'owskimi nieco posysają.
Ja chciałbym tylko zapytać jak wy teraz chowacie swoje oddziały skoro w booku do 7 ed też jest true los?
teraz bedzie problem bo nie schowasz tak dobrze kolesia na koniku w piechocie, ktorej bedziesz mial sporooo.Skaven pisze:Ja chciałbym tylko zapytać jak wy teraz chowacie swoje oddziały skoro w booku do 7 ed też jest true los?
ee pandemonium spoko opcja, pisalem tylko o czarach ktore beda mialy niezly dopal z nowymi loramiPandemonium posysa ? : D
-
- Masakrator
- Posty: 2297
Akurat pandemonium może być niezłe, z racji dość wysokich CV większości czarów i zwiększonemu przydziałowi PD dla każdego maga(do 6?).
co to są za przedmioty?Varinastari pisze: -Mieczyk z +2S
-Enchanted Item za 15pkt.(?), wymuszający przerzuty udanych Savów w styku z Lordem.
Z nowego rulebooka?
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.
Dzięki za info.
Jestem trochę nie w temacie, ale rzeczywiście zapowiada się ciekawie.
Aczkolwiek widzę, że magia będzie naprawdę mocna (ze względu na słabą antymagię).
Dodatkowo strzelanie powinno być również mordercze.
Trochę mnie to smuci bo wolałbym, żeby właśnie te 2 kwestie osłabili.
Jestem trochę nie w temacie, ale rzeczywiście zapowiada się ciekawie.
Aczkolwiek widzę, że magia będzie naprawdę mocna (ze względu na słabą antymagię).
Dodatkowo strzelanie powinno być również mordercze.
Trochę mnie to smuci bo wolałbym, żeby właśnie te 2 kwestie osłabili.
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.
-
- Powergamer Rozpiskowy
- Posty: 48
Marios nie rozpaczaj akurat z antymagia nie jest tak zle .
czesto moze sie trafic porownywalna liczba disspella do pdekow, a nie trzeba miec do tego strasznej juz liczby magow.
faktycznie jest tylko jeden disspell scroll na armie- poza kraskami/od biedy rowniez w demonach, ale za to jest inny potrafiacy zrobic powazne kęsim na smierć przeciwnego maga (wound na 5+ za kazda kostke zuzyta do rzucenia czaru).
bedze wreszcie ciekawie bez grania na samych magach
czesto moze sie trafic porownywalna liczba disspella do pdekow, a nie trzeba miec do tego strasznej juz liczby magow.
faktycznie jest tylko jeden disspell scroll na armie- poza kraskami/od biedy rowniez w demonach, ale za to jest inny potrafiacy zrobic powazne kęsim na smierć przeciwnego maga (wound na 5+ za kazda kostke zuzyta do rzucenia czaru).
bedze wreszcie ciekawie bez grania na samych magach
najważniejsze by najważniejsze było najważniejsze
tzn tak, wydaje mi się, że edycja idzie w dobrym kierunku.
Zmiany są podobne przy przejściach edycji w czterdziestce. Czyli oddziały zaczynają walczyć a nie tylko być statystami.
W 2 ed 40k szarżowało się jakimś pakerem w rozciągnięty oddział i paker wszystko wycinał. Teraz jak jakiś hiro zaszarżuje oddział do walki wręcz to oberwie od wszystkich i nie ma szans. Battle idzie w podobnym kierunku co mnie cieszy. Ok, wpadnie taki szef na smoku, wytnie 7 halabardników, ale dostanie zwrotkę 10 ataków.
Jak wpadnie w srefzowanych marauderów/warriorów chaosu to dostanie: 16A S5/ 24A S6 zwrotki to się postłada (podobno dwuraki mają atakować z dwóch ranków z pełnych ataków).
Czyli dla mnie git, ale magia:
Masz maga 4 lvl z jakimś przedmiotem z dodatkowym czarem.
Masz 2d6 kostek + 4*1/6 szansy na dodatkowe kostki. Można liczyć, że będzie 6-7 kostek.
Oznacza to, że mag rzuci dwa małe czary: D6+4 do casta + dwa duże czary 2D6+4 do casta.
W starej edycji miałby 6 kostek, czyli 2 czary, jeden kontruje się z kostek, jeden ze scrolla.
teraz: będę miałpowiedzmy 3-4 kostki dispela. Jego czary będą miały pzeciętne trudności: 7,8,11,12 (przy 6 kostkach).
Czyli z 4 kostek to sobie zdispelować 1 mocniejszy czar, może uda się 2 słabsze. I tyle.
Imho magia będzie mocniejsza, zwłaszcza jak będą stopiniowane fireballe i inne gadżety.
Aczkolwiek czary mogą być osłabione jeśli modyfikatory sejwów rzeczywiście będą zmienione.
Prawdę mówiąc bardzo na to liczę. Większość pocisków ma S4 albo S5, a -1/-2 do sejwa t już bardzo dużo. Jeśli mag wywali takiego dużego fireballa w rycerzy (3d6 S6) to nic z nich nie zostanie, a jeśli cofnęliby modyfikator sejwów chociaż o 1 to w przypadku mniejszych pocisków (S5) ich szansa przeżycia wzrasta dwukrotnie.
Nareszcie będą miały sens sejwy na 5+, bo fireball nie będzie ich scinał do 6+.
Fingers crossed for this .
Zmiany są podobne przy przejściach edycji w czterdziestce. Czyli oddziały zaczynają walczyć a nie tylko być statystami.
W 2 ed 40k szarżowało się jakimś pakerem w rozciągnięty oddział i paker wszystko wycinał. Teraz jak jakiś hiro zaszarżuje oddział do walki wręcz to oberwie od wszystkich i nie ma szans. Battle idzie w podobnym kierunku co mnie cieszy. Ok, wpadnie taki szef na smoku, wytnie 7 halabardników, ale dostanie zwrotkę 10 ataków.
Jak wpadnie w srefzowanych marauderów/warriorów chaosu to dostanie: 16A S5/ 24A S6 zwrotki to się postłada (podobno dwuraki mają atakować z dwóch ranków z pełnych ataków).
Czyli dla mnie git, ale magia:
Masz maga 4 lvl z jakimś przedmiotem z dodatkowym czarem.
Masz 2d6 kostek + 4*1/6 szansy na dodatkowe kostki. Można liczyć, że będzie 6-7 kostek.
Oznacza to, że mag rzuci dwa małe czary: D6+4 do casta + dwa duże czary 2D6+4 do casta.
W starej edycji miałby 6 kostek, czyli 2 czary, jeden kontruje się z kostek, jeden ze scrolla.
teraz: będę miałpowiedzmy 3-4 kostki dispela. Jego czary będą miały pzeciętne trudności: 7,8,11,12 (przy 6 kostkach).
Czyli z 4 kostek to sobie zdispelować 1 mocniejszy czar, może uda się 2 słabsze. I tyle.
Imho magia będzie mocniejsza, zwłaszcza jak będą stopiniowane fireballe i inne gadżety.
Aczkolwiek czary mogą być osłabione jeśli modyfikatory sejwów rzeczywiście będą zmienione.
Prawdę mówiąc bardzo na to liczę. Większość pocisków ma S4 albo S5, a -1/-2 do sejwa t już bardzo dużo. Jeśli mag wywali takiego dużego fireballa w rycerzy (3d6 S6) to nic z nich nie zostanie, a jeśli cofnęliby modyfikator sejwów chociaż o 1 to w przypadku mniejszych pocisków (S5) ich szansa przeżycia wzrasta dwukrotnie.
Nareszcie będą miały sens sejwy na 5+, bo fireball nie będzie ich scinał do 6+.
Fingers crossed for this .
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.
-
- Powergamer Rozpiskowy
- Posty: 48
wycial tylko to do czego sie dostawil, bloodthirsterowi z 11 atakami wyciecie zwyklego oddzialu zajmowalo kilka tur...W 2 ed 40k szarżowało się jakimś pakerem w rozciągnięty oddział i paker wszystko wycinał.
Teraz jak jakiś hiro zaszarżuje oddział do walki wręcz to oberwie od wszystkich i nie ma szans. Battle idzie w podobnym kierunku co mnie cieszy. Ok, wpadnie taki szef na smoku, wytnie 7 halabardników, ale dostanie zwrotkę 10 ataków.
Jak wpadnie w srefzowanych marauderów/warriorów chaosu to dostanie: 16A S5/ 24A S6 zwrotki to się postłada (podobno dwuraki mają atakować z dwóch ranków z pełnych ataków).
dwuraki bija z tylnych szeregow- tzn daja bonus do sily, modele z 2 szeregu wala tylko po 1 ataku ,chyba ze to ogre sized infantry wtedy maks po 3 ataki per model, a i tylko w przod.
pozatym taki szef na smoku ma 6 atakow smoka plus znowu pierdzilion atakow z gory, plus ataki z zioniecia, plus pozniej stompa.
nie ma zmian w modyfikatorach sejwow, czary juz masz dawno podane w watkach o 8ed.
pozdrowionko,
Kasztan
najważniejsze by najważniejsze było najważniejsze
- Khuman
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7116
- Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>
a napiszę jeszcze raz
nie wiem czym wy się przejmujecie w nowej ed. strzelaniem na kawie nie robi większego wrażenia szczegulnie że bije z SV pojawią się za to więcej bolców ( bo piechotę każdy będzie miał ) a w tym wypadku macie MoN...
nie macie gdzie chować herosów? zacznijcie grać na 3 dyskowcach z wardem na 3+ ( a dwóch z SV na 2 a jeden na 1 ) do tego i po co ich chować(?)
koszt loru tzeencha zachęca do takich akcji ( szczegulnie że min. S 2 ranicie wszystko na 6 ), wrota na 3 kostkach 2lvl magie wystarczy...
ktoś ma turbo magię w końcu rzuci "lost control" a wy wyciągniecie pappeta z kieszenie i zrobicie bubu... a hele mogą dopomóc
potworki jakie warto wystawiać gigant z S7, walnie stompa z 3 / 4 auto hitami i po rozmowie... albo MoN żeby było trudniej go ściągnąć
banner of the god's... i tak i tak trzeba wystawić ileś tam pkt. w core to warrioży są do tego genialni i nie pakować w klocek 30 osobowy, tylko 2x 15 do tego kawa i rydwana a gdzieś tam ziom z ów bannerem by nie było tak tragicznie
eh... gdzie wy widzicie te problemy nie wiem
pozdrawiam
nie wiem czym wy się przejmujecie w nowej ed. strzelaniem na kawie nie robi większego wrażenia szczegulnie że bije z SV pojawią się za to więcej bolców ( bo piechotę każdy będzie miał ) a w tym wypadku macie MoN...
nie macie gdzie chować herosów? zacznijcie grać na 3 dyskowcach z wardem na 3+ ( a dwóch z SV na 2 a jeden na 1 ) do tego i po co ich chować(?)
koszt loru tzeencha zachęca do takich akcji ( szczegulnie że min. S 2 ranicie wszystko na 6 ), wrota na 3 kostkach 2lvl magie wystarczy...
ktoś ma turbo magię w końcu rzuci "lost control" a wy wyciągniecie pappeta z kieszenie i zrobicie bubu... a hele mogą dopomóc
potworki jakie warto wystawiać gigant z S7, walnie stompa z 3 / 4 auto hitami i po rozmowie... albo MoN żeby było trudniej go ściągnąć
banner of the god's... i tak i tak trzeba wystawić ileś tam pkt. w core to warrioży są do tego genialni i nie pakować w klocek 30 osobowy, tylko 2x 15 do tego kawa i rydwana a gdzieś tam ziom z ów bannerem by nie było tak tragicznie
eh... gdzie wy widzicie te problemy nie wiem
pozdrawiam
-
- Masakrator
- Posty: 2297
dokładnie, za cholerę nie wiem ocbnie wiem czym wy się przejmujecie w nowej ed
To ktoś będzie grał na Kawie?strzelaniem na kawie nie robi większego wrażenia szczegulnie że bije z SV pojawią się za to więcej bolców ( bo piechotę każdy będzie miał ) a w tym wypadku macie MoN...
Oczywiście, iż mamy. Poczynają od klocka 40tu maruderów.nie macie gdzie chować herosów? zacznijcie grać na 3 dyskowcach z wardem na 3+ ( a dwóch z SV na 2 a jeden na 1 ) do tego i po co ich chować(?)
Oraz powszechnie dla nas dostępny Lore of Death- który jest w sumie zajebisty.koszt loru tzeencha zachęca do takich akcji ( szczegulnie że min. S 2 ranicie wszystko na 6 ), wrota na 3 kostkach 2lvl magie wystarczy...
Dokładnie.ktoś ma turbo magię w końcu rzuci "lost control" a wy wyciągniecie pappeta z kieszenie i zrobicie bubu... a hele mogą dopomóc
Z rarów tylko Heleny. Absolutnie tylko.potworki jakie warto wystawiać gigant z S7, walnie stompa z 3 / 4 auto hitami i po rozmowie... albo MoN żeby było trudniej go ściągnąć
Po co? Za 35pkt. jest item ze Stubbornem.banner of the god's... i tak i tak trzeba wystawić ileś tam pkt. w core to warrioży są do tego genialni i nie pakować w klocek 30 osobowy, tylko 2x 15 do tego kawa i rydwana a gdzieś tam ziom z ów bannerem by nie było tak tragicznie
Dobre pytanie.eh... gdzie wy widzicie te problemy nie wiem
Styl gry WoCh po prostu się zmieni. Zresztą sami się przekonacie. Ja odkładam najtów na półkę i wyciągam piechotę.
- Khuman
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7116
- Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>
1.
2. nie wiem może z przyzwyczajenia ale zawsze ma większego SV niż piechota i troszeczkę jednak szybciej zajdzie... zajedzie
3. ale pamiętaj że nie będą oni na koniku... dodatkowo nie wiadomo jak rozwiążą TLoS więc po co się męczyć ?
4. zgadzam się będzie pewnie najpopularniejszy, ale wtedy nie możesz się pochwalić wardem na 3+ i mobilnym lataczem
5. 6. no wiesz pamiętaj że jak będziesz grał na magii to hele czasem utrudnią i Tobie żywot... a giganty wydają się dość ciekawą propozycją
7. ale tylko na jednym oddziale a nie w 6"
8. tak piechota będzie na pewno bardziej popularna niż teraz, szczegulnie że jak zdasz LD to maszerujesz, jak zdasz LD i masz muzyka to masz free reform i sarża, i stubborn jak ktoś się bardzo postara za hordę... nie wiem jak plotka z tym że model może mieć jeden rodzaj ekwipunku(?) bo jak tak to tylko halabardy i do przodu z MoN nad sobą i dookoła
2. nie wiem może z przyzwyczajenia ale zawsze ma większego SV niż piechota i troszeczkę jednak szybciej zajdzie... zajedzie
3. ale pamiętaj że nie będą oni na koniku... dodatkowo nie wiadomo jak rozwiążą TLoS więc po co się męczyć ?
4. zgadzam się będzie pewnie najpopularniejszy, ale wtedy nie możesz się pochwalić wardem na 3+ i mobilnym lataczem
5. 6. no wiesz pamiętaj że jak będziesz grał na magii to hele czasem utrudnią i Tobie żywot... a giganty wydają się dość ciekawą propozycją
7. ale tylko na jednym oddziale a nie w 6"
8. tak piechota będzie na pewno bardziej popularna niż teraz, szczegulnie że jak zdasz LD to maszerujesz, jak zdasz LD i masz muzyka to masz free reform i sarża, i stubborn jak ktoś się bardzo postara za hordę... nie wiem jak plotka z tym że model może mieć jeden rodzaj ekwipunku(?) bo jak tak to tylko halabardy i do przodu z MoN nad sobą i dookoła