Ogrowe rozpiski
Moderator: Afro
Re: Ogrowe rozpiski
1. Firebelly mi się nie sprawdza, będę go jeszcze testował, ale na turniej wolę wystawić Rzeźnika. Pozatym problemem są punkty - na 1500 firebelly jest za drogi jeżeli chcę mu dać 2 lv, przedmioty i zmieścić BSB, czy to w wersji z runemaw, czy tej drugiej.
2. Kociaki są potrzebne w liczbie conajmniej 1, drugi jest bo miałem wolne punkty
3. 5 mournów to moim zdaniem przesada, w combacie i tak będzie się sytkać max 4. Zresztą ta czwórka jeszcze mnie nie zawiodła Zresztą i tak mam tylko 4 modele
4. Myślę że nie ma możliwości wystawienia mniejszego oddziału ironów. 12 jest idealna, walczą świetnie, są trudni do złamania. Brakuje korony, ale jest sygnaturka w razie czego
5. Kombinowałem jak wsadzić jednego gorgera ale nie widzę na niego punktów
2. Kociaki są potrzebne w liczbie conajmniej 1, drugi jest bo miałem wolne punkty
3. 5 mournów to moim zdaniem przesada, w combacie i tak będzie się sytkać max 4. Zresztą ta czwórka jeszcze mnie nie zawiodła Zresztą i tak mam tylko 4 modele
4. Myślę że nie ma możliwości wystawienia mniejszego oddziału ironów. 12 jest idealna, walczą świetnie, są trudni do złamania. Brakuje korony, ale jest sygnaturka w razie czego
5. Kombinowałem jak wsadzić jednego gorgera ale nie widzę na niego punktów
Wisła Kraków.
Takie coś:
1 Slaughtermaster @ 375.0 Pts
General; Lore of Death; Magic Level 4; Great Weapon
Crown of Command [35.0]
Talisman of Preservation [45.0]
1 Butcher @ 125.0 Pts
Lore of Great Maw; Magic Level 1
Dispel Scroll [25.0]
1 * Bruiser @ 148.0 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Battle Standard
Biting Blade [10.0]
8 Ironguts @ 422.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard
Standard of Discipline [15.0]
1 Gutlord @ [10.0] Pts
9 Ogres @ 289.0 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Standard
1 Gorger @ 90.0 Pts
Frenzy
5 Maneaters @ 340.0 Pts
Stubborn; Scouts; Ogre Pistol (x5); Heavy Armour; Standard; Musician
Banner of Swiftness [15.0]
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
4 Mournfang Cavalry @ 310.0 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
4 Mournfang @ [0.0] Pts
1 * Thundertusk @ 250.0 Pts
Chaintrap; Harpoon Launcher
2 Ogre Beast Rider @ [0.0] Pts
Models in Army: 34
Total Army Cost: 2391.0
Jak Wam się podoba ? Ciągle brakuje mi koncepcji na armię Ogrów z jednej strony chciałbym grać lekki defence z kontrą a z drugiej Ogry same w sobie są nastawione raczej na offence. Za nic nie mogę zmieścić Leadbelchers a na defence byliby cacy
Jakieś rady pomysły bardziej doświadczonej ogrzej braci
1 Slaughtermaster @ 375.0 Pts
General; Lore of Death; Magic Level 4; Great Weapon
Crown of Command [35.0]
Talisman of Preservation [45.0]
1 Butcher @ 125.0 Pts
Lore of Great Maw; Magic Level 1
Dispel Scroll [25.0]
1 * Bruiser @ 148.0 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Battle Standard
Biting Blade [10.0]
8 Ironguts @ 422.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard
Standard of Discipline [15.0]
1 Gutlord @ [10.0] Pts
9 Ogres @ 289.0 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Standard
1 Gorger @ 90.0 Pts
Frenzy
5 Maneaters @ 340.0 Pts
Stubborn; Scouts; Ogre Pistol (x5); Heavy Armour; Standard; Musician
Banner of Swiftness [15.0]
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
4 Mournfang Cavalry @ 310.0 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
4 Mournfang @ [0.0] Pts
1 * Thundertusk @ 250.0 Pts
Chaintrap; Harpoon Launcher
2 Ogre Beast Rider @ [0.0] Pts
Models in Army: 34
Total Army Cost: 2391.0
Jak Wam się podoba ? Ciągle brakuje mi koncepcji na armię Ogrów z jednej strony chciałbym grać lekki defence z kontrą a z drugiej Ogry same w sobie są nastawione raczej na offence. Za nic nie mogę zmieścić Leadbelchers a na defence byliby cacy
Jakieś rady pomysły bardziej doświadczonej ogrzej braci
Nie można mieć tych dwóch przedmiotów na euro ale GF na pewno musisz zabrać. Reszta w miarę ok. Napisz jak sprawdza Ci się 9 ogrów.Czcibor pisze:Jak już grasz na Death'ie to weź GF i Armour of Destiny na Slaughtermaster'rze, Hellhearta na Butcherze a CoC wrzuć na bsb.
Tyle moich PG porad .
Pozdro Cz.
2400 Pts - Ogre Kingdoms Army
1 * Slaughtermaster @ 383.0 Pts
General; Lore of Great Maw; Magic Level 4; Iron Fist;
Biting Blade [10.0]
Armour of Destiny [50.0]
Crown of Command [35.0]
1 Bruiser @ 198.0 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Battle Standard
Rune Maw [60.0]
8 Ironguts @ 432.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
Standard of Discipline [15.0]
1 Gutlord @ [10.0] Pts
3 Ogres @ 103.0 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Musician
3 Ogres @ 103.0 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Musician
3 Mournfang Cavalry @ 360.0 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Standard; Musician
Dragonhide Banner [50.0]
1 Crusher @ [10.0] Pts
4 Mournfang @ [0.0] Pts
5 Maneaters @ 426.0 Pts
Poisoned Attacks; Sniper; Brace of Ogre Pistols (x6); Heavy Armour;
Standard; Musician
1 Captain @ [10.0] Pts
1 Gorger @ 90.0 Pts
Frenzy
1 Gorger @ 90.0 Pts
Frenzy
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
1 Ironblaster @ 170.0 Pts
1 Leadbelcher @ [0.0] Pts
1 Gnoblar Scrapper @ [0.0] Pts
1 Rhinox @ [0.0] Pts
Models in Army: 32
Total Army Cost: 2397.0
Moja Euro rozpa, zamierzam nią grać na DMŚ
1 * Slaughtermaster @ 383.0 Pts
General; Lore of Great Maw; Magic Level 4; Iron Fist;
Biting Blade [10.0]
Armour of Destiny [50.0]
Crown of Command [35.0]
1 Bruiser @ 198.0 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Battle Standard
Rune Maw [60.0]
8 Ironguts @ 432.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
Standard of Discipline [15.0]
1 Gutlord @ [10.0] Pts
3 Ogres @ 103.0 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Musician
3 Ogres @ 103.0 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Musician
3 Mournfang Cavalry @ 360.0 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Standard; Musician
Dragonhide Banner [50.0]
1 Crusher @ [10.0] Pts
4 Mournfang @ [0.0] Pts
5 Maneaters @ 426.0 Pts
Poisoned Attacks; Sniper; Brace of Ogre Pistols (x6); Heavy Armour;
Standard; Musician
1 Captain @ [10.0] Pts
1 Gorger @ 90.0 Pts
Frenzy
1 Gorger @ 90.0 Pts
Frenzy
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
1 Ironblaster @ 170.0 Pts
1 Leadbelcher @ [0.0] Pts
1 Gnoblar Scrapper @ [0.0] Pts
1 Rhinox @ [0.0] Pts
Models in Army: 32
Total Army Cost: 2397.0
Moja Euro rozpa, zamierzam nią grać na DMŚ
Wisła Kraków.
@blazek:
- Mournfangi z BoEF będzie łatwo złapać na kowboja z wardem na 2+ od ognia.
Poza tym ciekawe, choć defens to żaden
@Sevi
bez scrolla?
Może wystarczy na Oprawcy konfiguracja z Warrior Bane i Armour of Fortune, wtedy zmieści sie Dispell Scroll
- Mournfangi z BoEF będzie łatwo złapać na kowboja z wardem na 2+ od ognia.
Poza tym ciekawe, choć defens to żaden
@Sevi
bez scrolla?
Może wystarczy na Oprawcy konfiguracja z Warrior Bane i Armour of Fortune, wtedy zmieści sie Dispell Scroll
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Sevi taka moja uwaga a propos sztandarów. Dragonhide dał bym ironom, a BoEF trzem mournom.
Maciek - bez scrola, jakoś nie doskwiera mi jego brak
Takie złożenie oprawcy jest IMO najlepsze
Kubencjusz - mourny z dragonhidem mają mocne pierdolnięcie, bez tego boję się że może być nieco gorzej..
Takie złożenie oprawcy jest IMO najlepsze
Kubencjusz - mourny z dragonhidem mają mocne pierdolnięcie, bez tego boję się że może być nieco gorzej..
Wisła Kraków.
- Necromanter
- Falubaz
- Posty: 1002
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Nie rozumiem akurat koncepcji ogrów które przegrywają cc, a po to ma służyć CoC. Skoro przegrywasz cc swoim głównym oddziałem to co chcesz dalej ratować, bo żeby przegrać cc musisz stracić sporo modeli. Jeśli przegrywasz o 1-2 brejka to jeszcze ustoisz a jak o więcej to i tak nie będziesz w stanie w dalszych rundach cc się przebić przez przeciwnika.
Dobra może to zawiłe, ale raczej ogrami trzeba grać tak żeby wygrywały a nie przegrywały kombat. No chyba że slaughtermaster ma działać ala kowboj...
Dobra może to zawiłe, ale raczej ogrami trzeba grać tak żeby wygrywały a nie przegrywały kombat. No chyba że slaughtermaster ma działać ala kowboj...
No właśnie mam z tym problem brakuje mi doświadczenia jak mogłaby wyglądać rozpiska bardziej defensywna, choć nie wiem czy w przypadku Ogrów ma to większy sens. Taką rozpiską jaką złożyłem docelowo będę się starał ogrywać z drobnymi zmianami Twoja uwaga a propo Mournfangów słuszna zastanawiam się jeszcze nad Maneaterami na pewno chce ich w scoucie z Gorgerem nie wiem jeszcze tylko jaki sztandar i druga umiejętność...Maciek Paraszczak pisze:@blazek:
- Mournfangi z BoEF będzie łatwo złapać na kowboja z wardem na 2+ od ognia.
Poza tym ciekawe, choć defens to żaden
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
A pomyśl jakie pierdolnięcie będą mieć irony...Sevi pisze:
Kubencjusz - mourny z dragonhidem mają mocne pierdolnięcie, bez tego boję się że może być nieco gorzej..
A BoEF ci się przyda. Choćby na grypt ghule z mortisem, sromke, chydre, treekiny, treemany i inne ustrojstwa z regenką, których jest nie mało. Większość potworów dobrze zaszarżowanych może się praktycznie sypnąć od samych impactów przy drobny booscie z magii.
A po to masz 2d6 s2 NAS żeby kowbojów potencjalnych unieszkodliwiać.
Mourny kwardylion razy lepiej korzystają z Dragonhide Banner niż Ironguts:
- przerzucają save, ten już przerzucony ma większą szanse wyjść. Ironi są prawie bez save, albo przerzucają na 5/6
- przerzucają wardy których Ironi w ogóle nie mają
- po odpaleniu banneru biją PRZED przeciwnikiem, a Irognuci RAZEM z przeciwnikiem
- mają więcej ataków do przerzucenia, i więcej to-wound (Ironi 4x4 mają 25 ataków, a 4 Mourfangi 28 plus prawie zawsze więcej impaktów)
- Mourny mają szarże 8+3D6, a Ironi 6+2D6 więc kawaleria będzie częściej szarżować, a przerzuty są przy szarży.
@blazek
Defensywne ogry to na pewno nie Maneatrzy w scoucie - są mocni, ale musisz do nich iść, żeby wspomóc. Daj im stubborn i przerzut Ld (jakby BSB nie zdążył dobiec na czas)
Do zachowawczej taktyki najlepszu sniper+poison. Stoisz i strzelasz zabijając wrogowi bohaterów.
@Necromanter
Na minus 1-2 albo ustoisz, albo dostaniesz w dupę masakre, bo ucieka ci główny oddział z bohaterami. Bezpieczeństwo tego oddziału jest najważniejsze.
- przerzucają save, ten już przerzucony ma większą szanse wyjść. Ironi są prawie bez save, albo przerzucają na 5/6
- przerzucają wardy których Ironi w ogóle nie mają
- po odpaleniu banneru biją PRZED przeciwnikiem, a Irognuci RAZEM z przeciwnikiem
- mają więcej ataków do przerzucenia, i więcej to-wound (Ironi 4x4 mają 25 ataków, a 4 Mourfangi 28 plus prawie zawsze więcej impaktów)
- Mourny mają szarże 8+3D6, a Ironi 6+2D6 więc kawaleria będzie częściej szarżować, a przerzuty są przy szarży.
@blazek
Defensywne ogry to na pewno nie Maneatrzy w scoucie - są mocni, ale musisz do nich iść, żeby wspomóc. Daj im stubborn i przerzut Ld (jakby BSB nie zdążył dobiec na czas)
Do zachowawczej taktyki najlepszu sniper+poison. Stoisz i strzelasz zabijając wrogowi bohaterów.
@Necromanter
Na minus 1-2 albo ustoisz, albo dostaniesz w dupę masakre, bo ucieka ci główny oddział z bohaterami. Bezpieczeństwo tego oddziału jest najważniejsze.
Ktoś mówił że to rozpiska na Euro misiu ?!Młody! pisze:Nie można mieć tych dwóch przedmiotów na euro ale GF na pewno musisz zabrać. Reszta w miarę ok. Napisz jak sprawdza Ci się 9 ogrów.Czcibor pisze:Jak już grasz na Death'ie to weź GF i Armour of Destiny na Slaughtermaster'rze, Hellhearta na Butcherze a CoC wrzuć na bsb.
Tyle moich PG porad .
Pozdro Cz.
Nie ma koncepcji ironów przegrywających combat, bo to nie ma sensu. CoC stanowi mega zabezpieczenie tak jak pisał Maciek. Bo co się stanie jak dostaniesz mega kanapkę? Mi udawało się wyjść obronną ręką właśnie dzięki CoC. Zresztą działa również jako straszak: "masz koronę, nie szarżuję bo i tak ustoisz" - takie sytuacje się zdarzają. Z koroną gra jest spokojniejszaNecromanter pisze:Nie rozumiem akurat koncepcji ogrów które przegrywają cc, a po to ma służyć CoC. Skoro przegrywasz cc swoim głównym oddziałem to co chcesz dalej ratować, bo żeby przegrać cc musisz stracić sporo modeli. Jeśli przegrywasz o 1-2 brejka to jeszcze ustoisz a jak o więcej to i tak nie będziesz w stanie w dalszych rundach cc się przebić przez przeciwnika.
Dobra może to zawiłe, ale raczej ogrami trzeba grać tak żeby wygrywały a nie przegrywały kombat. No chyba że slaughtermaster ma działać ala kowboj...
Wisła Kraków.
- po odpaleniu banneru biją PRZED przeciwnikiem, a Irognuci RAZEM z przeciwnikiem
Raczej nie ; ) banner bije po inicjatywie, więc w 90% przypadków juz po atakach przeciwnika ; ) (malo rzeczy ma inicjatywe 1) Ale cała reszta argumentów jest trafiona
Co do CoC - pozwala Ci np. blokowac jakies mocniejsze klocki w kresce, pozwala hasac w specyficznych formacjach, pozwala iśc w walkę na wyczerpanie np z WL gdzie pierwsza walkę sporo przsergywasz, a nastepne już nie - jest wiele zastosowan ; )
Raczej nie ; ) banner bije po inicjatywie, więc w 90% przypadków juz po atakach przeciwnika ; ) (malo rzeczy ma inicjatywe 1) Ale cała reszta argumentów jest trafiona
Co do CoC - pozwala Ci np. blokowac jakies mocniejsze klocki w kresce, pozwala hasac w specyficznych formacjach, pozwala iśc w walkę na wyczerpanie np z WL gdzie pierwsza walkę sporo przsergywasz, a nastepne już nie - jest wiele zastosowan ; )
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Miałem na myśli albo drugą turę walki, albo nanewr: ruch marszowy + odpalenie banneru i zaproszenie do szarży. Mournfangi też mają I2-Qc- pisze:- po odpaleniu banneru biją PRZED przeciwnikiem, a Irognuci RAZEM z przeciwnikiem
Raczej nie ; ) banner bije po inicjatywie, więc w 90% przypadków juz po atakach przeciwnika ; ) (malo rzeczy ma inicjatywe 1) Ale cała reszta argumentów jest trafiona
Nikt ale raczej wszystkie rozpy na 2400 składa się na ruro. czyż nie? A co do CoC musi być aby przetrzymać jakąś turbo kanapkę i żeby w kolejnej turze wpakowały się z odsieczą w to nasze kawaleryjskie grubasy.Czcibor pisze:Ktoś mówił że to rozpiska na Euro misiu ?!Młody! pisze:Nie można mieć tych dwóch przedmiotów na euro ale GF na pewno musisz zabrać. Reszta w miarę ok. Napisz jak sprawdza Ci się 9 ogrów.Czcibor pisze:Jak już grasz na Death'ie to weź GF i Armour of Destiny na Slaughtermaster'rze, Hellhearta na Butcherze a CoC wrzuć na bsb.
Tyle moich PG porad .
Pozdro Cz.
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Macieju Paraszczaku.
Kwadrylion razy lepiej jednak IMO nie wychodzą. Max 2 i to przy mocno subiektywnym
PS: Kwadrylion to ma 24 zera, dobrze pamiętam ?
Równie dobrze mogę powiedzieć, że ironi przerzucają regenkę jak ją rzucę, bo mourny są prawie zawsze za daleko by złapać boosta( jeśli ktoś gra na great mow, a sevi to robi)- przerzucają wardy których Ironi w ogóle nie mają
I tak biją po ... Inicjatywa 2 się kłania. Aby był widoczny pożytek przeciwinik musi mieć inicjatywę 1( chyba tylko saurusy ją mają, choć ostatnio modne jest granie na żabie z światłem więc nie wiadomo) .- po odpaleniu banneru biją PRZED przeciwnikiem, a Irognuci RAZEM z przeciwnikiem
Właśnie dlatego ironsi potrzebują tego boosta- mają więcej ataków do przerzucenia, i więcej to-wound (Ironi 4x4 mają 25 ataków, a 4 Mourfangi 28 plus prawie zawsze więcej impaktów)
Tutaj trudno się nie zgodzić.- przerzucają save, ten już przerzucony ma większą szanse wyjść. Ironi są prawie bez save, albo przerzucają na 5/6
Ok tutaj jest kolejny argument przeciw.- Mourny mają szarże 8+3D6, a Ironi 6+2D6 więc kawaleria będzie częściej szarżować, a przerzuty są przy szarży
Kwadrylion razy lepiej jednak IMO nie wychodzą. Max 2 i to przy mocno subiektywnym
PS: Kwadrylion to ma 24 zera, dobrze pamiętam ?
Zalezy od podejścia - dla mnie morny to glony pointmaker (po deathie) i musze mieć maxymalny wygra. A ironi cóż, jakby nie było limitu core to braloby się tylko ich i pewnie troche mniej ; )
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"