DE Barbarossy

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Jankiel pisze:Pendant raczej na high sorceress - dłużej wytrzyma, no i świetnie chroni przed miscastami. Panienka często będzie rzucała czary na 4 czy 5 kościach, a z pendantem hity z miscastów przestają być straszne. Bardzo fajna rzecz.
Na pewno ;) Tylko trzeba punkty wykroić kosztem czegoś :D Zwykle jest Dagger, 2x DS i Pearl, więc nie wiem - 2 scrolle out ??
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

U mnie nie ma daggera, więc może być pearl, khaeleth, +1czar, scroll. Wtedy jedna mała czarka ma PStone i lifetaker, druga ma scroll i +1 PD.

Dagger, tak jak pisałem - za drogo te kostki wychodzą, 60 czy 70 punktów za +1 PD to kiepski interes.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Drogo, ale bardzo podnosi bezpieczeństwo rzucania czarów. Chilwind na jednej kotce, power of darkness na jednej kostce, black horror na trzech, spirit of the forge na czterech, jak zabraknie, a nie rzuciłeś jedynki to dopiero wtedy poświęcasz warriora.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Barbarossa pisze:U mnie nie ma daggera, więc może być pearl, khaeleth, +1czar, scroll. Wtedy jedna mała czarka ma PStone i lifetaker, druga ma scroll i +1 PD.

Dagger, tak jak pisałem - za drogo te kostki wychodzą, 60 czy 70 punktów za +1 PD to kiepski interes.
Perła i Pendant to talizmany :( więc nie da rady niestety
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Swoja drogą dziwię się, że w rozpach DE wystawia sie 10 gołych kuszników zwykle. Mój kumpel nawykł do używania 14-15 kuszników z FCG i tarczami. Zwykle wystawia ich w formacji 2x7 lub czasem 3x5. Z tarczami i FCG robią za włóczników wyposazonych w kusze, do tego generują niezły ostrzał i mają silny S&S co w połaczeniu z sejwem na 4+, szeregami i FCG czyni ich znacznie odporniejszym oddziałem od włóczników lub gołej dziesiątki. W absolutnie wszystkich bitwach jest to regiment, który zawsze zostaje na stole, kumpel nigdy się na nim nie zawiódł (co by się nie działo na tych panów zawsze mógł liczyć), no i przeważnie robili najwięcej podczas bitwy ;)

Osobiście tą 10 włoczników upgrejdował bym własnie w ten sposób w rozpie barbarossy, dzięki czemu posiadałby oprócz regimentu włóczników, drugi który by mógł w razie czego im asystować (nimi można już sobie pozwolić na znacznie więcej niż zwykle) ;).

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Fakt, jeszcze nie mam tego obcykanego :D

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

teraz są albo kusznicy, albo włocznicy ;p

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

Imo przydałby się jakiś silny latacz, w stylu mastera, z lancą +3S w szarzy, na mantysi/pegazie, ale to drogo wychodzi.

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Sztylet jest dużo bardziej elastyczny niż +1 PD co turę. Owszem jak będziesz ciachał wariora do każdego czaru to wyjdzie drogo i oddział szybko wyparuje. Dlatego używa się go tylko czasami. Po za tym taka nie stała kość, potencjalnie do każdego czaru,działa psychologicznie wprowadzając trochę mętliku w głowie przeciwnika. Zaczyna się bardziej zastanawiać iloma kośćmi i co dispelować bo każdy kolejny czar może zostać wzmocniony, a jak tego nie wkalkuluje to można go nie miło zaskoczyć pod koniec fazy magii gdy już został bez DD i sądził że z ostatnią PD już nic nie zdziałamy.

Dużo by pisać, każdy ma oczywiście swoje koncepcję ale jak dla mnie sztylet jest świetny.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Dobra, skutkiem waszych rad i moich przemyśleń złożyłem sobie coś takiego - najszybciej to wystawię, bo brakuje mi tylko hydry i black guardu, żeby mieć całą armię, a to się pyknie w miesiąc. I może jest trochę mniej sztampowe, bo nie na silnej magii i nie na monsterach... :D

1 Dreadlord @ 241 Pts
General; Sea Dragon Cloak
Executioner's Axe [80]
Blood Armour [15]

1 Sorceress @ 185 Pts
Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Sorceress @ 185 Pts
Magic Level 2
Darkstar Cloak [25]
Dispel Scroll [25]

1 Assassin @ 160 Pts - do warriorów
Manbane [25]
Rune of Khaine [25]
Cloak of Twilight [20]

1 Master @ 163 Pts
Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Battle Standard
Pendant of Khaeleth [35]
Soulrender [15]

19 Warriors @ 180 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
War Banner [25]
1 Lordling @ [6] Pts

10 Crossbowmen @ 105 Pts
Repeating Crossbow; Light Armour; Musician

5 Dark Riders @ 92 Pts
Spear; Light Armour; Musician

5 Cold One Knights @ 143 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Musician

5 Harpies @ 55 Pts

5 Shades @ 85 Pts
2ndWeapon; Repeating Crossbow

13 Black Guard @ 277 Pts
Halberd; Heavy Armour; Standard; Musician
Standard of Hag Graef [35]
1 Master @ [39] Pts
Ring of Hotek [25]

1 War Hydra @ 175 Pts

2 Reaper Bolt Thrower @ 200 Pts

Casting Pool: 7

Dispel Pool: 4

Models in Army: 78


Total Army Cost: 2246

Pomysł na magię jest prosty - w każdej turze rzucam 3 x steed of shadows na tego bohatera, który akurat ma szansę wylecieć, i jeden dodatkowy czar na 3 kościach - to na tyle upierdliwe, że się z czasem przegryzie przez obronę magiczną, choćby i przypadkiem, a inwestycja prawie żadna. Główny sport to trzymanie bohatera, na którego rzucam SoS, z dala od hoteka.

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Sam chciałem składac rozpiskę na własnie tym lordzie lataczu, na papierze to fajnie wygląda ;).
Tyle że większą szansę powodzenia miałoby to z 3 magami, niemniej ten bsb jest bardzo przydatny.
Troche mi te Coldy nie pasują tutaj, mozna za ich cenę kolejne harpie wrzucic i jeszcze jednego fasta ;]
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

a nie lepiej SoM i tarcza ?? wiem, że to S5 z AP, ale taki 1 punkt pancerza może być bezcenny ;)
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Dzięki wielkie za sugestie.

Harpie i dodatkowy fast zamiast coldów mogą być w istocie bezcenne - zobaczę, jak mi się to będzie sprawdzać po prostu; na razie nie mam figsów harpii, więc ta rozbudowa poczeka, aż skończę hydrę i black guard.

W +1AS kosztem 1S i AP jakoś nie wierzę, BSB ma stać w BG, więc ASF może stanowić dodatkową osłonę; generalnie jak coś będzie miało S3-4, to powinien to zabić, a z kolei S5+ to już jest ward na szóstkach... Gdybym miał go budować defensywnego, to dark steed + enchanted shield, 1+AS i Khaeleth (żeby zadać takiemu dwie rany, statystycznie trzeba 24 ataków z S6) ale na razie będę testował opcję drapieżną.

No i wreszcie - 3cia magiczka kosztem BSB to znów opcja do rozważenia po playtestingu. Wtedy mógłbym wziąć nawet 3 magiczki 1 poz - z 1 PD daje to 3x SoS na dwóch i bound SoS, więc wszystkie ważne czary, a drugi poziom niewiele wnosi. Za oszczędzone punkty byłyby drugie harpie, które, mam wrażenie, mogą się bardzo przydać, i coś jeszcze. Ale BSB jak już się ma to Ld9 stubborn tak wiele daje, że szkoda go nie brać.

Moje doświadczenia z Eshinem sugerują dodatkowo, że 3x mały czar, który absolutnie musisz zatrzymać, jakimś cudem się przebija do tej 4 tury - po prostu prędzej czy później spieprzasz dispel, a scrolli na wszystko nie starczy - więc dwie magiczki mogą styknąć. Szczerze to bardziej się o możliwość wydispelowania wrogiej magii boję.

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3110

Post autor: Crusader »

To weź trzecią magiczkę daj jej tego warda, aby mogla brac challange ze smokiem :-)
Assasin moze wyjsc ze swojego oddzialu? tzn czy na siebie SoS tez jest bardzo mocne? Jesli tak to trzy magiczki + bound zapewniają megawyczes :D

Ćwicz, ćwicz to na Euro za rok tym pojedziesz :)

Pozdro

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Tia, assassin to normalny bohater - tyle tylko, że zaczyna grę ukryty w jednym z regimentów piechoty i nie zużywa slotów hero.

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Nie wiem czy Ci ten Ring of Hotek pracy nie spieprzy Bo BG prawdopodobnie bedą w środku :P
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Barbarossa pisze: Główny sport to trzymanie bohatera, na którego rzucam SoS, z dala od hoteka.
Zgadzam się, ale przynajmniej nauczę się widzieć 12" zawsze.

Akuma
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 116

Post autor: Akuma »

Pytanie leszcza - Dread na Mantysi ( żeby nie zajmowała slota i KB może się okazjonalnie przydać na wrogich herosów ) do tego 2x Czarka Small ( Diss +1Pd ; Diss Dagger ) i albo bsb w odział Black Guardów albo Assasin ( opcja nr 1 bardziej mi się podoba )

W skrócie czy Mantyś jest tak potwornie plewnym mountem że nie nadaje się wogóle w turniejowe środowisko - ( pewnie jak pomaluje będę wystawiał bo model o dziwo mi się podoba ).

Co do rozpisek to ta 1 śmiem twierdzić że BG ( ASF i RoH ) , Hydra + 2x Bolce 10x Harpie i 5x Dark Riders to będzie core do którego każdy coś tam dokleja ( ja np Shady z GW wystawiam )

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

mantysia nie jest zła i również jest grywalną opcją, ale są fajniejsze rzeczy
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Akuma
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 116

Post autor: Akuma »

"1 Dreadlord @ 241 Pts
General; Sea Dragon Cloak
Executioner's Axe [80]
Blood Armour [15] "

Przy zasadach ASF canceluje ASF - szarża kolesia na starze kończy się dla tego dreada tragicznie...

Bałbym się też nowych booków i większej ilości ASF ( co book to jest taka opcja - nawet VC dostały na CC )

Rozumiem że pomysł jest taki - swingnąć - zadać X woundów i zebrać +1AS - problem pojawi się w momencie kiedy ktoś ma ASF albo z bloodem w Obsydian Armour ( Podobno bohaterowie w chaosie mają mieć specjalne zasady - only in chalange - ASF dla slannesha a ignorowanie Magicznych Itemów ( i broni i zbroi ) dla khorna ... - dane nie potwierdzone więc ich nie cytujcie ).

ODPOWIEDZ