Wariacje na temat Chaos Knightów...

Warriors of Chaos

Moderator: JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

"obiektynie najlepsze" to fluffowe pierdzenie :P

mi tam najlepiej dzialaja piateczki z trąbka i szmatką, czyste zło za rozsądną cenę.

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

A wystawiał ktoś kiedykolwiek Chaos Knightów w dwóch szeregach? Myślałem o wzięciu 8-10 Knightów Undivided (by było jak najtaniej), wsadzamy tam lorda lub bohatera + BSB i mamy oddział 10 lub 12 bydlaków (2x5 lub 2x6). Chłopaki dają długo look-outa, mogą też zapewnić +1CR za szereg i nawet ewentualnie outnumber. Pewnie stwierdzicie, że to za dużo punktów w jednym miejscu, racja, ale chyba ma to jakiś potencjał. Grał ktoś w podobnym stylu?
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

totalny bezsens :D chaos knighci nabijaja pkty woundami, ew war bannerem, marnowanie jakichs 180pkt na +1 za rzadek to dla mnie cos totalnie irracjonalnego i nieogarnialnego... jak juz chcesz miec wiecej tych rycerzy niz 4 czy 5 to wez se 6stke z war bannerem, wtedty ten 1 knight wiecej w szeregu napewno nabije rane ktora dawalby ci static i nawet outnumber... jeden knight to oddzial psow, naprawde niewarto :)

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

thurion pisze:totalny bezsens :D chaos knighci nabijaja pkty woundami, ew war bannerem, marnowanie jakichs 180pkt na +1 za rzadek to dla mnie cos totalnie irracjonalnego i nieogarnialnego... jak juz chcesz miec wiecej tych rycerzy niz 4 czy 5 to wez se 6stke z war bannerem, wtedty ten 1 knight wiecej w szeregu napewno nabije rane ktora dawalby ci static i nawet outnumber... jeden knight to oddzial psow, naprawde niewarto :)
Wiedziałem, że pomysł się nie spodoba ;) Ale czy zwykli rycerze Undivided w ogóle się do czegoś nadają w małym oddziale? Uderzenia zbyt mocnego, w przeciwieństwie do Chosenów i Khorników, nie mają. Chyba mogą się sprawdzić tylko jako otoczenie dla lorda/bohatera, który będzie nabijał rany, a oni mu dadzą jakiś mały static CR i sami coś może dołożą do CR za rany. Z drugiej strony taki mały oddział nie daje za długo look-outa :(
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

zwykli undiv to moga robic tylko za pseudo fasty... do niczego wiecej bym ich nie uzywal

Awatar użytkownika
Crom
Chuck Norris
Posty: 430
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Crom »

thurion pisze:zwykli undiv to moga robic tylko za pseudo fasty... do niczego wiecej bym ich nie uzywal
ja ich tak uzywam :P przy czym mają większą siłe przebicia niz fasty i ciezej ich zdjąć ; )

Awatar użytkownika
Wiewior-lbn
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Wiewior-lbn »

4-ki knightsów korna są spoko, ale jeśli już płacimy te 45pk za dodatkowy atak i dd to już można by wsadzić tam 5 a nie 4 . Klocek wzrasta tylko o 33pkt a zyskujemy +2 ataki S5 +1S4 +1W i +2siły jednostki

Awatar użytkownika
Esco
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Esco »

Żeby oni chociarz nabijali CR tymi ranami :roll:

Ostatnio w jednej turze 5 khorniarzy z BSB odbiło mi się od 8 driad - śmiech na sali.
Nie mówiąc już o 5 chosenów z warbannerem, którzy nie są w stanie przytrzymać treemana nawet przez 1 ture, co bez najmniejszego trudu przychodzi goblinom za 125 pts. :roll:

Coraz częściej mam ochotę po prostu wyj...ć ich z rozpy na zbity pysk, ale w naszej wspaniałej i zróżnicowanej armii nie ma dla nich innej corowej alternatywy, bo piechota kosztuje absurdalną ilość punktów.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

to juz nie sa wzgledy taktyczne tylko osobiste :) mi 4ki, 5tki khorniaczy przelatuja przez dryady jak przez maslo... czyli tak jak wynika ze statystyki

pzdr

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Esco pisze:w naszej wspaniałej i zróżnicowanej armii nie ma dla nich innej corowej alternatywy, bo piechota kosztuje absurdalną ilość punktów.
Wojownicy kosztują dużo, static CR jest strasznie drogi i bez marków/dodatkowej broni mają tylko 1A z S4, więc według mnie jeśli ich wystawiać to 10-12 Chosenów/Khorników/Chosenów Khorne'a z dwurakami (ewentualnie halabardami), by mieli te 2-3 ataki z dużą siłą.
A dość tani są przecież piechotni maruderzy - za 7 punktów masz typową piechotę bazującą na static CR z niezłymi statystykami jak na koszt.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Wiewior-lbn
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Wiewior-lbn »

Knightsi to dobra jednostka jako ciężka kawaleria, w porównaniu z innymi kawami wypadają całkiem nieźle , tylko że w chaosie ta jednostka jest często uważana (i używana) za trzon armii , podczas gdy w innych armiach ciężkie kawy pełnią tylko funkcje elitarnej jednostki(ale tam mamy jakieś inne sensowne cory).
Chaos knights to wypasiona jednostka i niejedna armia chciała by ja posiadać tylko ,że w chaosie brakuje tego czegoś na czym można by oprzeć armię (ale taki urok chaosu)

Awatar użytkownika
Esco
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Esco »

Warriorzy nawet w opcji 12 khorna + GW + muzyk są IMHO troche za drodzy.

Maruderzy to kusząca opcja do rozważenia, 5 pts. za goły model to nie najgorszy deal. Ale trzeba by mieć gienia w pobliżu, zeby dawał im liderke. Wtedy też knighci nabierają sensu dając szarże flankujące.

Awatar użytkownika
Wiewior-lbn
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Wiewior-lbn »

Niby nie jest tak źle , ale dodajmy do tego LA i shielda albo flaila i już nie 5 tylko 7 i koszt sensownego regimentów 20panów wynosi 140 pkt(ale czy to dużo jak na chaos:-)

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Wiewior-lbn pisze:Niby nie jest tak źle , ale dodajmy do tego LA i shielda albo flaila i już nie 5 tylko 7 i koszt sensownego regimentów 20panów i już koszt wynosi 140 pkt(ale czy to dużo jak na chaos:-)
Jak na Chaos jest to strasznie mało, wzięcie kilku oddziałów maruderów piechotnych jest jedyną szansą, by były to prawdziwe "Hordy Chaosu" :)
Delikatny offtop nam się zrobił, liczę na wyrozumiałość moderatorów ;)
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Wiewior-lbn
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Wiewior-lbn »

No i jeszcze pieski 3x5to 90 pkt
A co do piesków to warto wystawić 19 i do tego e.czempiona na koniku.
Herosik nabija ran do CR a pieski do staticCR
Wydaje sie to kiepskie w manewrowaniu (i tak jest) ale to nie ma byc fast tylko ma w coś przypxxxxxx po linii prostej. Liderka od herosa i mark und. robią swoje , a jak do tego bsb to już miodzio.
Polecam zagranie czymś takim (ale jak za pierwszym razem sie kiepsko spisze to nie zniechęcajcie sie tylko sprobujcie innym razem bo i smok czasem gówno zdziałał a i tak go wystawiamy)

Czekam na wasze opinie na temat tego składu (ale komentujcie dopiero jak zagracie co najmniej 3 bitewki, najlepiej z innymi przeciwnikami)

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Problem z klockami marauderów jest taki, ze:
Chaos to pure offensive army
Nie licząc helki nie ma strzelania
Magia jest dość losowa.
Nie ma jak zmusic przeciwnika, zeby podszedl, a w momencie kiedy to my idziemy, to mamy piechote z 8 ruchu i kawalerie z 14, więc albo kawaleria jedzie, a piechota sie wlecze, albo kawaleria sie wlecze i zgarnia pociski, a same klocki marauderów za duzo woundów nie nabiją...

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

mark undivided w oddziale G***o daje.

zagraj wiecej niz trzy bitwy zanim zaczniesz wymyslac super taktyki ;)

Spieprzą od najdalej trzeciej paniki. i to z Ld8. A majac tak wieki oddzial albo zwieja przez swoich na 30 cali, albo rozwala sie o wroga, albo wleca w jakis obelisk, albo zablokuja pol pola bitwy - Tobie.

Trochę delikatniej Szafo, odrobinkę, ale delikatniej proszę (MOD)

Awatar użytkownika
Wiewior-lbn
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Wiewior-lbn »

Od jakiej 3 paniki , w 2 turze już jest cc , i wcale nie blokuje połowy pola bitwy. Chaos to nie jest jakaś armia która biega po całym polu bitwy , ona i tak nie jest za manewrowa.
A tak pozatym to zagrałem więcej niż 3 bitwy i to właśnie tym regimentem
A ty nie grałeś to nie wiesz ale jak sie boisz to nie zmuszam . Jeśli jednak się zdecydujesz na to i przegrasz sromotnie , to możesz powiedzieć przeciwnikowi (nie słuchaj Wiewióra bo pierdxxx głupoty :-)

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

IMO to z dobrym graczem to nie ma szans się sprawdzić. Za duży, zbyt miękki, o zbyt małej liderce, zbyt mało manewrowy cel. Zresztą te kundle mogą szybko przestać dawać static CR jak się wróg w nie odgryzie i zrobi z nich bitki :P

A powiedzieć, że chaos nie jest manewrowy i że nie biega po całym polu bitwy to jak powiedzieć, że z bruku to marny keczup wychodzi. Kompletnie bezzasadne i absurdalne. Po to mortalowe rozpy wszystko mają o Mv większym od 7', żeby mógł ładnie manewrować.
Uerph.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Wiewior-lbn pisze:Chaos to nie jest jakaś armia która biega po całym polu bitwy , ona i tak nie jest za manewrowa.
to chyba gramy jakimis dwiema róznymi armiami o nazwie Chaos...

ODPOWIEDZ